Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

    Kan jaren zijn dat wij geen Croque's eten, maar als dat uitzonderlijk dan wel eens zou gebeuren bakt mij vrouw dat in de pan. Smaakt echt Croque.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

      Ik ga zeker de gegeven links verder onderzoeken. Dank je, mannen.
      En wat de pan betreft: dat doe ik voor mezelf wel eens. Bij ons heet dat een "vrijgezellenboterham". Da's dus voor die enkele keer dat ik mijn vrouw uit huis is en ik dus voor mijn eigen hap moet zorgen.
      Destijds maakte ik zelfs in de pan "pan pizza's" met overschot van brood, kaas, hesp, tomaat, e.d. D'er liep toen een reclame op de Hollandse STER reclame: hip, hip, hoera voor de panpizza. Zou ik best nog eens kunnen doen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Was die niet bedoeld voor een Mechelse stoof? Zo had m'n moeder zaliger er een om wafels te baken.
        Neen, heb het ooit nog weten kopen op het voedingssalon toen dat nog iets voorstelde. Zeker 40 jaar oud. Ziet er ongeveer zo uit: http://oud-geluk.nl/tosti-ijzer1/

        Comment


        • #19
          Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dank je voor de reacties. Stefan, enig idee welk merk?
          Was dit ff vergeten maar merk is dus Domo ;-)

          Comment


          • #20
            Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

            Dank voor alle reacties. Ik ga toch even contact opnemen met de handelaar waar ik die FriFri gekocht heb, want 1200W moet heter en sneller kunnen. Maar ik check ook de genoemde merken. 'k Zal bv eens bij Kieskeurig ten rade gaan.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Kan jaren zijn dat wij geen Croque's eten, maar als dat uitzonderlijk dan wel eens zou gebeuren bakt mij vrouw dat in de pan. Smaakt echt Croque.
              Wij doen dit ook met de pan en dan nog het liefst met grof bruin boerenbrood.

              Comment


              • #22
                Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                We gebruiken hier al jaren " No stick toast bag's".
                Gewoon verticaal in de toaster.
                Geen gepruts, uitgelopen kaas...proper en makkelijk herbruikbaar.

                Hebben wij ooit eens bij 'n kaasproduct gratis gekregen (Carrefour), maar je kan ze bv bij VDB kopen.
                Koop je NOSTIK TOAST & GRILL BAGS X2 aan de laagste prijs bij Vanden Borre. Snelle levering of afhaling in de winkel na 30 minuten.

                ...of zoek gewoon op "Nostik toastbags"

                Comment


                • #23
                  Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Dank voor alle reacties. Ik ga toch even contact opnemen met de handelaar waar ik die FriFri gekocht heb, want 1200W moet heter en sneller kunnen. Maar ik check ook de genoemde merken. 'k Zal bv eens bij Kieskeurig ten rade gaan.
                  Zeer wss de thermostaat die defect is, hier gaan de tosti's gewoon op de contact grill (panini toaster).
                  Zo kun je er tenminste ook nog van alles tussen steken zoals ananas bv. Zonder dat het allemaal geplet wordt.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Zeer wss de thermostaat die defect is, hier gaan de tosti's gewoon op de contact grill (panini toaster).
                    Zo kun je er tenminste ook nog van alles tussen steken zoals ananas bv. Zonder dat het allemaal geplet wordt.
                    Thermostaat hoeft niet defect te zijn. Thermostaten werken op basis van een bimetaal, dus mechanisch en hebben altijd een regelvijsje. In de fabriek worden ze afgesteld en wordt het vijsje vastgezet met een druppel hittebestendig lak (of zoiets).
                    Je hebt er geen idee van hoeveel materiaal er op het containerpark beland met een panne van niks. Onze pizza oven was na een paar maanden dood, blijkbaar had een of andere Italiaan gevonden dat hij na het belsignaal geen vijzen meer moest aandraaien, een gelijkaardige oven aangeraden aan een collega die heel enthousiast was daarover. Na 2 jaar : ook dood. Ik heb hem eens meegenomen : een onderbemeten thermische zekering. Ik heb daar een iets hogere waarde in gesoldeerd (kostprijs 0,5 €). Werkt sindsdien al jaaaaaren probleemloos. Haar grootste probleem was een collega die niet wou rekenen voor zijn werk . Allee, ik heb dan van mijn hart een steen gemaakt en .... 2€ gevraagd.

                    Ik zou in ieder geval toch zelf dat ding openvijzen Les, zoveel zit er daar écht niet in. Geef die vijs een paar draaien (eentje met de keer) en kijk wat de verwarmingselementen doen, vroeger of later uitvallen. De nieuwe temperatuurschaal ga je opnieuw moeten leren kennen, dat wel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      ...
                      Ik zou in ieder geval toch zelf dat ding openvijzen Les, zoveel zit er daar écht niet in. Geef die vijs een paar draaien (eentje met de keer) en kijk wat de verwarmingselementen doen, vroeger of later uitvallen. De nieuwe temperatuurschaal ga je opnieuw moeten leren kennen, dat wel.
                      Goeie tip!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Goeie tip!
                        Maar niet echt als het nog onder garantie kan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar niet echt als het nog onder garantie kan.
                          Dat moet ik idd eerst checken. Ik vermoed van wel, zelfs!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                            Uit de handleiding:

                            Met regelbare thermostaat
                            – Dit apparaat is uitgerust met een thermostaat waarmee de temperatuur kan worden aangepast aan de diverse bakwijzen en worden behouden.
                            – Het temperatuurniveau kan worden geregeld met de knop in het midden van de bovenkap (foto pagina 3)
                            – Deze knop bevat 8 mogelijke standen. Optimale stand: 6-8 naargelang het gebruikte deeg.
                            – Naargelang u zachte en lichtgele wafels wenst of krokante, diepgele wafels, draait u de knop in wijzerzin. Volg en kies hierbij de kleur die overeenstemt met uw smaak.
                            – Het lampje dooft na enkele minuten uit (voorverwar-mingstijd). Dit betekent dat de gewenste temperatuur is bereikt en dat de thermostaat perfect werkt.
                            – Het apparaat is nu klaar voor gebruik
                            Blijkbaar heeft die knop niets met minuten te maken, en ligt de nadruk van dit toestel toch eerder op het bakken van wafels.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                              In Denaldi is er nu een croque monsieur voor €11.99, in aanbieding.
                              Als je er 100 croques mee bakt dan kosten ze 0.1199 € per stuk aan materiaal kosten. :-))
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                                Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
                                Uit de handleiding:



                                Blijkbaar heeft die knop niets met minuten te maken, en ligt de nadruk van dit toestel toch eerder op het bakken van wafels.
                                Het klopt dat de huidige 'tostiplaten' kunnen vervangen worden door 'wafelplaten', maar voor dat laatste hebben we het toestel nooit gekocht. 'Krokante, diepgele wafels' volgens de manual. Ik zal 'm volgende keer 'ns maximaal (op 8) proberen.
                                Toch geeft die knop duidelijk 'min' aan (=minuten, tijd dus), en geen temperatuuraanduiding.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X