Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daklegger gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Daklegger gezocht

    Aangezien dit chit-chat is en hier toch heel wat volk komt lezen stel ik mijn vraag hier eens.
    Ik ben op zoek naar een betrouwbare en betaalbare daklegger . Momenteel liggen er leien en zonnepanelen op. De leien kunnen eventueel vervangen worden door gewone pannen. De zonnepanelen moeten ook terug geplaatst worden. Zonnepanelen wegnemen en terug plaatsen zou ik eventueel nog zelf kunnen doen. De dakwerker moet dan enkel de dakhaken op de keepers monteren ik doe dan de rest wel.

    Dus als je een daklegger weet liefst in oost vlaanderen ( werken moeten in wetteren uitgevoerd worden ) mag je dit hier altijd laten weten.

    mir

    Hieronder het dak waarover het gaat :

    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Daklegger gezocht

    Wij hebben deze gehad :http://www.desmet.info/dakwerken.html

    Zeer tevreden van geweest (1996). Echte vaklui. zeer groot en vrij moeilijk dat met tegelpannen. Ze liggen er ook nog steeds allemaal op en hebben stormwinden ook doorstaan.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Daklegger gezocht

      Johan Podevijn in Moorsel-Aalst is blijkbaar een zeer goed dakwerker.
      Bij Dakwerken Podevijn uit Moorsel(Aalst) kunt u terecht voor alle timmer- en dakwerken voor zowel nieuwbouw, renovatie, zinkwerken en gevelbekleding. Maak nu een afspraak.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Daklegger gezocht

        Ik ga ze beide alvast contacteren. Hoeveel offertes zouden jullie vragen?,Ik dacht aan een stuk of 5 ?

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Daklegger gezocht

          Waarom tegelijkertijd niet opteren om dubbel zoveel zonnepanelen te plaatsen, en dat op geïsoleerde Ide platen
          speciaal geschikt voor montage van zonnepanelen.
          Die platen hebben een zeer grote draagkracht waardoor minder hout nodig op die kant.
          Op een nieuwbouw heb je op deze manier je zonnepanelen gratis.

          Comment


          • #6
            Re: Daklegger gezocht

            We hebben nu 4770Wp zonnepanelen. Dit is bijna voldoende voor ons jaarlijks verbruik. Als ik dubbel zoveel panelen plaats gaat mijn teller onder nul. Tenzij ik een warmtepomp plaats ipv mijn condensatieketel. Maar daar heb ik geen centen voor en ben ook bang dat ze de mensen met zonnepanelen nog wel zullen liggen hebben als ze hun slimme meters gaan uitrollen.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Daklegger gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik ga ze beide alvast contacteren. Hoeveel offertes zouden jullie vragen?,Ik dacht aan een stuk of 5 ?

              mir
              De Smet is niet van de goedkoopste, maar wel een zeer goeie. Wij hebben indertijd slechts aan deze een offerte gevraagd omdat wij wisten dat het zeer goeie waren.
              Last edited by enero; 27 maart 2015, 19:49.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Daklegger gezocht

                Desmet komt misschien morgen al kijken.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Daklegger gezocht

                  Wij hebben in ons dat een viertal lucarnes met afgeronde afdekking in rood koper en die mannen hebben dat perfect afgewerkt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Daklegger gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    We hebben nu 4770Wp zonnepanelen. Dit is bijna voldoende voor ons jaarlijks verbruik. Als ik dubbel zoveel panelen plaats gaat mijn teller onder nul. Tenzij ik een warmtepomp plaats ipv mijn condensatieketel. Maar daar heb ik geen centen voor en ben ook bang dat ze de mensen met zonnepanelen nog wel zullen liggen hebben als ze hun slimme meters gaan uitrollen.

                    mir
                    Die slimme meters zullen nog niet voor meteen zijn hoor Mir en netvergoeding wordt alvast terug gedekt door
                    de GSC die terug komen (alvast voor installaties 2013 en 2014)
                    Als je nog belastingplichtig bent, een hypothecair krediet, laten schrijven bij de notaris en je krijgt nog de helft
                    van je investering terug.
                    Een vriend van mijn heeft in 2014 ook nog Kw piek bijgeplaatst en werkt nu volledig op nul, en dat met accumulatie
                    een warmtepomp is natuurlijk nog zuiniger.
                    Mijn schoonzoon heeft in 2014 nog een rij van vier aaneenpalende huizen gezet waar de volledige zuidgerichte achterkant
                    is gedekt met die speciale Ide platen en zonnepanelen over de ganse vlakte van de vier huizen, kostprijs van de achterkant
                    met geïsoleerde Ide platen en zonnepanelen met omvormers was niet hoger dan de met pannen gedekte voorkant,
                    vooral ook omdat er in dat achterdak een stuk minder hout is gebruikt vanwege de draagkracht van die platen.
                    Moest ik nog meer zuidgericht en geschikt dak hebben, dan leg ik van morgen nog een paar Kw bij.
                    De gewone lucht lucht warmtepompjes smijten ze tegenwoordig naar je hoofd, en voor het tussenseizoen werkt dat perfect,
                    als je natuurlijk naar die dure pompen gaat zien die verdampen tot buitentemperaturen tot -20°C dan is dat een ander verhaal.
                    In ieder geval Mir, ik zou er geen seconde over moeten nadenken om Ide platen met isolatie te plaatsen, zeker als het om een
                    gewoon recht dak gaat zonder dakramen, beter afgedicht en beter geïsoleerd zal je moeilijk vinden en je kan ook voor dakpanstructuur kiezen.
                    Ziet er wel niet uit als een tegeldak zoals dat van enero, maar wij horen dan ook niet bij de super rijken hé
                    Last edited by Guest42; 28 maart 2015, 06:39.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Daklegger gezocht

                      Kan je me eens de gegevens bezorgen van de installateur die bij je vriend die IDE plaatsen geplaatst heeft ?

                      Waar heb je dat gelezen dat GSC terug gaan komen?

                      Ik heb die ide panelen gevonden maar deze in onderstaande pdf zijn eerder voor de industrie. Dat trekt toch op niks als je dat op een woning als de mijne plaatst?

                      Joris Ide is een sterke, internationale speler in de staalindustrie. Na meer dan 3 decennia ontwikkelden we een duidelijke aanwezigheid in meer dan 15 landen. Dankzij onze sterke waarden en toegewijde mensen blijven we groeien en evolueren.


                      mir
                      Last edited by mir; 28 maart 2015, 07:25.
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Daklegger gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Kan je me eens de gegevens bezorgen van de installateur die bij je vriend die IDE plaatsen geplaatst heeft ?

                        Waar heb je dat gelezen dat GSC terug gaan komen?

                        Ik heb die ide panelen gevonden maar deze in onderstaande pdf zijn eerder voor de industrie. Dat trekt toch op niks als je dat op een woning als de mijne plaatst?

                        Joris Ide is een sterke, internationale speler in de staalindustrie. Na meer dan 3 decennia ontwikkelden we een duidelijke aanwezigheid in meer dan 15 landen. Dankzij onze sterke waarden en toegewijde mensen blijven we groeien en evolueren.


                        mir
                        Hier de nieuwsbrief van de VREG Mir net voldoende om het netgebruik te dekken. http://us5.campaign-archive1.com/?u=...&id=bf3bec836c

                        Voor de geziene kant van je dak kan je kiezen voor geïsoleerde dakpanplaten, pagina 7 prijzen per dikte met isolatie staan er bij. http://www.joriside.be/nl-BE/~/media...LATENpdf.ashx/
                        En voor de zuidkant waar je zonnepanelen op komen hebben ze ook speciale platen, (fotovoltaïsche oplossingen) http://www.joriside.be/nl-BE/~/media...ISOLARpdf.ashx
                        blijkbaar ook niet echt duidelijk op hun website te vinden, maar staan allen in hun toonzaal te Zwevezele, misschien eens bellen of ze je de gepaste documentatie willen opsturen.

                        Voor alle duidelijkheid, mijn vriend heeft zijn bijkomende zonnepanelen zelf geplaatst.
                        Wie die vier huizen van mijn schoonzoon heeft gedekt, zal ik moeten vragen, enige wat ik weet, is dat deze platen wel volledig bedekt zijn met zonnepanelen, en je eigenlijk niet ziet wat daar onder steekt, maar volgens mij heb je ook de mogelijkheid rails te monteren op die dakpanplaten indien je niet van plan bent zonnepanelen bij te plaatsen.

                        Als je iets of wat handig bent, zeer gemakkelijk zelf te doen Mir, met twee man plaats je makkelijk zo een dak op twee dagen en het grote voordeel is dat deze platen een zeer grote zelfdraagendheid hebben, waardoor weinig hout voldoende is om het dak te dragen, een bijkomend voordeel is dat er bijna geen luchtspleten zijn, zo een dak is volledig potdicht, en de prijs valt ook zeer goed mee met 44€ per vierkante meter met 100mm pur isolatie.
                        Last edited by Guest42; 28 maart 2015, 21:06.

                        Comment

                        Working...
                        X