Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Amai, Notex, dat zijn nog al verschillen
    En ik geloof U hoor !

    Nu, uitgezonderd van die Audi A3, zijn die twee andere "fiscale" auto's of auto's voor (imho - want dat is relatief rijke mensen.

    Zoals Tommie zegt biedt alleen Tesla een goed alternatief ALS ze bij prijs blijven, want Model 3 wordt oon vrij kaal geleverd en ALS er voldoende laadpalen komen.

    Ik denk dat het nog nét, maar dan ook nét iets te vroeg is om een elektrische wagen te kopen. Binnen pakweg 2-3 jaar zal het landschap er totaal anders uitzien.

    Maar als je in mijn bovenstaande links kijkt, zie je dat haast alle merken ermee bezig zijn: ofwel met hybride, ofwel met hybride plugin, ofwel met elektrisch...



    Consumenten zullen de foutieve cijfers van de fabrikanten ook niet blijven pikken denk ik.
    Zodra er een nieuwe wagen uitkomt wordt ie via alle mogelijke kanalen getest, en dan komt de waarheid toch aan het licht. ( ALS ze de journalisten niet te veel in de watten leggen natuurlijk)

    Want BMW geeft 41 km radius aan voor zijn 225XE, dse meeste reviews spreken over 30 km en ik ken iemand ie er nauwelijks 20 km mee doet.....
    En nu is de wagen nog nieuw....wat gaat dat binnen een paar jaar zijn ?

    fwiw de nieuwe Hyundai's lijken wel op de goede weg te zijn.

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Voor mij mogen zij die ook voor mijn deur zetten.Kostprijs:van 82500 tot 102350 euro.

      BMW i3:vanaf 42650 eu.
      Niet dus voor iedereen weggelegd.
      Voor korte afstanden rond de kerktoren en iets verder geen probleem.
      Maar heb je een mix tussen lokaal verkeer en verdere verplaatsing,dan heb je al twee auto's nodig.Een BMW en een Tesla.Reken zelf maar uit.
      En ga maar eens 200 km aan één stuk rondrijden in een i3.Is ontwikkeld voor lokaal verkeer,en doet daar zijn ding.(cfr. Smart)

      Comment


      • #18
        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Voor mij mogen zij die ook voor mijn deur zetten.Kostprijs:van 82500 tot 102350 euro.

        BMW i3:vanaf 42650 eu.
        Niet dus voor iedereen weggelegd.
        Voor korte afstanden rond de kerktoren en iets verder geen probleem.
        Maar heb je een mix tussen lokaal verkeer en verdere verplaatsing,dan heb je al twee auto's nodig.Een BMW en een Tesla.Reken zelf maar uit.
        En ga maar eens 200 km aan één stuk rondrijden in een i3.Is ontwikkeld voor lokaal verkeer,en doet daar zijn ding.(cfr. Smart)
        Model 3 is niet zo "duur" hoor - vanaf 35.000 euro, echter reken maar 45.000 als je hem wat wil aankleden.

        Maar... 18 maanden wachten, tegen dan zijn de meeste merken misschien al "bijgebeend" + die merken zullen nooit de capaciteitsproblemen van Musk hebben.....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Autogids 16/08/2017

          Verder:
          Eos nr 9 sept 2017
          Toyota Prius PHV
          Rijbereik elek:63 km,gemeten 48 km
          Opladen 3h40min.
          Onderweg opladen:klein halfuur en dan kun je 15 km extra rijden.
          Sta maar achter iemand die aan een oplaadpaal staat.
          Prijs:42790 eur.

          Wil je elektrisch rijden,zijn je verplaatsingen vooraf perfect ingecalculeerd,kun je s'avonds en s'nachts je wagen opladen,dus heb je een perfect gestroomlijnd levenspatroon,dan is dit waarschijnlijk een oplossing.
          Maar dat is niet voor iedereen weggelegd
          Last edited by demuro; 21 augustus 2017, 14:11.

          Comment


          • #20
            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Zolang de actieradius van die elektrische wagens niet enorm naar omhoog gaat is een elektrische wagen verloren geld naar mijn gevoel.
            En veel verloren geld, zou niet graag die elektriciteitsrekening betalen elke maand, tevens de hele hoge aankoopprijs voor een deftig model waarmee je toch redelijk wat km's kunt afleggen

            Komt nog bij, wat doe je met de mensen die jaarlijks een paar keer met de wagen op vakantie gaan ?
            bvb één keer naar het zuiden in de zomer +- 1250km, en dan nog twee dichtbij vakanties, laat zeggen een 600km elk.
            Moeten die dan extra verlof nemen om enkele dagen ervoor en erna te hebben om de wagen onderweg te laden in een B&B ?
            Of misschien mag niemand nog met de auto op vakantie en moeten we allemaal met het groot vervuilende vliegtuig, trein, boot, enz ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Autogids 16/08/2017

              Verder:
              Eos nr 9 sept 2017
              Toyota Prius PHV
              Rijbereik elek:63 km,gemeten 48 km
              Opladen 3h40min.
              Onderweg opladen:klein halfuur en dan kun je 15 km extra rijden.
              Sta maar achter iemand die aan een oplaadpaal staat.
              Prijs:42790 eur.

              Wil je elektrisch rijden,zijn je verplaatsingen vooraf perfect ingecalculeerd,kun je s'avonds en s'nachts je wagen opladen,dus heb je een perfect gestroomlijnd levenspatroon,dan is dit waarschijnlijk een oplossing.
              Maar dat is niet voor iedereen weggelegd
              Die heeft ook nog een benzinetank hé.
              Maar voor velen zou het al lukken om dagelijks naar het werk te rijden en terug zonder te tanken.

              Comment


              • #22
                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Zolang de actieradius van die elektrische wagens niet enorm naar omhoog gaat is een elektrische wagen verloren geld naar mijn gevoel.
                En veel verloren geld, zou niet graag die elektriciteitsrekening betalen elke maand, tevens de hele hoge aankoopprijs voor een deftig model waarmee je toch redelijk wat km's kunt afleggen

                Komt nog bij, wat doe je met de mensen die jaarlijks een paar keer met de wagen op vakantie gaan ?
                bvb één keer naar het zuiden in de zomer +- 1250km, en dan nog twee dichtbij vakanties, laat zeggen een 600km elk.
                Moeten die dan extra verlof nemen om enkele dagen ervoor en erna te hebben om de wagen onderweg te laden in een B&B ?
                Of misschien mag niemand nog met de auto op vakantie en moeten we allemaal met het groot vervuilende vliegtuig, trein, boot, enz ...

                grts
                Sieg
                Er zijn mensen die al naar het zuiden gereden hebben met een Tesla. Met hun superchargers lukt dat. Half uur laden geeft dik 200 km bereik.
                Electriciteitsrekening gaat naar boven, maar de tankrekening gaat sneller naar beneden.

                Met Model 3 komt dat ineens binnen het bereik van vééééél meer mensen. Prijs is vergelijkbaar met een Passat, Mondeo, BMW3, A4....

                Er zijn ook een pak mensen die niet die verplaatsingen van 1200 km maken. Sinds onze kinderen niet meer mee op zomerverlof gaan kiezen wij voor kortere bestemmingen of vliegtuig en huurwagen.
                De laatste keer dat ik meer dan 600km op een dag gereden heb is 4 jaar geleden.
                Een TESLA model 3 zie ik direct zitten. Ik heb die niet voorbesteld, maar als de leveringstermijnen korter worden staat die alvast op de shortlist.

                Comment


                • #23
                  Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Er zijn mensen die al naar het zuiden gereden hebben met een Tesla. Met hun superchargers lukt dat. Half uur laden geeft dik 200 km bereik.

                  Er zijn ook een pak mensen die niet die verplaatsingen van 1200 km maken. Sinds onze kinderen niet meer mee op zomerverlof gaan kiezen wij voor kortere bestemmingen of vliegtuig en huurwagen.
                  De laatste keer dat ik meer dan 600km op een dag gereden heb is 4 jaar geleden.
                  Een TESLA model 3 zie ik direct zitten. Ik heb die niet voorbesteld, maar als de leveringstermijnen korter worden staat die alvast op de shortlist.
                  Als je om de 200km een half uur moet opladen ben je niet goed bezig, als er nog anderen staan mag je in het rijtje aanschuiven.
                  En die 200km zal ook niet gerekend zijn als je in de bergen rondrijdt, zal een héél pak minder zijn !
                  En dan spreken we nog niet over de airco vollen bak, file, volgeladen auto, enz ...

                  Ja maar je spreekt weeral eens voor jezelf, je moet eens kijken hoeveel mensen er wel met de auto op vakantie gaan, hoe gaan die dat oplossen ?
                  En je spreekt dat jullie meer kortere bestemmingen doen, ze zullen wel heel kort worden met je elektrische auto hoor.
                  Met het vliegtuig, is dat dan zo milieubewust ?

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 21 augustus 2017, 17:32.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    En je spreekt dat jullie meer kortere bestemmingen doen, ze zullen wel heel kort worden met je elektrische auto hoor.
                    Met het vliegtuig, is dat dan zo milieubewust ?
                    En goedkoop rijden?
                    Allemaal goed als men toch van plan is om meestal met het vliegtuig weg te gaan, maar niet interessant als men met het vliegtuig gaat omdat het niet meer kan met de wagen.
                    Een auto kopen en dan nog voor alternatieven moeten betalen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Het antwoord op je oorspronkelijke vraag (eerste deel) is dat je die 8,9KWh plug-in hybride accu op twee uur en een kwartier kan laden via een gewoon stopcontact, maar dan mogen er geen andere verbruikers meer op die strookring aangesloten zijn om overbelasting te voorkomen. Ik zou dan eerst nog eens controleren of alle schroeven van de aansluitingen op het stopcontact en aan de zekeringen stevig vast zitten, want als er meer dan 2 uur aan een stuk continu bijna 20A door moet, dan wil je niet dat er ergens een slechte verbinding zit (brandgevaar, ik heb zo al bedrading gezien waarvan de isolatie gesmolten was, dat was de stroomkring waarop een wasmachine aangesloten was).

                      Let bij de prijsberekening van het verbruik ook op alle bijkomende taksen, als je alleen maar de prijs per KWh telt, dan zal je toch schrikken van het meerverbruik als je de eindafrekening aankrijgt.
                      Ik ken er die hetzelfde hebben gezien met een Golf GTE, die hadden het eerste jaar met die auto een meerverbruik van ongeveer 4000KWh.
                      En als je denkt dat je daar zuinig mee kan rijden op benzine, dan zal dat ook flink tegenvallen, want heel erg zuinig is die niet...(toch in het geval van de GTE, die verbruikt véél meer dan het opgegeven "normverbruik", en elektrisch bolt die ook een stuk minder ver dan opgegeven).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Kortom: elektrisch rijden lijkt me eerder een verloren zaak: mocht het interessant worden dan zal de fiscus er wel voor zorgen dat het NIET meer interessant blijft.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Dit moet je maar eens lezen.
                          Die haalt 500 km op een lading en is tot in Spanje en terug geraakt.



                          Als,dat net van superchargers nog verder wordt uitgebreid komt dat dik in orde.

                          Je moet er natuurlijk voor WILLEN open staan. Noorwegen verbiedt verkoop van benzine en dieselautos vanaf 2025. Gaan die allemaal stil,staan?
                          Open your eyes and mind, it is happening!

                          Toen de eerste autos kwamen geloofden de mensen ook niet dat ze hun paard op,stal konden laten staan.

                          En wat het vliegtuig betreft: een modern vliegtuig verbruikt ca 4l/100 km per passagier.
                          Dus als we met zijn 2 op reis gaan is dat ecologischer dan met de auto want je wint nog eens afstand doordat je in vogelvlucht gaat.
                          Maar ik begrijp dat jullie nog nooit naar de VS of zelfs Griekenland zijn geweest met de vlieger.....
                          Last edited by Guest14; 22 augustus 2017, 07:25.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            En wat het vliegtuig betreft: een modern vliegtuig verbruikt ca 4l/100 km per passagier.
                            Dus als we met zijn 2 op reis gaan is dat ecologischer dan met de auto want je wint nog eens afstand doordat je in vogelvlucht gaat.
                            Maar ik begrijp dat jullie nog nooit naar de VS of zelfs Griekenland zijn geweest met de vlieger.....
                            Dit boerke vliegt niet dus:
                            12000km aan 4l/100 = 6800 keer naar de bakker rijden.
                            Om de twee dagen: dat is goed voor 40 jaar brood halen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Kortom: elektrisch rijden lijkt me eerder een verloren zaak: mocht het interessant worden dan zal de fiscus er wel voor zorgen dat het NIET meer interessant blijft.
                              Zwaarste batterij van een Tesla S 100 Kwh kost ongeveer 52.000€ dat is ruim meer dan de helft van van de volledige prijs van wat die auto kost....
                              En het ziet er niet goed uit voor de batterijwereld. http://m.standaard.be/cnt/dmf2017082...M_BT=973047475

                              Comment


                              • #30
                                Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Zwaarste batterij van een Tesla S 100 Kwh kost ongeveer 52.000€ dat is ruim meer dan de helft van van de volledige prijs van wat die auto kost....
                                En het ziet er niet goed uit voor de batterijwereld. http://m.standaard.be/cnt/dmf2017082...M_BT=973047475
                                En dat wordt allemaal gemakshalve vergeten .... neem van me aan dat de natuur nooit geschenken geeft, zeker geen eeuwigdurende. Overigens ben ik blij Geert hier te mogen terugzien, hij zit er meestal niet al te ver naast.
                                Iedereen moet maar slikken wat ze voor ons voorkauwen, de aarde beschikt over een beperkte voorraad grondstoffen, punt uit.
                                We beschikken over enorme hoeveelheden Si, we maken dat gewoon uit SiO2 (zand met name) maar je kan uit Si geen Li maken, wees gerust.

                                De f-metalen hadden vroeger (op U en Pu na) geen enkele waarde buiten curiositeit. Vanaf 1932 veranderde dat, slechts sinds heel onlangs (1990, zoiets ?) bleken ook de andere heel nuttige toepassingen te hebben, neodymium bv om maar iets te zeggen. De helft van de aangenomen voorraad ligt ergens in China wordt aangenomen en die Chineeskens beseffen dat heus wel. Maar zoals Geert zegt : bepaalde vragen mogen we blijkbaar niet stellen, dus kop in het zand dan maar ???
                                Vrachtschepen op batterijen ? Vliegtuigen op batterijen ? Eerst zien zeg ik.

                                Betreft die Tesla : denken we dat die mens ooit 50.000 € zal spenderen aan nieuwe accu's ? Wat denk je dat die mens met een versleten pack nog zal krijgen in overname ? Ik denk bovendien dat hij met zijn accu's niet naar het containerpark zal moeten gaan, of wel ???

                                Wat meer mensen meesten maar eens "de ogen van de panda" lezen van Prof Vermeersch. Ons grootste probleem is dat we met gewoon te veel zijn hier op deze bol, maar daar ga ik niet op in.
                                Maar ik ga ook niet mee in de redenering : we hebben er vroeger altijd wel iets op gevonden, dat zal nu ook wel lukken.

                                Wat we nodig hebben is een gelijkaardige revolutie in de wetenschap, gelijkaardig aan die we hebben gehad met de ontdekking van radioactiviteit eind jaren 1800. Een paar keer leek het erop dat we de heilige graal te pakken hadden : supergeleiding bij kamert°, koude kernfusie.... wat is er van gekomen ? NIKS. Nulkommanul.

                                Persoonlijk stel ik alle hoop op de ontwikkeling (op grote schaal) van grafeen en bijgevolge van de supercaps als vervanging van het Li-monster met beperkte levensduur.

                                Maar ik maak me geen illusies en meer nog : we zullen nog andere (ergere) katten te geselen krijgen in tussentijd, wees gerust.

                                Comment

                                Working...
                                X