Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Esso: schandalig!

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Omdat de tankstations onbemand zijn er er alleen een betaalautomaat staat? Ik ga niet bij een duurder station tanken om binnen in de winkel met geld te betalen.
    Hier steeds Total en elke week bij hetzelfde station waar ik dagelijks voorbij rijd. Mijn tank is meestal nog halfvol. Als ik voorzie tijdens het weekend meer te moeten rijden tank ik op het einde van de week. Ik ga ook binnen om cash te betalen... Nog nooit problemen gehad. Ben ook niet van dat type dat kilometers alom rijdt om een paar centiemen goedkoper te tanken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: Esso: schandalig!

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ben ook niet van dat type dat kilometers alom rijdt om een paar centiemen goedkoper te tanken.
      Ik ook niet. Mijn normale route gaat (na 1.5 Km) langs 3 benzine stations. Het eerste bemand en 1ct duurder dan de twee andere onbemande waarvan één 50m verder en het andere 200m verder. Jet, Shell, Avia. Ik tank bij de laatste en rij daar nooit voor om.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #48
        Re: Esso: schandalig!

        Hier wordt wel heel snel een tankstation met de vinger gewezen en zijn de benzinestations de grootverdieners in België. Mr. Esso, Mr. Texaco, Mr. Total, ... zal heus niet malen dat op zijn Visa kaart een €300 wordt geblokkeerd voor de 15-20min.
        Uitbaters van een tankstation moeten heus wel op hun zaken letten, een niet kredietwaardig persoon die voor pakweg €200 tankt die niet gedekt is zal dit voelen. Iedereen neemt maatregelen tegen fraude getuige daarvan dat mazouthandelaars enkel leveren bij contante betaling. Raar dat we al jaren perfect werken met dit systeem en enkel door een fout bij Atos iedereen nu verontwaardigd is.

        Comment


        • #49
          Re: Esso: schandalig!

          Ik ben hoe langer hoe minder mee: zitten jullie dan allemaal constant tegen de limiet aan van je kredietkaart bij het tanken ? (als er al iets gebeurt van blokkering als je een kredietkaart gebruikt....). Ik zit nooit aan maar aan een derde van die limiet op een maand. Plus, het is toch VISA of MC die de handelaar betaalt en jijzelf betaalt de kredietkaartmaatschappij achteraf.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Esso: schandalig!

            Het gaat niet over kredietkaarten (Visa, Mastecard, ..) die geblokkeerd werden, Nete, maar over de gewone bankkaarten met Maestro (Bancontact) functie die werden geblokkeerd.

            Comment


            • #51
              Re: Esso: schandalig!

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Het is wel zo dat ik tot 1200€ 'onder nul' kan gaan, maar dat bijna nooit doe.
              Dus, dan zal tanken nog wel lukken zeker.
              Wat voor u geen probleem is kan voor een ander wel een probleem zijn.
              Met die fout kon het dagen duren voor het vrijgegeven werd en bij sommigen werd het zelfs nooit vrijgegeven.
              Er zijn ook mensen die dagelijks tanken omdat ze nu eenmaal honderden km per dag rijden.
              Als uw kaart een week lang geblokkeerd wordt voor 300€ en ge hebt die week 5 keer getankt, dan ben je wel al op 1500€ aan het wachten.
              Als je daardoor met andere betalingen op min komt te staan, ook al mag je dat van de bank, dan ben je wel onnodig interest aan het betalen aan de bank.
              Als dat allemaal geen probleem is voor u ... het staat je vrij hetgeen je te veel hebt op mijn rekening te storten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Esso: schandalig!

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Het gaat niet over kredietkaarten (Visa, Mastecard, ..) die geblokkeerd werden, Nete, maar over de gewone bankkaarten met Maestro (Bancontact) functie die werden geblokkeerd.
                OK, maar moet men hiervoor dan op ESSO (of eender welke brandstoflevancier) schieten voor een fout die bij een derde partij ligt?

                Comment


                • #53
                  Re: Esso: schandalig!

                  Stop een tijger in je tank ...
                  Da's een oude uit de doos van toen

                  Serieus: ik vindt het ook schandalig.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Esso: schandalig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    OK, maar moet men hiervoor dan op ESSO (of eender welke brandstoflevancier) schieten voor een fout die bij een derde partij ligt?
                    Als de leverancier geen geld "tijdelijk" zou blokkeren op je kaart, dan zou er ook niets verkeerd kunnen lopen.
                    Stel je hebt maar 300€ op je rekening (om een voorbeeld te geven), jij wil voor 50€ tanken en je partner gaat tegelijk voor 50€ kopen in een warenhuis.
                    In principe mogelijk toch om gelijk te betalen?
                    Maar omdat het tankstation 300€ wil blokkeren kan ofwel jij niet tanken ofwel je partner niet betalen in de winkel.
                    Erger nog is als je maar 100€ op je rekening meer over hebt ... je kan niet eens tanken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Esso: schandalig!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als de leverancier geen geld "tijdelijk" zou blokkeren op je kaart, dan zou er ook niets verkeerd kunnen lopen.
                      Stel je hebt maar 300€ op je rekening (om een voorbeeld te geven), jij wil voor 50€ tanken en je partner gaat tegelijk voor 50€ kopen in een warenhuis.
                      In principe mogelijk toch om gelijk te betalen?
                      Maar omdat het tankstation 300€ wil blokkeren kan ofwel jij niet tanken ofwel je partner niet betalen in de winkel.
                      Erger nog is als je maar 100€ op je rekening meer over hebt ... je kan niet eens tanken.
                      Als je gaat tanken aan een onbemand station en je gooit je auto vol en nog wat jerrycans en de leverancier doet geen blokkering van je kaart is hij de pineut. Koop je voor €300 kleren in de C&A zal je die kleren niet meekrijgen als er geen geld op de rekening staat.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Esso: schandalig!

                        Ik zou dat wel eens willen zien, een particulier die voor meer dan 300eur tankt in één keer ... Vrachtwagens en autobussen ja maar die tanken vaak met een "tankkaart" waarmee de risico's meestal stuk kleiner zijn dan de particulier.
                        Waarom je zelf geen blokkeringsbedrag laten kiezen: 100eur/200eur/... en als je het maximum bereikt de pomp laten afslaan. Simpel, duidelijk en veilig voor iedereen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Esso: schandalig!

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Het gaat niet over kredietkaarten (Visa, Mastecard, ..) die geblokkeerd werden, Nete, maar over de gewone bankkaarten met Maestro (Bancontact) functie die werden geblokkeerd.
                          Lees de oplossing van het probleem in #49. Of zijn er nu echt zoooo weinig mensen die een kredietkaart hebben ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Esso: schandalig!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            Ik zou dat wel eens willen zien, een particulier die voor meer dan 300eur tankt in één keer ... Vrachtwagens en autobussen ja maar die tanken vaak met een "tankkaart" waarmee de risico's meestal stuk kleiner zijn dan de particulier.
                            Waarom je zelf geen blokkeringsbedrag laten kiezen: 100eur/200eur/... en als je het maximum bereikt de pomp laten afslaan. Simpel, duidelijk en veilig voor iedereen.
                            Simpel op te lossen ... bij het tanken een extra menu in de betaalterminal ... 1) Auto, 2) Vrachtwagen, 3)Diefstal ... euuuhh dat laatste niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Esso: schandalig!

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Lees de oplossing van het probleem in #49. Of zijn er nu echt zoooo weinig mensen die een kredietkaart hebben ?
                              Dus iedereen verplichten een kredietkaart te hebben? Dat is geen oplossing maar het probleem gewoon verleggen. Ik gebruik mijn kredietkaart ook enkel wanneer het niet anders kan (online, buitenland, op restaurant als ik cash niet genoeg bij heb). Ik betaal liefst onmiddellijk voor hetgeen ik koop in plaats van een maand later een hoop geld in 1 keer te moeten ophoesten.

                              Ik wist eerlijk gezegd niet dat men op een gewone bankkaart een blokkering kon uitvoeren, tot dit dus vorige zomer in het nieuws kwam. Ik heb als student zelfs eens getankt met amper geld op mijn bankkaart en eens het bedrag dat getankt werd overeen kwam met hetgeen nog op de rekening stond, was het gedaan met tanken. Maar dat is ondertussen al wel zo'n 10-11 jaar geleden.

                              Gewoon op voorhand aangeven voor hoeveel je wil tanken lijkt me een gemakkelijke oplossing. Wie zijn auto een beetje kent weet toch ongeveer hoeveel de tankbeurt zal kosten. In Amerika is zoiets zelfs schering en inslag. Als je daar met een huurauto staat is het pas echt gokken (en dan is het nog eens in gallons dus begin maar te rekenen) maar ook dat lukt.
                              Last edited by TDP; 5 februari 2014, 21:08.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Esso: schandalig!

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als de leverancier geen geld "tijdelijk" zou blokkeren op je kaart, dan zou er ook niets verkeerd kunnen lopen.
                                Stel je hebt maar 300€ op je rekening (om een voorbeeld te geven), jij wil voor 50€ tanken en je partner gaat tegelijk voor 50€ kopen in een warenhuis.
                                In principe mogelijk toch om gelijk te betalen?
                                Maar omdat het tankstation 300€ wil blokkeren kan ofwel jij niet tanken ofwel je partner niet betalen in de winkel.
                                Erger nog is als je maar 100€ op je rekening meer over hebt ... je kan niet eens tanken.
                                Daar zit nu juist het probleem voor het tankstationuitbater (en dat is zoals reeds gezegd niet de oliemultinational): hij moet een goed leveren alvorens hij weet dat de klant kan betalen.
                                Stel dat mijnheer en mevrouw op het einde van de maand nog 50 EUR ter beschikking hebben op hun rekening (en dat gebeurt), mijnheer zijn tank is leeg en steekt zijn kaart in de automaat.
                                De tankautomaat zal een bedrag te reserveren, om te vermijden dat mevrouw ondertussen in een winkel iets koopt of geld afhaalt van dezelfde 50 EUR, zoniet komt de rekening debiteur te staan.

                                Sommige pompen zullen stoppen op 50 EUR (alhoewel de Belgische pompen er een aantal centiemen kunnen overschieten, wat vervelend is voor de bank want het zijn net die klanten die moeilijk hun rekening aanzuiveren), andere reserveren meteen een hoger bedrag (je kan 300 EUR veel vinden maar die automaat weet niet of het een personenwagen of een vrachtwagen is - hier is m.i. nog wel iets te verbeteren).

                                In normale omstandigheden wordt deze reservatie na korte tijd opgeheven zodat de klant hiervan geen hinder ondervindt.
                                Het toekennen van een betaalkaart veronderstelt dat de klant zijn engagementen nakomt, kredietverlening is gereglementeerd.
                                Last edited by palombian; 5 februari 2014, 21:20.

                                Comment

                                Working...
                                X