Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draairichting electromotor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draairichting electromotor.

    Ik ben een beetje een leek aangaande electriciteit....een lampje laten branden gaat nog net.
    Ik heb een electromotor op 220V ( geen driefasige motor) ....en van deze motor had ik graag de draairichting willen wijzigen.
    Hieronder een schema van de aansluitpunten die zich op de motor bevinden zoals de motor nu werkt. Is het mogelijk om de draairichting van de motor te wijzigen en zoja wat moet ik aan dit schema wijzigen?



    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: draairichting electromotor.

    U V W zijn normaal de klemaanduidingen van een 3 faze motor , maar hier gaan er 4 draden naar de motor ? Graag wat meer info . is het een 3 fasemotor op enkelfasig net . eventueel eens een foto van de aansluiting.

    Comment


    • #3
      Re: draairichting electromotor.

      Hier nog wat meer info.




      De aansluitingen zijn nu gemaakt zoals op het eerste schema te zien is......op deze wijze werkt de motor perfect. Enkel de draairichting zou voor mijn toepassing averechts moeten zijn.
      Het heeft geen zin om een afbeelding up te loaden van de aansluitingen omdat er niet meer te zien is dan op de eerste afbeelding. De draden ( lichtgroen, zwart, rood en grijs) die de motor in lopen kan ik niet verder volgen. De motor werkt nu gewoon op het lichtnet via een stekker. Meer info heb ik niet.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 24 september 2011, 19:38.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: draairichting electromotor.

        Hey juppekes