Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 38 van 38

Standaard Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Goeie tip!
    Maar niet echt als het nog onder garantie kan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Maar niet echt als het nog onder garantie kan.
    Dat moet ik idd eerst checken. Ik vermoed van wel, zelfs!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.3) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.2.5)

Uit de handleiding:

Met regelbare thermostaat
    – Dit apparaat is uitgerust met een thermostaat waarmee de temperatuur kan worden aangepast aan de diverse bakwijzen en worden behouden.
    – Het temperatuurniveau kan worden geregeld met de knop in het midden van de bovenkap (foto pagina 3)
    – Deze knop bevat 8 mogelijke standen. Optimale stand: 6-8 naargelang het gebruikte deeg.
    – Naargelang u zachte en lichtgele wafels wenst of krokante, diepgele wafels, draait u de knop in wijzerzin. Volg en kies hierbij de kleur die overeenstemt met uw smaak.
    – Het lampje dooft na enkele minuten uit (voorverwar-mingstijd). Dit betekent dat de gewenste temperatuur is bereikt en dat de thermostaat perfect werkt.
    – Het apparaat is nu klaar voor gebruik
    Blijkbaar heeft die knop niets met minuten te maken, en ligt de nadruk van dit toestel toch eerder op het bakken van wafels.

In Denaldi is er nu een croque monsieur voor €11.99, in aanbieding.
    Als je er 100 croques mee bakt dan kosten ze 0.1199 € per stuk aan materiaal kosten. :-))
    We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt. (Einstein)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
    Uit de handleiding:

Blijkbaar heeft die knop niets met minuten te maken, en ligt de nadruk van dit toestel toch eerder op het bakken van wafels.
    Het klopt dat de huidige 'tostiplaten' kunnen vervangen worden door 'wafelplaten', maar voor dat laatste hebben we het toestel nooit gekocht. 'Krokante, diepgele wafels' volgens de manual. Ik zal 'm volgende keer 'ns maximaal (op 8) proberen.
    Toch geeft die knop duidelijk 'min' aan (=minuten, tijd dus), en geen temperatuuraanduiding.
    https://i.imgur.com/3IJG1fH.jpg
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.3) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.2.5)

Les, volgens gebruiksaanwijzing is de knop alleen bedoeld voor temp....hier stukje uit handleiding.." – Dit apparaat is uitgerust met een thermostaat waar-mee de temperatuur kan worden aangepast aan de diverse bakwijzen en worden behouden.– Het temperatuurniveau kan worden geregeld met de knop in het midden van de bovenkap (foto pagina 3)– Deze knop bevat 8 mogelijke standen. Optimale stand: 6-8 naargelang het gebruikte deeg.– Naargelang u zachte en lichtgele wafels wenst of krokante, diepgele wafels, draait u de knop in wij-zerzin. Volg en kies hierbij de kleur die overeenstemt met uw smaak.– Het lampje dooft na enkele minuten uit (voorverwar-mingstijd). Dit betekent dat de gewenste tempera-tuur is bereikt en dat de thermostaat perfect werkt."
    Heb hier een soortgelijk " wafelijzer/ tosti apparaat" ..kwestie van juiste stand zetten..brood er tussen en paar keer kijken of die bruin genoeg is en de kaas gesmolten...succes en eet smakelijk..
    Laatst gewijzigd door Mullie; 14 februari 2018 om 21:00

Toch geeft die knop duidelijk 'min' aan (=minuten, tijd dus), en geen temperatuuraanduiding.
    https://i.imgur.com/3IJG1fH.jpg
    Of de 'min' van minimum?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
    Of de 'min' van minimum?
    Ik denk ook dat het eerder dat wil betekenen.
    Maar hij kan al eens beginnen op 8 ... zal dan wel warmer worden en sneller bakken.

Bij de beschrijving van de knop staat:
    "6. Regelingsknop van de thermostaat"
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 14 februari 2018 om 23:11
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Het is inderdaad de min van minimum, in zo'n apparaat zit altijd een thermostaat, het is dus zeker geen timer zoals bij een broodrooster (dan zou dat ding ook automatisch open moeten gaan als de croques klaar zijn, en dat is niet het geval, je moet die zelf open doen).

Met een simpel infrarood thermometertje zou je de temperatuur van de platen kunnen meten, je hebt daarvoor geen dure geijkte thermometer nodig.
    Op die manier is vrij gemakkelijk vast te stellen of de thermostaat defect is of niet.
    Ik heb hier de maximumtemperatuur van mijn "paninimaker" nog niet gecontroleerd, voor croques zet ik die wel altijd op de hoogste stand, en dat werkt prima. Daarom heb ik het infraroodthermometertje er nog niet voor gebruikt, maar dat gebruik ik wel altijd om te controleren of de frietketel voldoende afgekoeld is om geen gevaar meer op te leveren terwijl ik die terug opberg.
    Als je wil dat ik de temperatuur van die paninimaker controleer, dan doe ik dat wel even, je mag dan hier mijn infrarood thermometer wel even komen lenen (of je brengt het apparaat mee zodat we dat even kunnen testen).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Met een simpel infrarood thermometertje zou je de temperatuur van de platen kunnen meten, je hebt daarvoor geen dure geijkte thermometer nodig.
    Op die manier is vrij gemakkelijk vast te stellen of de thermostaat defect is of niet.
    Volledig defect zal die niet zijn mits het toestel wel warmt en blijkbaar ook niet oververhit.
    Maar weet je dan welke temperatuur die echt moet hebben want niet elk type toestel is toch hetzelfde afgesteld op hetzelfde cijfer?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Volledig defect zal die niet zijn mits het toestel wel warmt en blijkbaar ook niet oververhit.
    Maar weet je dan welke temperatuur die echt moet hebben want niet elk type toestel is toch hetzelfde afgesteld op hetzelfde cijfer?
    Ik kan de temperatuur vergelijken met die van het toestel dat ik hier zelf gebruik.
    Bij die temperatuur is er geen probleem om lekkere croques te maken, dat is dat toch een goed referentiepunt?

Het zal niet op een paar graadjes aankomen, een kleine afwijking is daarom ook geen probleem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik kan de temperatuur vergelijken met die van het toestel dat ik hier zelf gebruik.
    Bij die temperatuur is er geen probleem om lekkere croques te maken, dat is dat toch een goed referentiepunt?
    Klopt, voor de croques is dat niets ... maar het is niet gezegd dat de toestellen dezelfde temperatuur moeten/mogen halen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

(something completely different, maar ik zie ook die minutenaanduiding boven de autostrade tegenwoordig, zoiets als Ranst 7 minuten. Ook geen idee wat dat wil zeggen: nog 7 min en je bent in Ranst, zou kunnen, maar dat weet ik ook wel, of 7 min file in Ranst?)
    Als je weet dat je in 7 minuten in Ranst bent, staat die aanduiding op 7 min van Ranst aan 120 per uur (ongeveer 14 km dus). Als er 15 min zou staan op die plaats, dan is dat 8 min meer, en dat betekent dat je 8 minuten tijd zal verliezen door een file

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. Foto's bekijken gaat traag;
    Door Johan G in forum Chit Chat
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 3 juli 2017, 17:14
  2. Dat gaat vooruit!
    Door Ozric in forum Algemeen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 april 2012, 19:46
  3. Scherpstellen gaat zo traag.
    Door Hofie in forum Objectieven