Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwaze mailprogramma's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dwaze mailprogramma's

    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Nete,

    Probeer eens met deze: Outlook express backup genie
    Download de probeerversie, die gebruik ik altijd voor het overzetten van alle bestanden van Outlook en Outlook Express.
    't Werkt makkelijker en logischer als het intern systeem van Outlook.
    Lukt niet als het programma (hier OE) niet geïnstalleerd staat. Toch bedankt voor de link !
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Dwaze mailprogramma's

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      Kan dit misschien helpen?

      staat wel nergens te lezen of de demo enige beperkingen heeft...
      Dit leek te gaan lukken, maar het programma maakt van ELKE dbx file een PST file. Waardeloos dus.

      Het zal dus de optie uit #13 worden vrees ik.

      Heel leuk van Microsoft.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Dwaze mailprogramma's

        Na uuuuuuuuuuuuuuuren zwoegen is het eindelijk gelukt zoals ik het hierboven voorspelde.

        Enfin, ik hoop dat de PST files die ik nu heb, aanvaard worden door hun Outlook. Ik heb voor alle zekerheid hun Office met hun code even op een PC hier geïnstalleerd.

        Wat een onwaarschijnlijke knoeiboel maken ze van import en export in e-mail programma's. Zolang het bewuste programma waaruit je wil importeren geïnstalleerd staat OK, anders grooooooooote miserie.

        Maar de "meedenkers" hier: hartelijk dank.
        Last edited by nete; 22 oktober 2009, 20:53.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Dwaze mailprogramma's

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Enfin, ik hoop dat de PST files die ik nu heb, aanvaard worden door hun Outlook. Ik heb voor alle zekerheid hun Office met hun code even op een PC hier geïnstalleerd.
          Helaas, volgens dezelfde Outlook met dezelfde CD geïnstalleerd op hun PC kan het PST bestand niet geopend worden.
          Om knettergek van te worden. (voor degenen die hopen: ik ga het niet doen )

          Rest mij dus niks anders dan van bij mij thuis de belangrijke mails vanop die tijdelijke computer naar hen door te sturen.

          Ik ben al ongeveer 15 jaar met PC's bezig, maar zo'n catastrofe qua software heb ik nog nooit meegemaakt. En dat simpelweg omdat je bij importeren in Outlook niet de kans krijgt om te selecteren waar de OE bestanden staan.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Dwaze mailprogramma's

            Dat XP niet opstartte, overkwam mij laatst doordat ... de C:-schijf voor XP te vol raakte.
            Was toen een heel geklooi, een dubbel boot maken met een 2de XP (Na dus alle bestanden op een ingebouwde 2de harde schijf te hebben overgezet).
            Dus Windows 7 .. zou ik proberen terug te brengen of te verpatsen, en daarvoro in de plaats de bestanden overzetten op een externe harde schijf (van dat geld),en dan een schone installatie van XP, eventueel een 2de harddisk inbouwen en de boel zó configureren dat de bestanden op die grote harde schijf worden neergezet. Dan loopt C: niet meer vol ...
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #21
              Re: Dwaze mailprogramma's

              Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
              Dat XP niet opstartte, overkwam mij laatst doordat ... de C:-schijf voor XP te vol raakte.
              Was toen een heel geklooi, een dubbel boot maken met een 2de XP (Na dus alle bestanden op een ingebouwde 2de harde schijf te hebben overgezet).
              Dus Windows 7 .. zou ik proberen terug te brengen of te verpatsen, en daarvoro in de plaats de bestanden overzetten op een externe harde schijf (van dat geld),en dan een schone installatie van XP, eventueel een 2de harddisk inbouwen en de boel zó configureren dat de bestanden op die grote harde schijf worden neergezet. Dan loopt C: niet meer vol ...
              Maar dan zeker ook de belangrijke inhoud van die tweede ingebouwde schijf ook op de externe schijf bewaren.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Dwaze mailprogramma's

                Die sh*tboel met mailprogramma's houd dus niet op.

                Vroegere collega meldt vanmorgen : notebook 3 jaar oud start niet meer: hij draait 2 seconden en valt dan uit. Vrijwel zeker moederbord kapot, zo'n 300 euro kosten . Collega vraagt me een nieuwe te halen. Harde schijf van oude notebook is perfect in orde (stond XP op) en hij werkte met Outlook Express.

                Nieuwe is met Vista en met Windows Mail. Ik probeer de oude mails te importeren, het adresboek werkt, maar die smerige Windows Mail verwacht een archiefbestand van OE. Alle DBX bestanden zijn voor hem waardeloos. Maar hoe kan ik in godsnaam een archiefbestand maken met een kapotte notebook ????????????????????????
                Die programmeurs van die hele mailrotzooi zijn voor mij een hoop debielen.
                Dat is nu toch echt wel om de muren op te lopen. En die machteloosheid is nog het ergste van al.
                Het zal dus weer de hele omweg worden via een andere PC met XP en OE om daar dan te proberen een archief te maken (dat dan meestal als corrupt aanzien wordt in Windows Mail.) Dan maar weer alle mailtjes forwarden vanuit die PC. Om knettergek van te worden.

                Ben ik nu de enige die deze hallucinante toestanden meemaak of zijn er mensen die dat ooit al eens opgelost hebben ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Dwaze mailprogramma's

                  De kafka houd dus niet op.
                  Ik importeer de e-mails in OE op een desktop die hier staat.
                  Om OE mails te importeren in Windows Mail heb je blijkbaar een "archiefbestand" nodig.
                  Dus efkes op die desktop voor "exporteren" gekozen. Ik krijg dan doodleuk de melding dat hiermee de mails omgezet worden naar OUTLOOK.
                  Als ik dan toch maar OK klik dan verschijnt de melding : Fout tijdens het initialiseren van MAPI
                  Je houdt het gewoon niet voor mogelijk
                  Last edited by nete; 27 oktober 2009, 08:42.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dwaze mailprogramma's

                    Positief blijven denken Nete! 't Is toch prachtig dat het importeren van BD geen problemen geeft in Windows 7.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dwaze mailprogramma's

                      Bedankt voor het medeleven Jos, maar ik hoopte dat er iemand een oplossing zou hebben. Alhoewel, ik denk dat er geen oplossing bestaat.
                      En deze keer gaat het over Vista en Windows Mail.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dwaze mailprogramma's

                        Voor dat tweede geval is het gelukt. Zeer eenvoudig en poepsimpel :

                        Op een reserve PC met XP dezelfde gebruiker aangemaakt van de laptop, -> OE erop, -> alles importeren van de oude schijf -> Office even installeren op reserve PC met XP op -> Outlook configureren -> alles van OE importeren -> PST bestand overzetten op nieuwe notebook -> alles van dat PST bestand importeren in Windows Mail -> klaar is Kees.

                        Toch echt simpel hé ?

                        Nog één vraag: is Windows Mail op één of andere manier nog aan de prat te krijgen in Windows 7 ?
                        Last edited by nete; 31 oktober 2009, 06:33.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dwaze mailprogramma's

                          Een prachtig progje om 'opgeslagen' mails van Windows Live te importeren in Outlook is
                          "Outlook Import Wizard".
                          Je kunt een demo downloaden die echter maar 5 bestanden zal importeren.
                          De licentie voor 1 jaar kost $ 14,95 en dan kan je natuurlijk al je bestanden inporteren.
                          LINK
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dwaze mailprogramma's

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            I
                            Een kennis zijn wat oudere PC (XP) start niet meer op. Ze stellen voor hem wat te verzwaren en er Windows 7 op te installeren.
                            Sorry maar wie dit heeft aangeraden is een goede verkoper
                            Verzwaren ok maar win7 daarvoor
                            My favo; David Lachapelle

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dwaze mailprogramma's

                              Wat ik ga zeggen gaat misschien superdwaas zijn, maar dan ook weer niet misschien?

                              Een tijd geleden is de hd van m'n laptop gecrasht. Heb een nieuwe hd laten installeren en de hersteller heeft zoveel mogelijk proberen te recupereren van m'n oude hd.
                              Uitgenomen m'n mails dan, dat was blijkbaar niet meer mogelijk.

                              Voor mij zeer jammer, want daarmee ging een uitgebreide adresboek en nogal belangrijke mails verloren.

                              Opeens "kadjingggg"... kwam ik op het idee om m'n smartphone terug met m'n laptop te synchroniseren. Ik synchroniseerde reeds een tijdje die twee dingen. Je weet maar nooit, he? Wel, na de synchronisatie stonden al m'n oude e-mails & adresboek terug in m'n Outlook. Was m'n LG dan toch nog voor iets goed.

                              Ik ben alvast (nog) geen wizz op dat gebied, maar misschien is het een idee dat soelaas kan brengen in deze barre tijden voor jou?
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dwaze mailprogramma's

                                Heel erg bedankt voor jullie bijdragen.

                                @belsion
                                Die mensen zelf hebben voorgesteld om hun PC van 5 jaar oud ineens maar om te bouwen.
                                En er windows7 op te zetten ipv XP

                                Waar het hier om gaat: er gaat een PC met XP en met Outlook Express de mist in, harde schijf is nog uit te lezen, dbx en wab bestanden perfect benaderbaar, MAAR in Windows 7 kan je geen OE meer aan de praat krijgen, en als je in een ander (Outlook bv) programma kiest voor importeren krijg je 0 op het request,want al die import tools verwachten dat OE geïnstalleerd staat, en dat kan dus niet. En je krijgt gewoon geen kans om aan te duiden waar die dbx bestanden staan
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X