Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eco vignet Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eco vignet Frankrijk.

    Voila, eco sticker klaar voor Franse steden Bnb, maandag aangevraagd en vandaag reeds in de bus, ze zijn daar sneller en goedkoper dan hier in België. 4,8€ verzending inbegrepen, en goed voor alle Franse steden nu en in de toekomst.

    Comment


    • #17
      Re: Eco vignet Frankrijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Voila, eco sticker klaar voor Franse steden Bnb, maandag aangevraagd en vandaag reeds in de bus, ze zijn daar sneller en goedkoper dan hier in België. 4,8€ verzending inbegrepen, en goed voor alle Franse steden nu en in de toekomst.
      Rij je dan veel/soms door die paar grote steden in Frankrijk ?
      Ik weet het wel dat je het voor die prijs niet moet laten, want je mag niet met twee op een terrasje gaan zitten en iets consumeren of je bent meer kwijt.
      Ik heb er geen nodig, ik mag zo door die steden rijden, maar ik hou in het algemeen niet van die stickers op de voorruit.
      Zelfs het kleine ronde klevertje dat vermeld wanneer ik voor het volgende onderhoud naar de Opeldealer moet gaat er bij thuiskomst onmiddellijk af.
      Dergelijk zaken steek ik wel in de Google agenda .

      Comment


      • #18
        Re: Eco vignet Frankrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Rij je dan veel/soms door die paar grote steden in Frankrijk ?
        Ik weet het wel dat je het voor die prijs niet moet laten, want je mag niet met twee op een terrasje gaan zitten en iets consumeren of je bent meer kwijt.
        Ik heb er geen nodig, ik mag zo door die steden rijden, maar ik hou in het algemeen niet van die stickers op de voorruit.
        In elk geval Grenoble dit jaar Ivan, daar maken we een tussenstop in Le Grand Hotel ( in de stad dus), en ik heb mij laten wijs maken dat de tunnels in Lyon er ook kunnen onder vallen maar vind daar niet meteen iets over terug,
        de ring A46 neem ik normaal nooit meer.
        En buiten de vakantie ook voor Rijsel natuurlijk
        Ik hou natuurlijk ook niet van stickers op mijn voorruit, maar ik kan deze natuurlijk ook op mijn parkeerkaart kleven.
        Dus maar het zekere voor het onzekere genomen, is toch onbeperkt geldig.
        Last edited by Guest42; 17 juni 2017, 09:21.

        Comment


        • #19
          Re: Eco vignet Frankrijk.

          Op doorreis door Lyon heb je blijkbaar die sticker ook niet nodig.
          Dit kreeg ik als antwoord van cirkel reizen op FB.

          Cirkel Reizen
          20 juni om 10:07

          Geert, hier meer informatie over de milieusticker in Lyon De complete stad Lyon, inclusief buurtstad Villeurbanne, geldt alleen in geval van extreme luchtvervuiling als milieuzone. Op die dagen kunnen in de milieuzone beperkingen voor het verkeer worden opgelegd. De beperkingen worden aangekondigd op (elektronische) borden en in de lokale media. Bij dergelijke verkeersbeperkingen worden in Lyon en Villeurbanne alleen voertuigen met milieustickers 1, 2 en 3 toegelaten. Voor voertuigen zonder sticker geldt, dat op even kalenderdagen alleen auto's worden toegelaten waarvan het laatste cijfer in het kenteken een even nummer is. Op oneven dagen moet het laatste kentekencijfer een oneven nummer. zijn. Wanneer er vier opeenvolgende dagen met verhoogde luchtvervuiling zijn, geldt de regeling ook voor sticker 3. De autowegen A6, A7 en A42, alsmede enkele belangrijke toevoer- en verbindingswegen, zijn van de regeling uitgesloten. Voertuigen met een buitenlands kenteken vallen vooralsnog niet onder de regeling. Voor wie op weg is naar het zuiden, en kiest voor de weg door Lyon, gelden geen beperkingen en is ook geen sticker nodig.

          Comment


          • #20
            Re: Eco vignet Frankrijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            ..........................knip.................... ...
            In elk geval Grenoble dit jaar Ivan, daar maken we een tussenstop in Le Grand Hotel ( in de stad dus), en ik heb mij laten wijs maken dat de tunnels in Lyon er ook kunnen onder vallen maar vind daar niet meteen iets over terug,
            ..........knip.............................
            Het zit goed verstopt.
            En vooral: het is heel ingewikkeld, als je dat allemaal moet "kennen" als je door Europa rijdt.....
            Welke dagen...., pare of onpare of nummeplaat in sommige gevallen.
            Boete : meestal 68€ (Vrachtwagens : tot wel 375 euro )
            Officiële site :


            Voor Grenoble dus VOORLOPIG :vanaf 1-1-2017 alleen voor lichte bedrijfswagens tot 3,5 t (N1) die voor 30-9-1997 zijn geregistreerd, en vrachtwagens

            Rijsel - Lille : vanaf september 2017.... enz...
            Groeten
            Skitch
            Last edited by Skitch; 20 juni 2017, 13:42.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Eco vignet Frankrijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Het zit goed verstopt.
              En vooral: het is heel ingewikkeld, als je dat allemaal moet "kennen" als je door Europa rijdt.....
              Welke dagen...., pare of pare of nummeplaat in sommige gevallen.
              Boete : meestal 68€ (Vrachtwagens : tot wel 375 euro )
              Officiële site :


              Voor Grenoble dus VOORLOPIG :vanaf 1-1-2017 alleen voor lichte bedrijfswagens tot 3,5 t (N1) die voor 30-9-1997 zijn geregistreerd, en vrachtwagens

              Rijsel - Lille : vanaf september 2017.... enz...
              Groeten
              Skitch
              Meeste vragen "preventief" een sticker aan hé Dirk,
              ik las verleden week ergens dat er reeds 2.800.000 van verkocht zouden zijn.
              In elk geval ik heb er eentje klasse "1", ben dus normaal nog voor een tijdje gerust.

              Comment


              • #22
                Re: Eco vignet Frankrijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Meeste vragen "preventief" een sticker aan hé Dirk,
                ik las verleden week ergens dat er reeds 2.800.000 van verkocht zouden zijn.
                In elk geval ik heb er eentje klasse "1", ben dus normaal nog voor een tijdje gerust.
                In Februari heb ik mijn CRIT'Air 3 ( ) op de voorruit geplakt. Om "zeker" te zijn.
                'k Moet regelmatig naar Rijsel, daarom....
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #23
                  Re: Eco vignet Frankrijk.

                  Ik vraag mij af of het zo moeilijk is om op elke auto een duidelijk herkenbare sticker met de euronorm te plakken zodat de lokale overheid gebieden afbakent volgens deze euronorm. Over heel Europa dezelfde sticker en normen i.p.v. een Duitse, en een Franse en een ...
                  Of zou het dan toch zo zijn dat het eerder om het geld van de stickerverkoop gaat dan om het milieu.

                  Patric

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eco vignet Frankrijk.

                    Het zou kunnen dat......
                    ze dank zei die "acties" aan de naam en het adres en nummerplaat van de eigenaar van het voertuig komen zonder Europese "privacy" pottenkijkers, uitwisselingsvoorwaarden en andere poespas.
                    Nu weten ze wie er op hun wegen rijden zonder dat ze het aan "het buitenland" moeten vragen. Voor de veiligheid hé....
                    Nu weten ze ook naar wie ze de boetes moeten opsturen.
                    Want met die 4,80€ voor 1 stickertje dat ze moeten drukken, opsturen etc. gaan ze niet rijk worden.
                    Het zou kunnen hé.....
                    Last edited by Skitch; 20 juni 2017, 14:29.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eco vignet Frankrijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Het zou kunnen dat......
                      ze dank zei die "acties" aan de naam en het adres en nummerplaat van de eigenaar van het voertuig komen zonder Europese "privacy" pottenkijkers en uitwisselingsvoorwaarden.
                      Nu weten ze ook naar wie ze de boetes moeten opsturen.
                      Want met die 4,80€ voor 1 stickertje dat ze moeten drukken, opsturen etc. gaan ze niet rijk worden.
                      Het zou kunnen hé.....
                      Zou kunnen Dirk, straks iedere dan onze mailbox vol met reklame van Franse auto's ed.
                      Ik heb geen idee van wat er in die qr code staat, maar weet een ding, dat de Fransen véél beter vlotter en goedkoper zijn
                      in het organiseren van dergelijke dingen dan we hier in België gewoon zijn.
                      Één sticker en één prijs voor gans Frankrijk en ook één regel, hier in België weet je reeds vooraf dat dat er minstens
                      drie zouden zijn....

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eco vignet Frankrijk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zou kunnen Dirk, straks iedere dan onze mailbox vol met reklame van Franse auto's ed.
                        Ik heb geen idee van wat er in die qr code staat, maar weet een ding, dat de Fransen véél beter vlotter en goedkoper zijn
                        in het organiseren van dergelijke dingen dan we hier in België gewoon zijn.
                        Één sticker en één prijs voor gans Frankrijk en ook één regel, hier in België weet je reeds vooraf dat dat er minstens
                        drie zouden zijn....
                        Natuurlijk, bien sur, sicher ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eco vignet Frankrijk.

                          Zojuist eens de qr code gescand, veel letters en cijfers en het enige leesbare dat daar tussen staat is het merk van je auto.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eco vignet Frankrijk.

                            Je bent me voor.....

                            Edit: de cijfers na de naam van de auto is het VIN nummer. (chassisnummer)
                            De rest is meer dan Chinees voor mij.
                            Last edited by Skitch; 20 juni 2017, 14:59. Reden: VIN nummer
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eco vignet Frankrijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ik heb geen idee van wat er in die qr code staat, ....
                              Kun je toch gewoon via je smartphone of zo scannen?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eco vignet Frankrijk.

                                #27 BlueInk.

                                Comment

                                Working...
                                X