Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen ?

    Die prijzen lijken mij zeer aantrekkelijk, maar ik vermoed dat daar bij invoer nog taxen op moeten betaald worden. Heeft iemand hier al gekocht om dit te bevestigen. Hoeveel is de invoertax in dergelijke gevallen?
    Buying a Seiko Watch? We sell 100% authentic Seiko watches for men and women at discounted rates.


    Hier idem dito denk ik, maar toch al wat duurder :http://www.chronograph.com/store/pro...st.asp?listno=
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Ervaringen ?

    Lijkt me een firma uit de US te zijn. Firma ken ik niet, kan ik niet over oordelen.
    Maar heb wel ervaring met aankopen uit de US en dat is me op 2 keer na ALTIJD slecht bekomen.
    Douane aan mijn been en ik mocht dokken en ook eens veel misere gehad om somige aankopen te bewijzen.
    Kreeg dan een brief dat ik een copie van aankoopfactuur moest opsturen naar de douane. Heeft weken / maanden geduurd.
    En ik mocht fiks opleggen. Administratieve kosten + invoerrechten of was het btw, ik weet het niet meer.
    Weet allesins dat ik er mijn broek aan gescheurd heb en ik nooit meer gekocht heb in de US per post.

    Is wel al een paar jaar geleden ondertussen. Misschien zijn ze nu soepeler geworden tov import uit de US.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Lijkt me een firma uit de US te zijn. Firma ken ik niet, kan ik niet over oordelen.
      Maar heb wel ervaring met aankopen uit de US en dat is me op 2 keer na ALTIJD slecht bekomen.
      Douane aan mijn been en ik mocht dokken en ook eens veel misere gehad om somige aankopen te bewijzen.
      Kreeg dan een brief dat ik een copie van aankoopfactuur moest opsturen naar de douane. Heeft weken / maanden geduurd.
      En ik mocht fiks opleggen. Administratieve kosten + invoerrechten of was het btw, ik weet het niet meer.
      Weet allesins dat ik er mijn broek aan gescheurd heb en ik nooit meer gekocht heb in de US per post.

      Is wel al een paar jaar geleden ondertussen. Misschien zijn ze nu soepeler geworden tov import uit de US.
      Zoals altijd, is het aangeraden om de algemene voorwaarden en de feedback/beoordelingen te lezen. Er staat duidelijk in de algemene voorwaarden dat zij niet verantwoordelijk zijn voor lokale douanekosten, invoertaksen en BTW.
      De firma is misschien in de USA, maar de horloges worden vanuit Malaysia verzonden met DHL.
      Versturen via DHL naar Brussel houdt tegenwoordig in dat alles bij de douane in Zaventem wordt aangeboden.
      In de praktijk betekent dit voor een horloge (mechanisch/elektrisch aangedreven en met stalen band) 4,5% invoertaks met een maximum van 0,80€ plus 21% BTW. Daarbij komt nog eens 150€ aanbiedingskosten bij de douane.
      Een horloge van 1000€ kost uiteindelijk 1000€ + 0,80€ +21%BTW = 1210,97€ + 150€ aanbiedingskosten = 1360,97€.
      Het is altijd een kansspel zoals bij de import van camera's uit Hong Kong. De ene betaalt geen onkosten of BTW, de andere betaalt de volle pot. Met DHL heb je tegenwoordig een zeer grote kans dat je de volle pot zult betalen.
      De beoordelingen op de website van creationwatches zien er mij een beetje te positief uit. Op ruim 40 beoordelingen van Belgische kopers is er geen enkele negatieve, en geen enkele die klaagt over bijkomende douanekosten of BTW. Ook raar dat op 40 beoordelingen van Belgische klanten, er voor mij maar 4 bekende of courante Belgische achternamen staan.
      Handige link voor het berekenen van importtaksen :
      Last edited by notex; 30 december 2014, 05:04.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen ?

        Bedankt voor de zeer interessante reactie. Had ook al een sterk vermoeden dat er een pak kosten zouden bijkomen. En inderdaad de Belgische reacties deden mij ook al twijfelen. Sommige van de namen van de zogezegde kopers leken mij ook niet zo Belgisch.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen ?

          Neem maar gerust aan dat de beoordelingen fake zijn. Voor Spanje zijn 880 beoordelingen gegeven, waarvan geen enkele negatieve. Van die 880 beoordelers zijn er maar 3 met de naam Garcia. Als je weet dat in sommige Spaanse provincies 14% van de inwoners die naam dragen, dan klopt er schijnbaar iets niet.
          Tot dusver mijn detectivewerk

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen ?

            Dus er zijn echt nog mensen die horloges kopen?
            Ik vroeg me onlangs af of daar echt nog een markt voor was. Zeker sinds iedereen een smartphone heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Dus er zijn echt nog mensen die horloges kopen?
              Ik vroeg me onlangs af of daar echt nog een markt voor was. Zeker sinds iedereen een smartphone heeft.
              Wacht maar tot Alfa Centauri dit leest

              Waar zit hem trouwens?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen ?

                Serieus. Onlangs liep ik door een winkelstraat waar nog een horlogewinkel was. Uiteraard geen klanten te bespeuren.

                Ik heb ooit nog een horloge gedragen, 10 jaar terug, in de tijd dat ik nog geen gsm had.
                Toen was het handig. Maar na een tijd kwam ik thuis van het werk, en deed ik dat horloge meteen uit. Thuiskomen betekende: "niet meer op de klok moeten kijken", enfin, vond ik.
                Ik hoefde niet om 18u stipt het avondmaal te eten, of om 12u het middagmaal.
                Een luxe, een vrijheid, om niet meer geprogrammeerd te leven, zonder horloge.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Serieus. Onlangs liep ik door een winkelstraat waar nog een horlogewinkel was. Uiteraard geen klanten te bespeuren.

                  Ik heb ooit nog een horloge gedragen, 10 jaar terug, in de tijd dat ik nog geen gsm had.
                  Toen was het handig. Maar na een tijd kwam ik thuis van het werk, en deed ik dat horloge meteen uit. Thuiskomen betekende: "niet meer op de klok moeten kijken", enfin, vond ik.
                  Ik hoefde niet om 18u stipt het avondmaal te eten, of om 12u het middagmaal.
                  Een luxe, een vrijheid, om niet meer geprogrammeerd te leven, zonder horloge.
                  Zo is dat.

                  Ik heb wel niets tegen de hobby: verzamelen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Wacht maar tot Alfa Centauri dit leest
                    Mijn leermeester... , nee alle gekheid op een stokje, maar alhoewel ik een echte liefhebber was van mooie horloges heeft hij het vuur in mij wel weer wat opnieuw aangewakkerd.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Mijn leermeester...
                      Slechts één goede raad: koop geen namaak
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Slechts één goede raad: koop geen namaak
                        Pas op Theo, mijn leermeester zou het je zelf beter kunnen vertellen dan ikzelf. "Sommige" namaak moet qua kwaliteit soms maar weinig of niks onderdoen voor de "echte".
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen ?

                          Ik draag ook nog steeds een horloge.
                          Geen exclusief model, maar een Citizen Marinaut Ecodrive. http://www.watchhouse.de/images/gross/1333720203_1.jpg
                          Het leuke is, dat die opgeladen wordt door de zon, en dus nooit een batterijwissel moet ondergaan.
                          Ze zou daardoor ook waterdicht moeten blijven.

                          Wat betreft bestellen in de VS? Ik doe dit enkel voor spullen die maximaal 100€ kosten. Heb je pech, dan betaal je iets, maar je scheurt je broek niet.

                          Waarom boek je geen reisje naar de VS. Kan je ineens een goedkope iPhone en Computer meebrengen.

                          Tip: voor alles wat je terug mee brengt. Neem het uit de originele verpakking, en zorg dat het er gebruikt uit ziet.
                          Als ze je zien lopen met een nieuwe doos van Apple, en dan nog een mooi vierkant horlogedoosje kan het zijn dat je ook douanekosten betaalt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                            Tip: voor alles wat je terug mee brengt. Neem het uit de originele verpakking, en zorg dat het er gebruikt uit ziet.
                            Als ze je zien lopen met een nieuwe doos van Apple, en dan nog een mooi vierkant horlogedoosje kan het zijn dat je ook douanekosten betaalt.
                            Voilà.
                            Heb ik zo gedaan met een CoolPix 995.
                            (Tenerife > geen btw)
                            Wel opletten WAAR je zoiets koopt
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Voilà.
                              Heb ik zo gedaan met een CoolPix 995.
                              (Tenerife > geen btw)
                              Wel opletten WAAR je zoiets koopt
                              Of eens bij BH Photo binnenwandelen, als je in NY bent.
                              Als de dollar laag staat haal je daar handig voordeel uit.

                              Comment

                              Working...
                              X