Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44

Standaard Re: De nieuwe horlogediscussie

300 m is méér dan voldoende hoor
    Veel hoger is allemaal marketing - het is natuurlijk leuk om 1000 m op de wijzerplaat te hebben, maar ik denk niet dat iemand dat ooit gaat / kan controleren.

Behalve James Cameron misschien - maar die wordt er dan ook dik voor betaald

Hoe diep een mens kan duiken hangt af van de conditie van de mens en de uitrusting. Het wereldrecord is in handen van de Egyptische Ahmed Gabr. Hij dook maar liefst 332,35 meter diep. Bijzonder aan deze duikactie was dat de heenreis slechts twaalf minuten duurde, maar dat hij vijftien uur (!) nodig had om weer boven water te komen.

Standaard De nieuwe horlogediscussie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Of zetten ze er 300m op, maar begint het bij 10m al te begeven?
    Ze zouden gek moeten zijn om dat dan ook zwart op wit te zetten.

En als 300 meter niet genoeg is, dan gaan we naar 1220 meter.
    Misschien begeeft die het pas bij 30 meter.

Dweilen met de kraan open of de zee dweilen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En eens iets anders ... een Rosskopf Chemin de fer.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 14 juli 2018 om 00:13 Reden: Foto bijgewerkt
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En eens iets anders ... een Rosskopf Chemin de fer.
    Mooi! Wist je dat ze daar speciale glazen stolpjes voor verkopen, waar die zakhorloges dan kunnen in hangen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Mooi! Wist je dat ze daar speciale glazen stolpjes voor verkopen, waar die zakhorloges dan kunnen in hangen?
    En waar denk je dat die hier in hangt?
    Even uitgehaald voor de foto, anders te veel reflectie.
    En ja, ze werkt nog perfect en heeft geen schade.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Tof, is dit vroeger effectief gemaakt voor stationschefs en zo of meer voor algemeen gebruik? Zakhorloges heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken. Mijn GSM is mijn hedendaags zakhorloge.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Even de Belgische kaart trekken: Recentelijk zijn er Gentse en Antwerpse startups bijgekomen die horloges ontwerpen. Gavox bestaat blijkbaar al wat langer.

Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Tof, is dit vroeger effectief gemaakt voor stationschefs en zo of meer voor algemeen gebruik? Zakhorloges heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken. Mijn GSM is mijn hedendaags zakhorloge.
    Het hele verhaal van dit exemplaar ken ik niet, deze is steeds in de familie gebleven en is alvast veel ouder dan mezelf.

Hier de achterkant ervan.

Er zijn er blijkbaar veel van gemaakt, vooral ook op vraag van de verschillende spoorwegmaatschappijen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Gisteren tijdens het joggen luisterde ik naar een podcast waarin toevallig zakhorloges het hoofdthema waren. Het was een interview met één van de mannen van Vortic - zij kopen loopwerken van oude zakhorloges en monteren die in een 3D-geprint titanium polshorloge. Blijkbaar worden veel oude Amerikaanse zakhorloges omgesmolten om het goud of zilver van de behuizing te recupereren. Het binnenwerk is dan 'afval' en zij doen er nog iets nuttigs mee. Niet doen met uw horloge, dat is te fraai!

Vanmorgen na het ontbijt mijn Archimede Pilot eens voor de lens gezet, in goed gezelschap.

Dit is een 'Flieger type A', losjes gebaseerd op de specificaties waarmee fabrikanten tot 1942 horloges mochten fabriceren voor de Luftwaffe. Zoals je van Duitsers kan verwachten draaide alles rond efficiëntie:
    • Een groot rond horloge, typisch 55 mm zodat het goed zichtbaar is
    • Zwarte wijzerplaat, witte luminiscerende letters en zwaardvormige wijzers voor een optimaal contrast
    • Geen merknaam, een eenvoudige typografie en op '12' een driehoekje met twee bolletjes
    • Een grote diamantvormige kroon zodat je ook met handschoenen het horloge op kan winden
    • Lang leren bandje zodat men het zowel rond de pols als rond de mouw van een schaapsleren pilotenjack kan dragen

Na 1942 kwam type B in omloop met op de buitenrand minutenaanduidingen en binnenin een aparte circel met de uuraanduidingen. Die modellen zijn visueel veel drukker en daar hou ik niet zo van.
    Je kan nog altijd horloges met de originele specs kopen. De echte liefhebbers kopen er ook liefst eentje van één van de 5 originele fabrikanten, zoals Stowa, Laco of IWC.
    Laatst gewijzigd door Laurens; 15 juli 2018 om 10:01 Reden: tikfoutjes

Effe een kleine OT: ik vind de camera minstens zo mooi! Waar is de tijd....
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

Vanmorgen na het ontbijt mijn Archimede Pilot eens voor de lens gezet, in goed gezelschap.
    Naast de lens en toch op de foto.
    Is wel een duidelijk afleesbare en redelijk sobere horloge.
    Wel al redelijk die 55mm, maar dat past ook bij die kloeke Duitsers.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Waar is de tijd....
    Er juist voor/naast Marc.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

De Archimede is ‘maar’ 42 millimeter, ook daarin wijkt dit model af van de originele specificaties. Veel groter zou niet lukken met mijn polskes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Er juist voor/naast Marc.
    Scherp!
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

De Archimede is ‘maar’ 42 millimeter, ook daarin wijkt dit model af van de originele specificaties. Veel groter zou niet lukken met mijn polskes.
    Dat is inderdaad een groot verschil.
    Voor mijn pols is 43 tot 46 mm zeker geen probleem, daarboven is het al wat moeilijker.
    Een 40 mm is wat aan de (te) kleine kant voor mij.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Eéntje van de minder gekende kleine Zwitserse uurwerkmaker JUVENIA (1860), Jura - La Chauds-de-Fonds, Zwitserland.
    Maakte één van de eerste dames polshorloges. Sedert eind tachtiger jaren in handen van de Aziaten.
    Dit is er nog eentje van begin jaren '80 en nog een manuele.
    Indien niet aan de arm wordt deze lady's beauty wel met de grootste zorg bewaard. Hetgeen rond de kast zit is immers van bijzondere waarde.

Laatst gewijzigd door enero; 16 juli 2018 om 21:44
    Leeft en LAAT LEVEN !

Suggesties om deze lijsten aan te vullen zijn welkom. Over uurwerken lezen of luisteren is een goede afwisseling na een avondje Lighroom.
    Is deze link iets?
    https://www.watchtime.net

Ziet er in elk geval interessant uit.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik ken geen enkele duiker die ooit dieper is geweest dan 30m, dus ik zou niet weten waarom dat uurwerk dan niet zou volstaan.
    Of zetten ze er 300m op, maar begint het bij 10m al te begeven?
    dan zitten er hier op het forum toch enkelen die al wel eens tot veertig, vijftig en zelfs zestig meter duiken hoor. Mogelijk zelfs die tot een honderdtwintig meter gaan met trimix. Voor mezelf is de diepste duik tot hiertoe drienveertig meter geweest aan de punt in Gorishoek (oosterschelde). Maar inderdaad, onderwater zou ik echt geen horloge meenemen, daar bestaan betere zaken met meer mogelijkheden voor.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. [ Sony ] Nieuwe Sony snellader BC-QZ1 voor de nieuwe FZ1000 batt.
    Door Bobb in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31 maart 2018, 19:41
  2. Meer tele door nieuwe body of nieuwe lens ?
    Door Fox in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 5 juli 2017, 18:54
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 september 2016, 13:14
  4. Canon EOS 450D met nieuwe lens of een totaal nieuwe camera?
    Door dierckx.tobias in forum Camera's
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 8 juli 2012, 16:58
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 februari 2010, 13:34

Regels voor berichten