Gene vette gisteren met die Jan Fabre
Sprak zich ook tegen in zijn uitspraken.
Wie zou jij willen voorstellen als te volgen persoon in de 3de Serie van Martin?
Ik vond het toch niet slecht.
Het valt toch enorm op hoe gepassioneerd die mensen bezig zijn met hun ding.
Of je dan van hun ding houdt of niet is nog iets anders.
Tommie
Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.
Ik had het opgenomen, maar na een paar minuten op een van de mooiste knoppen van de afstandsbediening gedrukt. Delete
Zijn keverschilden tot daar aan toe ( Phororacos en Jochen zullen het hier wel niet mee eens zijn, maar bon) maar die met hesp beplakte zuilen. Het zien rotten van vlees...als je daar kunst moet in zien tegenwoordig, geef mijn part dan maar aan de hond.( als die het nog wilt)....
D90 - D70 - F80 + glas
Ik was er vooraf, na het zien van de fragmenten van overtuigd dat Fabre de zoveelste omhooggevallen praatjesmaker was, maar ik moet mij mening herzien. Het is een praatjesmaker, dat moet wel om kunst te verkopen, maar het is een praatjesmaker met twee kanten.
Een hyperkinetisch persoon die constant bezig is om uit te zoeken hoe hijzelf of dat waar hij mee bezig is, boeiend kan blijven. Een mooi portret, niet het sterkste uit de reeks, maar toch mooi.
Wie zou ik graag zien in een derde deel? Ik heb het voor mensen die bescheiden blijven "ondanks" hun succes. Types als Eric Vanlooy, zuster Jeanne, Daniel Termont,...
Laatst gewijzigd door mortierke; 7 februari 2012 om 20:26
Heeft kunst gemaakt in opdracht van Paola, dat zegt genoeg zeker.
Wat niet weet, wat niet deert.
Met die hespen zou ik eerder aan boer Sjarel gedacht hebben als opdrachtgever![]()
http://www.kubisme.info/kt217a.html
Het zegt iets ja.
Misschien moeten we wat meer sand in eigen land zijn
Het kan ook zijn dan Jan onzeker is.
Onzeker om zijn voorbestaan, nagedachtenis?
Waarom is hij nu bezig met werk dat pas binnen 30 jaar af zal zijn.
Of is hij bang dat zijn kunst niet blijvend is.
Alhoewel, dat kunstje dat hij bij Paola heeft geflikt zie ik de komende jaren nog blijven hangen![]()
Ik weet ook niet of je als kunstenaar moet bang zijn over het blijvende van je kunst. Dat zal de toekomst wel uitwijzen zeker. En als het goed is ...
Ik meen mij ook te herinneren dat Jan Hoet in de tijd van die hespen al geen directeur meer was van het SMAK. Of vergis ik mij ?
Wat niet weet, wat niet deert.
Probleempje met moderne kunst is die massa aan uitleg.
Moet kunst het volk dienen of de kunstenaar?
Als ik naar Mozart luister of Beethoven dan heb ik geen uitleg nodig.
Als ik naar een werk kijk van Vincent Van Goch, Van Eyck of Rubens dan heb ik geen
uitleg nodig.
================================================== ====================
Kama is toch niet meer dan een veredelde cartoonist
Maar hij gebruikt minder humor in zijn werk.
================================================== ====================
Die objecten in wit marmer op dat met bladgoud belegde podium waren wel
meesterwerken... Perfect tot in het detail.
Het enige aandeel dat Jan daar in had was dat hij 3 of 4 keer zei dat het niet goed was.
Die steenkappers dat zijn de kunstenaars niet Jan in dit geval.
Ok dan, laat de compositie ook van hem zijn.
Maar ja, een beetje fotograaf kan dat ook.