Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe schijf Aldi 1000GB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe schijf Aldi 1000GB

    Vanaf vandaag kan je een harde schijf van 1000GB kopen in de Aldi voor net geen 100 euro.

    Medion
    8MB cache
    7200 tpm
    eSATA interface : overdracht 1200Mbit/s
    3 jaar garantie

    Iemand ervaring hiermee ?

    Waarom wel of niet kopen ?

  • #2
    Re: Externe schijf Aldi 1000GB

    ik vind die niet terug op hun site
    http://www.dannydemeyer.be

    Comment


    • #3
      Re: Externe schijf Aldi 1000GB

      Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
      ik vind die niet terug op hun site
      hier http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF03.SHTML
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Externe schijf Aldi 1000GB

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Bedankt!
        Een maat van mij heeft die een paar weken geleden ook gekocht en die was daar toch tevreden over. 'k overweeg er zelfs 2 te kopen.
        http://www.dannydemeyer.be

        Comment


        • #5
          Re: Externe schijf Aldi 1000GB

          Hallo

          Ik heb hier in het verleden al meer dan eens pc's van"Den Aldi" in handen gehad(Medion)
          En de ervaringen waren zeker niet al te positief.

          Ik koop liever alles apart en steek hem zelf in elkaar.

          Maar een tijdje geleden heb ik zlf eens een Externe HDD gekocht. (Medion 250Gb denk ik)
          En , nu een jaarje verder, doet ze het nog steeds, zonder problemen.
          Ondertussen heb ik een 2de Externe HDD bij gekocht en ook hierover geen klagen.( Medion 500Gb denk ik)

          Ik ga nu niet speciaal naar De Aldi rijden, maar als ik er in de buurt kom, en er zijn nog schijven , koop ik er toch eentje bij.

          Groetjes
          Ayala
          http://www.guytoelen.be

          Comment


          • #6
            Re: Externe schijf Aldi 1000GB

            Ik zou over het algemeen afraden om belangrijke data op een USB schijf te zetten, waarom?
            - Indien je de schijf niet eerst "safe-removed" alvorens ze los te koppelen is er kans op data corruptie
            - Het gemak van USB maakt dat je de schijf makelijk kunt meenemen, een schijf is echter helemaal niet gemaakt om te transporteren, schijven zijn nog altijd heel gevoelig voor schokken, magnetische velden en trillingen.

            Pas op, ik zeg niet dat een USB schijf rommel is, alles behalve, het is iets heel handig om data te transporteren van A naar B.
            Maar ik zou niet gerust zijn als al mijn foto's er zouden opstaan zonder dat ik een backup heb...

            Alternatief?
            Koop een netwerkschijf die aan RAID-1 (mirroring) doet.
            Dit zijn in principe 2 schijven in 1 bakje, en alle data die je ernaartoe schrijft wordt tegelijkertijd op de 2 schijven gezet, indien 1 van de 2 schijven kapot raakt werkt het bakje gewoon verder op de resterende goede schijf, en krijg je een waarschuwing zodat je de kapotte schijf kan vervangen. Vervolgens wordt de alle data terug naar de nieuwe schijf gekopieerd, en zit je dus terug met al je data op 2 schijven.

            Dit is natuurlijk duurder aangezien je dubbel zoveel opslag betaald dan je wilt gebruiken.
            Dus indien je 1TB opslag wil, zal je 2TB aan schijven moeten kopen...

            Zo heb je bv bij Alternate 500GB voor 190 EUR:
            Computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken koop je voordelig bij alternate.nl. Voor 22.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.


            Indien je dit te duur vindt zou ik nog eerder een 2de INTERNE schijf aanraden dan een USB schijf.
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #7
              Re: Externe schijf Aldi 1000GB

              Ik gebruik toch liever twee aparte harde schijven dan een systeem dat permanent aan elkaar gekoppeld is. Ik heb al ergens gelezen dat zo'n RAID-syteem ook wel eens crasht, en dat dan soms beide schijven onbruikbaar zijn.
              Als er bijvoorbeeld iets mis loopt met de voeding (blikseminslag, of te hoge spanning door defect aan de voeding), dan zijn beide schijven ook tegelijk defect.
              Met een virus is het ook mogelijk dat de data op alle aangesloten schijven tegelijk onleesbaar wordt.

              Een externe harde schijf ontkoppel je altijd na "hardware veilig verwijderen" aan te klikken en te wachten tot je de schijf mag afkoppelen.
              Je moet daarna ook niet met de harde schijf gaan gooien, maar als je ze voorzichtig behandelt dan heb je er niet gemakkelijk poblemen mee.


              Ik heb ooit wel een defecte externe harde schijf gehad, en die kwam van den Aldi.
              Maar mijn pc heb ik daar ook gekocht, en die werkt na meer dan 5 jaar nog steeds perfect.

              Je moet er wat geluk mee hebben, maar dat geldt ook voor veel duurder materiaal.
              Het is wel zo dat ik mijn volgende pc waarschijnlijk niet meer bij den Aldi koop, want de modellen die ze nu verkopen die komen overeen met bijvoorbeeld een HP die even veel kost.
              Toen ik mijn pc kocht, toen was dat wel een "super-pc" tegen een veel lagere prijs dan wat je voor een andere merk-pc met dezelfde specificaties moest betalen.
              Op dit ogenblik is er geen voordeel meer te halen door een Aldi-pc te kopen.

              Maar die externe harde schijf is op dit ogenblik wel vrij goedkoop (een maand geleden hadden ze bij Lidl ook externe harde schijven, en die waren zelfs duurder dan een vergelijkbare schijf bij Carrefour).

              Je moet dus goed uitkijken, zeker bij harde schijven, want bijna elke week zakken de prijzen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                Een tijdje geleden stond ook een externe TB schijf in de Makro voor 99€ (ik dacht van Iomega).
                Dus zo uitzonderlijk goedkoop is die ALDI schijf nu ook weer niet.
                Die TB schijven zijn eigenlijk maar 953 GB groot ;-).

                Daarnaast zou ik inderdaad nooit data enkel op een externe (of interne) schijf zetten als deze belangrijk is. Ik gebruik een externe schijf als backup, wat mij een pak veiliger lijkt. Maar eigenlijk geldt dat voor elk medium (CDR's, DVDR's, ...).
                Zelfs RAID is niet 100% onfeilbaar (en dan mag het RAID 1, 5 of zelfs 10 zijn).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                  Ik zou over het algemeen afraden om belangrijke data op een USB schijf te zetten, waarom?
                  - Indien je de schijf niet eerst "safe-removed" alvorens ze los te koppelen is er kans op data corruptie
                  - Het gemak van USB maakt dat je de schijf makelijk kunt meenemen, een schijf is echter helemaal niet gemaakt om te transporteren, schijven zijn nog altijd heel gevoelig voor schokken, magnetische velden en trillingen.
                  Tja... dan moet je onder de eigenschappen van de schijf maar eens optimaliseren voor snelle verwijdering zodat de schrijfcaches uitgeschakeld worden. Je kan gemakshalve ook het synchronisatiecentrum gebruiken om de "raid safety" te bereiken, zonder backups te hoeven doen. EN zo'n schijf met voedingsadapter is niet handig om rond te zeulen, daar heb je 2.5" behuizingen voor met HD's in die voor laptops ontworpen ijn en die beter tegen schokken kunnen. Dus 1 TB voor 100 € is een goede deal. Tegenwoordig hebben veelmobo's raid controllers aan boord waardoor een raid 1 niet zo duur meer is, maar toch... Alleen de snelheid, maar dat los je op met een behuizing met firewire of esata, of usb+lan of zo...

                  En neen: ik heb de hele zwik, en niet alleen een USB disk. Ik heb Lacie's mini, mobile, d2, een WD Mybook world (sucks), raid 1 velociraptors,...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                    op zelfde moment kon je zon lacie kopen van 1 tb voor 99 euro in carrefour

                    maar bon, die lacie bakjes betrouw ik eigenlijk ookal nietmeer..
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                      Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                      Ik zou over het algemeen afraden om belangrijke data op een USB schijf te zetten, waarom?
                      - Indien je de schijf niet eerst "safe-removed" alvorens ze los te koppelen is er kans op data corruptie
                      - Het gemak van USB maakt dat je de schijf makelijk kunt meenemen, een schijf is echter helemaal niet gemaakt om te transporteren, schijven zijn nog altijd heel gevoelig voor schokken, magnetische velden en trillingen.
                      Het is geen USB disk maar een e-sata disk...

                      - harde schijven zijn helemaal niet gevoelig voor schokken als de niet aan staan (lees/schrijfkoppen staan dan immers geparkeerd)
                      - een harde schijf is een kooi, magnetische velden geraken niet tot op de disks tenzij deze van een uitzonderlijk hoge kracht zijn ... tja... om een voorbeeld te geven: hoe vaak geraakt de magnetische strip van je bankkaart per ongeluk gewist? (en hier zit niets rond om het te beschermen)
                      - van alle data moet je backups hebben, een e-sata disk als externe backup gebruiken is perfect logisch (snel, betrouwbaar, en je koppelt hem enkel aan als je een backup wilt nemen - minder kans op data verlies dan met een raid setup in mirroring, waarbij je nog altijd je data verliest als je een destructief virus op je pc krijgt), bij de externe disk zou dit pas het geval zijn als je de schijf ook nog eens bij aanzet.

                      De enige vijand van externe disks is warmte, in veel enclosures kunnen ze niet genoeg koelen en sterven de disks sneller aan hoge temperaturen... (daarom dat de kast van mijn usb 2.0 1Tb disk open ligt)
                      Last edited by RikH; 26 november 2008, 23:05.
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht

                        De enige vijand van externe disks is warmte, in veel enclosures kunnen ze niet genoeg koelen en sterven de disks sneller aan hoge temperaturen... (daarom dat de kast van mijn usb 2.0 1Tb disk open ligt)
                        Daarvoor zijn ICY boxen ideaal: rondom een soort gaas en boven en onder aluminium. Perfecte natuurlijke koeling.
                        Last edited by nete; 27 november 2008, 09:42.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                          Net een mail gehad van PixMania.

                          Iomega > 1000 giga > 99 euro.

                          KLIK

                          * Naast andere "kerst-mails"....
                          Kerst staat voor die gasten gelijk aan "kope, kope kope".
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Kerst staat voor die gasten gelijk aan "kope, kope kope".
                            en blijkbaar niet alleen voor die gasten, want *iemand* moet het nog doen ook en dat zijn wij hé...
                            equipment: camera's, lenses & some imagination

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe schijf Aldi 1000GB

                              De prijs van de externe HD's is in vrije val tegenwoordig.
                              Ik heb een tijdje geleden twee 500gb Lacies gekocht, ik zet op beide een kopie van al mijn foto's en belangrijk materiaal, de kans dat zowel mijn interne disc en de twee externe USB's tegelijk de geest geven is hoop ik heel klein

                              Probleem is nu wel dat het stilaan vol begint te lopen, dus komen er nu twee 1TB externe discs bij, terug hetzelfde ... een identieke mirror op beide schijven, systeem werkt perfect, en met de huidige prijs kan je het risico niet meer lopen.

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X