Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Esso: schandalig!

    Hallo,

    Mij Eurosys-perikelen volstaan niet - net alsof ze denken dan een net gepensioneerd iemand tijd zat heeft om zich met obenulligheden bezig te houden ...

    De feiten:
    Op 22 januari 2014 tank ik bij Esso te Riemst (de bak was te leeg om verder te rijden).
    Dat was meteen de laatste bankverrichting bij de Bank van de Post via de bankkaart.
    Vandaag ga ik tanken bij een andere pomp: "kaart ongeldig - contacteer je bank".
    Gelukkig heb ik nog wel een andere bank, dus ook andere bankkaart - en dat ging probleemloos.

    Dagje Brussel - Anspachlaan - kantoor van Bank van de Post.
    Even de zaak gaan rechtzetten, want een automatische verrichting werd ook niet uitgevoerd op 02.02.2014.
    Dat ondanks het feit dat ik ruim voldoende middelen had op mijn rekening.

    Bij de Bank van de Post snapten ze er ook niets van, want er was nergens sprake van een blokkering of wat gelijk dan ook.
    Raadsel, mysterie. Dan maar meer volk erbij gehaald ... graad hoger, nog een graadje hoger. het bleef een raadsel ...

    Totdat ik lees ... dat na een Esso tankbeurt ... bij héél veel mensen ... de bankrekening geblokkeerd is door hun taktiek van het vasthouden van meer dan € 330,00 als garantie voor de betaling van hun tankbeurt.
    Esso vindt dus dat ze € 330,00 mogen vastzetten - en dus wegens fouten niet vrijgeven - voor een simpel tankbeurtje.
    Ik neem aan dat andere brandstofmerken wel ongeveer dezelfde praktijken erop na houden.

    Na het lezen van dat artikel viel mijn euro dadelijk (maar ik kan er pas morgen terug aan volgens mij bank ...).

    Nooit meer aankopen bij Eurosys, nooit meer tanken bij Esso ...
    Ik moet lijstjes gaan bijhouden

    PS Ik heb van Eurosys tot op heden nog steeds niet ontvangen ...

    Jaja
    Last edited by jaja; 4 februari 2014, 19:57.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Esso: schandalig!

    Da's niet alleen Esso hé. Nieuws kijken is iets zoals Google,je komt veel te weten. http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ankbeurt.dhtml
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Esso: schandalig!

      Straf.
      Ik tank al sinds 1988 bij Esso op de Genkersteenweg, vlak bij de deur dus.
      Nooit problemen ondervonden maar ja , daar ben jij niet mee geholpen.
      (heb wel geen bankkaart van de Post)

      * Ik lees wel dat de fout bij ATOS ligt. Maar 't zijn geen toeren van Esso om zoiets te lappen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Esso: schandalig!

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,


        nooit meer tanken bij Esso ...


        Jaja
        Alle merken doen het zo, in Nederland tenminste.
        En uiteraard alleen bij de automaten, 'gewoon' tanken kan altijd.
        Uit het verhaal begrijp ik dat het probleem zit bij Atos, is dat onderdeel van Esso of een andere organisatie?

        Het is al heel lang gekend dat benzinemerken bij de automaten een bedrag reserveren, de hoogte ervan wisselt van merk tot merk.
        De reden waarom ze een bedrag reserveren is toch begrijpelijk?

        Comment


        • #5
          Re: Esso: schandalig!

          Tuurlijk doen ze het allemaal,

          Maar bij mij gebeurde het bij Esso, en dus ...
          En ja, een bedrag reserveren, maar € 330,00 bij Esso?????

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Alle merken doen het zo, in Nederland tenminste.
          En uiteraard alleen bij de automaten, 'gewoon' tanken kan altijd.
          Uit het verhaal begrijp ik dat het probleem zit bij Atos, is dat onderdeel van Esso of een andere organisatie?

          Het is al heel lang gekend dat benzinemerken bij de automaten een bedrag reserveren, de hoogte ervan wisselt van merk tot merk.
          De reden waarom ze een bedrag reserveren is toch begrijpelijk?
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Esso: schandalig!

            Theokus,

            De hoogte van het gereserveerde bedrag bij Esso (€ 330,00) staat in geen enkele verhouding tot de prijs van een tankbeurt.
            Dat is naar mijn mening onaanvaardbaar.
            Tel daar nog bij dat Esso (in Hasselt) steevast veel duurder is dan de andere merken (bij ons op de Luikersteenweg, jezus, het lijkt wel of ze daar goud in de brandstof doen), tja, en misschien ook eens uitkijken naar een andere pomp

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Straf.
            Ik tank al sinds 1988 bij Esso op de Genkersteenweg, vlak bij de deur dus.
            Nooit problemen ondervonden maar ja , daar ben jij niet mee geholpen.
            (heb wel geen bankkaart van de Post)

            * Ik lees wel dat de fout bij ATOS ligt. Maar 't zijn geen toeren van Esso om zoiets te lappen.
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Esso: schandalig!

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Tel daar nog bij dat Esso (in Hasselt) steevast veel duurder is dan de andere merken (bij ons op de Luikersteenweg, jezus, het lijkt wel of ze daar goud in de brandstof doen), tja, en misschien ook eens uitkijken naar een andere pomp

              Jaja
              Haha, de pompen van onze vriend Bruno uit Genk. Veel te duur. Ik tank meestal daar tegenover bij DATS. Of aan de Carrefour bij Shell.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Esso: schandalig!

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Tuurlijk doen ze het allemaal,

                Maar bij mij gebeurde het bij Esso, en dus ...
                En ja, een bedrag reserveren, maar € 330,00 bij Esso?????

                Jaja
                Je hebt er waarschijnlijk al jaren mee te maken gehad maar nu er een probleem is bij Atos is het ineens onaanvaardbaar.
                Die 330 euro is misschien veel maar normaal wordt het restant binnen 20 minuten weer vrijgegeven.
                Men kan er ook 100 euro van maken maar dan moeten sommigen hun tankbeurt opsplitsen in 2 delen, ook niet ideaal.

                Comment


                • #9
                  Re: Esso: schandalig!

                  Dit is al geweten sinds 20-06-2013 maar onze politici hadden geen tijd, nu wel...hoe zou dat komen.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Esso: schandalig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Haha, de pompen van onze vriend Bruno uit Genk. Veel te duur. Ik tank meestal daar tegenover bij DATS. Of aan de Carrefour bij Shell.
                    En als ik dat ook eens zou doen?
                    Krijg ik dan geen problemen met de motor ed.
                    Die is nu Esso gewoon he, sinds 1988

                    Oeps, sorry Theokus, ik had in jouw topic geantwoord - en dat was niet de bedoeling ...
                    Last edited by jaja; 4 februari 2014, 21:08.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Esso: schandalig!

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En als ik dat ook eens zou doen?
                      Krijg ik dan geen problemen met de motor ed.
                      Die is nu Esso gewoon he, sinds 1988
                      Ik zou het niet weten. Maar de pompen zijn verzorgd en de prijs is goed. En met hun kaart betaal je maar één keer per maand en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.
                      Van die fabeltjes dat goedkope brandstof van slechte kwaliteit zou zijn, geloof ik niets. Brandstofprijzen zijn zo verschillende naargelang de streek, kan soms echt veel schelen. Doen die maatschappijen dan brandstof van mindere kwaliteit in naargelang van de streek waar de pompen staan?
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Esso: schandalig!

                        Theokus,

                        Vroeger - lees toen we in St-Truiden woonden - tankten we steeds bij Dats (lees meer dan jaar). Nooit problemen gehad, noch met benzinewagen, noch met de diesel.
                        De brandstof is normaal gezien overal van goede kwaliteit, dus waarom daar niet?
                        Nu is Dats op de Genkersteenweg een beetje ver weg van de Luikersteenweg hé ...
                        Keupers-tankstations zijn de absolute topper qua prijs: nergens beterkoop (Nieuwerkerken, Brustem, Alken, Borgloon, Vliermalroot, ...).
                        Dus, telkens als ik daar in de buurt ben

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Esso: schandalig!

                          Dubbelpost ****

                          Comment


                          • #14
                            Re: Esso: schandalig!

                            Waarom niet contact tanken ? Iedereen heeft de mond vol van bankkaarten en dergelijke. Ok het is zeer comfortabel, maar zelf betaal ik nog zoveel mogelijk contant. Mij zullen ze dus geen 330€ aan mijn been lappen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Esso: schandalig!

                              Ok bedankt iedereen
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X