Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik gebruik meer en meer die Siri/spraak functie om de telefoon en auto te bedienen.
    Het vergt wat gewenning, maar bv iemand opbellen, een SMS versturen, navigeren naar een adres lukt me prima zonder mijn handen van het stuur te halen.

    Je moet echt eerst over die eerste frustrerende weken geraken, maar daarna gaat het steeds beter.
    Zouden er dan echt mensen zijn die deze mogelijkheid in hun wagen hebben en ze niet gebruiken ?!?!
    Bij mij duurde die gewenning maar een paar dagen en zelfs zonder gefrustreerd te zijn.

    Je moet wel duidelijk spreken, de radio liefst niet te luid (tenzij je daar ook iets kan aan doen dat die automatisch dimt door één of andere instelling die ik nog niet gevonden heb) en de juiste commando's (eventjes van buiten leren ) geven die in het boekje staan... dan is de spraakfunctie het handigste ding aan onze auto... met uitzondering van de automaat natuurlijk .

    Bluetooth staat op mijn smartphone altijd aan, zodat ik het nooit kan vergeten wanneer ik in de wagen stap. Het batterijverbruik van de smartphone is iets hoger, maar ik laad toch elke nacht op, dus dat is ook geen probleem.
    Voor een inkomende sms moet ik wel eventjes naar mijn boordscherm kijken, want daar wordt gevraagd of die al dan niet moet getoond of voorgelezen worden... en dat moet ik manueel bevestigen (tenzij ik het ook nog niet gevonden heb hoe het werk met de spraakfunctie). Maar ja, hoeveel keer komt dat voor bij ons... we hebben de auto een goeie twee jaar, en ik denk dat ik twee keer een sms kreeg tijdens het rijden gedurende die periode.
    Last edited by Guest17; 23 augustus 2017, 14:30.

    Comment


    • #47
      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Een groot display dient niet om uw mails op te lezen hé

      Maar als je het interieur van sommige auto's ziet: die verzuipen in de knopjes.
      Dan heb ik liever "less is more" - alles centraal op één display.
      Maar als alles op één scherm staat en je voor alles in submenu's moet gaan prutsen tijdens het rijden ... dan is dat alles behalve veilig tijdens het rijden.
      Ik heb een paar knopjes die ik kan programmeren en dat is heel handig in gebruik ... 1 om naar huis te bellen, 2 om naar het werk te bellen, 3 route naar huis, ...
      Al de rest (knopjes of display) is niet handig als er te veel zijn, meer en meer merken minderen het aantal knoppen en/of schakelen functies uit als de wagen in beweging is.

      Ik vind digitale tellers ook veel aangenamer dan "wijzers" - maar dat is natuurlijk persoonlijk.
      Dat vind ik ook beter, veel sneller een zicht op uw snelheid dan wanneer je moet zoeken op welk cijferke die naald staat.
      Maar dat is niet iets dat men moet bedienen tijdens het rijden, dat is een display met noodzakelijke informatie.

      En ja, ik heb - écht waar - hier bij ons in de straat al eens een Tesla zien rijden waarvan ik dacht "man, dat is toch nie normaal - wat moet gij bewijzen ???
      Maar je hebt gelijk er zullen er ook wel zijn die normaal kunnen rijden.
      Dat heb je met allerlei merken wel eens dat er een gek mee rijdt, maar nogmaals ... dat kan met elk merk.
      Hier in de wijk is er ergens een remspoor van zeker 80 meter en dat ging zelfs tot op iemand zijn oprit op 50 cm van zijn garagepoort ... dat was met een oud rammelkabske van zeker 15 jaar oud.
      Een Tesla had zeker beter kunnen stoppen.
      Last edited by VerSeg; 23 augustus 2017, 17:45.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Wees nu eens eerlijk, vind je dat handig die schermbediening tijdens het rijden?
        Mooi wel, maar handig zou ik nog niet durven zeggen, bij bij zit ook wat bediening op scherm,
        zoals bv. telefoon, vind ik totaal niet handig en niet veilig om rijdend te bedienen, zeker niet in volle verkeer
        en op een slechte weg, daarom dat ik dan meestal de naam inspreek, maar werkt ook niet feilloos als er veel
        randgeluid is.
        Zelfde verhaal GPS bediening, is gewoon niet verantwoord om een adres in te brengen al rijdend, daarom
        dat ik bij een reis zoveel mogelijk opsla bij favorieten.
        Mijn Mercedes met de scrol en klik knop vond ik een stuk veiliger en handiger op dat vlak.
        In mijn Prius (gen 2) is het niet mogelijk een adres al rijdend in de GPS in te voeren.
        Soms vervelend, maar altijd wel veilig!

        Het touch screen....ik kan echt niet meer zonder: verbruik, radio, airco, GPS,... Vind het héél gemakkelijk.

        Maar wat ik slim vind bij BMW, Audi, Bentley,....is die "puck" om aan te draaien... Dan blijft je scherm netjes
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #49
          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          In mijn Prius (gen 2) is het niet mogelijk een adres al rijdend in de GPS in te voeren.
          Soms vervelend, maar altijd wel veilig!

          Het touch screen....ik kan echt niet meer zonder: verbruik, radio, airco, GPS,... Vind het héél gemakkelijk.

          Maar wat ik slim vind bij BMW, Audi, Bentley,....is die "puck" om aan te draaien... Dan blijft je scherm netjes
          Al geprobeerd om een pennetje te gebruiken?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            En dan heb je idioten die op de pechstrook gaan staan om hun GPS te bedienen....

            Ik wil dat kunnen bedienen wanneer ik dat wil. Ik kan letterkes schrijven met mijn vinger op de touchpad, dat gaat ook vlot.
            En als ik met ACC rij, dan kan ik gerust een paar sekonden mijn ogen op mijn scherm richten.

            Comment


            • #51
              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Dat heb je met allerlei merken wel eens dat er een gek mee rijdt, maar nogmaals ... dat kan met elk merk.
              Hier in de wijk is er ergens een remspoor van zeker 80 meter en dat ging zelfs tot op iemand zijn oprit op 50 cm van zijn garagepoort ... dat was met een oud rammelkabske van zeker 15 jaar oud.
              Een Tesla had zeker beter kunnen stoppen.
              Maken ze dan speciale rubbercompounds en dito bandenmaten voor Tesla ?

              Comment


              • #52
                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Al geprobeerd om een pennetje te gebruiken?
                Ha ha, lol - nee. Zeg en zo een maniak ben ik nu ook weer niet.
                Het scherm van de Prius is mat, dus daar zie je minder snel vlekken op dan op hoogglans.

                Een auto is voor mij om te gebruiken en geen "salon".
                Zakken turf, potgrond, zand, boomschors, enz... dat ik er al mee vervoerd heb - ge wilt het nie weten
                En onlangs rails voor mijn verlichting: 3 meter lang, kan er gemakkelijk in en de achterklep dicht.

                Ik vind dat een auto ook praktisch moet zijn. ( en zeker als men er maar ééntje heeft hé
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #53
                  Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ha ha, lol - nee. Zeg en zo een maniak ben ik nu ook weer niet.
                  Het scherm van de Prius is mat, dus daar zie je minder snel vlekken op dan op hoogglans.
                  Heeft niet speciaal te maken met maniak zijn, sommige mensen hebben dikke vingers en als de letters dan redelijk klein zijn dan is een stylus soms handig.
                  De ene display is de andere niet, maar soms staat alles wel heel dicht opeen in GPS-modus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Neen, mijn scherm is perfect te bedienen met mijn vingers.

                    De iPhone daarentegen mocht wat groter zijn Maar zo ne "Plus" pas dan weer moeilijk in mijn overhemdzakkje

                    Last edited by Alfa Centauri; 23 augustus 2017, 22:55.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #55
                      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Neen, mijn scherm is perfect te bedienen met mijn vingers.

                      De iPhone daarentegen mocht wat groter zijn Maar zo ne "Plus" pas dan weer moeilijk in mijn overhemdzakkje
                      Dan heb jij kleine hemdjes hoor. [emoji1]
                      Die past daar even goed in als de gewone 7 en ze vallen er ook beiden even snel uit bij wat bukken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan heb jij kleine hemdjes hoor. [emoji1]
                        Die past daar even goed in als de gewone 7 en ze vallen er ook beiden even snel uit bij wat bukken.

                        Als daar een hoesje rond zit, is ie nog groter en dan spant heel dat ding toch - ziet er nu al niet uit.
                        Ik probeer me zo weinig mogelijk te bukken.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #57
                          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Maken ze dan speciale rubbercompounds en dito bandenmaten voor Tesla ?
                          Of ze speciaal voor Tesla zijn ??Maar of ze gemakkelijk te vinden zijn ????,dat is een feit.
                          Collega van mij reed met een Tesla,zo'n ding dat bijna een copie was van een Lotus.
                          Zijn nieuwe bandenset kwam uit de UK.Voor zijn winterbanden ook een probleem.Achterbanden eveneens uit de UK,voorbanden uiteindelijk in een Lotus-garage gevonden.
                          En dat bakske sleet banden terwijl je erbij stond.Achteraan 7000 tot 8000 km.Zal misschien wel iets te maken hebben met de mogelijke acceleraties,alhoewel hij eerder voorzichtig reed.Oorzaak was vnl. de regeneratie van electriciteit.
                          Bij gas lossen, remde deze wagen nogal sterk af door de recuperatie die gebeurde op de achterwielen,en dat gaf sleet.
                          Hadden misschien toch beter een speciale compound gemaakt ?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Euhhhh http://www.rezulteo-banden.be/michel...1-96Y-28800998

                            Comment


                            • #59
                              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ik heb laatst 4 nieuwe banden laten plaatsen en betaalde minder voor de 4 dan 1 van deze banden. Als dat de auto's van de toekomst zijn, dan is het maar goed dat ik niet meer zal rondlopen in die tijd. Of toch, rondlopen zal dan het enige zijn wat nog overschiet voor de modale mens.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #60
                                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?



                                Zelfde band ?

                                Comment

                                Working...
                                X