Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eco vignet Frankrijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eco vignet Frankrijk.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    #27 BlueInk.
    ... Maar toen was ik nog zo ver niet in het doornemen van de lectuur.

Comment

beste als ik op de site druk ergens onderaan gevonden krijg ik 29.65 euro voor te betalen in plaats van 4.80 euro
      voor een personenwagen citroen c8 is er ergens anders een site waar je moet bestellen mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MOESTY Bekijk bericht
        beste als ik op de site druk ergens onderaan gevonden krijg ik 29.65 euro voor te betalen in plaats van 4.80 euro
        voor een personenwagen citroen c8 is er ergens anders een site waar je moet bestellen mvg.
        Jij zit ergens bij de vrachtwagens zeker, prijs is voor alle auto's 4,8€ verzending naar België inbegrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          LEVE DE EUROPESE REGELNEVERIJ

Onvoorstelbaar, een “eengemaakt” Europa, waar overal alles anders is...

Onderstaande kan je interesseren.

Péage: Frankrijk is het land van de péages, de tol op de autosnelwegen. Die is verplicht op alle grote snelwegen en moet je betalen bij de toegangspoorten bij het verlaten van de snelweg. De prijs die je betaalt is afhankelijk van het type voertuig en de route die je neemt. Vanuit Luxemburg door Frankrijk richting Spanje rijden kost je via Lyon bijvoorbeeld meer dan 70 euro met een gewone auto. De meeste toeristen betalen de tol cash of met de bankkaart, maar via de Liber-t-badge die je op voorhand kan aankopen krijg je alle facturen thuisgestuurd en rij je sneller door de tolpoorten.
          Sedert de verwerving van een eigendom aan de Franse Azurenkust heb ik mij een Liber-t badge aangeschaft. Wij hebben daar ook een wagen aangekocht en rijden er met Franse nummerplaat. Wij gebruiken uiteraard nogal eens de snelwegen alhoewel wij dat zoveel mogelijk proberen te vermijden. De badge is eveneens bruikbaar op onze wagens hier. Je kan verschillende houders bestellen.
          Niks gemakkelijker om de péages in een speciaal daartoe bestemde laan of lanen te passeren aan 30km/u. Je betaalt enkel een kleine bijdrage van 1.77€ tijdens de maanden waarin je de péages passeert. De andere maanden betaal je niks. Indien je een jaar je badge niet hebt gebruikt betaal je wel een boete van 10€. Maar dat zal voor de meesten niet van toepassing zijn.
          Geen gelul meer met munten, betaalkaarten die soms maar half werken of lange tijden moeten aanschuiven.
          Last edited by enero; 22 juni 2017, 10:46.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Wij hebben daar ook een wagen aangekocht en rijden er met Franse nummerplaat.
            Foei, foei. Volgens de Europese wetgeving mag je enkel een auto inschrijven in het land waar je resident bent (en dus belastingen betaalt op je inkomen).
            Anders zou iedereen in België rondrijden met buitenlandse platen en verzekeringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Foei, foei. Volgens de Europese wetgeving mag je enkel een auto inschrijven in het land waar je resident bent (en dus belastingen betaalt op je inkomen).
              Anders zou iedereen in België rondrijden met buitenlandse platen en verzekeringen.
              Niks foei beste, in Frankrijk is dit niet zoals in Spanje me dunkt. Hebben ons zeer goed laten informeren vooraleer tot actie over te gaan. De Fransen laten toe dat je daar een wagen bezit en inschrijft in Frankrijk. Je mag er natuurlijk niet mee naar België komen, maar dat is niet de bedoeling. Blijkbaar een zeer gastvrij land t.o.v. Spanje. Wegentaksen zijn er zo goed nihil.
              En alles gaat zo vlot als een cent. Een tussenpersoon regelt zelfs voor jouw alle papieren. Je hoeft enkel aan de hand van elektriciteit rekeningen, water, wifi e.d. te bewijzen dat je daar een eigendom hebt en er ook van tijd tot tijd verblijft.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Niks foei beste, in Frankrijk is dit niet zoals in Spanje me dunkt. Hebben ons zeer goed laten informeren vooraleer tot actie over te gaan. De Fransen laten toe dat je daar een wagen bezit en inschrijft in Frankrijk. Je mag er natuurlijk niet mee naar België komen, maar dat is niet de bedoeling. Blijkbaar een zeer gastvrij land t.o.v. Spanje. Wegentaksen zijn er zo goed nihil.
                De meeste Europeërs die daar een eigendom hebben doen dit op die manier. Geen probleem..
                En alles gaat zo vlot als een cent. Een tussenpersoon regelt zelfs voor jouw alle papieren. Je hoeft enkel aan de hand van elektriciteit rekeningen, water, wifi e.d. te bewijzen dat je daar een eigendom hebt en er ook van tijd tot tijd verblijft.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En trouwens Europese wetgeving??? Dit is toch om mee te lachen. Tot nader order doet elk land nog zijn goesting en ik zie dit nog niet zo snel veranderen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

. Je mag er natuurlijk niet mee naar België komen, maar dat is niet de bedoeling. Blijkbaar een zeer gastvrij land t.o.v. Spanje. Wegentaksen zijn er zo goed nihil.
                    "Je mag er natuurlijk niet mee naar België komen". Dan voel je toch aan dat het niet helemaal koosjer is, anders mocht je er wél mee naar België komen.
                    En wat betreft Spanje, ik heb hier dit jaar nog één van mijn Belgische auto's ingevoerd en rij ook met Spaanse nummerplaten. Was ook geen enkel probleem. Omnium verzekering met zero eigen risico kost hier de helft van in België, en rijtaks ook vele malen goedkoper.

Bewijzen dat je een eigendom hebt aan de hand van elektriciteitsrekeningen, water, wifi, e.d. kan ik best geloven, maar bewijst eigenlijk niets. Je kan (hier in Spanje toch) een eigendom op jaarbasis huren en de contracten op naam van de huurder zetten. Dan verbruikt hij zoveel als hij zelf wil.
                    Hier volstaat een copy van het eerste blad van je registratie akte (waar ook je naam op staat).

Comment

"Je mag er natuurlijk niet mee naar België komen". Dan voel je toch aan dat het niet helemaal koosjer is, anders mocht je er wél mee naar België komen.
                      En wat betreft Spanje, ik heb hier dit jaar nog één van mijn Belgische auto's ingevoerd en rij ook met Spaanse nummerplaten. Was ook geen enkel probleem. Omnium verzekering met zero eigen risico kost hier de helft van in België, en rijtaks ook vele malen goedkoper.

Bewijzen dat je een eigendom hebt aan de hand van elektriciteitsrekeningen, water, wifi, e.d. kan ik best geloven, maar bewijst eigenlijk niets. Je kan (hier in Spanje toch) een eigendom op jaarbasis huren en de contracten op naam van de huurder zetten. Dan verbruikt hij zoveel als hij zelf wil.
                      Hier volstaat een copy van het eerste blad van je registratie akte (waar ook je naam op staat).
                      Nattigheid voel ik niet, alleen zijn de nationale wetgevingen niet op de Europese afgestemd. Als ik mij tov de Franse wetgeving kan verantwoorden is dit Ok net zo goed als ik dat moet doen met de Belgische. Europa kan mij voorlopig een wordt wezen.
                      Een akte vragen ze bij de Franse overheid niet, maar dat was geen probleem voor ons, wat ze niet vragen moet je ook niet geven hé. Wij zijn eigenaar en verhuren in principe niet tenzij aan zeer goeie vrienden met interesse, mocht er even een gaatje zijn dat door ons en onze kinderen niet is ingevuld. Maar liefst van al niet. En mocht het dan toch gebeuren, dan enkel tegen een forse waarborg die teruggegeven wordt als alles in dezelfde staat terug wordt gegeven.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Sedert de verwerving van een eigendom aan de Franse Azurenkust heb ik mij een Liber-t badge aangeschaft. Wij hebben daar ook een wagen aangekocht en rijden er met Franse nummerplaat. Wij gebruiken uiteraard nogal eens de snelwegen alhoewel wij dat zoveel mogelijk proberen te vermijden. De badge is eveneens bruikbaar op onze wagens hier. Je kan verschillende houders bestellen.
                        Niks gemakkelijker om de péages in een speciaal daartoe bestemde laan of lanen te passeren aan 30km/u. Je betaalt enkel een kleine bijdrage van 1.77€ tijdens de maanden waarin je de péages passeert. De andere maanden betaal je niks. Indien je een jaar je badge niet hebt gebruikt betaal je wel een boete van 10€. Maar dat zal voor de meesten niet van toepassing zijn.
                        Geen gelul meer met munten, betaalkaarten die soms maar half werken of lange tijden moeten aanschuiven.
                        Inderdaad een goeie tip voor zij die in juli of augustus door Frankrijk reizen.
                        Wij doen dat dus nooit, enkel in het voor- en in het najaar, en ik heb nog nooit meer dan een paar auto's achter elkaar weten staan aan de péages.
                        Maar ik begrijp dat sommigen zowat verplicht zijn om in juli of augustus op verlof te gaan, ik heb ik ook mijn ganse loopbaan voor gehad.
                        Ik had jaarlijks altijd 4 volle weken verlof na elkaar, en één dag vrij te kiezen .

Comment

Wij hebben de laatste jaren steevast richting Zuid Frankrijk op verlof geweest in juli/augustus en ik kan me niet herinneren dat ik al langer dan 5 minuten heb staan aanschuiven aan een peage. Zorg gewoon dat je niet op een vrijdagnacht/zaterdag op of af komt en je hebt nauwelijks problemen. Maar idd de meeste huurhuizen zijn steeds te huur van zaterdag naar zaterdag maar wij lossen dat altijd op door de vrijdagmorgen zonder stres te vertrekken , op het gemakske tot pakweg 100km over Lyon , een goede B&B boeken op voorhand , lekker gaan eten s’avonds, de zaterdagmorgen goed ontbijtje en dan via de nationale wegen richting Provence ofzo… Bij het terugkeren idem…
                          Dit jaar gaan we eens richting Italie en in het heengaan heb ik terug een tussenstopje voorzien , in het terugkeren zelfs 2. Naar mijn ervaring werkt dit perfect zo, nog maar zelden in files gestaan op die manier.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Wij hebben de laatste jaren steevast richting Zuid Frankrijk op verlof geweest in juli/augustus en ik kan me niet herinneren dat ik al langer dan 5 minuten heb staan aanschuiven aan een peage. Zorg gewoon dat je niet op een vrijdagnacht/zaterdag op of af komt en je hebt nauwelijks problemen. Maar idd de meeste huurhuizen zijn steeds te huur van zaterdag naar zaterdag maar wij lossen dat altijd op door de vrijdagmorgen zonder stres te vertrekken , op het gemakske tot pakweg 100km over Lyon , een goede B&B boeken op voorhand , lekker gaan eten s’avonds, de zaterdagmorgen goed ontbijtje en dan via de nationale wegen richting Provence ofzo… Bij het terugkeren idem…
                            Dit jaar gaan we eens richting Italie en in het heengaan heb ik terug een tussenstopje voorzien , in het terugkeren zelfs 2. Naar mijn ervaring werkt dit perfect zo, nog maar zelden in files gestaan op die manier.
                            Voor 200 % akkoord. Zo doen wij ook al jaaaaren. Zelfs naar Bretagne (850 km) rijden wij in twee dagen. Ongeveer halfweg een hotel boeken in een mooi stadje waar we in de namiddag eventueel zelfs één of ander kunnen bezoeken.
                            Lekker eten 's avonds, terrasje doen indien mooi weer, en 's anderendaags nog (slechts) 300 à 350 km.
                            Je komt relaxed aan op je vakantieverblijf, terwijl anderen de eerste dag of twee dagen nodig hebben om bij te komen en te ont-stressen van het drukke verkeer.
                            Kost natuurlijk een paar euro meer, maar van het ogenblik dat ik tijdens een vakantie op een paar honderd euro moet gaan letten, dan blijf ik thuis.
                            Maar elk wat wils zeker .

Ps Ik ken er die er prat op gaan dat ze in één ruk 1.000 of meer km gebold hebben... precies of dat is een prestatie.
                            Maar ja, ze rijden met zus of zo'n wagen en je voelt niet dat je aan het rijden bent met dergelijke auto... en patati en patata.
                            Ze vergeten er wel bij te vertellen in welke staat zij (en hun eventuele reisgezellen) daar dan aankomen .
                            Last edited by Guest17; 22 juni 2017, 17:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Inderdaad een goeie tip voor zij die in juli of augustus door Frankrijk reizen.
                              Wij doen dat dus nooit, enkel in het voor- en in het najaar, en ik heb nog nooit meer dan een paar auto's achter elkaar weten staan aan de péages.
                              Maar ik begrijp dat sommigen zowat verplicht zijn om in juli of augustus op verlof te gaan, ik heb ik ook mijn ganse loopbaan voor gehad.
                              Ik had jaarlijks altijd 4 volle weken verlof na elkaar, en één dag vrij te kiezen .
                              Juli en augustus + de drukke weekends. Vorig jaar het weekend van hemelvaart naar Normandie gewerden, domweg via de snelwegen en soms lang moeten aanschuiven. Dom is dat uiteraard, want langs de nationale wegen is dit ooh zoveel plezanter, rustiger en mooier, en ik weet niet of je er veel langer zal over doen.
                              Wij hadden toen wel pech dat na de aanslagen op Zaventem de Fransen in hun richting de overgangen aan de snelwegen systematische op een rijvak en stapvoets controleerden, wachtrijen van 5 km waren niet abnormaal. En als je dan nog Pairie Daisa op je weg hebt en er niet voorbij bent voor 9 uur heb je dubbel pech. De keer erna zijn wij gewoon ten zuiden van Lille via Abbelville naar Le Tréport gereden en dan langs de kust naar beneden richting Caen- Bayeux. Een zeer kalme en uiterst mooie route.
                              Last edited by enero; 26 juni 2017, 12:29.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En op zondag vertrekken is de beste manier. Toen onze kinderen schoolplichtig waren en wij naar het zuiden reden, deden wij dat ook steeds in twee keer. Overnachten en 's anderendaags fris terug in de wagen en verderrijden. De beste manier om uitgerust toe te komen en uitgerust terug te keren.
                                Nu nemen wij het vliegtuig naar Nice (400€) heen en terug met normale bagage. In de zomermaanden 4 à 5 vluchten per dag. Voor die prijs kan je met je wagen niet gaan. Per taxi naar onze eigendom en daar met onze eigen wagen onze vakanties doormaken. Brussel-Nice = 1u20 . Ik ben nog met het eerste toestel opgevlogen en met het laatste 22u50 teruggekeerd toen wij aan het onderhandelen waren met de aannemers voor de renovatie van de eigendom. Een zeer goeie vliegerbinding wel.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X