Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Detailing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Detailing

    Een hobby van mij is ook Cardetailing

    Zelf heb ik voor tussen de 2500 en 3000€ aan producten en apparaten staan, het is dus een uit de hand gelopen hobby

    Ik kan gerust aan mijn auto 5-6u bezig zijn zonder een "grote beurt" er aan te doen

    Foto's van mijn collectie :

    Even een nieuwe topic aangemaakt met nieuwe foto's... - Totaalplaatje producten - Chemical Guys - Poorboy's World - Dodo Juice - Meguiars Detailer Lijn - ValetPro - SmartWax - CarPro - Monello - Meguiars Proffesional Lijn


    Ik heb ook nog 2 waxen in bestelling staan van het merk Auto Finesse, eentje van 115€ (Spirit) en eentje van 160€ (Desire) (500 geproduceerd wereldwijd)

    De wax in het houten kistje is er eentje van 180€
    Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen

    Comment


    • #32
      Re: Detailing

      Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
      Een hobby van mij is ook Cardetailing

      Zelf heb ik voor tussen de 2500 en 3000€ aan producten en apparaten staan, het is dus een uit de hand gelopen hobby

      Ik kan gerust aan mijn auto 5-6u bezig zijn zonder een "grote beurt" er aan te doen

      Foto's van mijn collectie :

      Even een nieuwe topic aangemaakt met nieuwe foto's... - Totaalplaatje producten - Chemical Guys - Poorboy's World - Dodo Juice - Meguiars Detailer Lijn - ValetPro - SmartWax - CarPro - Monello - Meguiars Proffesional Lijn


      Ik heb ook nog 2 waxen in bestelling staan van het merk Auto Finesse, eentje van 115€ (Spirit) en eentje van 160€ (Desire) (500 geproduceerd wereldwijd)

      De wax in het houten kistje is er eentje van 180€
      Ja we kennen dat.. een hobby die aanvankelijk vrij gewoon lijkt, maar op den duur een obsessie wordt.
      De komst van het internet en het bij zonder 'Google', heeft daar uiteraard zeer veel mee te maken. Van handleidingen en filmkes over hoe het zou moeten tot uiteraard de verkoop van de erbij horende producten. Deze markt is nog steeds aan het groeien. Alleen in België is er wat achterstand, maar dat komt nog. Onze noorderburen zijn ons nog wat voor.
      En ja, een beetje zoals met de fotografie, je gaat altijd maar voor beter.
      Waxen zijn natuurlijk het sumum, de finishing touch en blijkbaar wil men daar zeer veel geld aan geven. Maar als je dat dan voldoening geeft, waarom niet ?
      Al ben ik zelf ook al vrij maniakaal bezig, een wax van boven de 100€, die je dan meestal met de blote hand op de lak aanbrengt heb ik niet in mijn collectie.
      Hangt natuurlijk een beetje af van de kleur van je wagen. Op een donkere wagen kan je die exotische diepe wetlook finish bekomen. Op een bleke wagen kan je die wetlook niet zo duidelijk bekomen en kan je je meestal beperken tot goedkopere, wat meer synthetische waxes.
      Last edited by enero; 6 maart 2012, 14:20.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: Detailing

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        De mijne gaat twee of drie keer per jaar naar de carwash en dat is het. Ik mag er niet aan denken dat ik er elke wee drie uur zou moeten aan spenderen. Doet me een betje denken aan de jaren zestig en zeventig, toen de meeste mensen inderdaad alle weken hun wagen wasten en twee keer per jaar symoniseerden. Ik heb daar zelf nooit aan meegedaan want ik vind dat een wagen dient om me te verplaatsen of om om iets mee te vervoeren en niet om aan te werken.
        Respect voor ieders mening uiteraard.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Detailing

          Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
          Foto's van mijn collectie :

          Even een nieuwe topic aangemaakt met nieuwe foto's... - Totaalplaatje producten - Chemical Guys - Poorboy's World - Dodo Juice - Meguiars Detailer Lijn - ValetPro - SmartWax - CarPro - Monello - Meguiars Proffesional Lijn

          wow, kan ik mijn wagen langsbrengen?

          Comment


          • #35
            Re: Detailing

            Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
            Een hobby van mij is ook Cardetailing

            Zelf heb ik voor tussen de 2500 en 3000€ aan producten en apparaten staan, het is dus een uit de hand gelopen hobby

            Ik kan gerust aan mijn auto 5-6u bezig zijn zonder een "grote beurt" er aan te doen

            Foto's van mijn collectie :

            Even een nieuwe topic aangemaakt met nieuwe foto's... - Totaalplaatje producten - Chemical Guys - Poorboy's World - Dodo Juice - Meguiars Detailer Lijn - ValetPro - SmartWax - CarPro - Monello - Meguiars Proffesional Lijn


            Ik heb ook nog 2 waxen in bestelling staan van het merk Auto Finesse, eentje van 115€ (Spirit) en eentje van 160€ (Desire) (500 geproduceerd wereldwijd)

            De wax in het houten kistje is er eentje van 180€
            Ja ddat is inderdaad een impressionele collectie.
            Je hebt blijkbaar al alles wat er op de markt is uitgetest.
            Wat zijn jou bevindingen ivm merken. Persoonlijk werk ik nogal met Smart, Blackfire (nu hier niet meer verkrijgbaar), ChemicalGuys, Werkstät.
            Wat betreft de polijstmachines, ivermoed ik dat de DAP900 een dual action is en de Pro 900 een rotatiemachine waarvoor je al wat meer professionele kennis moet hebben.
            Is het niet zo dat een 850W of 900W dual action al voldoende is voor een niet professionele detailler zoals ik er een ben ?
            Last edited by enero; 6 maart 2012, 14:20.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Detailing

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ja ddat is inderdaad een impressionele collectie.
              Je hebt blijkbaar al alles wat er op de markt is uitgetest.
              Wat zijn jou bevindingen ivm merken. Persoonlijjk werk ik nogal met Smart, Blackfire (nu hier niet meer verkrijgbaar), ChemicalGuys, Werkstät.
              Wat betreft de polijstmachines, ivermoed ik dat de DAP900 een dual action is en de Pro 900 een rotatiemachine waarvoor je al wat meer professionele kennis moet hebben.
              Is het niet zo dat een 850W of 900W dual action al voldoende is voor een niet professionele detailler zoals ik er een ben ?
              Veel hangt ook af van type wagen / type lak.

              ik heb zelf een dap 500, voor de lak van mijn clio gaat dat perfect,
              maar onze oudere mercedes heeft een wat hardere lak,
              en daar wordt het alweer wat minder mee...

              de gemiddelde wagen kan door de gemiddelde amateur-detailer al aangepakt worden met een DAP 500, (maar toen ik hem kocht is die tijdje onverkrijgbaar geworden)...

              dus met zo'n dap 900 moet je zeker je plan kunnen trekken,
              (je kan niet geloven welke krassen ik al kunnen wegwerken heb)
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #37
                Re: Detailing

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Respect voor ieders mening uiteraard.
                uiteraard
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #38
                  Re: Detailing

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Veel hangt ook af van type wagen / type lak.

                  ik heb zelf een dap 500, voor de lak van mijn clio gaat dat perfect,
                  maar onze oudere mercedes heeft een wat hardere lak,
                  en daar wordt het alweer wat minder mee...

                  de gemiddelde wagen kan door de gemiddelde amateur-detailer al aangepakt worden met een DAP 500, (maar toen ik hem kocht is die tijdje onverkrijgbaar geworden)...

                  dus met zo'n dap 900 moet je zeker je plan kunnen trekken,
                  (je kan niet geloven welke krassen ik al kunnen wegwerken heb)
                  Het onderhoud (wassen) van mijn wagen wordt wekelijks bijgehouden. Tijdens de wintermaanden voorzien van de nodige detailspray en af en toe een sealant tijdens de betere weerperiodes (vanaf april-mei), aangezien de wagen een degelijke waxlaag heeft, aangelegd vóór de winter.
                  Echt polieren heb ik nog niet gedaan.
                  Bij een grote beurt heb ik tot nog toe na het wassen en clayen een paar keer een Jeffs Werkstät Prime Prime Acrylic aangebracht, die zo een beetje ligt tussen een polish en een sealant of een Smart All in One die in staat is oxydatie en lichte defecten te verwijderen.
                  Maar meestal wordt na het clayen gewerkt met een Pre-Wax genre Blackfire Gloss Enhancing Polish of Chemical Guys Vertua Bond 408 voor een betere hechting van de wax. Het waxen gebeurt 2 à 3 maal per jaar. Over het algemeen zijn dit waxen in vloeibare vorm zoals de Roze Smartwax, de Black Light van Chemical Guys of de Collinite Liquid Insulator Wax 845 voor de winter. Qua vaste waxen heb ik enkel geëxperimanteerd met Blackfire Midnight Sun Paste Wax.
                  Ik heb de indruk dat ik mij niet moet wagen aan de heel dure waxes aangezien mijn wagen een lichte metallic kleur heeft. Die echt diepe wetlook kan ik immers toch niet bereiken.
                  Maar aangezien mijn wagen nu toch al 3 jaar is zou ik mij eens willen wagen aan machinaal polieren, weliswaar enkel om waskrasjes (swirls) weg te werken die er toch onvermijdelijk zijn na al die wasbeurten, hoe goed je ook oplet en hoe selectief je ook bent in de keuze van je washmitts. (het minste contact geeft altijd waskrasjes)
                  Dus ik zou mij beperken tot pads met zeer lichte cutting om marring en lichte swirls te verwijderen en om nadien ook sealants en waxes aan te brengen, kwestie van het handwerk wat lichter te maken.
                  Last edited by enero; 6 maart 2012, 14:24.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Detailing

                    zoiezo heb je verschillende soorten pads,
                    van light cutting, naar heavy cutting,
                    maar als je praat over waxen en sealants aan te brengen,
                    dan heb je zoiezo een finishing pad nodig...

                    Op mijn dap 500 werk ik altijd met de monello pads (ben ik enorm blij van).
                    (in combinatie met de SSR serie van poorboys )

                    tot enkele maanden geleden was ik wekelijks bezig met de wagen,
                    maar ik begon te merken... dat ik gewoon "schrik" had de wagen vuil te maken/te gebruiken...
                    't werd beetje te verslavend :d

                    maar 2 keer op het jaar,
                    ben ik 4 dagen bezig met de 2 wagens...
                    om ze van kop tot teen in orde te zetten.

                    en na zo'n 4 dagen ben je gewoon blij dat het gedaan is
                    resultaat mag er natuurlijk altijd zijn
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Detailing

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      zoiezo heb je verschillende soorten pads,
                      van light cutting, naar heavy cutting,
                      maar als je praat over waxen en sealants aan te brengen,
                      dan heb je zoiezo een finishing pad nodig...

                      Op mijn dap 500 werk ik altijd met de monello pads (ben ik enorm blij van).
                      (in combinatie met de SSR serie van poorboys )

                      tot enkele maanden geleden was ik wekelijks bezig met de wagen,
                      maar ik begon te merken... dat ik gewoon "schrik" had de wagen vuil te maken/te gebruiken...
                      't werd beetje te verslavend :d

                      maar 2 keer op het jaar,
                      ben ik 4 dagen bezig met de 2 wagens...
                      om ze van kop tot teen in orde te zetten.

                      en na zo'n 4 dagen ben je gewoon blij dat het gedaan is
                      resultaat mag er natuurlijk altijd zijn
                      Passen de meeste merken van pads zowel op de 500 als de 900DAP?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Detailing

                        Pads worden met velcro bevestigd,
                        er zijn geen pads specifiek voor een 500 of 900,

                        pads worden ingedeeld op hun grootte (5,5 of 6,5 inch)
                        afhankelijk van de kop op de dap kan je hiermee dus spelen.

                        als ik mij niet vergis hebben de 900 en de 500 dezelfde kop (en zijn zowel 5,5 als 6,5 geen probleem).
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Detailing

                          Ik laat mijn auto niet door iemand anders wassen, er zijn er veel die slecht wassen, krasjes maken en vervolgens wat op je auto smeren zodat je geen krasje meer ziet tot het spul er af begint te gaan natuurlijk.
                          Mijne Mitsubishi Sapporo had op het werk een verfnevel over zich heen gekregen en er werd door de verzekering iemand gestuurd die heel de wagen gekleid heeft en in de wax gezet heeft, juist een nieuwe auto maar na twee keer wassen kwamen alle krassen al boven die hij met een veel te grof schurende klei had veroorzaakt.
                          Resultaat heel mijne schone auto naar de boem.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #43
                            Re: Detailing

                            er zijn er veel die niet weten hoe het hoort...

                            na een volledige auto te kleien, ga je toch wat moeten polieren.
                            sommige vervuilingen krijg je niet van een auto door 'gewoon' te wassen.
                            daarvoor moet je inderdaad beginnen kleien,
                            klei maakt inderdaad krasjes bij,
                            krasjes die je door te polieren weghaalt.
                            naar dat polieren een glaze/sealant,
                            en dan waxen...

                            maar als je na stevig kleien gewoon gaat waxen,
                            en nadien de wax nooit meer onderhouden...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Detailing

                              Ja das juist maar als je een auto laat doen passen ze dan al die stappen toe want time is mony en wat ze over kunnen slagen doen ze ook niet.
                              Toen die tijd dat ze mijne Sapporo onder handen namen had ik nog nooit van kleien gehoord en wat ze er allemaal me gedaan hebben weet ik ook niet maar gepolierd hebben ze dus duidelijk over geslagen.
                              Je moet trouwens eens wat filmpjes bekijken op you tube over detailers, ze wassen een auto met vuil water, bijna geen water, trekken het water er af met een wipper enz dan kan je er beter af blijven vind ik.
                              Pas op er zijn ook doe het zelvers die een eindeloos geduld hebben en alles perfect uit voeren he dat zeg ik ook wel.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • #45
                                Re: Detailing

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Pads worden met velcro bevestigd,
                                er zijn geen pads specifiek voor een 500 of 900,

                                pads worden ingedeeld op hun grootte (5,5 of 6,5 inch)
                                afhankelijk van de kop op de dap kan je hiermee dus spelen.

                                als ik mij niet vergis hebben de 900 en de 500 dezelfde kop (en zijn zowel 5,5 als 6,5 geen probleem).
                                Ik vermoed dat DAB een merk is van poliermachines. Mijn normale leverancier heeft de Dual action van Chemical Guys. Zou daar qua kwaliteit een verschil opzitten. Ik zie dat zijn machine er één is van 850 Watt. Voor de rest zie ik weinig verschil.
                                Ik zie ook dat er naast de verschillende gradaties van correctie factor, pads zijn met wafelstructuur en zonder. Is er een reden van de wafelstructuur. De ene structuur beter dan de andere?
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X