Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Volgende stunt, die gasten van Top Gear gaan die Tesla achterna (de Stig alleen is ook al goed)
    Ze hebben ooit al een poging gedaan om een auto (als je een Reliant Robin een auto mag noemen) van de grond te krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=pJdrlWR-yFM
    Het budget van Top Gear zal ook wel een heel stuk lager geweest zijn dan wat het gekost heeft om de Tesla Roadster in de ruimte te krijgen...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

      Tesla had het geld beter gebruikt om te investeren in de ontwikkeling van een nieuw batterijtype dat lichter is en met meer vermogensopslag.
      Ze bouwen nu de grootste batterijfabriek ter wereld, om daar batterijen te maken van hetzelfde type dat men al ruim 10 jaar gebruikt.
      Zolang men de huidige batterijen blijft gebruiken, zit er geen toekomst in elektrisch rijden.

      Comment


      • #18
        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

        Zij die dit een geldverkwisting noemen, hebben duidelijk niet begrepen dat dit om een historische gebeurtenis gaat.
        Het feit dat een Tesla roadster de lading was, is volledig bijzaak.

        Comment


        • #19
          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

          Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
          Het feit dat een Tesla roadster de lading was, is volledig bijzaak.
          Maar wel een fantastische reclame. Je moet er maar aan denken. En dan nog met een ode aan David Bowie.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
            Zij die dit een geldverkwisting noemen, hebben duidelijk niet begrepen dat dit om een historische gebeurtenis gaat.
            Het feit dat een Tesla roadster de lading was, is volledig bijzaak.
            Wordt wel beetje verdraaid voorgesteld. Ja, Space X is een privé onderneming, maar alle andere raketten en zo zijn ook door privé ondernemingen gemaakt op bestelling van NASA, ESA en andere. De bouwers waren Lockheed, Boeing en andere. Ook beursgenoteerde ondernemingen, geen staatsbedrijven. Feit dat er nu naast de gevestigde waarden een ander bedrijf bijkomt is wel nieuws, niet veel kunnen dat. Maar alsof dit nu plots zo'n omkeer en revolutie is, dat is het ook niet.

            Het is nu niet dat Space X plots zelf een ruimtestation voor fundamenteel onderzoek gaat bouwen waar iedereen me kan doen. Ze hebben gewoon een raket waarmee ze je sateliet, ruimtestation of andere lading naar omhoog kunnen sturen. Tegen betaling, misschien goedkoper dan de gevestigde spelers. Maar 1x of 5x een raket succesvol lanceren is nog iets anders dan dat 50x doen.

            Dat zo'n test absoluut nodig is en dat die met een "lading" moet gebeuren is normaal. Heb ik ook alle begrip voor. Maar waarom niet de capaciteit wegschenken aan universiteiten? Had misschien nog nuttige kennis opgeleverd ipv platte reclame.

            Comment


            • #21
              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              ...........................................Maar waarom niet de capaciteit wegschenken aan universiteiten? Had misschien nog nuttige kennis opgeleverd ipv platte reclame.
              Ik volg U voor 100%.
              Dat zou veel nuttiger zijn.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #22
                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Zij die dit een geldverkwisting noemen, hebben duidelijk niet begrepen dat dit om een historische gebeurtenis gaat.
                Het feit dat een Tesla roadster de lading was, is volledig bijzaak.
                Historisch ?? komaan jong, ze hebben dit al gedaan een kleine halve eeuw geleden !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                  de aarde is al een vuilnis belt aan het worden, en nu maken ze er in de ruimte ook 1.
                  Duidelijk hiermee is geworden : als ge geld hebt kunt ge smossen, en ..... de wereld EN de ruimte verder vervuilen.
                  Last edited by Guest13; 8 februari 2018, 08:35.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                    " Als je geld hebt...." is heel relatief.
                    Het is eigenlijk: als je geld hebt van een ander.... :-)
                    Tesla zag zijn verlies afgelopen kwartaal nog verder oplopen. De productieproblemen bij het nieuwe Model 3 blijven. Tesla kan dan wel een auto in de ruimte sturen, maar blijft problemen hebben om zijn Model 3 op tijd in de showroom te krijgen.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      " Als je geld hebt...." is heel relatief.
                      Het is eigenlijk: als je geld hebt van een ander.... :-)
                      http://www.standaard.be/cnt/dmf20180208_03345553
                      En dat vertrouwen van anderen moet blijkbaar toch zeer groot zijn. Als ze er iets zullen van terug zien is maar de vraag, als ze daar ook al op uit zijn. Met mensen die veel geld hebben of er teveel van hebben weet je immers nooit...
                      Ik heb er geweten die zeer veel geld in voetbal steken, terwijl het "misschien" ook voor iets anders had kunnen gebruikt worden, gezien niet iedereen opgezet is met voetbal of fan is van de bal en de schoen. Maar dit is dan weer commercie hé, en het is bovendien "in" zeker een voetbalploeg hebben. Ik noem geen namen want er zijn er die er ook naast zeer veel goeds doen... en wel voeling hebben met de realiteit.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        " Als je geld hebt...." is heel relatief.
                        Het is eigenlijk: als je geld hebt van een ander.... :-)
                        http://www.standaard.be/cnt/dmf20180208_03345553
                        En blijkbaar loopt de ruimtestunt van Musk net als zijn bedrijf Dirk. KLIK

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          En blijkbaar loopt de ruimtestunt van Musk net als zijn bedrijf Dirk. KLIK
                          Geert, dit was gepland. Hij kan daar imemrs meer Teslas's verkopen dan in een eenzame vlucht naar één of andere planeet, of hij (chauffeur) moet dringend en is dit de korste en vooral snelste wijze om wat drukverlies te genereren
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                            Blijkbaar nogal wat negatieve reacties hier op Musk en Tesla. Feit is dat ik hier in mijn omgeving meer en meer Tesla's zie rijden. De fiscale voordelen zullen daar wel voor iets tussen zitten. Wat mij betreft voorlopig goed voor hen die enkel wat rond de kerktoren tuffen, veel tijd hebben en in de omgeving van een oplaadsysteem wonen. Zo zijn er blijkbaar ook nog heel wat.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Blijkbaar nogal wat negatieve reacties hier op Musk en Tesla. Feit is dat ik hier in mijn omgeving meer en meer Tesla's zie rijden. De fiscale voordelen zullen daar wel voor iets tussen zitten. Wat mij betreft voorlopig goed voor hen die enkel wat rond de kerktoren tuffen, veel tijd hebben en in de omgeving van een oplaadsysteem wonen. Zo zijn er blijkbaar ook nog heel wat.
                              Hahahaha, idd.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Blijkbaar nogal wat negatieve reacties hier op Musk en Tesla. Feit is dat ik hier in mijn omgeving meer en meer Tesla's zie rijden. De fiscale voordelen zullen daar wel voor iets tussen zitten. Wat mij betreft voorlopig goed voor hen die enkel wat rond de kerktoren tuffen, veel tijd hebben en in de omgeving van een oplaadsysteem wonen. Zo zijn er blijkbaar ook nog heel wat.
                                Pol, die fiscale voordelen zijn zo volatiel als wat. ze verdwijnen met een pennentrek.
                                We hebben het in het verleden al meerdere malen gezien. Ik betrouw ze op dat vlak in Brussel voor geen haar.
                                Ik durf me zelfs wagen aan een voorspelling : laat de elektrische auto een beduidend deel uit maken van het wagenpark en kijk dan eens wat die fiscale voordelen zullen doen, ik heb er alvast een slecht oog in.
                                Niemand is beter dan de regering waar het gaat over tijdens het spel de regels veranderen.

                                Comment

                                Working...
                                X