Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Propyleenglycol om te dampen bekijken als combustible material ? Zal wel weer een of andere brillemans in een kantoortje geweest zijn.
    Alles wat met dampen/vapen te maken heeft mag niet meer via het web verkocht worden. Mag enkel nog in fysieke winkels en niet onder de 16.
    Ze hebben alles gelijkgesteld met roken en dezelfde regels toegepast.

    Er zijn nog producten die je niet online mag kopen zoals wapens, zelfs luchtpistolen.

    Comment


    • #17
      Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      En als je mijn schrijven als ongeloofwaardig wilt doen overkomen dan kan ik altijd een printscreen hier plaatsen.
      Bij jou gaat precies alles altijd anders dan bij een ander.
      Geef je naam niet weg Luc, ook U hebt mij hier een paar maanden geleden als ongeloofwaardig of als een leugenaar laten overkomen....

      Comment


      • #18
        Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Alles wat met dampen/vapen te maken heeft mag niet meer via het web verkocht worden. Mag enkel nog in fysieke winkels en niet onder de 16.
        Ze hebben alles gelijkgesteld met roken en dezelfde regels toegepast.

        Er zijn nog producten die je niet online mag kopen zoals wapens, zelfs luchtpistolen.
        Zelfde verhaal met laserpennen bij AlieExpress.

        Comment


        • #19
          Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

          Ik dacht dat batterijen ook niet meer mochten verkocht worden via Ali of Ebay ( veiligheid luchthavens ) maar een collega van mij koopt computermuizen op Ali voor minder dan 2 euro ( draadloos ! ) en daar zitten dus wel batterijen bij.
          Als de batterij leeg is gooit hij gewoon alles weg.

          Ecologisch natuurlijk niet te verantwoorden. Maar ik wil maar zeggen dat ze blijkbaar toch nog batterijen verzenden.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

            Ik heb ferme vragen bij heel die douane caroussel. Een voorbeeld : ik kocht ooit voor mijn vrouw een armband van Lapponia, dat is Fins en Finland is lid van de EU. Omdat dit nogal aan de -euh- dure kant is heb ik er ene gevonden in de VS op ebay, 2e hands als nieuw.
            Goed, bij import in de VS zijn invoerrechten betaald neem ik aan (ofwel is het gesmokkeld -weet ik veel-) maar dat iets europees 2e hands terug naar Europa komt en er dus nog eens invoerrechten en BTW moeten betaald worden, dat kan er bij mij niet in. Ik zwijg nu even over het bewuste bedrag dat er bij kwam maar het was véél. De zaak zat geblokkeerd bij de douane in Zaventem.
            Nu, ik wil niet dieper ingaan op het hoe maar ik heb ze toch een ferme pad in de korf gezet.
            Last edited by opapol; 12 februari 2018, 12:15.

            Comment


            • #21
              Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Nog straffer is mijn laatste ervaring bij Conrad.

              Ik moest een temperatuur schakelaar hebben voor mijn voliere met dit huidige vriesweer.
              In het verleden had ik echt zo al iets gekocht bij tuinadvies. Dat werkt al jaren zeer precies.
              Een aanrader dus: https://www.conrad.nl/nl/temperatuur...25-551385.html

              Echter bij de aankoop werd ik doorverwezen naar conrad.BE en daar bleek dat niet in het assortiment te zitten.
              En op conrad.NL kan ik het niet bestellen.
              Zelfde probleem heb je bij BOL.com, je wordt doorverwezen naar de Belgische site en ofwel hebben ze het daar niet en als ze het wel hebben is het een pak duurder, tjah ...
              Gelukkig woon ik heel kort bij de grens en kan ik het daar bij vrienden laten leveren.
              één Europa, ja tzal wel, .... zal nog even duren denk ik

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Geef je naam niet weg Luc, ook U hebt mij hier een paar maanden geleden als ongeloofwaardig of als een leugenaar laten overkomen....
                Je vroeg me je gerust te laten, doe ik, doe het nu ook!
                En ik weet nog altijd niet wat ik toen verkeerd heb gedaan en ik hoef het niet meer te weten!
                En nu zijn de boeken definitief dicht.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                  Op 8 februari 3 elektronische meetapparaatjes (inbouwmodule V A W kWh cos-phi ) van elk 18€ via Ebay besteld in China. Om onder de 22€ te blijven (om douaneformaliteiten te ontlopen), 3 aparte bestellingen en betalingen gedaan.
                  Deze morgen belde de postbode aan met een pakketje. Ik dacht dat dit het eerste pakketje van de drie zou zijn, maar in de verpakking zaten de drie bestellingen.
                  Op de envelope kleeft een etiket van China Post Customs Declaration, waarop staat:
                  Content of package : Module Adapter
                  Category of item : GIFT
                  Total value : 0.50 USD

                  Toch niet slecht gedaan door die Chinezen. Besteld op 8 februari en voorziene levering was tussen 20/2 en 20/3.
                  Vandaag 14/2 al geleverd na 7 dagen.
                  Als de apparaatjes nu nog werken, zal het helemaal toppie zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                    Een aantal jaar geleden een SCSI-USB adaptor besteld in de VS,om mijn diascanners verder te kunnen gebruiken.Verhaal uit de oude doos.
                    Kon toen nergens anders dit item vinden.
                    De waarde van dit ding was toen 12 US-dollar.
                    Telefoon van de douane etc.Wisten niet wat SCSI was etc.(wie weet dat nu nog??)
                    Lang verhaal kort:meer dan 80 euro betaald aan BTW,invoerkosten,dossierkosten etc.
                    Dus is niet altijd rozegeur en maneschijn.
                    De gelukkigen posten dit,de losers waarschijnlijk niet.
                    Maar heeft wel niets te maken met niet versturen.
                    Alleen reactie op sommige verhalen.Als je geluk hebt OK.Land van herkomst speelt waarschijnlijk ook een rol.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Er zijn nog producten die je niet online mag kopen zoals wapens, zelfs luchtpistolen.
                      Wie zegt dat luchtpistolen ook niet online verkocht worden?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Ik moest een temperatuur schakelaar hebben voor mijn voliere met dit huidige vriesweer.
                        In het verleden had ik echt zo al iets gekocht bij tuinadvies. Dat werkt al jaren zeer precies.
                        Een aanrader dus: https://www.conrad.nl/nl/temperatuur...25-551385.html
                        Heb deze uiteindelijk besteld en ondertussen ook geplaatst ... inderdaad heel simpel in gebruik.

                        Maar toch een vraagje, hoeveel verschil zet jij tussen minimum en maximum?

                        Bedoeling is een serre te verwarmen met planten die tot 0°C kunnen, dus alles erboven is goed maar ook meteen overbodig.

                        Alleen denk ik dat een te klein verschil ook niet efficiënt is.

                        De verwarming is iets dergelijk: http://www.acd-serres.be/nl-8938-494...l-phoenix.html
                        Daar staat wel een regeling op, maar die wijkt dit jaar plots 5°C af en de minimum is dan nog te hoog ... vandaar de externe regeling die hopelijk juister gaat.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          ...
                          Maar toch een vraagje, hoeveel verschil zet jij tussen minimum en maximum?

                          Bedoeling is een serre te verwarmen met planten die tot 0°C kunnen, dus alles erboven is goed maar ook meteen overbodig.
                          ...
                          Waar de sensor staat is de temperatuur "spot - on". (±0.2ºC)
                          Misschien min op 0.5ºC en max op 1 à 1.5ºC.

                          Het vermogen(en snelheid) van de verwarming speelt ook een rol als je niet constant wilt schakelen.
                          Is dus even experimenteren.

                          De min temp is meestal midden in de nacht en kan 'smorgens al flink zijn gestegen.
                          Dat laatste kan je evt zien met een klassieke min/max temperatuur meter en die op verschillende plaatsen te laten meten.
                          Voordeel is als je dat eenmaal weet, ook geen omkijken meer naar is.
                          Dit laatste, als je echt juist genoeg en niet teveel wilt verwarmen.

                          Ik heb buiten, in pot, een trachycarpus fortunei palm staan.
                          Normaal is die winterhard, maar dan moet die in volle grond staan.
                          Deze wordt verwarmd op min 2ºC ; max 4ºC. Wortels mogen niet bevriezen, de plant zelf kan makkelijk tot -20ºC.
                          In mijn voliëre staat die op 2.8ºC tot 3.5ºC. (afgelopen nacht heb ik bv ± 3.6KW verbruikt, vroeger was dat meer als het dubbele)

                          Beetje experimenteren ... het werkt vrij nauwkeurig, maar is afhankelijk van de situatie.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ebay : "wordt niet verstuurd naar België"

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Waar de sensor staat is de temperatuur "spot - on". (±0.2ºC)
                            Misschien min op 0.5ºC en max op 1 à 1.5ºC.

                            Het vermogen(en snelheid) van de verwarming speelt ook een rol als je niet constant wilt schakelen.
                            Is dus even experimenteren.

                            De min temp is meestal midden in de nacht en kan 'smorgens al flink zijn gestegen.
                            Dat laatste kan je evt zien met een klassieke min/max temperatuur meter en die op verschillende plaatsen te laten meten.
                            Voordeel is als je dat eenmaal weet, ook geen omkijken meer naar is.
                            Dit laatste, als je echt juist genoeg en niet teveel wilt verwarmen.

                            Ik heb buiten, in pot, een trachycarpus fortunei palm staan.
                            Normaal is die winterhard, maar dan moet die in volle grond staan.
                            Deze wordt verwarmd op min 2ºC ; max 4ºC. Wortels mogen niet bevriezen, de plant zelf kan makkelijk tot -20ºC.
                            In mijn voliëre staat die op 2.8ºC tot 3.5ºC. (afgelopen nacht heb ik bv ± 3.6KW verbruikt, vroeger was dat meer als het dubbele)

                            Beetje experimenteren ... het werkt vrij nauwkeurig, maar is afhankelijk van de situatie.
                            Het zijn hier ook bijna allemaal palmen, de ene kan al wat beter tegen de koude of lichte vorst dan de andere.
                            Maar mits ze in pot staan, is dat niet zoals in volle grond waar de wortels nog wat meer bescherming hebben.

                            Alvast bedankt voor de info, ik denk wel dat de verwarming veel minder en correcter zal werken dan voordien.
                            Nog iets wat ik zoek ... een draadloze thermometer maar dan wen eentje dat correct werkt.
                            Heb er een paar, maar geen enkele geeft dezelfde of juiste temperatuur.
                            Dus één of meerdere sensoren voor buiten, display binnen of zelfs eentje dat men remote zou kunnen bekijken via een app.
                            Toevallig al ervaring mee of tegengekomen?
                            Ik kan er honderden vinden, maar vaak goedkope bazar.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X