Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Een vriend van mij had het ook voor op degelijke manier.

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Eén van mijn préférés.
      Omega is altijd al een topmerk geweest. En een plezier om de pols.

      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Een vriend van mij had het ook voor op degelijke manier.
        Dat is wel heel snel hoor.
        Een band zo snel los maken en over de hand trekken of de gesp losmaken. [emoji15]
        Zo snel krijg ik niet eens zelf mijn slot open.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • De nieuwe horlogediscussie

          En nog eens een ander merk, Rodania.
          Doet wat het moet doen, gaat perfect juist, is licht en blijft betaalbaar.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Deze is er ook nog eentje van in onze tijd en dan nog Belgisch. Je hoort er nog maar weinig over, maar ook altijd degelijk geweest en verkocht zeer goed hier te lande.


            Mijn eerste horloge, toen een geschenk op je plechtige communie was een Büren (Büren Watch Company) in midden van de jaren 60 verkocht aan Hamilton, later werd het SSIH (Société Suisse pour l'Industrie Horlogère) . Begin 1970 was het gedaan met Büren en werd alles verkocht aan Swiss Watches Editions - Hamburg. Er zou een link zijn met ETA. In elk geval heeft Büren steeds zeer goeie binnenwerken gemaakt.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat is wel heel snel hoor.
              Een band zo snel los maken en over de hand trekken of de gesp losmaken. [emoji15]
              Zo snel krijg ik niet eens zelf mijn slot open.
              Voor zover dit filmpje echt is natuurlijk. Maar in elk geval is het op dergelijke manier gebeurd bij de vriend.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Heeft iemand die vertrouwd is met automatische horloges een idee wat de minst schadelijke/beste manier is op de datum te wijzigen. Ik hoor en lees dat dit met de uur en minuutwijzer op 6 is. Klopt dat echt? Want daar zijn soms tegenstrijdige berichten over. Zelf heb ik het nog aan geen horlogemaker gevraagd. Er wordt ook beweerd dat dit bijvoorbeeld bij Rolex niet van belang zou zijn.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Heeft iemand die vertrouwd is met automatische horloges een idee wat de minst schadelijke/beste manier is op de datum te wijzigen. Ik hoor en lees dat dit met de uur en minuutwijzer op 6 is. Klopt dat echt? Want daar zijn soms tegenstrijdige berichten over. Zelf heb ik het nog aan geen horlogemaker gevraagd. Er wordt ook beweerd dat dit bijvoorbeeld bij Rolex niet van belang zou zijn.

                  Zes uur is goed


                  Bij het verzetten van de datum bij horloges met een zgn. “snelverzetmechanisme” bevindt het datumwiel zich tussen 22.00u en 01.00u in een “kritische positie” (vooropgesteld dat de wijzers correct geïnstalleerd zijn en de datum effectief rond middernacht verspringt).

                  Door tussen deze posities de datum via de "snelverzet-positie van de kroon te “verdraaien” kan je dus een tandje van het datumwiel of het datumverzet-palletje “forceren”, met alle gevolgen vandien…

                  De twee acties gebeuren immers onafhankelijk van elkaar (de datum verzet zich automatisch via een met het werk meelopend tandwiel met pal, terwijl het snelverzet-mechanisme gewoon via de kroon manueel bediend wordt.

                  Bij de ETA 2824-2 uurwerken met snelverzet, mag je de datum gewoon verzetten wanneer je maar wil.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Zes uur is goed


                    Bij het verzetten van de datum bij horloges met een zgn. “snelverzetmechanisme” bevindt het datumwiel zich tussen 22.00u en 01.00u in een “kritische positie” (vooropgesteld dat de wijzers correct geïnstalleerd zijn en de datum effectief rond middernacht verspringt).

                    Door tussen deze posities de datum via de "snelverzet-positie van de kroon te “verdraaien” kan je dus een tandje van het datumwiel of het datumverzet-palletje “forceren”, met alle gevolgen vandien…

                    De twee acties gebeuren immers onafhankelijk van elkaar (de datum verzet zich automatisch via een met het werk meelopend tandwiel met pal, terwijl het snelverzet-mechanisme gewoon via de kroon manueel bediend wordt.

                    Bij de ETA 2824-2 uurwerken met snelverzet, mag je de datum gewoon verzetten wanneer je maar wil.
                    Als ik een horloge op 06.30 plaats, wil dat zeggen dat die zal verspringen als beide wijzers ook 12 staan? Ik zou hieruit afleiden dat de twee wijzers op 6 voor het horloge dan 18.30 is. Met mijn GMT master II is dat geen probleem gezin de 24 uur schaal.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Net nog de onderstaande procedure gevolgd bij een horlogewissel:
                      - Eerst het uur aanpassen totdat je de datum ziet wisselen. Je weet dan dat het horloge op 12 uur ‘s nachts staat. Vervolgens naar 6u30 doordraaien.
                      - Dan de datum juist zetten
                      - Tot slot het uur juist zetten
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Ok.., ik heb het begrepen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Zeer klassiek en van topkwaliteit



                          Last edited by enero; 16 augustus 2018, 19:58.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Toch knap, die Grand Seiko’s.
                            Hi-beat, Springdrive, Zaratsu,... er zijn nogal wat technische hoogstandjes in terug te vinden.
                            Het is niet mijn stijl en valt buiten mijn budget maar ik kijk er met plezier naar.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Tijd voor nog eens een beeldje, want dit blijft natuurlijk een fotografieforum. Dan Henry is een Braziliaanse verzamelaar met een onwaarschijnlijk uitgebreide collectie van zeldzame horloges en een interessante website waarop je een deel van die verzameling kan bewonderen. Daarnaast verkoopt hij nieuwe interpretaties van uurwerken die niet meer gefabriceerd worden. Ze zijn genoemd naar een jaartal waarin ze op de markt waren. Hieronder mijn Dan Henry 1970, met op de achtergrond een Olympus die denkelijk uit dezelfde periode stamt. Die Pen lag in de garage onder een hoop puin toen we ons huis kochten. Het is een half-frame camera. Uit nieuwsgierigheid heb ik er wel eens een rolletje film mee geschoten, maar echt kapot was ik niet van de resultaten. Het blijft wel een aardig ding om af en toe eens uit zijn vintage leren hoesje te halen en te bewonderen.

                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Zeer mooie foto en compositie. Beide elementen passen perfect bij mekaar.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X