Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Een zelfrijdende auto die ook eens op zijn eentje een uitstapje wil maken?
    Zoals Tommie al aangehaald heeft ... eerst nog eens volledig lezen. [emoji4]

    Het probleem bij zo'n auto is dat er geen fysieke schakelaar is die uitgezet wordt, alles wordt via elektronica geregeld, en als daar ergens een foutje in zit, dan is het nooit met zekerheid uit te sluiten dat dit nog eens gebeurt.
    Ik weet niet of jij met een antiek spul rondbolt of met een moderne wagen, maar veel wagens hebben geen echt contactslot meer.
    Een echt contactslot begint stilaan tot antiek te behoren (ja het bestaat nog).
    Een elektronische sleutel, knopje drukken en starten.
    Men moet wel de schakelaar op de rem of de ontkoppeling activeren door die pedaal in te drukken alvorens te starten, maar een defect geeft hetzelfde resultaat. [emoji4]
    In principe kan ook daarmee hetzelfde gebeuren als wat er met die Tesla is gebeurd (vooral in combinatie met een automatische versnellingsbak, bij een handgeschakelde die niet in versnelling staat kan dan alleen maar de motor draaien zonder dat de auto in beweging komt) .
    Inderdaad ... een volledig elektrische wagen met manuele bak zal men niet veel tegenkomen.

    Vergelijk het met een camera die om een of andere reden "bevriest", en die niet meer uit te schakelen is door de schakelaar uit te zetten, de enige oplossing is dan de accu verwijderen, maar dat is bij een Tesla wel net iets moeilijker (die accu koppel je niet zomaar af, er zit zelfs een dodelijke spanning op...).
    Kan jij de batterij van je wagen afkoppelen als die tijdens een rit plots begint te flippen?
    Ik denk het niet, want daar gaat het over in het artikel ... zogezegd beginnen flippen tijdens het rijden. [emoji41]
    Last edited by VerSeg; 19 maart 2018, 00:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ah ja?
      Het zal mogelijks iets minder in de media aangekaart worden.
      De Tesla raakte een wagen, een fietser en een scooter en 1 persoon raakte gewond.
      De wagen gaf plots gas bij in een bocht.
      Op zich niet veel spectaculairs en men kan dat zelfs met een 25 CC veroorzaken.
      Of die wagen zelf accelereerde zal inderdaad nog moeten bewezen worden, er zijn wel meerdere mogelijkheden om een wagen sneller te laten rijden. [emoji4]
      Vol gas met 500pk en vierwielaandrijving....
      ik heb recent nog eens meegereden met een Tesla. Die acceleratie is fenomenaal. 0-100 in 4.4 s.
      Je moet het gevoeld hebben om te begrijpen wat het is.

      Maar laat ons dat onderzoek af wachten, veel kans dat we daar niks van horen.

      Comment


      • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Vol gas met 500pk en vierwielaandrijving....
        ik heb recent nog eens meegereden met een Tesla. Die acceleratie is fenomenaal. 0-100 in 4.4 s.
        Je moet het gevoeld hebben om te begrijpen wat het is.
        Dat valt nog mee 4,4 voor zoveel PK, mijn wagen zit rond de 4,6 en mijn moto op 2,9 en met de moto heb je geen zetel dat in de rug duwt ... dat zijn de armen of polsen die wat langer worden. [emoji16][emoji16][emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Tesla 75 haalt die 4.4 s
          Met de P100D is het minder dan 3s.....

          Maar 4.6 is ook al zeer stevig!

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?



            Naar het schijnt riskeert hij 20 jaar parking en 40 jaar zijn batterij kwijt....
            Last edited by Guest42; 20 maart 2018, 07:06.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Vol gas met 500pk en vierwielaandrijving....
              ik heb recent nog eens meegereden met een Tesla. Die acceleratie is fenomenaal. 0-100 in 4.4 s.
              Je moet het gevoeld hebben om te begrijpen wat het is.
              Zou ik ook wel eens willen meemaken.... Ik heb in het verre verleden al eens mogen meerijden in een Detomaso Pantera en een Lancia HF Stratos maar geen idee omtrent die acceleratiecijfers.
              Pk's zeggen wel iets maar tegelijk ook niks als je geen andere factoren in rekening neemt, met een sportmotor van 200 pk genre Yamaha R1, Kawasaki H2R, doe je iedere vierwieler de broek af, die dingen wegen gewoonweg niks. Soms vraag ik me af waarom er geen wettelijk verbod komt om dergelijke bolides op straat te gebruiken.
              Ik heb zelf een paar motoren staan, het is bij wijlen beangstigend als je die gas open draait, dus ik kan je wel volgen

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                https://www.tijd.be/ondernemen/auto/...w-dood/9993533

                Naar het schijnt riskeert hij 20 jaar parking en 40 jaar zijn batterij kwijt....
                De auto is vrijgesproken. De vrouw had de straat overgestoken op 15m van het zebrapad. Volgens de wegcode had ze dan het zebrapad moeten gebruiken.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    De aandeelhouders lachen groen met de grap van Musk.....

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Ja, zo groen dat het aandeel vandaag 5% gestegen is.
                      Ze produceren nu 2000 stuks per week van de Model3.
                      En Musk heeft zijn slaapzak mee genomen naar de fabriek en slaapt op de werkvloer.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        ........................Ze produceren nu 2000 stuks per week van de Model3. .........................
                        Het had 5000 stuks moeten zijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ja, zo groen dat het aandeel vandaag 5% gestegen is. .............................
                        Op het ogenblik dat ik dit schrijf staan ze op 5.96 (bijna 6...) ,ze zijn eventjes boven de 7% geweest.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Het had 5000 stuks moeten zijn.

                          Op het ogenblik dat ik dit schrijf staan ze op 5.96 (bijna 6...) ,ze zijn eventjes boven de 7% geweest.
                          Klopt, maar ondertussen weet iedereen dat Musk "af en toe" te veel belooft.
                          Wat de beleggers graag zien is dat de aantallen eindelijk aan het stijgen zijn.
                          Als bedrijf is het nogal frustrerend dat je bestellingen hebt, en dus potentieel omzet en winst, en dat je de productie niet op gang krijgt...

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            En de rommel opruimen bij een ongeval.....

                            Get the latest breaking news, in-depth reporting, and insightful analysis on a wide range of topics, including politics, culture, and world events | The Epoch Times is a trusted source for real news and information that is free from influence and bias.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              De oplossing komt uit Brabant

                              Het Leuvense onderzoekscentrum IMEC heeft vandaag een "belangrijke doorbraak" aangekondigd op het vlak van batterijen voor elektrische auto's.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Dat kan wel zo zijn maar zoals Geert al eerder aankaartte zal dit andere problemen niet oplossen, met name de enorme elektrische vermogens die nodig zijn om een wagen op te laden op de tijd van een tankbeurt.

                                Comment

                                Working...
                                X