Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door lingze Bekijk bericht
    Dit boerke vliegt niet dus:
    12000km aan 4l/100 = 6800 keer naar de bakker rijden.
    Om de twee dagen: dat is goed voor 40 jaar brood halen.


    Hmmm, hopelijk woon je niet down under

    Comment


    • #32
      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Betreft die Tesla : denken we dat die mens ooit 50.000 € zal spenderen aan nieuwe accu's ?
      Vanaf het moment dat de waarde van het geheel de prijs van de batterij overstijgt heb je dat ding voorgoed aan je been.
      Daarom dat ze de capaciteit van de batterijen van de meeste hybrids hebben gezakt tot om en bij de 8Kwh wat overeen komt met ongeveer 8 diesel start batterijen, maar dan van het dure Li variant.
      De eerste generaties Hybrid zoals de Lexus 450 hadden daar wel wat meer aan boord.
      Een vriend van mij heeft er zo ene, 10 jaar geleden heeft die auto zo een 75.000€ gekost,
      na 8 jaar en 200.000 Km batterijen versleten, maar op die auto had nog nooit een sleutel gestaan, dus prijs vragen voor die 400 Kg zware batterij die onder de achterzetel zit, zal hier nu geen getallen noemen, maar komt er zelfs bij deze hybrid op neer dat die batterij meer koste dan de restwaarde van gans die auto, wat doe je dan, twee opties auto volledig naar de schroothoop of batterij vervangen, Frans heeft voor een nieuwe batterij gekozen, gewoon omdat die auto nog veel te goed was om te verschrotten....
      En dan die grote Tesla's wat ze er nooit bij vernoemen, is dat die batterijen op temperatuur worden gehouden, tijdens de zomer geen probleem, en ook geen probleem bij stroomafname tijdens het rijden dus, dat vanwege hun eigen weerstand.
      Maar als die Tesla koud staat, moeten die batterijen op temperatuur worden gehouden, hetzij in een verwarmde garage, door een aangesloten lader of op hun eigen energie, daarom zit tussen dat ganse batterijpak een weerstandslint geweven, want met bevroren batterijen doe je gewoon niets.
      Wat mij persoonlijk wat tegen de borst stoot bij Tesla, is dat ze veel te veel inzetten op vermogen prestaties in plaats
      van zich volledig te richten op zuinigheid, wat heb je er aan dat dat twee ton zwaar ding een sprintje van 0 naar 100 maakt op 4 seconden....
      Ik blijf erbij, puur elektrische auto's met de huidige batterijtechnologie zijn per Km nog véél te duur om mee te rijden,
      en of het nu om een Nissan leaf gaat, of om een Tesla maakt weinig uit, als je de afschrijving van je batterij in rekening brengt, en je hebt geen eigen elektricteits productie zoals zonnepanelen oid, dan kom je er niet tegenover een auto op benzine diesel of CNG.
      Bij die Leaf met zijn 30 Kwh batterij ben je na 6 jaar of 100.000 Km aan een nieuwe batterij toe, prijs is relatief goedkoop
      omdat het mindere kwaliteit is kost deze maar 6.000€ is dus gemiddeld 1.000€ per jaar + de energie die je er in moet stoppen
      kost je voor 15.000 Km ongeveer 9.000 Kwh á 25 cent is ongeveer 2250€
      Komt dus neer op 3250€ voor 15.000 Km of 2,5 keer zo duur als een gemiddelde benzine auto....
      Dat zijn geen folder prijzen, maar de berekening van een buurman die met zo een Leaf rijdt, die trouwens te koop staat.
      Ga gewoon eens googelen op Nissan Leaf te koop, en je weet genoeg.
      En natuurlijk gaan die mensen je niet vertellen dat dat ding onbetaalbaar is per Km....
      Last edited by Guest42; 23 augustus 2017, 12:26. Reden: Tikfouten

      Comment


      • #33
        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Groot gelijk ivm de acceleratie van die Tesla, Geert.
        Is voor niks nodig, maar Musk wil van de Tesla de Iphone van de electrische wagens maken....

        De eerste kleuter heeft zich al te pletter gereden:

        In Bilthoven is een 18-jarige automobilist aangehouden die met een auto van het merk Tesla een woning was binnengereden. Dit gebeurde nadat de auto korte tijd was achtervolgd door de politie.


        Ik rij met een Prius gen2 - destijds gekocht vooral omwille van de stilte én de high-tech.
        Verbruik is goed, maar niet wereldschokkend.

        Maar moest ik van mijn eigen centjes iets nieuw kopen, dan blijft de Prius een grote kans maken. Héle fijne wagen.

        Nu moest er morgen een gratis Tesla voor de deur staan, ik zou niet weigeren: géén knopjes meer in de cockpit, alleen een reuze "iPad" !!! - I loooove it !

        Trouwens de laatste Prius heeft in Amerika een soortgelijk bedieningspaneel.



        Waarom mogen wij dat weer niet hebben... snik ...

        In Europa ziet die er zo uit: ( foto 21 )

        Ontdek de Toyota Prius Plug-in 5-deurs, waarmee u in EV-modus kunt blijven rijden. Een combinatie van doordacht design, dynamische acceleratie en innovatieve technologie.
        Last edited by Alfa Centauri; 22 augustus 2017, 22:00.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #34
          Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Groot gelijk ivm de acceleratie van die Tesla, Geert.
          Is voor niks nodig, maar Musk wil van de Tesla de Iphone van de electrische wagens maken....

          De eerste kleuter heeft zich al te pletter gereden:

          http://www.nu.nl/binnenland/4885592/...bilthoven.html
          Wat heeft een ongeval te maken met een merk of acceleratievermogen?
          Als het dat is ... dan moet men zeker ook niet dergelijke wagen aanschaffen:

          Oeps ... het was "maar" een Peugeot 207.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Onlangs stond er nog een artikel in HLN over de elektriche auto.

            De uiteindelijke conclusie was dat IN BELGIE de elektrische auto meer vervuilend was dan de nieuwste dieselmotoren.
            Zolang er elektriciteit opgewekt wordt met o.a. steenkool, gas... is er geen voordeel voor het milieu.
            In Frankrijk waar er veel meer elektriciteit wordt opgewekt met kernenergie ging het voordeel wel naar de elektrische wagen.

            Verder blijkt het tot drie maal duurder te zijn om oude lithium batterijen te recycleren dan om nieuwe batterijen te maken.

            mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #36
              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat heeft een ongeval te maken met een merk of acceleratievermogen?
              Als het dat is ... dan moet men zeker ook niet dergelijke wagen aanschaffen:

              Oeps ... het was "maar" een Peugeot 207.

              Op zich niks, maar de combinatie van zoveel power + 18 jaar ( dat zijn écht nog kinderen, geloof mij...) is nooit goed hé.
              En vervolgens ga je zeggen dat er misschien net zoveel 50 plussers zulke ongelukken veroorzaken ( ik weet het niet, heb daar geen statistieken van ) maar die rijden dan meestal niet in een 207.
              Wie een snel accelererende wagen koopt wilt dat "ooit" toch op z'n minst eens proberen. Anders koop je zoiets niet - kan men mij niet wijsmaken.

              Ik heb zo iemand gekend - en eerlijk - ik was bang als ik daar bij in de wagen zat. Hij was ongeveer onze leeftijd, Freddy, maar hoe dat die met zijn Bayerische wagen durfde rijden....
              Nu die wagen KON dat, maar dat zo rij je écht niet binnen de bebouwde kom.


              Verstandige mensen doen dat eens op een circuit, maar er zijn er natuurlijk ook andere.

              Soit, Ik reageerde op het feit dat Geert vermeldde dat Musk zich beter zuiver zou concenteren op het verbruik, dan zo'n snelheidsmonster te maken.
              Trouwens, ik zie niemand zo snel optrekken om 8:00 tussen Leuven en Sterrebeek
              Daar kom je al ruimschoots toe met een 2-pktje
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #37
                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Het is inderdaad nooit goed om zonder wat rijervaring te gaan rijden met een auto die echt veel vermogen heeft.

                Zelfs 50ers die in een Ferrari stappen maken dan fouten. Iets te veel gas, overstuur, en poef.

                Er is een reden waarom een 20-jarige een auto met meer dan 100pk niet zo makkelijk (en betaalbaar) verzekerd krijgt.

                Comment


                • #38
                  Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Op zich niks, maar de combinatie van zoveel power + 18 jaar ( dat zijn écht nog kinderen, geloof mij...) is nooit goed hé.
                  En vervolgens ga je zeggen dat er misschien net zoveel 50 plussers zulke ongelukken veroorzaken ( ik weet het niet, heb daar geen statistieken van ) maar die rijden dan meestal niet in een 207.
                  Wie een snel accelererende wagen koopt wilt dat "ooit" toch op z'n minst eens proberen. Anders koop je zoiets niet - kan men mij niet wijsmaken.

                  Ik heb zo iemand gekend - en eerlijk - ik was bang als ik daar bij in de wagen zat. Hij was ongeveer onze leeftijd, Freddy, maar hoe dat die met zijn Bayerische wagen durfde rijden....
                  Nu die wagen KON dat, maar dat zo rij je écht niet binnen de bebouwde kom.
                  Toen ik jong was heb ik altijd al met snellere wagens gereden, meestal GTI's en heb daar nooit een ongeval mee gehad.
                  Ik nam nooit een groep vrienden mee opdat ze mij niet zouden kunnen opjutten.
                  Reden we met meerdere wagens naar een dancing of zo, dan vertrokken we ofwel niet tegelijk ofwel ieder via een andere weg ... zo kon ook de ene de andere niet uitdagen.
                  Zo werd mij aangeleerd door mijn vader en daar stond ik ook achter en dat was geen slechte beslissing.

                  Heb ik nooit hard gereden?
                  Ja, in die tijd was de baan soms leeg, ik ging zelfs tegen +200 km/u racen op de snelweg ... tegen de toenmalige Rijkswacht, die vroegen daar zelf om. [emoji1]
                  Maar die tijd is vervlogen en de laatste 25 jaar hou ik me aan de limieten zoals opgelegd.

                  Wat is er fout aan eens sneller optrekken maar niet overdreven hard rijden?
                  Er zijn er die met een lichte wagen het uiterste eruit halen, die wagen is daar minder op voorzien of heeft minder reserve dan een snelle wagen en is uiteindelijk gevaarlijker op de baan.

                  Verder haal je zelf een voorbeeld van criminaliteit aan ... vluchten voor de politie en crashen, heeft net als met de Peugeot 207 niets te maken met power maar met ongepast rijgedrag en vluchten.

                  Als ik met mijn wagen of motor maar de helft benut van wat die kunnen, dan ben ik sneller weg dan 80% van wat rond bolt ... maar voor deze voertuigen is dat eigenlijk maar rustig vertrekken met veel reserve en er bestaan nog snellere.

                  Ik heb het al eerder aangekaart, op uitzonderingen na kopen de meesten een snelle wagen omdat ze de wagen graag willen, niet om te racen.
                  Men ziet zelden een Porsche of Ferrari als een gek zigzaggend door het verkeer scheuren, meestal kleinere bakskes zoals Clio, Fiat 500, Golf, 207 of andere niet zo krachtige wagens.

                  De gek uithangen ligt aan de persoon in kwestie, niet aan de wagen want bijna elke wagen haalt minstens 160km/u (162 voor de Prius) en als men dat in stad doet is dat niet echt verantwoord.

                  Heb jij al veel Tesla's als gek zien scheuren over de Belgische wegen?
                  Eerlijk gezegd ik niet.

                  U heeft graag een groot display genre dat van Tesla ... er zijn er anders al veel gecrasht door daar al rijdend mee bezig te zijn.
                  Eigenlijk nog gevaarlijker dan een krachtige motor.

                  Het is zoals met veel zaken ... men kan iets nuttig en voorzichtig gebruiken, maar men kan ook alles misbruiken.
                  Er zijn ook meer fietsers die door rood of omgekeerd door eenrichtingsverkeer rijden dan sportieve wagens. [emoji1]

                  En inderdaad, ge moet al ne krak zijn om in de spits snel te kunnen rijden. [emoji1][emoji1][emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Onlangs stond er nog een artikel in HLN over de elektriche auto.

                    De uiteindelijke conclusie was dat IN BELGIE de elektrische auto meer vervuilend was dan de nieuwste dieselmotoren.
                    Zolang er elektriciteit opgewekt wordt met o.a. steenkool, gas... is er geen voordeel voor het milieu.
                    In Frankrijk waar er veel meer elektriciteit wordt opgewekt met kernenergie ging het voordeel wel naar de elektrische wagen.

                    Verder blijkt het tot drie maal duurder te zijn om oude lithium batterijen te recycleren dan om nieuwe batterijen te maken.

                    mvg
                    In den Belziek zijn ze wereldwijd nr 2 op het gebied van kernenergie maar je hebt gelijk. In een land als Noorwegen (dat elektrische auto's promoot) ligt dat anders, heel veel komt daar uit waterkracht (maar het is nog gebeurd dat ze moesten kopen aan de Zweden na een neerslagarme winter).
                    Draai het of keer het maar klassieke centrales produceren idd CO2, die wordt écht niet opgevangen, gefilterd of weet ik veel (rook enzo is een ander verhaal).
                    En over de Noren gesproken : die gaan toch binnenkort klassieke brandstof verbieden hé ? Benieuwd hoe ze dat gaan doen met de toeristen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      @ Verseg:

                      Een groot display dient niet om uw mails op te lezen hé

                      Maar als je het interieur van sommige auto's ziet: die verzuipen in de knopjes.
                      Dan heb ik liever "less is more" - alles centraal op één display.

                      Ik vind digitale tellers ook veel aangenamer dan "wijzers" - maar dat is natuurlijk persoonlijk.

                      En ja, ik heb - écht waar - hier bij ons in de straat al eens een Tesla zien rijden waarvan ik dacht "man, dat is toch nie normaal - wat moet gij bewijzen ??? "

                      Ik huiver als er dan eens een kind op straat zou lopen.

                      Maar je hebt gelijk er zullen er ook wel zijn die normaal kunnen rijden.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        In den Belziek zijn ze wereldwijd nr 2 op het gebied van kernenergie maar je hebt gelijk. In een land als Noorwegen (dat elektrische auto's promoot) ligt dat anders, heel veel komt daar uit waterkracht (maar het is nog gebeurd dat ze moesten kopen aan de Zweden na een neerslagarme winter).
                        Draai het of keer het maar klassieke centrales produceren idd CO2, die wordt écht niet opgevangen, gefilterd of weet ik veel (rook enzo is een ander verhaal).
                        En over de Noren gesproken : die gaan toch binnenkort klassieke brandstof verbieden hé ? Benieuwd hoe ze dat gaan doen met de toeristen.
                        Verkoop van brandstofauto's wordt verboden vanaf 2025. Dus je zal 15 jaar later nog wel een tankstation vinden. Anders een remorkske met benzine meenemen hé, of ter plaatse huren.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          @ Verseg:

                          Een groot display dient niet om uw mails op te lezen hé

                          Maar als je het interieur van sommige auto's ziet: die verzuipen in de knopjes.
                          Dan heb ik liever "less is more" - alles centraal op één display.

                          Ik vind digitale tellers ook veel aangenamer dan "wijzers" - maar dat is natuurlijk persoonlijk.

                          En ja, ik heb - écht waar - hier bij ons in de straat al eens een Tesla zien rijden waarvan ik dacht "man, dat is toch nie normaal - wat moet gij bewijzen ??? "

                          Ik huiver als er dan eens een kind op straat zou lopen.

                          Maar je hebt gelijk er zullen er ook wel zijn die normaal kunnen rijden.
                          Wees nu eens eerlijk, vind je dat handig die schermbediening tijdens het rijden?
                          Mooi wel, maar handig zou ik nog niet durven zeggen, bij bij zit ook wat bediening op scherm,
                          zoals bv. telefoon, vind ik totaal niet handig en niet veilig om rijdend te bedienen, zeker niet in volle verkeer
                          en op een slechte weg, daarom dat ik dan meestal de naam inspreek, maar werkt ook niet feilloos als er veel
                          randgeluid is.
                          Zelfde verhaal GPS bediening, is gewoon niet verantwoord om een adres in te brengen al rijdend, daarom
                          dat ik bij een reis zoveel mogelijk opsla bij favorieten.
                          Mijn Mercedes met de scrol en klik knop vond ik een stuk veiliger en handiger op dat vlak.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Ik gebruik meer en meer die Siri/spraak functie om de telefoon en auto te bedienen.
                            Het vergt wat gewenning, maar bv iemand opbellen, een SMS versturen, navigeren naar een adres lukt me prima zonder mijn handen van het stuur te halen.

                            Je moet echt eerst over die eerste frustrerende weken geraken, maar daarna gaat het steeds beter.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Verkoop van brandstofauto's wordt verboden vanaf 2025. Dus je zal 15 jaar later nog wel een tankstation vinden. Anders een remorkske met benzine meenemen hé, of ter plaatse huren.
                              Tja...ik moet het eerst nog allemaal zien daar in Noorwegen...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                In elk geval hebben ze centen genoeg daar.
                                En het aandeel electrische auto's is nergens ter wereld groter.

                                Als je iets echt in beweging wil zetten moet je ambitieuze doelen stellen. Dat alles nog niet duidelijk is van in het begin is normaal.

                                Comment

                                Working...
                                X