Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

elektrisch deken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • elektrisch deken

    Iemand verstand van ?

    Een nieuw elektrisch deken, voor 2 personen. Zit in 2 <> stopkontakten, en als beide kanten inzitten en we raken elkaar aan, gaat er elektriciteit door ons (over vonken in de relatie gesproken). Plaats van het deken is : matras, elektrisch deken, hoeslaken, wij, donsdeken.
    Als er 1 van de 2 stekkers uit het stopkontakt gehaald wordt, doet het probleem zich niet meer voor (maja dan kan er maar 1 van de 2 zich verwarmen, en je kan al raden wie dat is )

    Ik doe het terug binnen bij de verkoper, ik krijg het terug en ze hebben geen probleem gevonden (zal wel aan mij liggen zeker), nu ga ik het straks terug op het bed leggen. Als er niks aan gedaan is, zal er aan het probleem niet veel verandert zijn.


    Ligt dat aan mijn elektriciteit hier in huis, of is dat gewoon een fout in het deken, dat moeilijk aantoonbaar is ?



    (echt geruststellend gevoel om daar moeten op te slapen heb ik niet meer, moet ik eerlijk zijn)
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: elektrisch deken

    Onmiddelijk een omruiling eisen.

    Je hebt ook het recht om terug te komen op je aankoop binnen de x werkdagen, dus als je er snel genoeg bij bent kan je zo een ander exemplaar bemachtigen...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: elektrisch deken

      Is zo iets geaard of met dubbele isolatie ?

      Als het met aarding is zou het dan kunnen dat de aarding in jullie slaapkamer niet ok is ?
      Vroeger werden in oudere huizen (sorry als dit niet zo is ) ruimten als slpk's niet geaard (wat niet meer reglementair is dacht ik)
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: elektrisch deken

        Huis is 12 jaar oud, zou me verwonderen moest het niet geaard zijn.


        Was cadeautje, is ver 14 dagen in mijn bezit geweest, voor ik afgegeven heb. Dus veel verhaal heb ik niet om te zeggen dat de panne zich van de eerste dag voordeed . Dus ik vrees dat het nog een paar keer terug sturen zal worden.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: elektrisch deken

          Test eens met beide stekkers in 1 stekkerblok te steken (die in 1 stopcontact zit) ?
          Heb je het dan nog voor dan is er toch een probleem met het deken zelf..
          (of je donsdeken geeft nog extra statische elektriciteit af ofzo)

          Gaat het probleem dan weg dan ligt het waarschijnlijk aan de aarding van je huis, bv dat de 2 stopcontacten elk op een aparte kring staan, of de aarding niet goed is aangesloten op 1 ervan (of beide) ?

          Als je het nog altijd onveilig vindt - deken volle kracht opzetten een uurtje voordat je gaat slapen, en wanneer je gaat slapen het uit het stopcontact halen..
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: elektrisch deken

            mijn vrouwke eed electronica gestudeerd, en denkt in de richting van de aarding!!!



            off -topic:

            een bed dient natuurlijk ook om te slapen e!!!!!
            Last edited by david_ve; 11 december 2008, 20:50.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: elektrisch deken

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              eed electrinca gestudeerd
              Waar kan je die studierichting volgen ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: elektrisch deken

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Waar kan je die studierichting volgen ?
                In Neder-Overheembeek-Aan-de Maas.
                Plaag hem niet teveel he nete, 't is ne goeie mens.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: elektrisch deken

                  Wat mensen toch allemaal kopen. Ik begrijp dit niet goed.
                  Ik zou het niet mogen gedroomd hebben om te slapen met electriciteit onder mijn gat.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: elektrisch deken

                    De aarding is er maar om in actie te schieten als er een stroomlek is.

                    Normaal moet de isolatie van de draden zo goed zijn dat er geen stroom op jezelf kan komen. Zelfs als er geen aarding is, dan zou dit nog niet mogen gebeuren.

                    Als je dat terug naar de leverancier laat sturen, dan moet die ook specifiek gaan zoeken naar een isolatieprobleem. Als die fabrikant gewoon kijkt of de deken warm wordt, dan zal hij dat probleem niet vinden.

                    Neem eens een voltmeter (wisselspanning in de hand terwijl je op het bed ligt, en meet eens hoeveel volt er ontstaat tussen jou en je bedpartner? Allebei één pin van de voltmeter vastnemen moet volstaan. Nadien kan je ook de stroom eens meten, dan weet je snel of het gevaarlijk wordt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: elektrisch deken

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      mijn vrouwke eed electrinca gestudeerd, en denkt in de richting van de aarding!!!


                      Aarding, 'k heb hier 2 elektrische dekens liggen (het oude dat aan 1 kant kapot was) en het nieuwe, en de aarding speelt blijkbaar niet mee bij elektrische dekens. Daar zit geen aarding op, alleen 2 pinnekes om in de stroom te steken, van die platte stekkers. Bij beide.

                      Dus mijn boerenverstand zegt, dat het aan de aarding zeker niet kan liggen.

                      Ik zat ook richting isollatie te denken, dat met die voltmeter ga ik morgen testen Vanavond slaapt mijn madam (normaal gezien) al als ik thuis kom, en als ik dan ineens met een voltmeter aan haar begin te prutsen
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: elektrisch deken

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        ...en als ik dan ineens met een voltmeter aan haar begin te prutsen
                        Dan kan het nog een passionele nacht worden....

                        Comment


                        • #13
                          Re: elektrisch deken

                          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                          Test eens met beide stekkers in 1 stekkerblok te steken (die in 1 stopcontact zit) ?
                          Heb je het dan nog voor dan is er toch een probleem met het deken zelf..
                          (of je donsdeken geeft nog extra statische elektriciteit af ofzo)

                          Gaat het probleem dan weg dan ligt het waarschijnlijk aan de aarding van je huis, bv dat de 2 stopcontacten elk op een aparte kring staan, of de aarding niet goed is aangesloten op 1 ervan (of beide) ?

                          Als je het nog altijd onveilig vindt - deken volle kracht opzetten een uurtje voordat je gaat slapen, en wanneer je gaat slapen het uit het stopcontact halen..

                          Dit zou ik ALTIJD doen, ook als er niks aan hapert
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: elektrisch deken

                            Er bestaan ook elektrische dekens die op laagspanning werken.
                            Ik heb zelf geen elektrisch deken, maar als ik een keuze moest maken tussen laagspanning of 230V, dan wist ik het wel.
                            Die zijn wel duurder, maar ook heel wat veiliger.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: elektrisch deken

                              Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              Wat mensen toch allemaal kopen. Ik begrijp dit niet goed.
                              Ik zou het niet mogen gedroomd hebben om te slapen met electriciteit onder mijn gat.
                              Slaapt ge dan op het deken ? het is wel de bedoeling dat je eronder ligt en dan ligt je gat eronder.
                              Nu, ik begrijp niet waarom iedereen steeds die electrische dekens wilt. Een goed dekbed doet wonderen en is nog gezellig ook om onder te liggen (... waar je van droomt ... )
                              Het is dan eveneens kijoto-gezind en de bruine wordt wat gespaard tegen het volgende glaswerk
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X