Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-reader of tablet app

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-reader of tablet app

    Mijn vrouw wil graag een e-reader maar weet niet goed welke te kopen.
    Heeft hier iemand ervaring met e-readers? Welke is zeker een aanrader? Welke formaten kan een e-reader eigenlijk lezen want je hebt Kindle, Kobo, Tolino en nog zoveel meer? Kan je er ook pdf-bestanden op lezen of ben je beperkt tot boeken gelinkt aan één of andere e-biblioteek? Of toch eerder een app voor op de tablet (android of ios)?

    Alvast bedankt want het is mij noch echtgenote totaal niet duidelijk.
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: e-reader of tablet app

    Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
    Mijn vrouw wil graag een e-reader maar weet niet goed welke te kopen.
    Heeft hier iemand ervaring met e-readers? Welke is zeker een aanrader? Welke formaten kan een e-reader eigenlijk lezen want je hebt Kindle, Kobo, Tolino en nog zoveel meer? Kan je er ook pdf-bestanden op lezen of ben je beperkt tot boeken gelinkt aan één of andere e-biblioteek? Of toch eerder een app voor op de tablet (android of ios)?

    Alvast bedankt want het is mij noch echtgenote totaal niet duidelijk.
    Wij hebben al sedert 2012 een Sony PRS-T1 met een hoes van Sony PRSA-CL10 BLACK met LAMP en heel tevreden over.
    Wordt wel enkel gebruikt op reis omdat echte boeken meenemen toch nog al wat plaats in beslag neemt.
    PDF is geen probleem, ook andere bestanden van de computer kan je er op zetten.
    Maar sedert 2012 zal er ook al wel één en ander bijgekomen zijn op de markt van de e-readers zeker .
    Last edited by Guest17; 31 december 2017, 12:05.

    Comment


    • #3
      Re: e-reader of tablet app

      De Sony wordt niet meer gemaakt.
      Mijn vrouw heeft nu haar tweede Tolino ( Standaard boekhandel).
      Die heeft achtergrondverlichting, en is waterdicht.
      Om boeken te lezen is een. Reader veel rustiger voor de ogen dan een GSM of tablet.

      Je kan er zeker ook pdf op lezen, en er boeken op zetten is een eitje.

      Comment


      • #4
        Re: e-reader of tablet app

        Hoe zit dat eigenlijk met de verschillende bestandsformaten van e-books? Of is dat eerder iets waar ik me geen zorgen over moet maken?
        Last edited by Franciskine; 31 december 2017, 15:08.
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: e-reader of tablet app

          Voor lezen is een e-reader beter: een tablet spiegelt en dat is buiten heel hinderlijk, je zit dan naar jezelf te kijken.
          E-reader is fijn voor op het strand of op reis, thuis lees ik liever papieren boeken.

          Comment


          • #6
            Re: e-reader of tablet app

            Bedankt voor de info. Ja, die weerspiegeling op een tablet en het mindere gewicht is één van de redenen waarom ze een e-reader wil.
            Ik vermoed dat je alleen maar kan lezen? Ik bedoel, wanneer er pdf's worden geladen, kan je dan bv. markeren en opslaan? Ik zou denken dat dit niet kan (laat staan om een pdf reader te installeren), maar zoek dus bevestiging van gebruikers
            Sony α7ii
            5OOpx

            Comment


            • #7
              Re: e-reader of tablet app

              Ik gebruik de kindle paperwhite en lees eigenlijk nog zelden papieren boeken of tijdschriften.
              Ik beschik alleen over fotografie over 103 ebooks en 6 handleidingen die alle op google drive staan. Op de google drive staan ook de tijdschriften van minoc (o.a. alle shoots) en de laatste drie jaargangen van zoom.nl. Ik durf er niet aan denken wat deze papieren aan kastruimte zouden innemen. (ik woon op een appartement), maar ik vind mijn boeken bovendien ook gemakkelijker terug.

              Mijn ervaring leert dat ik vaker naar mijn ipad grijp en een connectie maak met mijn google drive, dan dat ik mijn kindle aanzet. De kindle gebruik ik dan wel voor fictie op vakantie.

              PDF-files zijn zowel consulteerbaar op kindle en ipad, maar hier is voor mij de ipad gebruiksvriendelijker.
              Om de aangekochte boeken om te zetten, gebruik ik de calibre app of pc-toepassing.



              Dus ik gebruik zowel de tablet-app als de kindle.
              Last edited by Heembeek; 27 december 2017, 13:25.

              Comment


              • #8
                Re: e-reader of tablet app

                Ik gebruik een Kobo met achtergrondverlichting. De accu gaat weken mee (achtergrond verlichting op 8-10 ).
                Om de boeken van Kindle en consoorten (Amazon, Bol.com etc.) op de Kobo te zetten gebruik ik eveneens Calibre.
                PDF files zijn raadpleegbaar maar echt vlot werkt mijn Kobo GLoHD niet met .PDF's.
                Met https://calibre-ebook.com/ kan je alle kanten uit. Bvb. met de pug-in Kindle unpack. Calibre heeft wel een kleine leercurve nodig.
                Papieren boeken worden sinds de aankoop van de Kobo gemeden. Alhoewel het "gezelliger" is om een papieren boek in handen te hebben is het onhandiger om altijd een boek bij te hebben. (*)
                (*) Als mijn echtgenote in een kledingboetiek is lees ik op de parking nog wel eens een heel hoofdstuk op de Kobo.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: e-reader of tablet app

                  Super, bedankt voor de info. Het wordt allemaal heel wat duidelijker.
                  Ik hou jullie op de hoogte wat het zal worden.
                  Sony α7ii
                  5OOpx

                  Comment


                  • #10
                    Re: e-reader of tablet app

                    Nog tips : http://www.ereaders.nl/ en https://rsnijders.info/vakblog/inhou...ders/#Ereaders
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: e-reader of tablet app

                      Ik heb een Kobo voor navigatie in mijn zweefvliegtuig. Het e-inkt scherm is leesbaar in volle zon, maar uiteraard zwart-wit en met een trage refresh.
                      Het is een redelijk summier toestel en hoegenaamd niet te vergelijken met een tablet, maar wel met een zeer lange batterijduur.
                      Voor op vakantie laad ik er ook wel wat lectuur op (met Calibre).
                      Spijtig genoeg kan je hier in de bibliotheek geen e-boeken lenen, en ik vind de aankoopprijs doorgaans nogal hoog tov een papieren exemplaar (dat echt van jou is en verder kan doorgegeven ed).
                      Als Djivan niet overstelpt is met het verzenden van Dvd's kan hij eens uitleggen waar je die boeken zoal vindt ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: e-reader of tablet app

                        ik heb al jaren een kindle paperwhite en ik kan het niet meer missen.
                        ik ben nu zelfs van plan hun oasis te kopen met groter scherm ! Is wel een pak duurder maar voor iets dat je elke dag gebruikt wil je wel wat meer betalen.
                        Eens dat je het hebt ben je de prijs vergeten.
                        Last edited by zaiko2000; 27 december 2017, 17:02.

                        Comment


                        • #13
                          Re: e-reader of tablet app

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik heb een Kobo voor navigatie in mijn zweefvliegtuig. Het e-inkt scherm is leesbaar in volle zon, maar uiteraard zwart-wit en met een trage refresh.
                          Het is een redelijk summier toestel en hoegenaamd niet te vergelijken met een tablet, maar wel met een zeer lange batterijduur.
                          Voor op vakantie laad ik er ook wel wat lectuur op (met Calibre).
                          Spijtig genoeg kan je hier in de bibliotheek geen e-boeken lenen, en ik vind de aankoopprijs doorgaans nogal hoog tov een papieren exemplaar (dat echt van jou is en verder kan doorgegeven ed).
                          Als Djivan niet overstelpt is met het verzenden van Dvd's kan hij eens uitleggen waar je die boeken zoal vindt ?
                          Waar vind je e-books
                          - via uitgevers van fotoboeken (Rocky nook, craft & vision, picturecorrect.com,...)
                          - e-boek.org
                          - bol.com
                          - standaardboekhandel.be

                          Vriendelijke groeten

                          Peter


                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                          Comment

                          Working...
                          X