Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: De nieuwe horlogediscussie

    Het linkje is toegevoegd. Ik struikelde op die site al dadelijk over een interessant lijstje: de 25 populairste horloges onder 1000 euro, gebaseerd op zoekopdrachten op chrono24. Laat mijn favoriet uit die lijst, een Seiko 5 met blauwe sunburst wijzerplaat nu ook nog eens de goedkoopste uit dat overzicht zijn.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #47
      Re: De nieuwe horlogediscussie

      Misschien een interessant artikel voor sommigen. Best deze copiëren in je zoeksite want directe link lukt blijkbaar niet.

      "The billion-dollar grey market in watches upsets big brands"
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #48
        Re: De nieuwe horlogediscussie

        Uniek document over een groot man... Eerste interview in de opname. Dateert uit 1959.
        Verder nog enkele interessante creaties voor die tijd.

        To date, this is the only known interview of Hans Wilsdorf, Founder Of Rolex to ever been seen by the public. You can find the transcript for this video as w...
        Last edited by enero; 30 juli 2018, 13:18.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: De nieuwe horlogediscussie

          En ook van Breitling eens een mooi overzicht: https://youtu.be/_XtwPkZvkEM
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: De nieuwe horlogediscussie

            Breitling = mijn eerste liefde nadat ik al lange tijd Seiko had gehad en mij nog geen Breitling kon permitteren. Mijn eerste dateert van eind jaren '80. Jammer dat ze met een nieuwe CEO en een nieuwe lijn niet meer diezelfde aantrekkingskracht uitstralen. De klassiekers gelukkig nog wel
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Misschien een interessant artikel voor sommigen. "The billion-dollar grey market in watches upsets big brands"
              Interessant artikel maar ik vind het eigenaardig dat het grijze circuit blijkbaar een groter probleem is dan al de namaak die floreert. Al die fabrikanten voelen het natuurlijk rechtstreeks in hun portemonnee wanneer hun dure horloges met een stevige korting verkocht worden. Een namaakhorloge van 200 euro gaat daarentegen naar iemand die toch nooit het origineel zou kopen. Maar op de lange termijn denk ik dat namaak een veel kwadere zaak is. Je leest nu al in discussies dat velen ervan uit gaan dat het merendeel van de Rolexen die je op straat ziet vervalsingen zijn. Op 2dehands.be wordt door verkopers zelfs opgeschept dat hun aanbieding niet van de echte te onderscheiden is met het blote oog. Niemand lijkt tegen dat soort praktijken op te treden - afgezien van die obligatoire ene container per jaar die ze in Antwerpen tegenhouden om ostentatief voor de camera met een buldozer over al de namaak te rijden.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #52
                Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Interessant artikel maar ik vind het eigenaardig dat het grijze circuit blijkbaar een groter probleem is dan al de namaak die floreert. Al die fabrikanten voelen het natuurlijk rechtstreeks in hun portemonnee wanneer hun dure horloges met een stevige korting verkocht worden. Een namaakhorloge van 200 euro gaat daarentegen naar iemand die toch nooit het origineel zou kopen. Maar op de lange termijn denk ik dat namaak een veel kwadere zaak is. Je leest nu al in discussies dat velen ervan uit gaan dat het merendeel van de Rolexen die je op straat ziet vervalsingen zijn. Op 2dehands.be wordt door verkopers zelfs opgeschept dat hun aanbieding niet van de echte te onderscheiden is met het blote oog. Niemand lijkt tegen dat soort praktijken op te treden - afgezien van die obligatoire ene container per jaar die ze in Antwerpen tegenhouden om ostentatief voor de camera met een buldozer over al de namaak te rijden.
                Ik ben ervan overtuigd dat er toch veel wordt gedaan om de namaak te lijf te gaan, maar dit is blijkbaar dweilen met de kraan open.
                Wat de grijze markt betreft, ben ik een regelmatige bezoeker van Chrono24 en stel vast dat het toch enkel maar de minder gevraagde modellen zijn die genieten van een korting. Modellen die momenteel zeer populair zijn, worden daar zelfs soms aan het dubbele van de prijs aangeboden. Wie koopt dat ??? Allicht zij die teveel geld hebben of het ze zo machtig wordt dat ze voor een bepaald model niet kunnen wachten. 5% meer betalen kan er volgens mij nog in, maar al wat meer is vind ik belachelijk, althans voor de liefhebber. Als je met zo'n grijze handelaar spreekt zegt die natuurlijk altijd dat hij duurder heeft moeten inkopen dan de officiële prijs.
                En dat het merendeel van de Rolexen vervalst is zou kunnen, vandaar de vraag soms : "is het een echte?".
                Onlangs heb ik enkele contacten gehad met de klantendienst in Genève van het fameuze merk. Na een mail wilden ze via telefoon rechtstreek met mij praten. Ze beweren daar wel op de hoogte te zijn van de situatie van grijze markten, van verkoop aan grijze handelaars via hun eigen AD's. Ze beweren echter dat het voor hen onmogelijk is dit te controleren gezien één keer een horloge verkocht is aan hun dealers, zij daar nog weinig aan te zeggen hebben, gezien ze geen eigenaar meer zijn. Maar als ze weet krijgen van eentje, dan vliegt die er onmiddellijk uit. Ik neem dat natuurlijk met een korreltje zout. Maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn door de officiële garantiekart te laten onderteken door de eerste eigenaar. De meeste grijze handelaren willen immers exemplaren zonder ondertekende kaart. Ik merk ook op dat sommige AD's de klant verplichten om dit te doen, anders krijgen ze er geen, anderen doen dit misschien niet.
                Een andere vaststelling tijdens mijn gesprek was dat ze wel degelijk eerst van hun minder gevraagde modellen proberen af te geraken. Toen ik zei dat ik kandidaat ben voor een tweetal populaire modellen , zei de man mij dat ik misschien ook wel zou kunnen geïnteresseerd zijn in een ander model.
                Ik ben daar dus niet zoveel te weten gekomen, wat ik wel ergens begrijp. Hij raadde mij aan om te blijven aandringen bij mijn dealer.
                Maar het is ook zo dat een dealer eerder een exemplaar van de speciallekes zal verkopen aan een goeie klant.
                Maar het is en blijft een bizarre markt.
                Last edited by enero; 31 juli 2018, 14:49.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Die dealers weten ook waar ze mee bezig zijn.
                  Feit is dat er in Europa nogal strikte regels zijn. Als een dealer een horloge gekocht heeft, dan mag die doorverkopen aan wie hij wil. Binnen of buiten europa.
                  Zomaar een dealer opzeggen of de leveringen beperken is niet zo simpel. Kan zijn dat ze in Zwitserland andere regels hebben.

                  VW heeft ook van die trukjes geprobeerd, en dealers verboden om auto's te verkopen aan andere dealers (in het buitenland), en dat heeft hun toch een pak boetes opgeleverd.

                  Die praktijken komen natuurlijk alleen voor doordat de marges van de dealers behoorlijk aantrekkelijk zijn.
                  Als de marge 40% is, en er komt een buitenlandse grijze dealer interesse tonen in een lot van 20 uurwerken aan 20% korting, dan is dat een mooi order, en de verleiding groot om de zaak te beklinken.

                  Comment


                  • #54
                    Re: De nieuwe horlogediscussie

                    De milkshaker van McDonalds heeft een probleempje

                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Roemeense knuffeldieven. De naam alleen al is zo "vriendelijk". ;-/

                      Een Roemeens koppel moet zich voor de strafrechter in Brugge verantwoorden voor diefstallen van peperdure horloges met behulp van de zogenaamde “knuffeltruc”.
                      Last edited by Skitch; 6 augustus 2018, 21:27.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #56
                        Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        De milkshaker van McDonalds heeft een probleempje

                        Ge had precies beter een Tag of Breitling gekocht. [emoji16]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ge had precies beter een Tag of Breitling gekocht. [emoji16]
                          Ik niet, maar die MacDonalds shaker misschien. Heb nog geen Parkinson en shake ook "nog" niet.
                          Last edited by enero; 7 augustus 2018, 06:10.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #58
                            Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Roemeense knuffeldieven. De naam alleen al is zo "vriendelijk". ;-/

                            https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180806_03650363
                            Een vriend van mij heeft dat voorgehad tijdens de wereldbeker voetbal op het terras van een hotel in hartje Brussel. Na een doelpunt van de Belgen ging iedereen verbroederen. Ook hen die blijkbaar andere bedoelingen hebben. Mannen gaven mekaar schouderklopjes en sommigen gingen ook verder. Ondertussen was mijn vriend zijn horloge kwijt. Het waren jammer genoeg heerschappen van vreemde herkomst aan hun accent te horen... Een andere vriend is de mannen nog achterna gelopen, maar te vergeefts.
                            Last edited by enero; 7 augustus 2018, 06:11.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #59
                              De nieuwe horlogediscussie

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik niet, maar die MacDonalds shaker misschien. Heb nog geen Parkinson en shake ook "nog" niet.
                              Nog niet zeg je, begin dan alvast maar te sparen voor een deftige horloge tegen dat het wel zover is.
                              Ge ziet dat Rolex ook niet meer is wat het was hé. [emoji1][emoji1][emoji1]

                              En daarom moet men dan jaren wachten als men er eentje bestelt tot die lijm droog is. [emoji41]
                              Last edited by VerSeg; 7 augustus 2018, 12:43.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                ‘k Zal uw wijze raad volgens zoals steeds trouwens. Maar naar dat het schijnt is de lijm nu wel beter..
                                Last edited by Franciskine; 7 augustus 2018, 16:13.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X