Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

    Duiven overlast bestaat niet: wel mensen overlast. Bij mij in de wijk zitten ook veel duiven, vooral Turkse tortels. De duiven net zoals de kraaiachtige de kauwen komen op het voer af dat de mensen achterlaten. Bijna hele broden gooien ze op de gazons of in hun tuin en dan later gaan klagen dat hun auto’s onder gescheten worden of last van ratten hebben. Hou je buurt zuiver, ook vuilniszakken of te volle containers pas de dag van ophalen voor je deur zetten.

    Comment


    • #17
      Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Je hebt inderdaad geen vergunning nodig, maar je mag niet schieten in open lucht, laat staan op duiven.

      Als je dat toch doet, dan komt de politie je wapen in beslag nemen.
      Als je op dieren schiet, dan riskeer je dat inderdaad.
      Maar niet om met een luchtgeweer in open lucht te schieten, tenminste afhankelijk hoe en waar je dat doet.
      Niet zichtbaar voor derden of vanop de openbare weg en geen gevaar voor derden is meteen een ander verhaal.
      Met andere woorden, het schieten in eigen tuin (België) is niet volledig verboden ... er zijn enkel voorwaarden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Duiven overlast bestaat niet: wel mensen overlast. Bij mij in de wijk zitten ook veel duiven, vooral Turkse tortels. De duiven net zoals de kraaiachtige de kauwen komen op het voer af dat de mensen achterlaten. Bijna hele broden gooien ze op de gazons of in hun tuin en dan later gaan klagen dat hun auto’s onder gescheten worden of last van ratten hebben. Hou je buurt zuiver, ook vuilniszakken of te volle containers pas de dag van ophalen voor je deur zetten.
        Hier zitten anders ook redelijk veel duiven niettegenstaande niemand eten geeft.
        De containers kunnen ook niet overvol zijn want als het deksel niet volledig gesloten is, dan neemt de vuilkar die niet mee.
        De vuilbak ‘s avonds of ‘s morgens buiten zetten maakt ook weinig verschil want eens de nacht begint dan valt er geen duif meer te bespeuren.
        Het is al iets verminderd sinds een achterbuur alle hoge loofbomen heeft weggedaan ... daar kwamen de meesten op af.
        In Leuven aan de jachthaven is er één gebouw dat alle duiven aantrekt ... wel gekend bij de meeste inwoners, maar waarom ze specifiek daar komen blijft een grote vraag want daar is niets.
        Op de draagbalken van een brug zitten hier soms wel 50 duiven, daar is anders niet direct bewoning of afval.
        Sommige plaatsen trekken blijkbaar meer duiven aan dan andere.
        Het klopt dat ze voeding geven niet echt het beste is om ze weg te houden.
        Voor de auto in enk geval niet goed, een cadeauke van een vogel kan op minder dan een uur al voor blijvende schade zorgen ... maar dat riskeert men overal wel.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hier zitten anders ook redelijk veel duiven niettegenstaande niemand eten geeft.
          De containers kunnen ook niet overvol zijn want als het deksel niet volledig gesloten is, dan neemt de vuilkar die niet mee.
          De vuilbak ‘s avonds of ‘s morgens buiten zetten maakt ook weinig verschil want eens de nacht begint dan valt er geen duif meer te bespeuren.
          Het is al iets verminderd sinds een achterbuur alle hoge loofbomen heeft weggedaan ... daar kwamen de meesten op af.
          In Leuven aan de jachthaven is er één gebouw dat alle duiven aantrekt ... wel gekend bij de meeste inwoners, maar waarom ze specifiek daar komen blijft een grote vraag want daar is niets.
          Op de draagbalken van een brug zitten hier soms wel 50 duiven, daar is anders niet direct bewoning of afval.
          Sommige plaatsen trekken blijkbaar meer duiven aan dan andere.
          Het klopt dat ze voeding geven niet echt het beste is om ze weg te houden.
          Voor de auto in enk geval niet goed, een cadeauke van een vogel kan op minder dan een uur al voor blijvende schade zorgen ... maar dat riskeert men overal wel.
          Eens een wagen in parkeren in Knokke rond het Albert Strand. Gegarandeerd volledig onder de meeuwenshit. En inderdaad haalt dat er maar eens af. Aan de kust weten zo ook wat het is meeuwenoverlast. Maar uiteraard nogal eens de schuld van de toeristen die allerlei etensresten en troep achterlaten.
          Deze doet het nog anders hier op het dakterras van het Plaza Hotel te Nice , eerst gaat hij het menu lezen en dan komt hij schooien aan je tafel.

          Last edited by enero; 27 april 2018, 09:48.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als je op dieren schiet, dan riskeer je dat inderdaad.
            Maar niet om met een luchtgeweer in open lucht te schieten, tenminste afhankelijk hoe en waar je dat doet.
            Niet zichtbaar voor derden of vanop de openbare weg en geen gevaar voor derden is meteen een ander verhaal.
            Met andere woorden, het schieten in eigen tuin (België) is niet volledig verboden ... er zijn enkel voorwaarden.
            Ik schiet af en toe met een luchtgeweer in mijn tuin, maar dan op zo'n metalen bakske met een kaartje er in.
            Maar mijn tuin is ommuurd, geen kans dat ik iets raak bij de buren.

            En het grote voordeel is dat het geen lawaai maakt.
            Maar helemaal legaal is het niet....

            Comment


            • #21
              Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik schiet af en toe met een luchtgeweer in mijn tuin, maar dan op zo'n metalen bakske met een kaartje er in.
              Maar mijn tuin is ommuurd, geen kans dat ik iets raak bij de buren.

              En het grote voordeel is dat het geen lawaai maakt.
              Maar helemaal legaal is het niet....
              Dat schieten op dat bakske maakt toch lawaai als je daarin schiet. Ik heb achteraan in onze tuin ook zo'n bakste hangen en oefen daar ook af en toe op met het luchtkarabijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik schiet af en toe met een luchtgeweer in mijn tuin, maar dan op zo'n metalen bakske met een kaartje er in.
                Maar mijn tuin is ommuurd, geen kans dat ik iets raak bij de buren.

                En het grote voordeel is dat het geen lawaai maakt.
                Maar helemaal legaal is het niet....
                Het schieten in eigen tuin is toegelaten zolang het wapen niet voor derden zichtbaar is ... als uw tuin volledig ommuurd is en niemand kan uw wapen daardoor zien (dus ook geen buur vanop het eerste verdiep, dan zou daar in principe niets illegaals aan zijn.
                Tenzij uw tuin ook zo een torentje heeft natuurlijk.
                Vroeger ook veel in de tuin geschoten naar een doel in een dozeke.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het schieten in eigen tuin is toegelaten zolang het wapen niet voor derden zichtbaar is ... als uw tuin volledig ommuurd is en niemand kan uw wapen daardoor zien (dus ook geen buur vanop het eerste verdiep, dan zou daar in principe niets illegaals aan zijn.
                  Misschien dacht André Gyselbrecht dat ook wel ?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Dat schieten op dat bakske maakt toch lawaai als je daarin schiet. Ik heb achteraan in onze tuin ook zo'n bakste hangen en oefen daar ook af en toe op met het luchtkarabijn.
                    Dat lawaai valt wel mee, soms steek ik dat bakske vol met droog gras, of wat papier, dan hoor je daar al minder van.

                    En als je met een luchtgeweer binnen gaat staan, en je schiet naar buiten, dan hoor je buiten echt niks meer dan een tikje.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Dat schieten op dat bakske maakt toch lawaai als je daarin schiet. Ik heb achteraan in onze tuin ook zo'n bakste hangen en oefen daar ook af en toe op met het luchtkarabijn.
                      Ik heb hier nog een competitie luchtdrukgeweer Pol. Een Feinwerkbau met meer dan 20 Joule aan kracht.
                      Heb je normaal ook een vergunning voor nodig “dacht ik”, het probleem is niet zozeer het buiten schieten op zich,
                      maar het lood dat in de natuur terecht komt.
                      Ik heb nu reeds een paar keer geschoten met Wolfraam-Thorium kogeltjes bekleed met 0,25mm teflon die ik zelf maak.
                      En ik kan je verzekeren “levensgevaarlijk” deze halen het driedubbele gewicht van een loodje waardoor
                      ze véél verder dragen, durf gerust beweren dat de kracht boven deze van een .22 ligt.
                      Last edited by Guest42; 27 april 2018, 16:07.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb hier nog een competitie luchtdrukgeweer Pol. Een Feinwerkbau met meer dan 20 Newton aan kracht.
                        Heb je normaal ook een vergunning voor nodig,...
                        Dacht van niet, want je kan het boven de 18 jaar vrij aankopen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                          20 Newton... Joule zal je bedoelen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            20 Newton... Joule zal je bedoelen.
                            Sorry, je hebt gelijk Tommy, ouder worden hé...
                            {\mathrm {1\ J=1\ Nm=1\ {\frac {kg\ m^{2}}{s^{2}}}=1\ Ws}}.....
                            Last edited by Guest42; 27 april 2018, 16:12.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Dacht van niet, want je kan het boven de 18 jaar vrij aankopen.
                              Klopt ook, 7,5 Joule max. kracht is voor korte lucht wapens op 2,5 meter afstand.
                              Deze van mij is dus toch niet vergunningsplichtig, dacht dat ergens gelezen te hebben maar verkeerd begrepen.
                              Last edited by Guest42; 27 april 2018, 15:52.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                                Ik heb een : Steyer Field target (28 joule.)
                                Maakt vrijwel evenveel geluid als een Walther .22

                                En ook een Steyer LP10 ( 7,5 joule)

                                Comment

                                Working...
                                X