Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harddisk - Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe harddisk - Aldi

    Volgende week verkoopt Aldi een externe harddisk van 320 Gig aan 100 EUR.
    Heeft iemand ervaring met de externe disks van Aldi?
    Zou dit een aanrader zijn?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

  • #2
    Re: Externe harddisk - Aldi

    Ik heb ze zelf niet, maar verschillende collegas hier op 't werk zijn heel tevreden over deze schijf...
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Externe harddisk - Aldi

      Heb al 2 jaar 2 stuks probleemloos draaien van bij de Lidl. Als er al problemen mee zijn zal het vooral een kwestie van pech zijn, denk ik.

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: Externe harddisk - Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Volgende week verkoopt Aldi een externe harddisk van 320 Gig aan 100 EUR.
        Heeft iemand ervaring met de externe disks van Aldi?
        Zou dit een aanrader zijn?
        Ik heb er 2 jaar terug 3 stuks van 250 gig gekocht. Eén werkt nog probleemloos.
        Van de andere 2 was binnen de kortste keren ofwel de USB- en/of de FireWire aansluiting defect zodat ik de harde schijven er uit gehaald heb en in een andere behuizing gestoken heb.
        Vorig jaar heb ik een Aldi PC gekocht waar bovenop de kast een aansluiting voorzien was om een schijf in te leggen, tot nu ben ik daar zeer tevreden over.

        Volg ook eens de aanbiedingen bij Carrefour, er is regelmatig een Western Digital "My picture book" in promotie tegen zeer gunstige prijs. Daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad.

        Mvg.
        JP

        Comment


        • #5
          Re: Externe harddisk - Aldi

          Bij mij draait er eentje al meer dan een jaar zonder problemen (usb/firewire of andere)
          hangt trouwens aan een aldi pc.
          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Externe harddisk - Aldi

            Er zit 3 jaar garantie op dus ik zou mij niet te veel zorgen maken.

            Comment


            • #7
              Re: Externe harddisk - Aldi

              Das het probleem niet.
              De garantie brengt geen gegevens of foto's terug na eventuele crash
              Maar tot hier toe, geen probleem... (ff afkloppen)

              Jo

              Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
              Er zit 3 jaar garantie op dus ik zou mij niet te veel zorgen maken.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Externe harddisk - Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Das het probleem niet.
                De garantie brengt geen gegevens of foto's terug na eventuele crash
                Maar tot hier toe, geen probleem... (ff afkloppen)

                Jo

                Zeer juist Jo, ik mocht mijn 2 defecte omwisselen voor nieuwe maar dan was ik wel enkele honderden gig aan foto's kwijt. Met overzetten van gegevens houden die mannen zich niet bezig zegden ze, puur tijdverlies.

                Wat de waarborg betreft, ik dacht dat je ze nu moest opsturen naar Nederland en dat je wel een paar maand kunt wachten (ergens gelezen op een forum). En je vingers kruisen dat ze niet verloren raken in het transport.

                Comment


                • #9
                  Re: Externe harddisk - Aldi

                  ik heb sinds een tweetal jaar een externe HDD van Aldi 250GB (toen 149€) USB2.0 en firewire: nooit problemen mee gehad.

                  erik
                  erik, Nikon materiaal

                  'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe harddisk - Aldi

                    FWIW 1 : volgens www.supermarktpc.net is de vorige Aldi HD van 250 Gb een vermomde Western Digital

                    FWIW 2 : Vandaag in Mediamarkt Hasselt een Lacie 320 Gb voor 109 euro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe harddisk - Aldi

                      Zou die Aldi-externe-harde schijf werken voor Mac ?
                      Staat niet vermeld in de aankondiging...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe harddisk - Aldi

                        Gisteren de Nieuwste versie HDDrive 2 GO ultra speed gekocht bij de aldi Nederland. Hij is 320 Gb. 8 MB cache en 7200 rpm, ingebouwde koeler. en werkt als een speer. Het verschil met de vorige versie is dat hij nu ook een Sata interface heeft, iets wat ik niet gebruiken kan jammer genoeg anders had ik een veel snellere overdracht van max 1200Mbit/sec. Ik moet het met de usb2 doen. De HD hoor je nauwelijks. De computer ziet hem gelijk zodra je hem connect. Voelt goed stevig aan door de aluminium behuizing, word geleverd met voetsteun, voeding, usb kabel en cd met stuurprogramma's. Wat ik met het laatste kan weet ik niet, nog niet na gekeken.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe harddisk - Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                          Volg ook eens de aanbiedingen bij Carrefour, er is regelmatig een Western Digital "My picture book" in promotie tegen zeer gunstige prijs. Daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad.

                          Mvg.
                          JP
                          Idd, vanaf woensdag 28 maart is er weer een My Book van 500 GB voor 149 euro!
                          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                          http://www.orlik.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe harddisk - Aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                            Das het probleem niet.
                            De garantie brengt geen gegevens of foto's terug na eventuele crash
                            Maar tot hier toe, geen probleem... (ff afkloppen)

                            Jo
                            Gegevens op één plaats bewaren (intern of extern) is de beste garantie om ze vroeg of laat kwijt te zijn.
                            Alle data die op mijn externe schijf staan, zitten ook nog altijd op de interne schijf van mijn PC.
                            De externe schijf wordt enkel aangelegd om een backup te maken, daarna wordt ze onmiddellijk terug uitgezet.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe harddisk - Aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Gegevens op één plaats bewaren (intern of extern) is de beste garantie om ze vroeg of laat kwijt te zijn.
                              Alle data die op mijn externe schijf staan, zitten ook nog altijd op de interne schijf van mijn PC.
                              De externe schijf wordt enkel aangelegd om een backup te maken, daarna wordt ze onmiddellijk terug uitgezet.
                              Idem hier. Ooit eens een hoop gegevens (bijna) kwijtgeweest, geen 2de keer meer...
                              In de PC een hardware RAID5 voor als er eens een schijfke stuk moest gaan en backups op een externe voor de stommiteiten en rampen
                              Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                              Comment

                              Working...
                              X