Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drone in the Filipijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drone in the Filipijnen

    NOS-cameraman Eric Feijten maakte bij Tacloban op de Filipijnen deze beelden. Zijn camera vloog met een drone over verwoeste huizen. Let op: bij de beelden zit geen geluid.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

  • #2
    Re: Drone in the Filipijnen

    Oh my God

    Comment


    • #3
      Re: Drone in the Filipijnen

      Verschrikkelijk.
      Dat was geen wind maar perslucht die daar geblazen heeft.
      Zelfs als je een sterk betonnen huis zou hebben is er alles uit weggeblazen.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Drone in the Filipijnen

        Zo zie je dat moeder natuur veel kracht heeft.
        En inderdaad daar is niks tegen opgewassen tegen dit natuurgeweld.

        Comment


        • #5
          Re: Drone in the Filipijnen

          Als je dan al weet dat die mensen daar (bijna) niks hebben en nu zijn ze dat "bijna niks" ook nog kwijt.
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #6
            Re: Drone in the Filipijnen

            Gigantische catastrofe voor de bevolking ginder.

            Europa heeft nu 20 miljoen euro overgemaakt om hun te helpen. Die mensen hebben NIKS meer door die ramp.

            Doch, voor Griekenland heeft Europa enkele jaren terug wel 110 miljárd vrijgemaakt omdat het schulden had door corruptie.

            Ik denk dat ik het niet goed begrijp.

            Comment


            • #7
              Re: Drone in the Filipijnen

              Bfast was snel aanwezig en ze waren ook snel aan 't werk.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Drone in the Filipijnen

                Ik vraag me af in welke mate deze weersomstandigheden ook in Europa zullen voorkomen in de toekomst...



                Afgelopen weekend in Noorwegen:

                Extreme weather warning for tomorrow and Sunday as the storm Hilde will hit Central Norway and southern parts of Northern Norway with winds up to 45m/s and waves between 12-18m high.



                The storm is gaining strength, expected wind speed has been increased to up to 50m/s.

                Currently 10c here in Trondheim. Raining rather heavy as well. Trondheim got 62mm rain the last 24 hours while Ĺfjord got 90mm rain.

                Bergen also got a bit of rain yesterday which resulted in floodings.






                Ook op Sardinië:

                Het noodweer op het Italiaanse eiland Sardinië heeft aan minstens achttien mensen het leven gekost. Bij de doortocht van cycloon Cleopatra viel er volgens minister van Milieu Andrea Orlando maandag in enkele uren tijd 450 millimeter water. Normaal gezien valt er 1.000 millimeter water in een jaar tijd.Premier Enrico Letta sprak van een ‘nationaal drama van onvoorstelbare proportie’. De regering heeft 20 miljoen euro vrijgemaakt voor de hulpverlening voor het eiland. De regionale overheid van Sardinië heeft nog eens vijf miljoen euro uitgetrokken.Ongeveer 2.700 mensen hebben als gevolg van het noodweer hun huis moeten verlaten.

                Comment


                • #9
                  Re: Drone in the Filipijnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Ik vraag me af in welke mate deze weersomstandigheden ook in Europa zullen voorkomen in de toekomst...
                  Steeds vaker als je 't mij vraagt. Blijven ontkennen dat er niks aan de hand is met ons klimaat is nogal kortzichtig imho.

                  Of dit komt door toedoen van de mens (uitstoot CO2) of het gewoon een natuurlijke cyclus is ga ik mij niet over uitspreken.
                  Maar wanneer we met z'n allen onze kop in het zand blijven steken en bijvoorbeeld voor korte afstanden te overbruggen (500m verderop naar de bakker) steeds de wagen nemen
                  dan zal dit het milieu en onze gezondheid zeker niet ten goede komen.

                  Nog een leuke link trouwens: http://www.energievreters.be/auto
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drone in the Filipijnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Steeds vaker als je 't mij vraagt. Blijven ontkennen dat er niks aan de hand is met ons klimaat is nogal kortzichtig imho.

                    Of dit komt door toedoen van de mens (uitstoot CO2) of het gewoon een natuurlijke cyclus is ga ik mij niet over uitspreken.
                    Maar wanneer we met z'n allen onze kop in het zand blijven steken en bijvoorbeeld voor korte afstanden te overbruggen (500m verderop naar de bakker) steeds de wagen nemen
                    dan zal dit het milieu en onze gezondheid zeker niet ten goede komen.

                    Nog een leuke link trouwens: http://www.energievreters.be/auto
                    Ik wacht nog altijd op de totaalkost.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drone in the Filipijnen

                      Natuurrampen doen zich reeds eeuwen voor, en dit overal ter wereld.
                      Maar of ze erger worden, of ze frequenter voorkomen, ik weet het niet, want ik denk niet dat je daar een deftige statistiek kan over opmaken.
                      Reeds tientallen, wellicht ook reeds honderden jaren komen dergelijke zaken ook in Europa voor.
                      Grootste verschil, nu halen ze direct de media, terwijl de mensen vroeger niet eens wisten wat er een paar 100 km verder gebeurde.
                      Misschien daarom dat we denken dat er meer zijn !? Zie maar eens na hoelang radio en TV nog maar bestaan.
                      Altijd erg natuurlijk voor de mensen die er middenin zitten.

                      Dat de aarde opwarmt daarmee ben ik volledig akkoord, daarvan heb ik zelf de bewijzen.
                      Ik heb dia's van de Aletschgletsjer en van de Rhonegletscher in Zwitserland van einde de jaren 60 en wanneer ik nu op dezelfde plaats dezelfde foto zou maken, dan zou je niet eens de gletsjer meer zien.
                      Maar of die opwarming nu voor meer of frequentere natuurrampen zorgt....... ??????

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 20 november 2013, 16:04.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drone in the Filipijnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik wacht nog altijd op de totaalkost.
                        Sowieso veel.
                        Stel dat je 20 km per dag rijdt, verbruik je met een benzine minstens 300 euro per jaar (afhankelijk van de dagprijs benzine).
                        + 500 euro verzekering (afhankelijk van zovele parameters)
                        + jaarlijkse taks vanaf 100 euro
                        + onderhoud (afhankelijk van de kosten)
                        Kortom: voor een zuinige kleine wagen betaal je dus wellicht minstens een 1000 euro per jaar.
                        En dán moeten we het nog over de aankoop van de wagen zelf hebben, af te schrijven op x aantal jaar.

                        Voor die prijs kan je elk jaar ook een nieuwe hele goeie fiets van 1000 euro kopen in de plaats.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drone in the Filipijnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          ... Voor die prijs kan je elk jaar ook een nieuwe hele goeie fiets van 1000 euro kopen in de plaats.
                          En hoeveel energie kost het elk jaar, om voor jou een nieuwe fiets te maken en te bezorgen?

                          Hou het maar bij een kinderfietsje.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drone in the Filipijnen

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Gigantische catastrofe voor de bevolking ginder.

                            Europa heeft nu 20 miljoen euro overgemaakt om hun te helpen....
                            Nederland alleen al heeft nu 25 miljoen opgehaald.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drone in the Filipijnen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Nederland alleen al heeft nu 25 miljoen opgehaald.
                              grt,bouk.
                              Ik had het over het bedrag dat de EU zelf had gestort, intussen wellicht al meer dan een week geleden.

                              Niet over wat burgers afzonderlijk storten voor de acties die nu worden gehouden, in elk land afzonderlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X