Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: de Japanse dominantie

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ik geef je eentje die ze op alle gebied overklast, Nissan GTR. Is misschien duurder maar wel een droomauto.
    Hoe kan je die nu vergelijken met een bmw 5 of A6 ??
    GTR sportwagen, terwijl a6 en 5-serie toch een serieuze gezinstoets hebben....
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #17
      Re: de Japanse dominantie

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Nee, niet akkoord.
      Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.
      Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
      En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.
      Subaru XV bv. KLIK

      Ik heb 25 jaar met Subaru gereden, en daar kan mijn huidige Mercedes niet aan tippen qua mekaniek, wegligging enz.

      Alleen het het in de tijd ontbreken van diesel heeft mij de overstap laten maken, tegenwoordig hebben ze nu ook sinds een paar jaar een boxer diesel,

      en deze zou zijn uitgeroepen tot de beste dieselmotor ter wereld. KLIK
      Last edited by Guest42; 28 augustus 2012, 11:51.

      Comment


      • #18
        Re: de Japanse dominantie

        een kameraad, die sinds jaar en dag bij BMW werkt (freak in hart en nieren, slaapkamer hangt vol BMW posters, en thuis alles BMW wat de klok slaat), rijdt ook sinds jaar en dag met BMW.
        Tot over enkele maanden dan toch want hij was de miserie met zijn recente BMW modellen meer dan beu en hij heeft zich een Mazda gekocht; betrouwbare motoren, loepzuivere mechaniek, etc.

        voor hem voorlopig nooit meer BMW dus... maar een degelijke en betrouwbare Jap
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #19
          Re: de Japanse dominantie

          Dertien jaar met een Mazda 323F Trsi gereden.
          Droom van een wagen, nooit is daaraan iets kapot gegaan.
          Was in die tijd al volledig verzinkt toen Audi met grote trom aankondigde dat ze hun 'Luxe' wagens zouden verzinken.
          Duitse auto's vooruit op Japanse, een lachertje zeker?
          Qua technische snufjes (geen overbodige luxe dus) kon BMW, Mercedes of andere daar niet eens aan tippen.
          Toen de Japanse wagens op de Europese markt verschenen barsten die van zogezegde luxe, bij Duitse wagens was een deurbekleding zelfs een optie.
          Ok, ze roesten na enkele jaren.
          Mijn VW kever begon al te roesten na enkele maanden. Italiaanse en Franse wagens roestenden terwijl je er naar keek.
          Nu rijd ik met een Mercedes Class A.
          Zuinige 2000CC Diesel maar bijna € 400,00 jaarlijkse rijtaks, halo. (Japanners maken 1800CC diesels.)
          Na vijf jaar nog niks roest en slechts 2 lampjes (knipperlicht achteraan) moeten vervangen.
          Maar als hij te lang in de vlakke zon heeft gestaan slaat de boordcomputer tilt, zo gaan mijn ruitenwissers soms aan of werken de ruitenheffers niet meer. (Nooit gehad zulke dingen bij mijn Mazda.)
          Gelukkig blijft het bij dat en slaat de rest van de veiligheid voorzieningen niet op hol!
          Trouwens, Mazda staat al jaren aan een stuk nummer 1 in Duitsland als de betrouwbaarste wagen.
          En waarom zijn Japanse wagens zo duur geworden?
          Door de invoer taks die Europa oplegt ter bescherming van hun eigen industrie, maar gelijk hebben ze natuurlijk anders hadden we hier geen industrie meer.

          Dat gezegd zijnde, Leica en Hasselblad zijn fantastisch maar veel en veel te duur in vergelijking met de Japanse merken, ondanks de invoertaksen.
          Wie droomt er niet van ooit eens een Hasselblad of een Leica in zijn bezit te hebben?


          Grtz, RF


          Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

          Comment


          • #20
            Re: de Japanse dominantie

            Grappig, eigenlijk is MB, BMW enzo dus slecht

            Onze 12jaar oude C-klasse, is tijdje geleden de kaap van 200.000km over gegaan,
            nog nooit zotte kosten moeten aan doen,
            wel beetje roest, aan een plek waar ooit iemand is tegen gereden...

            maar die wagen, rijdt als nieuw, en is van alle luxe voorzien

            maar waarom het hier plots over auto's moet gaan?
            Ik vond gewoon een sportcar als gtr (een coupe) vergelijken met een sportieve gezinswagen vrij gek...
            (vergelijk de gtr dan eerder met de m6, en dan is de vergelijking correct en is de gtr een snellere wagen).

            verder ga je van elk merk mensen vinden die positieve ervaringen hebben, als mensen met negatieve ervaringen.
            Mijn renault clio zit vol rammeltjes, kraakjes en irritaties, ik vermoed dat de 100.000halen moeilijk wordt,
            dit terwijl ik mensen ken die met eenzelfde clio 300.000km rijden...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #21
              Re: de Japanse dominantie

              Heb nooit beweerd dat de Duitse wagens slecht zijn hé. Ben zelfs heel tevreden van mijn A'atje, als de boordcomputer niet zot doet.

              Een Mazda 323F Trsi (mooie indrukwekkende naam hé) was een vierdeurs gezinswagen 1800CC, met een heel sportieve lijn weliswaar.
              (Betaalde wel rijtaks voor een sportwagen.)
              De opvolgers van de 323F geleken nergens meer op, zelfs de huidige 3 is niet zo sportief qua uitzicht.

              Grtz, RF


              Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

              Comment


              • #22
                Re: de Japanse dominantie

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Heb nooit beweerd dat de Duitse wagens slecht zijn hé. Ben zelfs heel tevreden van mijn A'atje, als de boordcomputer niet zot doet.

                Een Mazda 323F Trsi (mooie indrukwekkende naam hé) was een vierdeurs gezinswagen 1800CC, met een heel sportieve lijn weliswaar.
                (Betaalde wel rijtaks voor een sportwagen.)
                De opvolgers van de 323F geleken nergens meer op, zelfs de huidige 3 is niet zo sportief qua uitzicht.

                Grtz, RF
                Was maar een mopje hoor (vandaar de overdreven glimlachende smiley).
                't is zoals ik in mijn laatste paragraaf zei:
                van elk merk/type vind je enorm positieve, als enorm negatieve reacties,
                de dag van vandaag écht slechte auto's vinden is volgens mij vrij moeilijk...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: de Japanse dominantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                  Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
                  Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?



                  Leica is nergens te bekennen.

                  Dus, hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?
                  Door het merk er in grote witte letters op te zetten.

                  Stel, je mag mee als fotograaf achter op een motor, 200 Km in de gietende regen, een wielerwedstrijd verslaan, welke zou jij dan nemen,
                  een Leica of een hasselblad, of een van hier reeds genoemde japanners ?
                  Ik alvast een Nikon of Canon, uit de serie met één cijfer, dan hoef ik mij weinig zorgen te maken.

                  Comment


                  • #24
                    Re: de Japanse dominantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Grappig, eigenlijk is MB, BMW enzo dus slecht

                    Onze 12jaar oude C-klasse, is tijdje geleden de kaap van 200.000km over gegaan,
                    nog nooit zotte kosten moeten aan doen,
                    wel beetje roest, aan een plek waar ooit iemand is tegen gereden...

                    maar die wagen, rijdt als nieuw, en is van alle luxe voorzien
                    Nee toch niet zo slecht; mijn '89er BMW rijdt nog alsof ie net uit de showroom komt en ziet er op een paar plekjes roest na (die weldra worden opgeknapt) nog heel aantrekkelijk en
                    goed uit. Ook al staat zijn teller momenteel op +365.000km heb ik er nog maar een paar mechanische onkosten aan gehad; de mazoutpomp en ambriage maar verder geen zware kosten.

                    en ge moest eens zien hoe ge daarmee opvalt wanneer je ermee rondrijdt, soms kruip ik bijna onder het stuur omdat mensen blijven gapen naar de wagen...

                    Enige nadeel eraan is de hoge wegentaks: 2400cc en amper 86pk en ik betaal net geen €600 aan taks.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #25
                      Re: de Japanse dominantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Nee toch niet zo slecht; mijn '89er BMW rijdt nog alsof ie net uit de showroom komt en ziet er op een paar plekjes roest na (die weldra worden opgeknapt) nog heel aantrekkelijk en
                      goed uit. Ook al staat zijn teller momenteel op +365.000km heb ik er nog maar een paar mechanische onkosten aan gehad; de mazoutpomp en ambriage maar verder geen zware kosten.

                      en ge moest eens zien hoe ge daarmee opvalt wanneer je ermee rondrijdt, soms kruip ik bijna onder het stuur omdat mensen blijven gapen naar de wagen...

                      Enige nadeel eraan is de hoge wegentaks: 2400cc en amper 86pk en ik betaal net geen €600 aan taks.
                      Dat je nog met die oude meuk mag rijden verbaast me wel een beetje.
                      Ik denk dat de Emma_Maersk op een kilometer minder troep uitstoot dan jouw auto.
                      Het zal niet lang duren of rijden met die oude meuk wordt een milieudelict.

                      Comment


                      • #26
                        Re: de Japanse dominantie

                        En ik vraag me af wie van deze posters ietwat basisbenul heeft van autotechniek, lees : ooit eens zijn handen heeft vuil gemaakt.
                        En zo ja : aan wat ?

                        Comment


                        • #27
                          Re: de Japanse dominantie

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Dat je nog met die oude meuk mag rijden verbaast me wel een beetje.
                          Ik denk dat de Emma_Maersk op een kilometer minder troep uitstoot dan jouw auto.
                          Het zal niet lang duren of rijden met die oude meuk wordt een milieudelict.

                          Ik hoop wel dat haar BMW minder verbruikt dan dit vaartuig. Ooit een docu gezien van één of ander schip. Tankbeurt kostte circa 1 miljoen dollar.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: de Japanse dominantie

                            BMW

                            Comment


                            • #29
                              Re: de Japanse dominantie

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              En ik vraag me af wie van deze posters ietwat basisbenul heeft van autotechniek, lees : ooit eens zijn handen heeft vuil gemaakt.
                              En zo ja : aan wat ?
                              Daar zou jij nog weleens aardig van versteld kunnen staan...

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Dat je nog met die oude meuk mag rijden verbaast me wel een beetje.
                              Ik denk dat de Emma_Maersk op een kilometer minder troep uitstoot dan jouw auto.
                              Het zal niet lang duren of rijden met die oude meuk wordt een milieudelict.

                              en wat is het alternatief? een "gezondere" wagen kopen die om de 500km stukken heeft en die ook enorm milieubelastend is? zelfs meer milieuonvriendelijk dan mijn oud krel?

                              nee geef mij maar een oude maar degelijke auto waarmee je praktisch nooit panne hebt tegenover zo'n recent model.

                              trouwens, ik betaal veel wegentaks voor een jaartje rijden, dat is dan ook meteen mijn bijdrage aan en voor het milieu.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #30
                                Re: de Japanse dominantie

                                Rij met een 6 jaar oud karretje van 90 pk en 1900 CC (dieseltje) : nieuw gekocht, en 0 € "bizarre" kosten en 0 pannes (en nee : het is geen japanner).
                                Als jij werkelijk denkt dat enkel oude knarren betrouwbaar zijn : denk maar snel iets anders. En denken dat een kar met 365000 km. nog evengoed rijdt als nieuw...
                                Geef mij qua comfort toch ook maar een recente wagen. Als ik mijn oude Toyota vergelijk met waar ik nu mee rij, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om te wisselen.
                                Hoe jij een recente wagen meer vervuilend kan noemen dan zo'n oud kreng ? De kans dat een euro 5 of 6 het op dat vlak niet kan halen van een euro 1 is redelijk klein...
                                Dat geldt trouwens zowel voor benzine als diesel auto's.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X