Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe harde schijf op autoradio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe harde schijf op autoradio

    Hallo,

    Ik zit met een flinke lading muziek op een externe harde schijf en een autoradio met USB-aansluiting. Ik kan deze perfect op elkaar aansluiten, maar het scrollen door de muziek is niet handig. Alfabetisch op artiest en nummer per nummer.

    Graag had ik een MP3-speler aangesloten zodat ik makkelijker kan scrollen, kiezen per artiest, ...
    Iemand een idee of er een MP3-speler bestaat waar ik via USB de harde schijf kan aankoppelen en of het dan mogelijk is via jack-uitgang naar USB-autoradio te gaan?



    Groeten


    Hans

  • #2
    Re: externe harde schijf op autoradio

    MP3 spelers worden vrijwel niet meer ontwikkeld omdat niemand ze nog koopt.
    Wat jij wil is eigenlijk een mediaspeler om in je auto te steken.

    Kan allemaal, maar zou je niet beter die muziek op je Smartphone zetten, en daarmee af spelen?
    Het probleem zit eigenlijk bij je radio en brakke meia interface. Dat is in mijn auto ook niet zo fantastisch.

    Comment


    • #3
      Re: externe harde schijf op autoradio

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      MP3 spelers worden vrijwel niet meer ontwikkeld omdat niemand ze nog koopt.
      Wat jij wil is eigenlijk een mediaspeler om in je auto te steken.

      Kan allemaal, maar zou je niet beter die muziek op je Smartphone zetten, en daarmee af spelen?
      Het probleem zit eigenlijk bij je radio en brakke meia interface. Dat is in mijn auto ook niet zo fantastisch.
      Heb ik al gedaan, en werkt ook prima. Maar ik zit met teveel muziek in verhouding tot geheugenruimte op smartphone.

      Comment


      • #4
        Re: externe harde schijf op autoradio

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Marijns Bekijk bericht
        Heb ik al gedaan, en werkt ook prima. Maar ik zit met teveel muziek in verhouding tot geheugenruimte op smartphone.
        Waarom dan niet een paar duizend nummers selecteren en in mapjes op een deftige micro USB stick over zetten?
        Al die rommel en kabels in je auto wil je toch niet, (tenminste ikzelf toch niet).

        Comment


        • #5
          Re: externe harde schijf op autoradio

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Marijns Bekijk bericht
          Heb ik al gedaan, en werkt ook prima. Maar ik zit met teveel muziek in verhouding tot geheugenruimte op smartphone.
          Een smartphone met meer opslagruimte is dan ook een oplossing. [emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: externe harde schijf op autoradio

            Ik heb gewoon een selectie gemaakt van de muziek die ik graag hoor, en heb die op een compacte geheugenstick gezet voor in de auto.
            Terwijl ik aan het rijden ben ga ik niet op zoek naar een bepaald nummer (die afleiding heb ik niet nodig terwijl ik aan het stuur zit), ik laat de muziek gewoon voort lopen in de volgorde zoals die op de stick staat.
            Een smartphone heb ik nog altijd niet, maar het lijkt mij ook geen goed idee om daarop te gaan zoeken naar een bepaald nummer terwijl je aan het rijden bent, dat is volgens mij even erg als berichtjes sturen of telefoneren...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: externe harde schijf op autoradio

              Bij mij ook zo, ik heb ondermeer de volledige Pink Floyd collectie (en nog vele andere zaken) op een USB-stick staan, alles netjes in folders, en dus geen probleem om m'n keuze te maken. Ongelooflijk wat je trouwens op een 16GB geheugenstick kwijtkunt.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: externe harde schijf op autoradio

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Een smartphone met meer opslagruimte is dan ook een oplossing. [emoji16]
                Micro SD kaartje plaatsen indien mogelijk.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: externe harde schijf op autoradio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Een smartphone heb ik nog altijd niet, maar het lijkt mij ook geen goed idee om daarop te gaan zoeken naar een bepaald nummer terwijl je aan het rijden bent, dat is volgens mij even erg als berichtjes sturen of telefoneren...
                  Dat is ook niet de bedoeling hé ... het is om die als opslag te gebruiken en muziek altijd bij te hebben eender waar je gaat.

                  Trouwens zoeken naar een liedje terwijl men rijdt is inderdaad zeer gevaarlijk.
                  Het enige dat ik eens doe al rijdend is via de stuurbediening het volgend liedje kiezen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: externe harde schijf op autoradio

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Bij mij ook zo, ik heb ondermeer de volledige Pink Floyd collectie (en nog vele andere zaken) op een USB-stick staan, alles netjes in folders, en dus geen probleem om m'n keuze te maken. Ongelooflijk wat je trouwens op een 16GB geheugenstick kwijtkunt.
                    Hier ook alles op een Usb stick; en inderdaad, daar geraakt redelijk veel muziek op.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: externe harde schijf op autoradio

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Hier ook alles op een Usb stick; en inderdaad, daar geraakt redelijk veel muziek op.
                      Alles op USB's zetten lost het probleem niet op. Dan nog moet ik eindeloos knoppeke drukken om door de muziek te gaan. Met een of andere mediaspeler kan ik sorteren op alfabet, op artiest, maar vooral op genre. En dan is het idd niet nodig om hiermee bezig te zijn wanneer ik rijd.



                      groeten,



                      Hans

                      Comment


                      • #12
                        Re: externe harde schijf op autoradio

                        Dan vrees ik dat je een andere auto moet kopen.
                        Mijn auto doet dat ook niet. Die wil alleen albums spelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: externe harde schijf op autoradio

                          Op vinyl?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: externe harde schijf op autoradio

                            Oeps, nog ene die met gekke smileys begint.
                            Nee jong. Ik exporteer mijn albums vanuit iTunes, en zet ze dan op een stick. Mijn auto kan dat alleen zo aflezen.
                            Dikke tegenvaller voor een mediasysteem dat te duur was.
                            Mijn vorige auto kon tenminste een shuffle doen vanop de hele mediabibliotheek.

                            Comment

                            Working...
                            X