Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Belgacom TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring Belgacom TV

    Ik zoek voor mijn schoonmoeder ene oplossing voor gebruiksvriendelijke Digitale TV met recorder.

    Indi heeft alleen een box die je moet kopen. Huren heeft de voorkeur. Telenet komt niet ter sprake aangezien het een Integan kabel is.
    Rest Belgacom.

    Kan iemand mij zeggen of je met de decoder van belgacom ook kan opnemen? Zo ja hoe groot is de disk en is het eenvoudig te bedienen voor iemand van 75 die totaal geen ervaring hiermee heeft?

    Alvast bedankt voor jullie hulp,
    Karel

  • #2
    Re: Ervaring Belgacom TV

    Wacht nog even en je kan in indi gebied ook een digicorder huren van telenet.
    Telenet en interkabel hebben toch een akkoord afgesloten net voor het verlof?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring Belgacom TV

      Aangezien ik belgacomtv plaats (technieker belgacom) heb ik er wel redelijk wat ervaring mee, mijn grootmoeder heeft ook belgacomtv en die kan er perfect mee werken dus het is in mijn ogen toch vrij gebruiksvriendelijk naar de klanten toe.

      opnemen met de decoder van belgacom is mogelijk maar dan moet je het comfort view pack er bij nemen, is geloof ik iets van een 4euro/maand.

      moest je eventueel nog vragen hebben ofzo, be my guest maar liefst via pm want ik check dit gedeelte weinig

      -edit-
      de huidige digicorders hebben een 80gb hd, goed voor een 40tal uur aan opnames.
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring Belgacom TV

        Vandaag telefonisch aanbod van Belgacom gekregen: voor amper 2 euro per maand bovenop mijn ADSL-GO abonnement (41 euro) krijg ik Belgacom TV.
        Ik moet evenwel een decoder aanschaffen van 99 euro (en zelfs een tweede decoder voor mijn 2e TV toestel).
        Momenteel heb ik nog een gewoon kabelabonnement bij Telenet aan zo'n 160 euro per jaar.
        Alle advies is welkom.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring Belgacom TV

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Vandaag telefonisch aanbod van Belgacom gekregen: voor amper 2 euro per maand bovenop mijn ADSL-GO abonnement (41 euro) krijg ik Belgacom TV.
          Ik moet evenwel een decoder aanschaffen van 99 euro (en zelfs een tweede decoder voor mijn 2e TV toestel).
          Momenteel heb ik nog een gewoon kabelabonnement bij Telenet aan zo'n 160 euro per jaar.
          Alle advies is welkom.
          Denk ook aan de stroomkosten.
          Staat ginds gisteren in de gangbare media.
          - splitter
          - router
          - kabelmodem
          - digibox

          Zelfs heb ik een ontvanger van iNDI > eenmalige betaling.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring Belgacom TV

            huurprijzen van indi en telenet tv zijn dezelfde hoor
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring Belgacom TV

              Had deze week Voip (telefonie over internet) in huis gehaald om uit te proberen.
              Weer een horror verhaal (ik werk met Macintosh en een draadloze Apple Airport); installatie lukte niet, bijgeleverde software was voor Windows. Na telefonische tussenkomst van een technieker deels opgelost, maar mijn Airport interfereerde met de nieuwe B-Box en ik kon niet meer draadloos printen en muziek streamen. Dag nadien 4 à 5 telefoons gepleegd met extreem lange wachtijden (15 à 20 minuten). Uiteindelijk wou men mij een betalende technieker aansmeren want de telefoonoperatoren zijn blijkbaar Mac niet genegen. Resultaat: ik heb gans het boeltje in de doos gestoken en breng het morgen terug. Einde verhaal.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring Belgacom TV

                Wat heeft voip met uw computer te maken
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring Belgacom TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Wat heeft voip met uw computer te maken
                  Dat moet je maar aan Belgacom vragen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring Belgacom TV

                    ergens een link naar dat spul dat ze je daar verkocht hebben.


                    Want voip is gewoon een telefoontoestel, dat je analoge voice signaal in digitale pakketjes omzet, en het dan via ip verstuurt (en eventueel nog in een apparte vlan steekt, maar dat zal wel overkill zijn voor thuisgebruik). Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is een telefoon een een ip verbinding. Er kan misschien een pc of mac aan te pas komen, om die telefoon te configureren. Maar in weze heeft die er niks mee te zien. Of het zou een sofware pakketje moeten zijn, dat je op je pc installeert, en dat je dan met een microfoon via ja pc spreekt

                    strange things.

                    'k heb het al gevonden



                    je hebt dus alleen je mac nodig om dat te configureren Staat daar ergens op, dat je pc active x moet ondersteunen om dat te configureren ? Anders moet dat perfect lukken via mac
                    Last edited by jdm; 24 juli 2008, 20:16. Reden: 'k heb het al gevonden
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring Belgacom TV

                      Dat configureren is inderdaad gelukt, maar er kon maar geen continu verbinding met de Airport Express gemaakt worden. En dat was nu net het probleem (printen en muziek streamen door de Airport ExP.).
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaring Belgacom TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Dat configureren is inderdaad gelukt, maar er kon maar geen continu verbinding met de Airport Express gemaakt worden. En dat was nu net het probleem (printen en muziek streamen door de Airport ExP.).
                        Ja, je moet er rekening mee houden, als je via een draadloze verbinding werkt, dat die verbinding gedeeld is, en iedereen maar op zijn beurt mag zenden.
                        2e draadloze routerke kopen, 5 frequenties verschil, als de eerste op 1 staat, de 2e op kanaal 6 zetten. Dan zijn er geen interferenties. En die 2e alleen gebruiken voor uw voip. No problems. Je gaat dat probleem met iedere draadloze router hebben
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaring Belgacom TV

                          Bedankt JDM voor de uitleg (ik ben niet zo thuis in die zaken).
                          Vandemorgen in de Belgacom-shop kon er maar niemand een zinnige uitleg geven. Ik mocht wel mijn B-Box houden (gratis).
                          Ik hou evenwel bij mijn klassieke lijn, verbruikt trouwens minder stroom.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaring Belgacom TV

                            ik wil er ook maar even bij vermelden dat de technieker waarschijnlijk genoodzaakt was een nieuwe modem te plaatsen waardoor herconfiguratie nodig was.

                            nu moet je ook wel weten, belgacom geeft geen support op mac / > xp , en men gaat er ook van uit als je een mac hebt dat je zelf wel weet hoe het moet.

                            nuja zo moeilijk is een mac nu ook weer niet, maar blijkbaar willen ze het niet supporten

                            en die i-talk (voip) is miserie om in te stellen als ge daar uw papieren niet van hebt gekregen.
                            Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaring Belgacom TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Vandaag telefonisch aanbod van Belgacom gekregen: voor amper 2 euro per maand bovenop mijn ADSL-GO abonnement (41 euro) krijg ik Belgacom TV.
                              Ik moet evenwel een decoder aanschaffen van 99 euro (en zelfs een tweede decoder voor mijn 2e TV toestel).
                              Momenteel heb ik nog een gewoon kabelabonnement bij Telenet aan zo'n 160 euro per jaar.
                              Alle advies is welkom.
                              Da's dan toch al 222 euro het eerste jaar (99+99+24). Je moet weten dat overal "addertjes" onder het gras zitten, bij Belgacom zijn dat meestal "boa constrictors"
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X