Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte brief gekregen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Echte brief gekregen

    Wij geraken het allemaal gewoon geworden om e-mails te krijgen waarin we de loto gewonnen hebben of waarbij er een verre nonkel uit Nigeria ons een schaamteloos groot fortuin nalaat.
    Vandaag zat er een echte brief in de brievenbus. In een echte envelop met een echte postzegel.

    De brief is van een advokaat uit Barcelona, de postzegel is afgestempeld in Valencia.
    Iemand die toevallig dezelfde familienaam heeft als mij heeft een groot bedrag op de bank achtergelaten voordat hij stierf door een tsunami in 2004.
    Omdat die overledene dezelfde naam heeft als mij is het gemakkellijk om me als erfgenaam aan te duiden volgens die advokaat.
    De advokaat rekent zich wel 50% van het bedrag en 10% administratieve kosten. Maar er blijft genoeg over om me nog een villa, een motoryacht en een klein helicoptertje te kopen.

    Alleen weet ik niet of die "Brendon Scharff" een echte voorvader, lees bloedverwant, is van Skitch Scharff.........

    En nu ernstig: Als je die brief met postzegel ziet heb ik een bedenking: Mensen oplichten mag wat kosten.
    Last edited by Skitch; 12 augustus 2013, 13:41.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Echte brief gekregen

    Proficiat met je erfenis!
    Als er nog wat over is, na de villa, motoryacht en heli... richting Peyrolles dan maar!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Echte brief gekregen

      Van Harte met je erfenis
      hoop wel dat je gewoon blijft en niet naast je schoenen gaat lopen,
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Echte brief gekregen

        Je komt tegenwoordig wat tegen ze, heb zo ongeveer 5 lotto's gewonnen per dag.
        Met vriendelijke groet,
        Caltson
        Sander Photography Official website

        Comment


        • #5
          Re: Echte brief gekregen

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          ... Als je die brief met postzegel ziet heb ik een bedenking: Mensen oplichten mag wat kosten.
          Bwa, de kosten zijn beperkt. Via 'Google street view' noteren ze alleen de adressen van dikke villa's.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Echte brief gekregen

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Bwa, de kosten zijn beperkt. Via 'Google street view' noteren ze alleen de adressen van dikke villa's.
            Hoe ze mijn winterverblijf gevonden hebben is me een raadsel.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Echte brief gekregen

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Hoe ze mijn winterverblijf gevonden hebben is me een raadsel.
              Ferm antenneke. Voor 't surfen op BD?
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Echte brief gekregen

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Ferm antenneke. Voor 't surfen op BD?
                BD ook maar vooral voor Tax on Web.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Echte brief gekregen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Hoe ze mijn winterverblijf gevonden hebben is me een raadsel.
                  Denk dat je mooie fotokes kan maken van je tuinbankje daar bij je winterverblijf
                  Is die brief handgeschreven ???
                  En 50% voor die advokaat dure vogels

                  Comment


                  • #10
                    Re: Echte brief gekregen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                    ................Is die brief handgeschreven ??? .......................
                    Die is geprint, met een hoofding, een watermerk, een logo van de Abogados Asociados.
                    Een "our Ref:" van 22 karakters lang, een datum waarvan de dag een ander lettertype is dan de maand en het jaar.
                    En alhoewel de "Abogados Asociados" heel serieus klinken toch nog een Yahoo e-mail adres.
                    Het adres in Barcelona bestaat echt. Maar daar zitten geen advokaten.......
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Echte brief gekregen

                      De anderen denken natuurlijk alleen aan geld, altijd maar geld en nog eens geld....
                      Ik..... ik bied u mijn oprecht medeleven bij het overlijden van uw geliefde bloedverwant tijdens die gruwelijke tsunami in 2004!
                      Alle sterkte toegewenst!
                      Last edited by dyafani; 12 augustus 2013, 19:57.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Echte brief gekregen

                        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                        De anderen denken natuurlijk alleen aan geld, altijd maar geld en nog eens geld....
                        Ik..... ik bied u mijn oprecht medeleven bij het overlijden van uw geliefde bloedverwant tijdens die gruwelijke tsunami in 2004!
                        Alle sterkte toegewenst!
                        Dank U voor deze mooie woorden. Je bent een goed mens.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Echte brief gekregen

                          Dat zullen ze dan van mijn geld betalen vermoed ik : want juist nen email van Belfius gehad, dat als ik niet inlog, ik mijnen account verlies ( ik ben gene klant daar ) Wel, als ze nu echte brieven gaan sturen, dan gaat dat postzegels kosten, hopelijk trapt er genen in, en zijn ze dat geld kwijt, maar spijtig genoeg zullen er nog altijd mensen zijn die dat geloven, want ne mail, die komt bij mij ( en vermoedelijk bij de meeste ) direct in mijn verwijderde item's, maar nen brief, dat klinkt geloofwaardiger

                          Comment


                          • #14
                            Re: Echte brief gekregen

                            Fraude, het blijft toch een echte business. Waar ze soms hun tijd en geld niet insteken, vraag ik me af, maar het zijn full time jobs voor sommige mensen.

                            In het bedrijf waar ik werk, hebben ze speciaal een anti fraude cel opgericht, omdat ons bedrijf dagelijks bestookt wordt met telefoons van fraudeurs, ook via de website proberen ze vanalle info te bekomen met valse identiteiten.
                            Elke keer opnieuw met andere gestolen creditcards, met namen en adressen van mensen die echt bestaan.

                            En die fraudeurs bellen elke keer precies via satelliet vanuit een zogezegd ander land, die fraudeurs hebben precies een heel callcenter op poten gezet.

                            Als de bank jouw kredietkaart ooit blokkeert, dank hun dan maar, het is echt om je te beschermen tegen fraudeurs die je gegevens in een databank hebben staan. Ook mijn eigen kaart is om veiligheidsredenen al eens geblokkeert geweest door de bank.

                            Comment


                            • #15
                              Mijn electriciteitsrekening.

                              Grote problemen !
                              Mijn betalingen voor de elektriciteit blijkt, volgens een binnengekomen e-mail, onvoldoende te zijn voor het jaar 2013.
                              In redelijk goed Engels geschreven. Ze dreigen ermee om mijn stroom af te sluiten.
                              Ik moet wel een .zip openen om mijn rekening te zien.

                              Ik bij Denaldi kaarsen moeten kopen voor het licht en een dynamo voor de PC.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X