Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Minimum een vijftal jaar, dan kan de capaciteit tot 50% toenemen.

    Tot daar OK, maar men heeft het niet over toename van de prijs en ook niet over de tijd om fabrieken om te bouwen die pas geďnvesteerd hebben in de huidige technologie.

    Maar goed, het zal er wel komen en is weer een vooruitgang, alleen moet elke extra capaciteit ook eerst geladen worden en dat zou op kortere tijd ... meer op kortere tijd betekent een nog veel grotere belasting van het netwerk.

    Ze overwinnen misschien hun eigen bottleneck, maar er komt elders een veel grotere.
    Nog veel werk aan de winkel en goed voor de werkgelegenheid de volgende 50 jaar. [emoji1]
    Allen nog geld vinden om alles te financieren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Onderzoekers van het Leuvense onderzoekscentrum Imec hebben naar eigen zeggen een belangrijke doorbraak gerealiseerd op het vlak van batterijen voor elektrische wagens.


      Volgens dit artikel kunnen bestaande productieprocessen relatief makkelijk aangepast worden.

      Geld om te financieren is er genoeg!

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Ik heb de laatste jaren al heel veel artikels gezien over "super accu's" die zoveel beter zijn dan de bestaande technologie, maar het probleem is dat het achteraf altijd heel stilletjes wordt rond die beloofde "doorbraak van de eeuw".
        Misschien zijn er wel die al die patenten opkopen om ze dan ergens weg te steken zodat de petroleumindustrie nog langer brandstoffen kan blijven verkopen?
        Of is die technologie die in het labo zoveel belooft niet altijd even simpel om te zetten naar de praktijk?

        Met een echte super-accu zijn de energieproblemen wel op te lossen, als het mogelijk wordt om overtollige energie van zonnepanelen en windmolens op te slaan waardoor er een voldoende grote buffer is, dan kan bijna alles wat op petroleum of gas draait op termijn vervangen worden door echte groene energie. Maar dan moet die accu-technologie wel betaalbaar en heel bedrijfszeker zijn, anders zal dat nog niet zo snel gebeuren.

        De kleine elektrische vliegtuigjes kunnen blijkbaar ingezet worden voor opleiding van piloten.
        Nu gebruiken ze daar vliegtuigjes voor met een benzinemotor, maar leren vliegen kan ook elektrisch (dat is goedkoper en er is minder geluidshinder voor de omwonenden van het vliegveld).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Ik kan een heleboel dingen opnoemen die als revolutioniar werden aangekondigd en geëindigd zijn als flop : koude kernfusie, supergeleiding bij kamertemperatuur, de Bucky Balls (Buckminsterfullereen), grafeen op grote oppervlakken, lange C-nanovezels, ....
          Tenzij ik nu vreselijk verkeerd ben werken alle batterijen op elektrochemische basis en daarbij is vroeg of laat beweging van ionen nodig, punt uit.

          Comment


          • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Met een echte super-accu zijn de energieproblemen wel op te lossen, als het mogelijk wordt om overtollige energie van zonnepanelen en windmolens op te slaan waardoor er een voldoende grote buffer is, dan kan bijna alles wat op petroleum of gas draait op termijn vervangen worden door echte groene energie. Maar dan moet die accu-technologie wel betaalbaar en heel bedrijfszeker zijn, anders zal dat nog niet zo snel gebeuren.
            Dat zou kunnen, maar de meesten leggen zonnepanelen volgens het verbruik dat ze nu hebben en met terugdraaiende teller.

            Als ze de terugdraaiende teller afschaffen, dan zal er nog veel meer geproduceerd moeten worden dan nu om de investering rendabel te houden.
            Ze zouden dan eerst super zonnepanelen moeten maken die minstens een tienvoud opbrengen want met het meerverbruik dat er ook bij komt zal men met de huidige installaties niet toekomen.

            En iedereen moet dan zonnepanelen hebben want met de betere batterijen alleen zullen de kabels van het netwerk nog niet verbeterd zijn.

            Het is vooral de overheid dat dwars zit, we moeten groene energie gebruiken en liefst zelf opwekken, maar we worden er steeds voor afgestraft.
            En ook de energiemaatschappijen bedriegen ons door al wat ze gratis krijgen dubbel aan te rekenen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Voortaan draadloos opladen
              Uw dagelijkse uitlaatklep. Alles over auto’s, maar dan leuk.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Hebben ze toch al langer bij BMW dat draadloos opladen?
                Mogelijks ook andere merken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Ik vraag me af welke rendement dat draadloos opladen heeft. Zouden die verliezen (bijna) verwaarloosbaar zijn?
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ik vraag me af welke rendement dat draadloos opladen heeft. Zouden die verliezen (bijna) verwaarloosbaar zijn?
                    Ik heb gezocht naar het werkelijke rendement bij draadloos opladen, bijna overal wordt er gesproken over een "hoog rendement" zonder dat er een cijfer bij wordt gezet.
                    Uiteindelijk vond ik dit: https://www.groen7.nl/nissan-gaat-draadloos-opladen/ en daar hebben ze het over een rendement van 80-90%.
                    Er gaat dus 10-20% energie verloren bij het laden, en dat is toch niet echt verwaarloosbaar...

                    Het is dus wel handig, maar niet efficiënt (en dus ook niet echt milieuvriendelijk).

                    Dit doet mij denken aan de elektrische speelgoedracebanen van vroeger, met de autootjes met sleepcontacten (die vrij snel sleten): https://freshgadgets.nl/in-zweden-is...-autos-oplaadt
                    Het is ook een flinke investering als ze een groot deel van het wegennet op die manier moeten aanpassen.
                    Last edited by Black B@ndit; 21 april 2018, 23:09.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Bij BMW en Mercedes hebben ze dan toch al een stap meer in de goede richting gezet (als deze cijfers zouden kloppen).

                      “Zowel Mercedes-Benz als BMW is terughoudend met details, maar de techniek is vrijwel zeker gebaseerd op Qualcomm Halo (WVEC). Qualcomm claimt voor de overbrenging een efficiëntie van meer dan 97 %.”
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Ik heb eventjes gekeken....... weer $1743 verbrand.
                          Enerzijds is het jammer, anderzijds is zaken doen bikkelhard.
                          Eigenlijk zijn die oude waarheden nog altijd bruikbare wijsheden: Genialiteit is 1% inspiratie en 99% transpiratie (Thomas Alva Edison)
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            De chinezen liggen op de loer.
                            Ze zijn nu al de grootste producenten van electrische autos. Met hun plannen gaan ze echt een enorme bijdrage leveren voor de reductie van CO2

                            Het gaat niet meer gebeuren, het IS aan het gebeuren.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik heb gezocht naar het werkelijke rendement bij draadloos opladen, bijna overal wordt er gesproken over een "hoog rendement" zonder dat er een cijfer bij wordt gezet.
                              Uiteindelijk vond ik dit: https://www.groen7.nl/nissan-gaat-draadloos-opladen/ en daar hebben ze het over een rendement van 80-90%.
                              Tenzij ik verkeerd las : 80-90 % tov van het systeem met een stekker.

                              Voor alle zekerheid knip en plak ik dus maar : Volgens Nissan is het rendement 80 tot 90 procent ten opzichte van conventioneel opladen met een stekker.

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Dank voor je info.
                                80 tot 90 procent vind ik heel slecht. Veel te slecht.
                                Last edited by Skitch; 2 mei 2018, 07:27.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X