Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duplicaat van officiële nummerplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duplicaat van officiële nummerplaat

    Mijn officiële nummerplaat achteraan op mijn wagen begint wat "lelijk" te worden.
    Op mijn eventueel toekomstige nieuwe auto zou ze wat misstaan vinden wij.
    Weet er iemand wat de procedure is om aan een nieuwe nummerplaat (=duplicaat) te geraken ?
    Ik zou ze niet willen opsturen en dan wachten op een nieuwe omdat ik dan een aantal dagen zonder zit en niet met mijn wagen zpu kunnen rijden.
    Kent er iemand een oplossing ?

  • #2
    Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

    je krijgt zowieso toch een nieuwe europese nummerplaat bij andere wagen, adreswijziging en noem maar op.
    dus vrees ervoor dat zoiets nog te krijgen zal zijn.
    en als je nog een auto hebt, bij aankoop van andere wagen, dan blijf je gewoon met de oude wagen rijden tot je de nieuwe plaat hebt.


    grts
    Last edited by korandoke; 14 januari 2012, 21:57.
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

      de rode letters overschilderen, (met rode verf natuurlijk) zoals de ouw peekes soms doen. cool.

      Comment


      • #4
        Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Mijn officiële nummerplaat achteraan op mijn wagen begint wat "lelijk" te worden.
        Op mijn eventueel toekomstige nieuwe auto zou ze wat misstaan vinden wij.
        Weet er iemand wat de procedure is om aan een nieuwe nummerplaat (=duplicaat) te geraken ?
        Ik zou ze niet willen opsturen en dan wachten op een nieuwe omdat ik dan een aantal dagen zonder zit en niet met mijn wagen zpu kunnen rijden.
        Kent er iemand een oplossing ?
        Duplicaat kan niet meer, het moeten nu allemaal europese platen zijn, vandaag via rose formulier aanvragen is morgen in de bus, direct meekrijgen zoals vroeger Harelbeke of Oostende (voor West-Vlaanderen bv.) is ook niet meer mogelijk, de platen worden zowiezo de dag erna thuisbezorgd, je oude plaat mag je daarna gewoon bij de post gaan afgeven, deze wordt gratis naar DIV terug gestuurd.

        Normaal mag het niet, maar ik zou ook zeggen hang er voorlopig je oude plaat aan voor die paar dagen.

        Pas wel op bij het laten bijmaken van je voorplaat, daar mag niets meer bijkomen, bij mij stond er bv. het Mercedes sterretje ingeperst, omdat ze dat zo aanboden, twee weken geleden werd ik daarvoor afgekeurd op de eerste autokeuring, en in orde brengen tegen volgend jaar was er niet bij, gewoon afgekeurd en teruggaan met een max tijd van drie maanden.

        Méér zal je hier wel vinden. KLIK
        Last edited by Guest42; 15 januari 2012, 06:47.

        Comment


        • #5
          Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          vandaag via rose formulier aanvragen is morgen in de bus
          Als het niet te druk is ... ken er toch die al 10 dagen moeten wachten hebben.

          Normaal mag het niet, maar ik zou ook zeggen hang er voorlopig je oude plaat aan voor die paar dagen.
          En als je pech hebt wordt je voertuig in beslag genomen.
          Indien verzekerd, dan tijdelijk tot het ingeschreven is en indien nog niet verzekerd definitief.
          En ja, iemand gekend dat het voor heeft gehad. Nummerplaat op nieuw voertuig gezet in afwachting van inschrijvingsbewijs en mocht voertuig op zijn kosten weggesleept naar parking van politie.
          Mits verzekering in orde was wel voertuig teruggekregen bij vertonen van inschrijvingsbewijs.
          Nadien wel voor de rechtbank moeten komen wegens rijden met niet ingeschreven voertuig ... heeft hem veel geld gekost!
          Om officieel niet zonder voertuig te zitten is er maar één correcte oplossing, oud voertuig ingeschreven en verzekerd laten tot het nieuw voertuig ingeschreven en verzekerd is.
          Andere oplossing is een dagje of twee met de bus.

          Pas wel op bij het laten bijmaken van je voorplaat, daar mag niets meer bijkomen,
          Eigenlijk mocht dit vroeger ook al niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

            Het kan vrij simpel hoor.

            Normaal gezien komen de papieren eerder binnen bij de garage dan je auto zelf (meestal minstens 24u op voorhand), dus op dat moment bij de dealer je inschrijvingsformulier gaan halen, naar je verzekering gaan en laten inschrijven én verzekeren ... je agent kan dit online doen, als dit voor de middag is zal je normaal gezien de volgende dag al de nieuwe nummerplaat ontvangen.

            Kleine tip ... laat die niet naar je thuis sturen (kans dat je net de deur uit bent als ie langskomt) maar rechtstreeks naar je garage, die betaald ze en kan dan ook direct de voorste maken ... en dan rustig je wagen ophalen na afspraak ... volledig in orde met inschrijving, verzekering en noem maar op.

            Alles is meestal op 48u in orde, beetje geloop, maar beter zeker zijn dan risico's nemen met een nieuwe wagen !
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              de rode letters overschilderen, (met rode verf natuurlijk) zoals de ouw peekes soms doen. cool.
              Ik ben een nog niet zo oud peke en heb ooit dat advies gekregen van de rijkswacht.( vriendelijke , er zijn ook andere.

              Comment


              • #8
                Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Duplicaat van officiële nummerplaat

                  even terzijde:

                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment

                  Working...
                  X