Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig backup programma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eenvoudig backup programma

    Wat raden jullie aan als EENVOUDIG "backup-programma" ?

    Enfin, ik bedoel een progje dat op regelmatige tijdstippen een VOLLEDIGE copie van je computer maakt, zodanig dat je dit bij het minste probleem kan "terugplaatsen" en niet je windows en al je prgs één-voor-één moet herinstalleren ?

    Met de nadruk op EENVOUDIG ( en liefst betaalbaar of freeware )

    Ik werk onder XP.

    En zet je dat "beeld" van je computer dan op een (grote) USB-stick of hoe doe je dat ?

    THX
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Eenvoudig backup programma

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Wat raden jullie aan als EENVOUDIG "backup-programma" ?

    Enfin, ik bedoel een progje dat op regelmatige tijdstippen een VOLLEDIGE copie van je computer maakt, zodanig dat je dit bij het minste probleem kan "terugplaatsen" en niet je windows en al je prgs één-voor-één moet herinstalleren ?

    Met de nadruk op EENVOUDIG ( en liefst betaalbaar of freeware )

    Ik werk onder XP.

    En zet je dat "beeld" van je computer dan op een (grote) USB-stick of hoe doe je dat ?

    THX
    Acronis True Image > niet gratis.
    zo'n image sla ik op @@@@ op 2 aparte plaatsen > 2 schijven.

    Lees even de handleiding
    Last edited by theokus; 7 februari 2009, 22:10.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Eenvoudig backup programma

      JAback

      Gratis

      Oeps, nu pas gezien dat het over een "imaga" gaat ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Eenvoudig backup programma

        Acronis True Image, inderdaad, een dijk van een programma, niat gratis meer zeer ( 49€ ) betaalbaar. Ik gebruik het al jaren, updates zijn ook altijd zeer voordelig.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Eenvoudig backup programma

          Allsync: volledig instelbaar
          maar koken kost geld
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Eenvoudig backup programma

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Acronis True Image, inderdaad, een dijk van een programma, niat gratis meer zeer ( 49€ ) betaalbaar. Ik gebruik het al jaren, updates zijn ook altijd zeer voordelig.

            Nu ja, het MOEST niet gratis zijn hoor, en zoals je zegt, 49 euro is nu ook het einde van de wereld niet.

            En is dit echt een "eenvoudig" programma ? Ik bedoel dat ik er geen week moet voor studeren en dat het terugzetten 100% betrouwbaar is ?
            Ik zal direct eens gaan zoeken bij HCW

            Bedankt iedereen !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Eenvoudig backup programma

              Time Machine ( standaard bij mac )
              p.s. Sommige discussies moet je levendig houden.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Eenvoudig backup programma

                Ik gebruik het gratische driveimage XML. Kan niet zeggen of het goed is want ik heb nog niet moeten restoren. Wel makkellijk te gebruiken

                Comment


                • #9
                  Re: Eenvoudig backup programma

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En is dit echt een "eenvoudig" programma ? Ik bedoel dat ik er geen week moet voor studeren en dat het terugzetten 100% betrouwbaar is ?
                  Ik zal direct eens gaan zoeken bij HCW
                  Bedankt iedereen !
                  Ik was ook een beetje op zoek naar zo'n programmaatje, en ook voor mij kan het niet eenvoudig genoeg zijn...
                  Ik ben eens gaan kijken naar de handleiding van "Acronis® True Image Home 2009, Backup and Recovery that is EASY to Perform!" Onderstaande quote is het eerste punt uit die handleiding.

                  One-Click Protection – During the first start of Acronis True Image Home after installation, the program will take stock of your computer storage devices and if you have enough free space on one of the hard drives or in the Acronis Secure Zone; it will offer to immediately protect your system by backing up your system volume and Master Boot Record to the storage location of its choice. In addition, Acronis True Image Home will offer you to refresh such backups regularly (by default, once every seven days). So you simply need to click Protect and your system will be protected from a disaster.
                  Veelbelovend niet (als het gaat over "eenvoudig werkbaar") ?
                  En HCW verkoopt het inderdaad voor net geen 50 euro ! Ik kijk hier nog eventjes de kat uit de boom, maar dan denk ik toch te bestellen !
                  Juist nog even te weten proberen te komen of je ook externe harde schijven kan back-uppen...

                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eenvoudig backup programma

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Juist nog even te weten proberen te komen of je ook externe harde schijven kan back-uppen...

                    Greetz, Kariboe
                    Dat gaat zonder problemen, zelfs van USB sticks kan je een image maken
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eenvoudig backup programma

                      Mag ik nog effe een DOMME vraag stellen.

                      Het verschil is mij nog niet heel duidelijk tussen BACKUP en IMAGE

                      Als ik het goed begrijp () zorgt een backup enkel voor je bestanden, maar zorgt een image voor je bestanden EN voor de structuur ?

                      Een "backup" met een backupprg. ( zit er in windows ook zo niet ? ) heb ik eigenlijk nog nooit zo gemaakt. Als ik een DATA-directory van 20 GB heb, kopieer ik die gewoon naar een externe HD. Dat zal wellicht wel veel langer duren dan een zgn "backup", maar zoals gezegd, ik ken het fijne er niet van...


                      ETIT: Bij de "EXPERT SUITE" zie ik staan:
                      U maakt een volledige back-up van uw PC, inclusief het besturingssysteem,

                      Worden image en backup hier niet door mekaar gehaald ?

                      En kan je dat met de 50-euro versie ook ? Want daar zie ik die zin NIET staan...

                      ( op de site van HCW )
                      Last edited by Alfa Centauri; 8 februari 2009, 11:12.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eenvoudig backup programma

                        had in mijj PC-tijdperk goeie ervaringen met SyncBack.
                        eenmaal ingesteld deed het volledig zijn werk, zonder mijn tussenkomst.
                        Oorspronkelijk geplaatst door 2brightsparks
                        Easily backup, synchronize, or restore your files to another drive, FTP server, ZIP file, networked drive, or removable media. Highly configurable, SyncBack includes: detailed, easy to read log files; email results; simulated backups and restore; file filters; sub-directory selection; copy verification; background backups; auto-close of programs; easy and expert modes; profile groups; compare files, and an extensive context sensitive help file.
                        voor PC: gratis, voor MAC: betalend (maar daar heb je TimeMachine).

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eenvoudig backup programma

                          Een backup maak je, en dan je dagelijks een incrementele backup maken.
                          Deze gaat dan alleen files die veranderd zijn of er bijgekomen zijn wegschrijven. Het is een compleet andere structuur als een diskstructuur, dus onbruikbaar voor alle programma's behalve voor je backuprogramma.
                          Als nu ooit je systemdisk crasht, dan ga je eerst natuurlijk je disk vervangen, dan moet je daar een operating system opzetten, je backupsoftware herinstalleren en kan je je backup terugzetten.


                          synchronisatie is een copy maken op een andere disk met bvb syncback. daar kan je je files van terughalen, Dus heeft dezelfde structuur dan je originele disk.
                          Dit is niet te gebruiken voor een systemdisk (de disk waarvan je boot)


                          uitleg en verschil duidelijk ?

                          tootje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eenvoudig backup programma

                            Het grote voordeel van Acronis True Image is dat je, wanneer je een nieuwe schijf steekt, het niet eens nodig is om eerst andere soft te installeren, zelfs windows moet er niet opstaan, ze moet wel geformatteerd zijn natuurlijk, FAT, FAT 32 of NTFS, dat maakt niet uit. Wanneer je dus bij je vorige PC een systeembackup hebt gemaakt wordt er ook een opstartschijf aangemaakt, met die schijf start je recoveryprogramma op en alle benodigde software is daar aanwezig, je krijgt een soort filemanager te zien en daar kies je de plek waar je backupbestand staat . . .dat kan een externe HD zijn, een USB stick, een DVD of eender ander opslagmedium. Je kiest om alles terug te zetten en je kan ondertussen rustig een koffietje gaan drinken . . . niet te lang want Acronisch True Image werkt vrij snel, alles hangt natuurlijk af van de grootte van je backup.

                            Eenander groot voordeel van ATI is dat, wanneer je tijdens een windows sessie op zon'n backup bestand klikt, er automatisch een virtuele schijf wordt aangemaakt waar je dus de volledige inhoud kan bekijken en dus bepaalde dingen door te slepen er gewoon kan uithalen...... piece of cake

                            Je kan trouwens ook kiezen tussen een schijf-image ( dan heb je werkelijk alles ) of een backup van voorop geselecteerde bestanden en je kan dit allemaal automatisch laten gebeuren ook. ( je pc moet dan wel constant opstaan )
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eenvoudig backup programma

                              Oorspronkelijk geplaatst door tootje Bekijk bericht
                              Een backup maak je, en dan je dagelijks een incrementele backup maken.
                              Deze gaat dan alleen files die veranderd zijn of er bijgekomen zijn wegschrijven. Het is een compleet andere structuur als een diskstructuur, dus onbruikbaar voor alle programma's behalve voor je backuprogramma.
                              Als nu ooit je systemdisk crasht, dan ga je eerst natuurlijk je disk vervangen, dan moet je daar een operating system opzetten, je backupsoftware herinstalleren en kan je je backup terugzetten.


                              synchronisatie is een copy maken op een andere disk met bvb syncback. daar kan je je files van terughalen, Dus heeft dezelfde structuur dan je originele disk.
                              Dit is niet te gebruiken voor een systemdisk (de disk waarvan je boot)


                              uitleg en verschil duidelijk ?

                              tootje

                              Da's nu eens goed uitgelegd !
                              Dank U, Tootje !!!
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X