Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

    laat ons allemaal zonnepanelen leggen : 450 euro certificaten !!!!!
    na ne tijd 300 ... 200 ... niks meer
    na nen tijd : betalen op uwen omvormer
    en 2 keer turtel 100 euro mogen betalen ...
    Dat gebeurt er als er iets "de regering iets aanmoedigt "

    zie naar de isolatiepremies, zie naar .... alles wat de staat "iets" kost : ge zult dokken als er teveel zijn.
    ge woont in een sociale woning en moeder sterft bv ... der uit , want na de miserietaks en de notaris en ... blijkt dat ge een "zoveelste " deel hebt van niks ( en als je vader dan ook nog sterft , dan is dat 2 keer kassa voor die "grijpers" , )
    ik geef bovenstaande gelijk : als het populair zou worden : dan is het gedaan met de voordelen 100% zeker van . ( dan zullen ze wel ne "klikket" verzinnen op den elentriek , als ze dat niet meer kunnen op de naft )

    Comment


    • #32
      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Ik durf me zelfs wagen aan een voorspelling : laat de elektrische auto een beduidend deel uit maken van het wagenpark en kijk dan eens wat die fiscale voordelen zullen doen, ik heb er alvast een slecht oog in.
      Daar moet je inderdaad geen seconde aan twijfelen.
      Last edited by enero; 9 februari 2018, 09:33.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        laat ons allemaal zonnepanelen leggen : 450 euro certificaten !!!!!
        na ne tijd 300 ... 200 ... niks meer
        na nen tijd : betalen op uwen omvormer
        en 2 keer turtel 100 euro mogen betalen ...
        Dat gebeurt er als er iets "de regering iets aanmoedigt "

        zie naar de isolatiepremies, zie naar .... alles wat de staat "iets" kost : ge zult dokken als er teveel zijn.
        ge woont in een sociale woning en moeder sterft bv ... der uit , want na de miserietaks en de notaris en ... blijkt dat ge een "zoveelste " deel hebt van niks ( en als je vader dan ook nog sterft , dan is dat 2 keer kassa voor die "grijpers" , )
        ik geef bovenstaande gelijk : als het populair zou worden : dan is het gedaan met de voordelen 100% zeker van . ( dan zullen ze wel ne "klikket" verzinnen op den elentriek , als ze dat niet meer kunnen op de naft )
        Die premies waren er toen de zonnepanelen 3 maal zo duur waren als nu.
        Nu leg je je dak vol voor 7000 euro en heb je de winst direct in je zakken.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Die premies waren er toen de zonnepanelen 3 maal zo duur waren als nu.
          Nu leg je je dak vol voor 7000 euro en heb je de winst direct in je zakken.
          Maar demijne waren wel na 4 jaar terug betaald en dat duurd nu wel wat langer zonder premies, belastingsvoordeel en certificaten.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #35
            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

            Belastingvoordelen en premies bestaan al lang, en ze zijn altijd maar tijdelijk.
            Toen ik hier een nieuwe wandketel wou plaatsen kon ik daarop ook nog belastingvoordeel krijgen, maar nadat ik alles uitgeteld had kwam het toch voordeliger uit om die zelf te plaatsen (belastingvoordeel kreeg je alleen als je die liet plaatsen).
            Voor de ramen en deuren heb ik wel een belastingvoordeel gekregen, die kon ik zelf niet plaatsen.
            Beide investeringen samen zorgen er nu voor dat ik maar zo'n 75 euro per maand betaal aan gas + elektriciteit, zonder die nieuwe ramen en met de oude brander zou die rekening waarschijnlijk meer dan het dubbel zijn.
            Maar ik twijfel of zonnepanelen voor mij echt wel voordeel opleveren, want de kost van de stroom zelf is maar een fractie van die 75 euro per maand.
            Als ik dan de "omvormertaks" meetel, dan zal het heel erg lang duren voor die panelen terugverdiend zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

              Ik was twee weken geleden aanwezig bij de vorige lancering op Cape Canaveral. Toen was het een veel kleinere raket die diende om een satelliet naar boven te brengen (militair) voor het Amerikaanse rakettenschild.
              Enkele uren voor de lancering werden we met een bus van de Nasa rondgereden tot zover we mochten komen. De Nasa gids vertelde ons toen over de komende lancering van SpaceX van Musk, een lancering die veel grootser en spectaculairder zou zijn. Nasa was daar laaiend enthousiast over en er is wel degelijk samenwerking met hen. Wanneer de overheid geen geld meer wil of kan pompen in een nieuw ruimteprogramma is een privé-investeerder steeds welkom. Dat hij dan reclame maakt met zijn product (tesla) is maar normaal ook.

              Comment


              • #37
                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Ik was twee weken geleden aanwezig bij de vorige lancering op Cape Canaveral. Toen was het een veel kleinere raket die diende om een satelliet naar boven te brengen (militair) voor het Amerikaanse rakettenschild.
                Enkele uren voor de lancering werden we met een bus van de Nasa rondgereden tot zover we mochten komen. De Nasa gids vertelde ons toen over de komende lancering van SpaceX van Musk, een lancering die veel grootser en spectaculairder zou zijn. Nasa was daar laaiend enthousiast over en er is wel degelijk samenwerking met hen. Wanneer de overheid geen geld meer wil of kan pompen in een nieuw ruimteprogramma is een privé-investeerder steeds welkom. Dat hij dan reclame maakt met zijn product (tesla) is maar normaal ook.
                Wel, ik vind het programma van Musk en buitengewoon initiatief, temeer gezien de NASA hier helemaal achter staat. En de man krijgt het dan nog voor mekaar ook nog privé)-investeerders over de streep te trekken. Dit zijn toch ook allemaal geen ezels. Ik versta niet hoe heet komt dat hier zo een beetje negatief over dit project wordt gedaan. Niemand die het programma niet genegen is zegt echter waarom.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Beide investeringen samen zorgen er nu voor dat ik maar zo'n 75 euro per maand betaal aan gas + elektriciteit, zonder die nieuwe ramen en met de oude brander zou die rekening waarschijnlijk meer dan het dubbel zijn.
                  Maar ik twijfel of zonnepanelen voor mij echt wel voordeel opleveren, want de kost van de stroom zelf is maar een fractie van die 75 euro per maand.
                  Als ik dan de "omvormertaks" meetel, dan zal het heel erg lang duren voor die panelen terugverdiend zijn.
                  75 euro p/m ??? Leef jij in het donker en in de kou? Dat zal wss wel niet.
                  Maar dat is erg weinig.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Wel, ik vind het programma van Musk en buitengewoon initiatief, temeer gezien de NASA hier helemaal achter staat. En de man krijgt het dan nog voor mekaar ook nog privé)-investeerders over de streep te trekken. Dit zijn toch ook allemaal geen ezels. Ik versta niet hoe heet komt dat hier zo een beetje negatief over dit project wordt gedaan. Niemand die het programma niet genegen is zegt echter waarom.
                    Ik versta het ook niet waarom sommigen er zo negatief over denken. Mocht het met ons belastinggeld zijn dan wel maar het is privé-investering. En het is onder andere door dergelijke projecten dat er vooruitgang geboekt wordt in de ruimtevaart. Als je ziet hoe men in de jaren vijftig, zestig en zeventig van vorige eeuw reuzensprongen gemaakt heeft en wat het ons opgeleverd heeft (denk maar aan weersatellieten, communicatie, GPS,...)

                    Als je ziet vanwaar we komen: deze foto nam ik in januari van de controlekamer waarmee de eerste mensen (zoals John Glenn) de ruimte in gestuurd werden. Aan de muur rechts (niet in beeld) staan twee plotters om de baan om de aarde te berekenen en te printen. Let op die oude telefoontoestellen en TV schermpjes.

                    grts,

                    Raf.

                    DSC_8565 by Raf Strobbe, on Flickr
                    Last edited by muesli; 9 februari 2018, 20:01.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      75 euro p/m ??? Leef jij in het donker en in de kou? Dat zal wss wel niet.
                      Maar dat is erg weinig.
                      De verwarming staat alleen aan als dat nodig is en waar dat nodig is, en dat geldt ook voor de verlichting.
                      Kou lijden doe ik zeker niet (22°C in de woonkamer), en ik doe ook elk weekend de was van mijn zoon (hij is dan ook altijd hier, en dan wordt er nog meer stroom verbruikt door de PS4, TV, zijn PC...).
                      Ik heb hier geen hele plafonds vol halogeenspotjes, in sommige recente woningen wordt er gemakkelijk meer dan 500W verbruikt als er op een paar plaatsen licht brandt (ik heb ooit gehoord van een gewone woning met in totaal meer dan 3000W aan verlichting), hier zijn alleen ledlampen en nog een paar spaarlampen te vinden. De wasmachine is een zuinige Bosch, en om de was te drogen wordt er een warmtepompdroogkast gebruikt, ook de koelkast is een A++.
                      De verwarming is met een condensatieketel, en de warmwaterkraan gaat ook weer alleen open als dat echt nodig is (niet om de handen te wassen bijvoorbeeld).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                        Ik versta het ook niet waarom sommigen er zo negatief over denken. Mocht het met ons belastinggeld zijn dan wel maar het is privé-investering. En het is onder andere door dergelijke projecten dat er vooruitgang geboekt wordt in de ruimtevaart. Als je ziet hoe men in de jaren vijftig, zestig en zeventig van vorige eeuw reuzensprongen gemaakt heeft en wat het ons opgeleverd heeft (denk maar aan weersatellieten, communicatie, GPS,...).......................................... ........................
                        Ik denk daar niet "negatief" over maar ik vraag me eigenlijk af wanneer de bubble gaat openspatten.
                        Het is inderdaad geen belastingsgeld maar het is wel geld van mensen die geloven in "TESLA".
                        Wat gebeurd er met dat geld?
                        Het bedrijf Space-X zou, volgens de pers, winst kunnen maken.
                        Het bedrijf dat auto's bouwt heeft het laatse kwartaal zijn verlies zien oplopen tot 675.000.000,00$. Dat is gene kattenpis.
                        Van de "beloftevolle" Model 3 zijn er sinds oktober tot nu 1.550 gebouwd. Musk sprak van 5000 per week, zelfs van 10.000 wagens per week als de productie op volle toeren zou lopen. Het hadden er dus +- 100.000 tot 200.000 moeten zijn i.p.v. 1550.
                        De produktie van model 3 ligt stil, waarschijnlijk (voor de optimisten...) tot na de zomer van dit jaar!!!
                        Dat is allemaal met geld van de privé investeerders en mensen die al een (serieus) voorschot betaald hebben voor hun Model 3.
                        En dan, dan is er nog die vrachtwagen.
                        Het is de gewoonte van Tesla om de aandacht te verschuiven als er ergens problemen zijn.

                        Dus ik ben niet "negatief", wel heel sceptisch.
                        En wat Elon Musk betreft: over 10 jaar zou hij, als hij zo voort doet, de rijkste man van de wereld kunnen zijn. Als de bubble niet....... etc.
                        Last edited by Skitch; 9 februari 2018, 20:46.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                          Altijd positief bekijken. Het geld dat hierin gestopt wordt komt ons allemaal waarschijnlijk ten goede door de nieuwe ontwikkelingen in de ruimtevaart.
                          Wat de tesla betreft: of electrische wagens gaan doorzetten of niet zullen we wel zien. Misschien komt er iets beter? Waterstofmotor of nog iets anders?
                          Ondertussen is ook reeds bewezen dat electrische wagens meer milieubelastend zijn dan benzinewagens (fabricage, batterijen ...) en veeel te duur.
                          Misschien leiden ontwikkelingen in de ruimtevaart ook tot betere auto's?
                          Dus, tenzij je aandelen van Tesla hebt, geen probleem.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht

                            Dus, tenzij je aandelen van Tesla hebt, geen probleem.
                            Die in het begin op de kar gesprongen is zijn het wel geen windeieren geweest.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                              Ruimtevaart ???

                              het heeft iets met het derde wet van Isaak Newton te maken van de voortbeweging.

                              waarom kan een helikopter niet boven de 7000 M hoogde stijgen ??


                              Je bent in een zwembad. Net langs de kant. Je hurkt en liegt daarbij op je rug in het water.
                              Je stoot je af tegen de muur van het zwembad.
                              Je gaat vooruit.

                              Je doet het zelfde in het midden van het zwembad
                              kan je het verschil voelen ???

                              Om je voort te bewegen heb je een dichtheid van de massa nodig.

                              Je fiets - je trapt en je gaat vooruit. Je fiets hangt in de lucht en je trapt. je voelt het verschil. ???

                              Om ergens vooruit te geraken heb je een dichtheid van massa nodig - waaraan je zelf kan afstoten.

                              Een raket kan altijd - tot op een bepaalde punt zich afduwen van de lucht - zie helikopter.

                              Maar als er geen weerstand is om zich af te duwen ( in even welke vorm ) dan kan ook een raket - met al zijn kracht - niet meer afduwen.

                              Tot op heden werd ons verteld dat het heelal een plaats is waar geen lucht is - daar is gewoon niets.

                              En daarom is het in heelal niet mogelijk om een geluid te horen. zo werd ons toch overal verteld.

                              En daarmee is het mooi verhaal van Musk en zijn filmpje - voor mij - niet meer als het verhaal van Avatar - Star Wars - of Ruimteschip Enterprise.

                              De raketten die terug landen - heel mooie animatie - groetjes van uit Hollywood. Of wat denken jullie hoeveel brandstof met moet gebruiken om deze raketten te landen.
                              Deze brandstof ontbreekt namelijk bij het opstijgen en de transport van de lading - en dit was tot nu - bij elke start van de satellieten het meest kostelijke wat er was.

                              Ik zou dit willen afsluiten met de woorden " Scotty --- beam me up "









                              Ander voorbeeld

                              Comment


                              • #45
                                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                                Een raketmotor heeft zijn eigen massa mee om zich "af te duwen".
                                De uitlaatgassen hebben evenveel massa als de massa van de meegenomen brandstof.
                                Het gewicht van een lancerings raket bestaat grotendeels uit brandstof.
                                Eigenlijk is deze manier van aandrijven nog heel barbaars als de mens veel verder in de ruimte wil reizen.
                                Last edited by Skitch; 10 februari 2018, 06:35.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X