Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

emails opslaan uit webmail Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • emails opslaan uit webmail Telenet.

    Hallo,

    ik gebruik voor mijn mailverkeer: Webmail van Telenet.
    Ik vroeg me af hoe ik deze mails kan opslaan en of exporteren naar een externe harde schijf, voor het geval mijn pc crascht.
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

    Niet nodig. Webmail slaat niets op je pc op.

    Groet,

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Niet nodig. Webmail slaat niets op je pc op.

      Groet,

      Jan
      OK, maar ik denk dat je niet eindeloos je mails kan laten staan op de server bij Telenet.
      Ik denk dat de enige mogelijkheid is om via een mail programma (Outlook, Thunderbird...) de mails ook in POP3 naar de PC te downloaden, waarna ze dan gewist worden op de Telenet server.
      Nadeel: bekijk je ze eerst in dat mailprogramma dan zie je ze achteraf niet meer in Webmail.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        OK, maar ik denk dat je niet eindeloos je mails kan laten staan op de server bij Telenet.
        Ik denk dat de enige mogelijkheid is om via een mail programma (Outlook, Thunderbird...) de mails ook in POP3 naar de PC te downloaden, waarna ze dan gewist worden op de Telenet server.
        Nadeel: bekijk je ze eerst in dat mailprogramma dan zie je ze achteraf niet meer in Webmail.

        Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik wil enkel belangrijke mails ergens opslaan. Het lijkt me ingewikkeld blijkbaar. Stel ik wil een copie van een mail en hem dan ergens opslaan op een stick bv, kan dat?
        Groeten Sensor

        Comment


        • #5
          Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

          Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
          Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik wil enkel belangrijke mails ergens opslaan. Het lijkt me ingewikkeld blijkbaar. Stel ik wil een copie van een mail en hem dan ergens opslaan op een stick bv, kan dat?
          Op Telenet webmail kan je onder inkomende perfect een submap aan maken, deze mails blijven daar staan zolang je deze niet zelf verwijderd,
          prullenbak wordt na verloop van tijd automatisch geledigd.

          Comment


          • #6
            Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

            Ooit al van Google gehoord ?

            E-mailprogramma instellen voor je Telenet e-mailadres: https://www2.telenet.be/nl/klantense...t-e-mailadres/
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik wil enkel belangrijke mails ergens opslaan. Het lijkt me ingewikkeld blijkbaar. Stel ik wil een copie van een mail en hem dan ergens opslaan op een stick bv, kan dat?
              Maak via eender welk e-mailprogramma die account aan op je PC met Imap als keuze, daarna kan je van daaruit eender welke mail kopiëren of verplaatsen naar een lokale map op je PC in o.a. een afzonderlijke PST.

              Bij kopiëren blijft die ook op Telenet staan, bij verplaatsen is die daar natuurlijk weg.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                OK, maar ik denk dat je niet eindeloos je mails kan laten staan op de server bij Telenet.
                Je emails blijven eindeloos staan tot je mailbox van 5 Gb vol is.
                Ik heb er zelfs nog emails van 2002 op staan.
                Wanneer ik emails krijg die bewaard moeten worden, dan stuur ik ze door naar een Gmail adres dat ik daarvoor speciaal heb aangemaakt.
                Moest telenet webmail ooit crashen, dan heb ik alles nog op Gmail staan.

                Comment


                • #9
                  Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik wil enkel belangrijke mails ergens opslaan. Het lijkt me ingewikkeld blijkbaar. Stel ik wil een copie van een mail en hem dan ergens opslaan op een stick bv, kan dat?
                  Misschien is opslaan (printen) als pdf een eenvoudige optie: http://decomputer.be/e-mail-opslaan-als-pdf/

                  Groet,

                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Je emails blijven eindeloos staan tot je mailbox van 5 Gb vol is.
                    Ik heb er zelfs nog emails van 2002 op staan.
                    Wanneer ik emails krijg die bewaard moeten worden, dan stuur ik ze door naar een Gmail adres dat ik daarvoor speciaal heb aangemaakt.
                    Moest telenet webmail ooit crashen, dan heb ik alles nog op Gmail staan.
                    Maar als uw internetverbinding eens uitvalt, dan kan je (tijdelijk) nergens meer aan.
                    Het is even snel gedaan om ze op een pc naar een locale map te kopiëren.
                    Zoals eerder aangekaart ofwel via Imap ofwel POP, maar dan wel een kopij op de server laten staan als ze daar ook moeten blijven.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar als uw internetverbinding eens uitvalt, dan kan je (tijdelijk) nergens meer aan.
                      Het is even snel gedaan om ze op een pc naar een locale map te kopiëren.
                      Ik weet niet wie je provider is, maar hoe dikwijls is jouw internetverbinding al eens uitgevallen ? Bij mij is dat met telenet een keer overdag 6 uur geweest op 15 jaar, toen ze in de buurt een nieuwe verdeelkast hebben geplaatst .
                      Als, als, als . .en als je harde schijf dan chrashed ? Waar sta je dan met je locale map ? Wees dan blij dat alles nog op de server staat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Ik weet niet wie je provider is, maar hoe dikwijls is jouw internetverbinding al eens uitgevallen ? Bij mij is dat met telenet een keer overdag 6 uur geweest op 15 jaar, toen ze in de buurt een nieuwe verdeelkast hebben geplaatst .
                        Als, als, als . .en als je harde schijf dan chrashed ? Waar sta je dan met je locale map ? Wees dan blij dat alles nog op de server staat.
                        Het veiligste is een kopij lokaal en een op de server en met een goede BU mag zelfs je schijf eens crashen. [emoji1]
                        Internet valt hier ook bijna nooit uit, als de gemeente hier tenminste geen bomen komt planten.
                        Maar waarom zou men gaan forwarden als het ook automatisch kan?
                        Ieder zijn manier natuurlijk.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar waarom zou men gaan forwarden als het ook automatisch kan?
                          Omdat ik alleen wil bijhouden wat ik zelf wil.
                          Als ik automatisch zou forwarden, moet ik alle rommel zowel bij Telenet Webmail als bij Gmail gaan wissen

                          Comment


                          • #14
                            Re: emails opslaan uit webmail Telenet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ik weet niet wie je provider is, maar hoe dikwijls is jouw internetverbinding al eens uitgevallen ?

                            Maakt niet uit, of blijf je tot je pensioen bij dezelfde provider? IMAP en kopiëren naar je mailprogramma lijkt mij de beste oplossing. Als je dan nog zorgt voor backups (echte, geen cloudoplossingen) dan zit je safe.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              emails opslaan uit webmail Telenet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Omdat ik alleen wil bijhouden wat ik zelf wil.
                              Als ik automatisch zou forwarden, moet ik alle rommel zowel bij Telenet Webmail als bij Gmail gaan wissen
                              Niet automatisch forwarden maar automatisch binnenhalen.
                              En als je via webmail al de belangrijke in een aparte map zet of de slechtere in een map brol, dan kan je op de PC enkel die map gaan synchroniseren dat je hebben wil of de rest direct per map deleten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X