Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De waanzin van massaproductie

    en consumptie. Kunnen we dit nog stoppen met z'n alle?

    kan voor sommige kijkers gevoelige en schokkende beelden bevatten!!

    [vimeo]http://vimeo.com/57126054[/vimeo]

    Sorry, we couldn’t find that page
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: De waanzin van massaproductie

    Vreselijke beelden.
    Ik ben me bewust van deze excessen, anderzijds hoe moet het georganiseerd worden voor een zo groeiende wereldbevolking?
    Loop ook regelmatig in de supermarkt rond met mijn karretje en heb er mijn bedenkingen bij, maar doe graag mijn boodschappen in één keer dan apart achter groenten, apart achter vlees, nog eens naar de kruidenier voor zeep enz..te moeten gaan wegens tijdsgebrek.
    En tja dat tijdsgebrek komt er doordat we zoveel tijd steken in onbenulligheden (files,onnodige werkverplaatsingen,vergaderingen, stompzinnig werk...) En die onbenulligheden doen we omdat we makke schapen zijn.

    Comment


    • #3
      Re: De waanzin van massaproductie

      Snap het niet goed, er wordt gewag gemaakt van gevoelige beelden, geen gezien ?!?

      Comment


      • #4
        Re: De waanzin van massaproductie

        Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
        Vreselijke beelden.
        Ik ben me bewust van deze excessen, anderzijds hoe moet het georganiseerd worden voor een zo groeiende wereldbevolking?
        Loop ook regelmatig in de supermarkt rond met mijn karretje en heb er mijn bedenkingen bij, maar doe graag mijn boodschappen in één keer dan apart achter groenten, apart achter vlees, nog eens naar de kruidenier voor zeep enz..te moeten gaan wegens tijdsgebrek.
        En tja dat tijdsgebrek komt er doordat we zoveel tijd steken in onbenulligheden (files,onnodige werkverplaatsingen,vergaderingen, stompzinnig werk...) En die onbenulligheden doen we omdat we makke schapen zijn.
        Kan ik het mee eens zijn vonkske
        Onnodige verplaatsingen doe ik wel niet MAAR over hoe ik een verplaatsing doe kan gepraat worden.
        Boodschappen doen met zelfs de gratis bussen hier, zie ik echt niet zitten.
        Voel me ook geen mak schaap

        Doe je boodschappen een keer via internet?
        Via Colruyt of Carrefour; kost wat extra maar beter dat dan je op te jagen, in een drukke winkel staan aan te schuiven, in het druk verkeer zitten enz. enz.

        De schande zit hem niet in de consumptie of de massaproductie maar wel in de manier waarop dit gebeurt.
        Het is schandalig hoe mens én dier behandeld worden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: De waanzin van massaproductie

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Snap het niet goed, er wordt gewag gemaakt van gevoelige beelden, geen gezien ?!?
          Voor jou blijkbaar niet maar er zijn mensen die hieraan zeer gevoelig zijn, vandaar...

          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: De waanzin van massaproductie

            bewust zijnde van de kritiek die ik hier kan voor krijgen:
            En hoe moet het dan wel?


            Ik keur het niet goed,
            maar we kunnen ons moeilijk allemaal in de hongersnood storten natuurlijk...
            Het lijkt mij niet gemakkelijk om de massa volk die hier vrolijk rondhuppelt zomaar te voorzien van eten...

            Ik denk dat als de massa consumptie teruggedrongen kan worden,
            dat de massa productie zal afnemen...

            maar dan weer:
            hoe meer er onder van ons lopen...
            hoe meer eten er toch moet komen...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: De waanzin van massaproductie

              Als je massa consumptie gaat terugdringen zal je camera 20.000 euro kosten.

              Comment


              • #8
                Re: De waanzin van massaproductie

                Om daaraan niet mee te werken, is er maar één mogelijkheid.
                Stop met vlees eten!

                Hoe denk je dat ze 1 miljard Chinezen en Indiers moeten voeden?
                Elk met een kiekenkot van 3m2 in de tuin (of op een appartement), en dan maar slachten in de keuken?

                Stop dan ineens ook met het kopen van lederen schoenen of lederen zetels in je auto of salon...

                Het grootste probleem is dat mensen tegenwoordig nooit meer zien waar hun eten vandaan komt. We zijn compleet vervreemd van onze voedselproductie.

                In mijn jeugd ging ik regelmatig naar de boerderij van mijn grootouders. Ik heb nog melk gedronken aan de tepel van de koe (lekker warm), en we wisten verdomd goed dat de varkens en runderen die vetgemest werden, daarna op ons bord terecht kwamen.
                Konijnen werden niet geknuffeld, en een kip die niet meer legde zat 's anderendaags in de soep.


                Spijtig, maar biefstukken en koteletten groeien niet aan de bomen....
                En suiker en bloem hebben een tijd op het veld doorgebracht, en je raapt het daar ook niet in doosjes op.

                Comment


                • #9
                  Re: De waanzin van massaproductie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Om daaraan niet mee te werken, is er maar één mogelijkheid.
                  Stop met vlees eten!

                  Hoe denk je dat ze 1 miljard Chinezen en Indiers moeten voeden?
                  Elk met een kiekenkot van 3m2 in de tuin (of op een appartement), en dan maar slachten in de keuken?

                  Stop dan ineens ook met het kopen van lederen schoenen of lederen zetels in je auto of salon...

                  Het grootste probleem is dat mensen tegenwoordig nooit meer zien waar hun eten vandaan komt. We zijn compleet vervreemd van onze voedselproductie.

                  In mijn jeugd ging ik regelmatig naar de boerderij van mijn grootouders. Ik heb nog melk gedronken aan de tepel van de koe (lekker warm), en we wisten verdomd goed dat de varkens en runderen die vetgemest werden, daarna op ons bord terecht kwamen.
                  Konijnen werden niet geknuffeld, en een kip die niet meer legde zat 's anderendaags in de soep.


                  Spijtig, maar biefstukken en koteletten groeien niet aan de bomen....
                  En suiker en bloem hebben een tijd op het veld doorgebracht, en je raapt het daar ook niet in doosjes op.
                  +1. Ik ben "maar" 40 en heb het geluk gehad grootouders te hebben gehad die boer waren. Daar zag ik de stier bij de koe gaan, een koe die moest kalven en het uittrekken met touwen of een dierenarts die een keizersnede deed.
                  Het varken dat werd vetgemest en daarna hamergewijs dood werd gemaakt om daar dan kotelleten uit de snijden, een ham pekelen, ... Thuis bij de ouders elk jaar 40-50 mestkippen houden en die dan zelf slachten en kuisen, ...

                  Het is inderdaad zo dat de consument niet wil weten waar zijn lekkere biefstukje vandaag komt. Zo moet bloed ten allen tijde vermeden worden bij een biefstuk voor de consument niet te choqueren of te herinneren aan een dier.
                  Daarom dat dit filmpje mij op zich niks deed, ik ben actief in deze sector en geloof me, ik vraag me ook af hoe de monden gevoed moeten blijven en kan hier niet in detail gaan hoe bepaalde landen in hun ruwe materialen voor dierenvoedsel voorzien maar daarom dat ik weet dat we met ons 8 miljard de wereld aan snel tempo naar de vernieling aan het helpen zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De waanzin van massaproductie

                    Hoe het dan wel moet? Geen idee, ik ben geen filosofe en krijg geen vergoeding voor mijn denkwerk maar...

                    het begint uiteraard allemaal bij onszelf; ten eerste zijn we met veel te veel personen op deze planeet, ja geboortebeperking zou een oplossing kunnen zijn.
                    ten tweede willen we allemaal het nieuwste van het allernieuwste en het meest "verse" product op ons bord krijgen.
                    Ik stel meer en meer vast dat ze in mijn lokale supermarkt de vraag van de klant amper kunnen bijhouden, regelmatig zijn er bepaalde producten uitverkocht
                    of ze krijgen niet eens de kans voldoende te rijpen.

                    Dus minder bevolking = dieren kweken en slachten op een meer humanitaire manier = minder verslindend te werk gaan.

                    Weten onze kinderen wel waar bijvoorbeeld melk vandaan komt? "Ja, uit een brik in de supermarkt mevrouw!"

                    Dan nog de materialistische kant van de medaille; iedereen wil en zal alles hebben, ten koste van alles moet en zal de meest nieuwe tablet, gsm, breedbeeld én fotocamera aangekocht worden.
                    oké, dit laatste heeft weinig met voeding te maken maar je begrijpt waar ik naartoe wil...

                    En ja, ik heb ook die tijd nog gekend waarbij ik met mijn grootvader zaliger op de kar mocht zitten die zijn paard naar 't land trok en weer huiswaarts.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De waanzin van massaproductie

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      ...

                      Dus minder bevolking = dieren kweken en slachten op een meer humanitaire manier = minder verslindend te werk gaan.

                      ...
                      En hoe denk je een kip "humaner" te doden? Enkel benieuwd hoe het beter kan voor het dier in jou ogen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De waanzin van massaproductie

                        Er is maar 1 oplossing: geboortebeperking wereldwijd invoeren. Teveel is teveel

                        Comment


                        • #13
                          Re: De waanzin van massaproductie

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Er is maar 1 oplossing: geboortebeperking wereldwijd invoeren. Teveel is teveel
                          Dan moet je Franciscus & Co eerst hun C4 geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De waanzin van massaproductie

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Dan moet je Franciscus & Co eerst hun C4 geven.
                            Misschien gaat het ongewild sneller wanneer Noord Korea (of een ander land) zo maf is een nucleaire oorlog te beginnen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De waanzin van massaproductie

                              heel goed gefilmd toch.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X