Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Ik heb de combinatie GPS/Dashcam gekocht omdat je op de weg ( ik doe toch ong 30.000km per jaar ) nooit weet wat je kan overkomen.
    Gelukkig maar 1 keer de beelden nodig gehad...... een camionette die een spade uit de laadbak verloor tijdens het rijden op de autostrade en tegen mijn vooruit terecht kwam......chauffeur van geen kwaad bewust dus reed gewoon door.
    Ik kon niet meer doorrijden..... verschietelijk hoor....direct gestopt langs de kant waar net een grotere pechstrook was.
    Beelden aan mijn verzekeringsagent gegeven en daardoor ook geen discussies gehad....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #32
      Re: Dashcam

      Ik gebruik al bijna twee jaar een mio moov Touch 658. Makkelijk te installeren en verwijderen, goede beeldkwaliteit en reële snelheidsweergave via het schermpje. Geen omkijken naar!


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
      500px.com/wimdekoster

      Comment


      • #33
        Re: Dashcam

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En om terug to the point te gaan.
        Waarvoor heb je nu die webcam al kunnen gebruiken?
        Ik vind het overbodig, en ik haat kabels die los in de auto liggen.
        Losliggende kabels ligt aan de gebruiker, elke kabel kan men met wat goede wil wegwerken.

        Al twee keer kunnen gebruiken na een ongeval en maar goed ook dat we die hadden.
        Bij laatste ongeval hadden we zelf nooit geweten wat er echt gebeurd was zonder de beelden.
        Beiden afgevoerd door ziekenwagen en ter plaatse geen verklaring kunnen afleggen ... tegenpartij had alle kans om het een draai te geven, wat dank zij de beelden te bewijzen viel.

        Het eerste wat de politie vroeg wanneer ze de verklaring (een week later) kwamen afnemen was of ze de beelden van de dashcam mochten hebben als bewijs.
        En TS weet waarover dit gaat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Dashcam

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Losliggende kabels ligt aan de gebruiker, elke kabel kan men met wat goede wil wegwerken.
          @Gebruiker: Praat eens met je autodealer.
          Die kan misschien een nette voedingsverbinding maken met de kabeltjes achter de achteruitkijkspiegel.
          Voor een goede monteur is het soms maar 30' werk.

          Comment


          • #35
            Re: Dashcam

            Oorspronkelijk geplaatst door lingze Bekijk bericht
            @Gebruiker: Praat eens met je autodealer.
            Die kan misschien een nette voedingsverbinding maken met de kabeltjes achter de achteruitkijkspiegel.
            Voor een goede monteur is het soms maar 30' werk.
            Dat klopt volledig ... alleen moet TS eerst weten of hij die nu in twee wagens wil gebruiken of niet, anders komt er van wegwerken niet veel in huis. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Dashcam

              toch wel, je kan op beide wagens een kabeltje laten voorzien dat je dan maar aan te sluiten hebt.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #37
                Dashcam

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                toch wel, je kan op beide wagens een kabeltje laten voorzien dat je dan maar aan te sluiten hebt.
                Dan moet je ook twee voedingsets kopen ... dan ben je al bijna even goed om twee dashcams te kopen. [emoji1]
                Afhankelijk van de dashcam natuurlijk.

                Trouwens de meeste dashcams voor vaste montage worden gekleefd ... dan zit die ook vast.
                Als men niet met een zuignap wil werken en geen kabels wil zien, dan zit men redelijk beperkt in keuzes.

                En bij lease wagens is het vaak niet toegelaten om iets te laten inbouwen, hangt af van de voorwaarden.
                Maar als dat zonder schade kan, dan merken ze het meestal niet eens.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Dashcam

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht

                  Misschien ook niet onbelangrijk, weten in welke landen het verboden om een dash-cam te gebruiken.
                  vb: Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal
                  en dan zijn er nog landen die twijfelachtig zijn.
                  Inderdaad, 6 weken geleden controle gehad in de buurt van Bitburg, dashcam moeten verwijderen, er is een verslag opgemaakt.
                  Schending van de privacy heet dat daar.
                  Last edited by RichKE; 23 oktober 2017, 19:19.
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                  Comment


                  • #39
                    Re: Dashcam

                    En een persoonlijke ervaring ... dat gebruik in meerdere voertuigen is men snel beu, steeds alles veranderen ook al is het maar weinig.
                    Hier elke wagen zijn eigen dashcam.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Dashcam

                      Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      Inderdaad, 6 weken geleden controle gehad in de buurt van Bitburg, dashcam moeten verwijderen, er is een verslag opgemaakt.
                      Schending van de privacy heet dat daar.
                      Klopt dit? ik geloof niet dat als ie uitgeschakeld is men iets kan zeggen. Anders heb ik in ieder geval een probleem met mijn vaste installatie.
                      En betekend dit ook dat ik geen foto's meer mag maken in het openbaar?

                      Last edited by Rudy; 23 oktober 2017, 20:47.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Dashcam

                        Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                        Inderdaad, 6 weken geleden controle gehad in de buurt van Bitburg, dashcam moeten verwijderen, er is een verslag opgemaakt.
                        Schending van de privacy heet dat daar.
                        Streetview is ook erg beperkt in DE en A .(Ö)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #42
                          Re: Dashcam

                          Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                          Inderdaad, 6 weken geleden controle gehad in de buurt van Bitburg, dashcam moeten verwijderen, er is een verslag opgemaakt.
                          Schending van de privacy heet dat daar.
                          Een navigatie met dashcam is in dit geval misschien beter. Je ziet in eerste instantie alleen de navigatie en dat mag wel overal. Je moet al echt gaan kijken aan de achterkant om die (kleine) camera te zien.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #43
                            Dashcam

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Een navigatie met dashcam is in dit geval misschien beter. Je ziet in eerste instantie alleen de navigatie en dat mag wel overal. Je moet al echt gaan kijken aan de achterkant om die (kleine) camera te zien.
                            Hmmm ... die achterkant (voorkant) is anders wel het eerste dat ze van buitenaf zien en de reden kan zijn om u tegen te houden.
                            En voor wie er specifiek naar zoekt (politie), die is daarop getraind om ze te vinden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Dashcam

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En een persoonlijke ervaring ... dat gebruik in meerdere voertuigen is men snel beu, steeds alles veranderen ook al is het maar weinig.
                              Hier elke wagen zijn eigen dashcam.


                              Ja ik zou zelfs overwegen om er voor elke wagen eentje te kopen, want dat wisselen doet ge 5 keer maar daarna is de lol eraf hé

                              Maar ik zal echter met ééntje beginnen - stel dat het tegenvalt.

                              Nu eerst nen betere adapter voor mijne iPad Pro 12.9 bestellen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #45
                                Re: Dashcam

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Ik rijd al een jaartje rond met deze, zowel front als rear camera, weliswaar vast ingebouwd. Wil geen gedoe met kabels en dergelijke, zoals zuignappen. :-(
                                Learn about the F770, with its slim design and SUPER NIGHT VISION and Time Lapse features.

                                Prima toestel, goede beeldkwaliteit, eenvoudig in gebruik.
                                Toestel is praktisch onzichtbaar, heeft ook geen scherm, wat voor mij zeer belangrijk is. Nog een scherm voor je neus wil ik niet.
                                Valt die klever dan niet op?
                                Die is toch groter dan een standaard zuignap en zit toch ook op de voorruit gekleefd?
                                Nog nooit losgekomen met de warmte?
                                Ziet er ook wel deftig uit volgens reviews.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X