Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dashcam

    Marc,

    Als je die in 2 wagens gebruikt, dan is de SD eruit halen poepsimpel omdat je het toestel in je handen kan nemen.

    Maar eerste vraag die je moet stellen ... waar gebruik je de dashcam voor?
    Om elke rit te filmen en bij te houden of enkel in geval van problemen op de weg (ongeval of dergelijke)?
    De vraag is dan hoe vaak men iets gaat overzetten naar de PC.

    Een vaste dashcam is moeilijk meeneembaar naar verschillende voertuigen hé. [emoji41]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Dashcam

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Een scherm op de dashcam vind ik enorm storend!
      Dat is zeer persoonlijk natuurlijk ... ik vind het net zeer handig omdat men toch steeds opnieuw de dashcam moet richten als men deze zoals Marc in meerdere voertuigen wil gebruiken.
      Dat kan ook via de smartphone, maar dat vind ik dan weer niet zo handig ... alles heeft voor- en nadelen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Dashcam

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat is zeer persoonlijk natuurlijk ... ik vind het net zeer handig omdat men toch steeds opnieuw de dashcam moet richten als men deze zoals Marc in meerdere voertuigen wil gebruiken.
        Dat kan ook via de smartphone, maar dat vind ik dan weer niet zo handig ... alles heeft voor- en nadelen..
        Bij mij is het een vaste installatie, en dn is het scherm overbodig. Als je natuurlijk tussen meerdere auto's moet dezelfde cam gebruiken is dt wat anders.
        Maar hoe doe je dat met de achterste camera dan?,(voor mij is die even belangrijk als de voorste)

        Comment


        • #19
          Dashcam

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Bij mij is het een vaste installatie, en dn is het scherm overbodig. Als je natuurlijk tussen meerdere auto's moet dezelfde cam gebruiken is dt wat anders.
          Maar hoe doe je dat met de achterste camera dan?,(voor mij is die even belangrijk als de voorste)
          TS gaf aan in meerdere voertuigen te willen gebruiken ... vandaar dat ik in die richting geantwoord heb.
          Ik heb zelf enkel vooraan een camera ... meestal voldoende om te bewijzen dat je zelf niet in fout bent.
          Men zou dan ook rondom moeten kunnen filmen ... voor wanneer er iemand op zijkant inrijdt, maar aan alles is een grens.

          Bij mij zitten twee voetjes bij, eentje met zuignap en eentje om te kleven ... met die laatste wordt het ook een vaste installatie indien men de voeding wegwerkt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Dashcam

            Misschien interessant om weten.

            Comment


            • #21
              Re: Dashcam

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Marc,

              Als je die in 2 wagens gebruikt, dan is de SD eruit halen poepsimpel omdat je het toestel in je handen kan nemen.

              Maar eerste vraag die je moet stellen ... waar gebruik je de dashcam voor?
              Om elke rit te filmen en bij te houden of enkel in geval van problemen op de weg (ongeval of dergelijke)?
              De vraag is dan hoe vaak men iets gaat overzetten naar de PC.

              Een vaste dashcam is moeilijk meeneembaar naar verschillende voertuigen hé. [emoji41]
              Ik wil hem gebruiken in geval van problemen, dus neen, ik moet noiet dagelijks de filmpjes zien.

              Ben er ook nog niet uit of ik hem alleen in MIJN wagen installeer ( dus dan "kan" ie vast ) of dat ik switch tussen de lease wagen en de eigen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: Dashcam

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik heb zelf enkel vooraan een camera ... meestal voldoende om te bewijzen dat je zelf niet in fout bent.
                Je zou eens opnames moeten zien van mensen die zich druk achter je maken, niet normaal!!!
                Opzij ook opnemen zou nog beter zijn. Maar dat bestaat vooralsnog niet in een pakketje ;-)

                Comment


                • #23
                  Re: Dashcam

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Je zou eens opnames moeten zien van mensen die zich druk achter je maken, niet normaal!!!
                  Opzij ook opnemen zou nog beter zijn. Maar dat bestaat vooralsnog niet in een pakketje ;-)
                  Ooit zal dat nog wel verder uitgewerkt worden.

                  For the best truck dash camera range, shop with us. Single to quad cams, backup cams, wired and wireless multicams - we have them all with regular discounts.
                  My photo's

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dashcam

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Je zou eens opnames moeten zien van mensen die zich druk achter je maken, niet normaal!!!
                    Opzij ook opnemen zou nog beter zijn. Maar dat bestaat vooralsnog niet in een pakketje ;-)
                    Inderdaad, ik erger me dagelijks aan mensen die door de duivel achterna gezeten worden. Niet normaal hoeveel haast sommige hebben. Zij die mij te dicht naderen daar ga ik trager en trager rijden. En als ze nog dichtbij mijn kont blijven dan stop ik. Je houdt afstand tot uw voorligger en als het niet snel genoeg gaat dan haal je in. Maar niet bumperkleven want dan word ik woest.
                    Dus inderdaad een camera aan de achterkant moet ik eens gaan bekijken.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dashcam

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Inderdaad, ik erger me dagelijks aan mensen die door de duivel achterna gezeten worden. Niet normaal hoeveel haast sommige hebben. Zij die mij te dicht naderen daar ga ik trager en trager rijden. En als ze nog dichtbij mijn kont blijven dan stop ik. Je houdt afstand tot uw voorligger en als het niet snel genoeg gaat dan haal je in. Maar niet bumperkleven want dan word ik woest.
                      Dus inderdaad een camera aan de achterkant moet ik eens gaan bekijken.
                      idem hier

                      En dan halen ze uiteindelijk supergevaarlijk in om 10 seconden later als eerste voor het rode licht te staan.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Dashcam

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        En dan halen ze uiteindelijk supergevaarlijk in om 10 seconden later als eerste voor het rode licht te staan.
                        Ik zie dagelijks bumperklevers, maar daar zijn twee groepen in.
                        De eerste daarvan is ongeveer 90% en gaat kleven achter wie onnodig lang links blijft rijden of onnodig traag rijdt.
                        De resterende 10% zijn deze dat altijd gehaast zijn.

                        Misschien moeten ze ook eens wat meer filmpjes posten van traag-rijders of links-rijders en zo ook eens de oorzaken wat meer in de media brengen.
                        (Slecht idee ... is maar als voorbeeld)

                        Als men daarvoor een dashcam moet kopen, dan is men verkeerd bezig want dan dient het vooral om een ander een loer te draaien en niet om zichzelf te verdedigen in geval van een ongeval.
                        Men ziet deze dan ook vaak op internet verschijnen, maar enkel het deel dat hun best uitkomt ... nooit wat vooraf gebeurde en vaak de uitlokking was.

                        Men kan alles gebruiken of misbruiken ... de grens tussen de twee is vaak heel klein.

                        Maar dan kan een dashcam voor sommigen eigenlijk ook een oplossing zijn ... om eens uit te zoeken waarom ze aan hun gat komen plakken. [emoji1]

                        Wat mij betreft doet iedereen met zijn dashcam wat hij wil, maar wie hem misbruikt loopt ooit zelf wel eens tegen de lamp. [emoji1]
                        Last edited by VerSeg; 22 oktober 2017, 00:14.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dashcam

                          Ik wil die cam enkel en alleen voor mijn eigen veiligheid; en misschien af en toe om eens een reisroute vast te leggen.

                          Maar over "snelheid" gesproken: vaak wordt je haast van de baan gereden als je tracht de wettelijke snelheidslimieten te respecteren.

                          Ik vind het raar dat er nog geen enkele verkeersorganisatie een achterruitsticker heeft uitgebracht: "OPGELET! IK RESPECTEER DE SNELHEIDSLIMIET! "

                          Dan is dit onmiddellijk duidelijk voor bumperklevers.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dashcam

                            wel even opletten met respecteren van de snelheidslimiet want de snelheidsmeter van de wagen geeft meestal te traag aan. Als ik mijn snelheidsmeter vergelijk met mijn gps snelheid dan kan de laatste tien km huur minder aangeven. Als ik dus met effectief 120 rijd denken velen dat ik te snel ben omdat hun meter 120 aangeeft terwijl ze slechts 110 rijden.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #29
                              Dashcam

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              wel even opletten met respecteren van de snelheidslimiet want de snelheidsmeter van de wagen geeft meestal te traag aan.
                              Te hoog (snel) bedoel je, waardoor je te traag gaat rijden. [emoji1]

                              Als ik mijn snelheidsmeter vergelijk met mijn gps snelheid dan kan de laatste tien km huur minder aangeven. Als ik dus met effectief 120 rijd denken velen dat ik te snel ben omdat hun meter 120 aangeeft terwijl ze slechts 110 rijden.
                              Het is inderdaad zo dat een correct werkende GPS meer de reëele snelheid weergeeft dan de teller van de wagen, bij bepaalde wagens dan toch.

                              Bij bepaalde merken is dat vaak heel juist, ik vergelijk dat aan 120 op de snelweg.
                              Met BMW zit daar maar 1 of 2 km/u verschil op, afhankelijk van de slijtage van de banden .
                              Audi is ook redelijk juist, maar bij sommige andere merken ligt het verschil veel hoger en inderdaad 7 tot 10 km/u (meer ook al gezien) verschil is geen uitzondering.

                              Dat zijn dan die dat volgens de teller mooi 120 blijven rijden op de linker rijstrook (effectief misschien 105 à 110) en vinden dat anderen weer gehaast zijn omdat ze voorbij willen. [emoji1]

                              De reden waarom ik mijn dashcam met display genomen heb, om de effectieve snelheid te kunnen zien en gemiddeld 7 km/u sneller te kunnen rijden zonder in overtreding te zijn ... teller van mijn Citroën wijkt inderdaad 7 km/u af met de huidige winterbanden.

                              Wel zien dat de GPS een snelle is, dan is de refresh rate hoog genoeg om verschil in snelheid snel weer te geven.
                              En in sommige dichtbebouwde steden niet altijd even correct, maar de betere toestellen geven dan even de snelheid niet weer.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dashcam

                                En om terug to the point te gaan.
                                Waarvoor heb je nu die webcam al kunnen gebruiken?
                                Ik vind het overbodig, en ik haat kabels die los in de auto liggen.

                                Nog even aan zij die stevig beginnen te vertragen en de duivel aandoen aan bumperklevers....
                                je reageert op agressief gedrag door op een andere manier agressief te worden, dat escaleert en daar komen ongelukken van. Ik keur bumperklevers niet goed, helemaal niet, maar ik erger me ook aan mensen die denken zelf politie te moeten spelen.
                                Onnodig afremmen op,de autostrade is een even zware overtreding.
                                Als er dan achter jou ongelukken gebeuren, dan ben je mee verantwoordelijk. Ik ga opzij, en hoop dat die bumperklevers elders hun fratsen voortzetten.

                                Comment

                                Working...
                                X