Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle.be doen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Doccle.be doen of niet

    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
    Bestaat Certipost nog? Ik heb daar lang geleden een account gehad maar eigenlijk nooit gebruikt. Wanneer ik nu naar de website ga kom ik op Basware terecht.

    http://www.certipost.com/welcomeV2/index.php
    Probeer deze eens : https://postbox.be/ of http://www.mycertipost.be/ ... dan kan je inloggen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Doccle.be doen of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      OK, laat ons aannemen dat Doccle op zich zééééééér veilig is. Dan heb ik toch nog een paar doordenkertjes: hoelang zal het duren eer je mag gaan af"docc(l)en" voor het gebruik van Doccle ? Zoniet, leeft Doccle van de hemelse dauw ? In een tijd dat banken je gegevens willen gaan doorspelen (= verkopen), hoelang zal Doccle aan die verleiding weerstaan ?
      Net als bij Zoomit zal je nooit betalen voor het ontvangen van facturen omdat de wetgeving zodanig is dat het ontvangen van facturen verplicht gratis moet zijn voor de klant (particulier zeker).
      Dat ze daar andere documenten ook mee kunnen versturen is mooi meegenomen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Doccle.be doen of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Probeer deze eens : https://postbox.be/ of http://www.mycertipost.be/ ... dan kan je inloggen.
        ok, dat werkt nog. Bedankt

        Comment


        • #64
          Re: Doccle.be doen of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Net als bij Zoomit zal je nooit betalen voor het ontvangen van facturen omdat de wetgeving zodanig is dat het ontvangen van facturen verplicht gratis moet zijn voor de klant (particulier zeker).
          Dat ze daar andere documenten ook mee kunnen versturen is mooi meegenomen.
          En mijn laatste opmerking in #58 ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #65
            Re: Doccle.be doen of niet

            Wat ik vreemd vind in deze discussie is dat men zich zorgen maakt over een digitale kopie van een factuur voor de terugbetaling van een huisartsbezoek. Terwijl men zonder problemen Visa kaartnummers en codes opgeeft voor webwinkels van de USA tot China, zonder zich ook maar af te vragen wat er daar kan gebeuren met in wezen dezelfde gevoelige informatie.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #66
              Re: Doccle.be doen of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Licentie is levenslang.
              Doet méér dan paswoorden genereren en onthouden. Vult bijvoorbeeld ook webformulieren in.

              Probeer dertig dagen de proefversie, dan weet je meer.
              Blijkbaar bestaat de versie voor Windows 8.1 nog niet.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Re: Doccle.be doen of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Een password manager? Probeer deze eens:
                https://lastpass.com/
                Geen enkele site waar ik accounts hebt is getroffen door het OpenSSL-gat. Ben blij dat ik mijn wachtwoorden niet bij lastpass heb onder gebracht. Die was zo lek als een mandje.....

                Jan

                Comment


                • #68
                  Re: Doccle.be doen of niet

                  Vandaag een brief gehad van de bank i.v.m. Doccle.
                  Zegt de bank: "Als u niets doet dan blijft alles zoals het is..."
                  Ik zal dus niets doen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #69
                    Re: Doccle.be doen of niet

                    Deze password manager is ook gratis, ook in het Nederlands

                    Comment


                    • #70
                      Re: Doccle.be doen of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                      Voorbeelden hiervan zijn garantiebewijzen die je op Doccle zal kunnen plaatsen/terugvinden.
                      Zodat de hackers meteen even kunnen zien dat je bv. een heel dure TV gekocht hebt, of iets anders waardevol.

                      Ik heb CM eens gemaild met het volgende:

                      Beste,

                      Ik ontvang nu mijn terugbetalingsoverzicht via een mailtje. Waarom zou ik nu opteren om een mailtje te krijgen dat ik ELDERS mijn betalingsoverzicht kan raadplegen, dan nog op een gegroepeerde site, uniek doelwit voor hackers ?

                      mvg,


                      Het antwoord was wat ik verwachtte: een droge opsomming wat Doccle is, maar geen antwoord op mijn vraag. (naar analogie met mijn nooit beantwoorde SEPA mandaat vraag 2 jaar geleden).

                      Beste,

                      Bedankt voor uw bericht.

                      Doccle is niet meer dan een toegangspoort tot een beveiligde omgeving waar u de documenten van de deelnemende bedrijven (waaronder CM) vindt. CM heeft in uw naam geen account aangemaakt bij Doccle. Om Doccle te kunnen gebruiken, maakt u zelf een account aan en u bepaalt zelf van welk bedrijf u documenten wenst te ontvangen. De tokens (of toegangsbewijzen) dienen om de Doccle account en uw KBC-documenten eenmalig met elkaar te verbinden. Nadien meldt u aan met een door u gekozen wachtwoord. Doccle heeft dus geen rechtstreekse toegang tot uw documenten.

                      Alle opslag van gegevens en documenten in Doccle gebeurt uitsluitend in Europese datacenters en wordt verzameld op 1 centrale plaats. Doccle heeft veiligheidsvoorzieningen genomen om fysieke en elektronische toegang te verhinderen voor onbevoegden.


                      Vooral de laatste 2 zinnen spreken boekdelen. Moest het nu nog verspreid opgeslagen worden.

                      Kortom: mocht nu niet ongeveer alles gehackt worden als men wil, dan was dat een subliem systeem.
                      Last edited by nete; 16 april 2014, 09:59.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Doccle.be doen of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Zodat de hackers meteen even kunnen zien dat je bv. een heel dure TV gekocht hebt, of iets anders waardevol.
                        Dat kunnen ze dan nog veel sneller te weten komen door uw online bestellingen te volgen.
                        Bij online winkels zijn de betalingen meestal wel beveiligd via een SSl verbinding, maar de bestelling zelf meestal niet ... dus heel eenvoudig voor hackers om te weten wat u ergens bestelt.
                        Of iemand dat op straat staat te kijken als die grote bestelwagen voor je deur stopt en die 55" TV naar binnen gebracht wordt.

                        Vooral de laatste 2 zinnen spreken boekdelen. Moest het nu nog verspreid opgeslagen worden.
                        Natuurlijk nete, u heeft ook breivenbussen verspreid over uw gemeente om uw post te verdelen?
                        Ohh ja, het zou gevaarlijk zijn mochten alle papieren facturen in één bus worden gestoken en een dief maakt je bus leeg ... die zou meteen kunnen weten wat je gekocht hebt.

                        Kortom: mocht nu niet ongeveer alles gehackt worden als men wil, dan was dat een subliem systeem.
                        Een handje in uw brievenbus steken om een brief eruit te halen is anders nog veel eenvoudiger hoor om dan nog maar niet te spreken van een postbode dat uw post bij de buren insteekt, maar ja ... daar staat niemand bij stil.

                        Overal scheelt wel iets hoor, maar als je zo moet leven kan je beter stoppen met ademen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Doccle.be doen of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Een handje in uw brievenbus steken om een brief eruit te halen is anders nog veel eenvoudiger hoor om dan nog maar niet te spreken van een postbode dat uw post bij de buren insteekt, maar ja ... daar staat niemand bij stil.
                          Je kan een brievenbus waar hooguit een paar uur iets in KAN zitten van één persoon niet vergelijken met een systeem waar CONTINUE alles in zit van tien- of honderdduizenden mensen. Systemen als doccle zijn gegarandeerd het doelwit van hackers en als het lukt hebben ze niet een kleine buit van 1 persoon maar de jackpot. Vreemd dat je zo'n kromme redenering gebruikt trouwens.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #73
                            Re: Doccle.be doen of niet

                            Tja, Verseg, je WIL blijkbaar niet begrijpen dat het eventueel hacken van één enkele database waar ALLE gegevens van miljoenen mensen opgeslagen wordt minder moeite zal kosten (in verhouding tot de "opbrengst") dan het hacken van transacties allerhande bij ontelbaar verschillende winkels of individuen. En je haalt er dan maar wat argumenten bij die kant nog wal raken.
                            Vrijwel alle facturen komen hier elektronisch toe, maar dan wel van al die verschillende winkels afzonderlijk en elke factuur op één bepaald ogenblik, dus niet allen samen.
                            Maar ze daarna terug online gaan stockeren, allen samen op één plaats....

                            Moest ik een hacker zijn en de Doccle aankondiging lezen dan zou ik wellicht zeggen: "Waauw, hoe kunnen ze zo naïef zijn".

                            Nog eens: het idee op zich is schitterend, maar ik huiver een beetje van het stockeren van ALLE gegevens op één plaats. Je moet de kat niet bij de melk zetten hé.

                            Ik ben dus niet à priori tegen Doccle, zeker niet "om er toch maar tegen te zijn" (waarvan je me mogelijk verdenkt ), ik lees alleen net een beetje te veel over hacking hier, hacking daar, hacking overal.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #74
                              Re: Doccle.be doen of niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Tja, Verseg, je WIL blijkbaar niet begrijpen dat ...
                              Maar ik begrijp WEL dat er mensen zijn die continu niets anders doen dan in alles slecht zien en het dan ook nog enorm graag in het daglicht zetten ... elders noemen ze dat zwartkijkers of pessimisten.
                              En laat het nu net diegene zijn dat (bijna) nooit iets voor hebben, dat het meest over alles klagen.
                              En straffer nog ... klagen over iets dat je niet eens verplicht bent te gebruiken!
                              Laat je facturen dan maar verder per mail toegestuurd worden ... e-mailaccounts zijn net de zaken die het meest gekraakt worden.
                              Ja ... ze kunnen dat kraken ja, maar zo "kan" er zoveel verkeerd lopen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Doccle.be doen of niet

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ja ... ze kunnen dat kraken ja
                                Hier zeg je het zelf.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                elders noemen ze dat zwartkijkers of pessimisten.
                                Dus loopt dit topic vol zwartkijkers, want ik ben bijlange niet de enige die een beetje huiverig staat tegenover dit digitale archief.
                                Trouwens, je onafgebroken kritiek op de post (heb ik nu eens totaal geen last mee, werkt hier prima) kun je ook als zwartkijken catalogeren hé.

                                En is dit zwartkijken ?: Nog eens: het idee op zich is schitterend, maar ik huiver een beetje van het stockeren van ALLE gegevens op één plaats. Je moet de kat niet bij de melk zetten hé.
                                Waar raad ik iemand anders aan om er zeker niet mee te beginnen ? Bij de SEPA DOMS heb ik dat wel gedaan omdat het reglement bij mij al bij de eerste (en daarom ook laatste) keer met de voeten getreden werd. Was je 1 aprilgrap nu eens waar geweest hé.

                                Ik ga in elk geval nog altijd optimistisch en gelukkig door het leven.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X