Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Esso: schandalig!

    Toen Colruyt met zijn Dats pompen begon, gingen ze alle grote firma's af, om er gratis tankkaarten
    uit te delen, waar je bovendien bij de maandelijkse afrekening nog eens een extra korting kreeg op je factuur.
    Buiten in het buitenland, nooit elders meer getankt, en steeds goede brandstof gekregen.

    Comment


    • #32
      Re: Esso: schandalig!

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Van die fabeltjes dat goedkope brandstof van slechte kwaliteit zou zijn, geloof ik niets. Brandstofprijzen zijn zo verschillende naargelang de streek, kan soms echt veel schelen. Doen die maatschappijen dan brandstof van mindere kwaliteit in naargelang van de streek waar de pompen staan?
      Iderdaad Robert, van die kwaliteit moet je ook niets geloven, Total excellium Shell V power enz. allemaal dikke ...... ze doen er inderdaad een additief in,
      1 liter op een tankwagen van 10.000 liter, dat moet straf spul zijn.......
      Ook onder de Dats pompen is er een verschil in prijs, blijkbaar staan hun prijzen zo scherp, dat ze afhankelijk zijn van de kostprijs van het transport.
      Hier in Roeselare langs het kanaal is een groot brandstofdepot KLIK op mider dan drie Km heb je in Izegem een Dats pomp, daar is de brandstof veruit steeds het goedkoopst.
      En als je ziet welke tankwagens daar op en af rijden, weet je meteen het verschil tussen de merken, ik denk niet dat ieder merk daar zijn eigen tank heeft staan...

      Dats is ook bij een van de eersten geweest, die op zijn vulpistolen afzuiging heeft geplaatst, om tijdens het pompen de dampen die uit je bak komen
      af te zuigen.
      Last edited by Guest42; 5 februari 2014, 10:03.

      Comment


      • #33
        Re: Esso: schandalig!

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Om terug te komen op de prijzen in de tankstations:

        Kent dan niemand de site brandstofprijzen.be waar je de o.a. goedkoopste pomp in je buurt kan opzoeken?
        Voor Hasselt is dat steeds Bouts op de Scheepvaartkaai. Heeft trouwens onlangs een artikel over in het Belangske gestaan.
        Op deze site vind je de goedkoopste tankstations.

        Ben juist gaan tanken en dat gedaan bij Bouts. Is inderdaad momenteel de goedkoopste. Namelijk 1,289€ tegenover DATS 1,322€
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #34
          Re: Esso: schandalig!

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Dat duurt gewoonlijk 15 a 20 minuten.
          Dat klopt niet. De reservering blijft soms tot 2 weken staan en dat is geen "computerprobleem". Alles afhankelijk van het merk en niet transparant.
          Test aankoop heeft het onlangs nog aangekaart.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            Re: Esso: schandalig!

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mee eens hoor.
            wij betalen ook nog gewoon met echt geld.
            Omdat de tankstations onbemand zijn er er alleen een betaalautomaat staat? Ik ga niet bij een duurder station tanken om binnen in de winkel met geld te betalen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: Esso: schandalig!

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Omdat de tankstations onbemand zijn er er alleen een betaalautomaat staat? Ik ga niet bij een duurder station tanken om binnen in de winkel met geld te betalen.
              Mijn gedacht ook.
              Er is wel een verschil. Tankstation Rutten in Paal bv is een Esso station met shop en broodjesbar. Altijd even vriendelijke en snelle bediening. Dan zou ik eventueel al eens een tankbeurt in een dergelijk duurder station meepikken. Met nadruk op zou!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #37
                Re: Esso: schandalig!

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Op deze site vind je de goedkoopste tankstations.

                Ben juist gaan tanken en dat gedaan bij Bouts. Is inderdaad momenteel de goedkoopste. Namelijk 1,289€ tegenover DATS 1,322€
                Dats Izegem, 1,285€ tegenover de duuste met bediening 1,452€ dat scheelt zo maar eventjes bijna 7 Befkes per liter KLIK, moet er nog zand zijn,
                en zoals ik in #32 reeds zei, ze komen allen door dezelfde poort buitengereden hier wat verder langs het kanaal.

                Benzine 95 kost bij Dats minder dan Diesel bij Octa+
                Last edited by Guest42; 5 februari 2014, 10:14.

                Comment


                • #38
                  Re: Esso: schandalig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Op deze site vind je de goedkoopste tankstations.
                  Zei ik toch ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Esso: schandalig!

                    Ik zie op brandstofprijzen.be dat het tankstation waar ik meestal kom een heel stuk goedkoper is dan het tankstation aan de andere kant van de brug (op minder dan 100m van elkaar), het verschil per tankbeurt is 5,2 euro (40 liter euro 95).
                    In het goedkoopste tankstation van Rijkevorsel kost een tankbeurt 1,28 euro minder dan waar ik altijd de "naftbak" vol tank, maar dan moet ik er wel 10 kilometer voor rijden (dat is 5km hier vandaan).
                    Als ik het verbruik tel om naar daar en terug te rijden, dan zou ik op de brandstof alleen nog maar 0,34 euro winst maken (verbruik van 6,5 liter per 100km, de afstand naar daar en terug is zo'n 10km).
                    Maar rekening houdend met onderhoudskosten, slijtage van banden en tijdsverlies kan ik beter tanken bij het goedkoopste tankstation hier vlakbij (tenzij ik per toeval toch eens passeer langs dat goedkoopste tankstation natuurlijk, maar daar kom ik niet zo dikwijls voorbij).


                    Die tankstations gaan er blijkbaar van uit dat we allemaal criminelen zijn die willen tanken zonder te betalen.
                    Maar in feite zijn zij zelf de criminelen die uw geld "gijzelen" tot je hebt getankt.
                    Kunnen ze dat systeem dan niet simpelweg aanpassen dat de pomp stopt als het geld op je rekening op is?
                    Dat moet toch gemakkelijk te regelen zijn, als ze eerst geld "opzij zetten", dan moeten ze ook via hetzelfde systeem kunnen zien hoeveel er nog op de rekening staat.
                    Als er dan bijvoorbeeld nog maar 15 euro op de rekening staat, dan zouden ze de pomp kunnen uitschakelen als dat bedrag "opgebruikt" is...
                    Last edited by Black B@ndit; 5 februari 2014, 17:18.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Esso: schandalig!

                      update
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #41
                        Re: Esso: schandalig!

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Dat duurt gewoonlijk 15 a 20 minuten.

                        Ik begrijp de ophef niet omdat het probleem van jaja en anderen door een computerprobleem is veroorzaakt en slechts enkele dagen duurt.
                        Het is geen structureel iets, het gaat zelfs al jaren goed en geen kat die er moeite mee had.
                        Heel vervelend als je het treft natuurlijk maar als je alle organisaties gaat negeren waar weleens iets fout is gegaan blijft er niet veel over.
                        Probleem of niet. Dit is pure diefstal als al die bedragen 'eventjes' bij hen geparkeerd staan.
                        Bedragen staan idd niet in verhouding tot het bedrag van een tankbeurt en iemand die met een kaart tankt vormt toch geen enkel risico denk ik. Geen saldo = geen brandstof.

                        Zulke bedrijven verdienen al geld met hopen vanwege hun 'onmisbaar' gemaakt product en dan nog zoiets er bovenop. Op hebzucht en macht staan geen maat blijkbaar...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Esso: schandalig!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                          Probleem of niet. Dit is pure diefstal als al die bedragen 'eventjes' bij hen geparkeerd staan.
                          Bedragen staan idd niet in verhouding tot het bedrag van een tankbeurt en iemand die met een kaart tankt vormt toch geen enkel risico denk ik. Geen saldo = geen brandstof.
                          Bedragen staan niet bij de brandstofleverancier geparkeerd maar blijven keurig op jouw account staan; er wordt een bedrag gereserveerd.
                          Niet in verhouding tot het bedrag van de tankbeurt? Misschien niet tot een tankbeurt van jouw auto maar er zijn nog andere modellen ook.
                          Men kan het te reserveren bedrag ook naar 70 euro brengen maar dan moeten sommigen in 2 of 3 keer tanken voor 1 tank.
                          Welk bedrag zou jij kiezen als je van de Esso was in jij moest het bepalen?

                          Op hebzucht staat misschien geen maat maar doen we daar niet allemaal aan mee?
                          Iedereen die zo goedkoop mogelijk tankt is toch ook hebzuchtig of zitten daar nog nobele idealen aanvast?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Esso: schandalig!

                            Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

                            Het is wel zo dat ik tot 1200€ 'onder nul' kan gaan, maar dat bijna nooit doe.
                            Dus, dan zal tanken nog wel lukken zeker.

                            Dat ze dergelijk bedrag een kwartiertje blokkeren, tot daar aan toe, maar dat zou na het afsluiten van de tankbeurt moeten vrijgegeven worden. Misschien ligt het probleem niet bij de benzineboeren, maar wel bij het systeem achter de betaalautomaat...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Esso: schandalig!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              ... Misschien ligt het probleem niet bij de benzineboeren, maar wel bij het systeem achter de betaalautomaat...
                              De benzineboer beslist of hij al dan niet geld reserveert en hoeveel, maar dat dit de laatste weken veel te laat werd terugbetaald komt inderdaad door een tijdelijk probleem bij Atos Worldline.

                              Schiet dus zeker niet op je bank.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Esso: schandalig!

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Bedragen staan niet bij de brandstofleverancier geparkeerd maar blijven keurig op jouw account staan; er wordt een bedrag gereserveerd.
                                Niet in verhouding tot het bedrag van de tankbeurt? Misschien niet tot een tankbeurt van jouw auto maar er zijn nog andere modellen ook.
                                Men kan het te reserveren bedrag ook naar 70 euro brengen maar dan moeten sommigen in 2 of 3 keer tanken voor 1 tank.
                                Welk bedrag zou jij kiezen als je van de Esso was in jij moest het bepalen?

                                Op hebzucht staat misschien geen maat maar doen we daar niet allemaal aan mee?
                                Iedereen die zo goedkoop mogelijk tankt is toch ook hebzuchtig of zitten daar nog nobele idealen aanvast?
                                Sorry, maar ik vind het niet logisch of normaal dat de één van de grootst verdienende sectoren dan nog eens geld gaat reserveren in die mate voor de afname van hun eindproduct.
                                Perfect te realiseren denk ik dat er enkel kan getankt worden voor het saldo dat er op de rekening staat of dat door de bank gedekt wordt (onder nul gaan tot de toegestane limiet). En de gemiddelde particulier heeft geen brandstoftank van 300 euro inhoud

                                En nee, niet iedereen zit even hebzuchtig in elkaar (hoop ik toch). Hebzuchtig zijn of niet teveel willen betalen voor iets zijn 2 verschillende zaken imo.
                                Ik heb van deze gang van zaken ook nog geen probleem ondervonden, maar men komt ook niet op voorhand vertellen dat dit de 'normale' gang van zaken is bij het tanken met je kaart.
                                Dat het niet financieel in hun voordeel is valt dan al mee. Heb gewoon een probleem met dit principe waar je weer op een rare manier moet op uit komen.

                                Grtz,
                                Kurt

                                Comment

                                Working...
                                X