Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje zonder piloot.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eentje zonder piloot.

    Ferm ding op afstand bediening.



  • #2
    Re: Eentje zonder piloot.

    En ik me maar bezinnen over een Df ...........

    Comment


    • #3
      Re: Eentje zonder piloot.

      Prachtige machine.
      Die landing(en) zijn adembenemend.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Eentje zonder piloot.

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Prachtige machine.
        Die landing(en) zijn adembenemend.
        De G krachten mogen dan al eens ietsje meer zijn hé Skitch.

        Comment


        • #5
          Re: Eentje zonder piloot.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          De G krachten mogen dan al eens ietsje meer zijn hé Skitch.
          Extra is dat ze bij verlies van het vliegtuig geen piloot verliezen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Eentje zonder piloot.

            Mooi staaltje teamwork.
            Vooral de zeer korte aanloop bij take off valt mij op. Vraag mij af wie de mannen op dek het meeste vertrouwen, de computer/afstandsbediening of een piloot ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Eentje zonder piloot.

              Mooie beelden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Eentje zonder piloot.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Mooi staaltje teamwork.
                Vooral de zeer korte aanloop bij take off valt mij op. Vraag mij af wie de mannen op dek het meeste vertrouwen, de computer/afstandsbediening of een piloot ?
                Voor de take off staat die op dezelfde plaats als de andere vliegtuigen die van dat vliegdekschip opstijgen.
                Ze worden daarbij geholpen door een soort katapult (met stoom aangedreven), je ziet dat ze die aankoppelen.
                Tijdens de landing op een vliegdekschip wordt nooit tegen de laagst mogelijke snelheid gevlogen, het is de bedoeling dat ze afgeremd worden doordat de haak blijft hangen aan een van de kabels, maar als dat niet lukt, dan moeten ze gewoon verder kunnen vliegen, daarom is de landingssnelheid vrij hoog.

                Je ziet hier dat bij de eerste "landing" de haak niet uitgeklapt is, het was dan ook niet de bedoeling om al te landen, want die vliegtuigen kunnen nooit op eigen kracht voldoende afremmen op die afstand.

                De persoon aan de "controls" heeft volgens mij al heel veel ervaring, anders denk ik dat er niet veel toeschouwers toegelaten worden om zo'n vlucht van dichtbij te bekijken.
                Maar de computers zullen er inderdaad ook wel voor een groot deel voor zorgen dat er niets mis gaat.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Eentje zonder piloot.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Extra is dat ze bij verlies van het vliegtuig geen piloot verliezen.
                  Inderdaad Robert, wat dat vliegtuig ook heel wat lichter en wendbaarder maakt, geen rekening moeten houden met
                  het gewicht van de piloot, maar ook geen gewicht van een pilootstoel, parachute en een ganse bediening met instrumentenbord
                  zal dat vliegtuig ook wat lichter maken, want daar wordt echt wel op een kilo gekeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eentje zonder piloot.

                    goed camerawerk.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X