Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controle spoorlijnen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Controle spoorlijnen

    Als dat inderdaad gecontroleerd of geïnspecteerd werd ??????
    Dan ben ik wel heel blij dat ik mij zelden of nooit per trein hoef te verplaatsen.



    En indien sabotage kan ik me niet voorstellen dat de saboteur(s) die bout netjes naast de opening gaan leggen.
    Werk aan de winkel dus bij de NMBS. Je zou voor minder schrikken me dunkt.

  • #2
    Re: Controle spoorlijnen

    tja, je zou eens moeten weten hoeveel camions slecht gecontroleerd worden. Of hoeveel auto's er zonder keuringsbewijs rijden (of verzekering). Of overbeladen camions. En mensen met een remorque die overbeladen is en waarmee ze enkel vooruit kunnen rijden.
    Een recent voorbeeldje: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160706_02373616 7ton overladen. Kan je inbeelden wat er allemaal mis had kunnen gaan.
    Het aantal verkeersdoden op de baan ligt nog altijd beduidend hoger dan dat van het spoorverkeer.

    Comment


    • #3
      Re: Controle spoorlijnen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      tja, je zou eens moeten weten hoeveel camions slecht gecontroleerd worden. Of hoeveel auto's er zonder keuringsbewijs rijden (of verzekering). Of overbeladen camions. En mensen met een remorque die overbeladen is en waarmee ze enkel vooruit kunnen rijden.
      Een recent voorbeeldje: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160706_02373616 7ton overladen. Kan je inbeelden wat er allemaal mis had kunnen gaan.
      Het aantal verkeersdoden op de baan ligt nog altijd beduidend hoger dan dat van het spoorverkeer.
      Is waar, en er kan ook een stuurloze Russische Mig zonder piloot op je huis vallen wanneer je ligt te slapen.....
      Maar dat wil nog niet zeggen dat zij die er prat op gaan meer dan 750.000 reizigers per dag te vervoeren, hun infrastructuur niet moeten in orde houden, omdat er ook auto's, camions etc rondrijden die niet in orde zijn toch !?
      Last edited by Guest17; 29 juli 2016, 09:31.

      Comment


      • #4
        Re: Controle spoorlijnen

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Is waar, en er kan ook een stuurloze Russische Mig zonder piloot op je huis vallen wanneer je ligt te slapen.....
        Maar dat wil nog niet zeggen dat zij die er prat op gaan meer dan 750.000 reizigers per dag te vervoeren, hun infrastructuur niet moeten in orde houden, omdat er ook auto's, camions etc rondrijden die niet in orde zijn toch !?
        daar heb je meer dan gelijk in.
        Maar je gaf ook te kennen dat je (o.a.) om deze reden blij bent niet met de trein te moeten. Het is 1 bout die ze gevonden hebben. En dat is natuurlijk 1 bout te veel, maar al bij al valt dat nog mee. Moest er nu elke week of zelfs elke maand zo'n foto verschijnen, dan zou dat al wat erger zijn. Dan zou je van systematische verwaarlozing kunnen spreken. Ik wou maar aangeven dat het eigenlijk gevaarlijker is met de auto te reizen dan de trein te nemen.
        En dat gezegd zijnde: moet je maar eens op sommige bussen van de Lijn rijden

        Comment


        • #5
          Re: Controle spoorlijnen

          Je gaat met je wagen naar de garage en laat hem perfect in orde zetten, dat belet niet dat de dag nadien een wiel verdwenen is of de bouten losgedraaid werden.
          Met het spoor idem ... je kan nooit beletten dat een gek een moer gaat losdraaien of iemand deze bij montage niet goed bevestigde.
          Het zou allemaal niet mogen, maar één voorval wordt nu wel fors opgeblazen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Controle spoorlijnen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je gaat met je wagen naar de garage en laat hem perfect in orde zetten, dat belet niet dat de dag nadien een wiel verdwenen is of de bouten losgedraaid werden.
            Met het spoor idem ... je kan nooit beletten dat een gek een moer gaat losdraaien of iemand deze bij montage niet goed bevestigde.
            Het zou allemaal niet mogen, maar één voorval wordt nu wel fors opgeblazen.
            Het gaat mij vooral om volgend lijntje : "Door de constante besparingen stellen die inspecties nog weinig voor”

            Comment


            • #7
              Re: Controle spoorlijnen

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Het gaat mij vooral om volgend lijntje : "Door de constante besparingen stellen die inspecties nog weinig voor”
              Ja dat klopt ... maar door besparingen worden vliegtuigen niet onderhouden of liggen wegen er gevaarlijk bij.
              Dagelijks gebeuren er ongevallen op de baan door de slechte staat van de baan, door 1 moer is nog geen trein ontspoord.
              Toch wel bizar dat men in tijden van besparingen en (bijna) geen controles net op die moer uitkomt.
              Men zou bijna gaan denken dat het met opzet gedaan werd om in de krant te komen. 😆
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Controle spoorlijnen

                en dat laatste zinnetje doet me, met mijn slechte inborst, denken aan opzet of in scene gezet met een dubbele agenda
                .
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Controle spoorlijnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Het gaat mij vooral om volgend lijntje : "Door de constante besparingen stellen die inspecties nog weinig voor”
                  2x raden uit wiens mond het komt.

                  Dit stuk spoor in Schaarbeek is op 30 juni nog gecontroleerd. Het is daar gecontroleerd geweest. Zelfs al zou het ene man zijn geweest dan had hij dit gezien, besparing of niet.

                  Persoonlijk vind ik dat die bout er ook wel heel mooi bij ligt.
                  Ook wel vreemd dat de foto van infrabel zelf blijkt te zijn. Dan hebben zij deze toch getrokken? Dus is hun controle er toch wel?
                  Last edited by Tonerider; 29 juli 2016, 10:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Controle spoorlijnen

                    Allee, laat ons den boel maar afsluiten en concluderen dat het opzet is, of in scene gezet werd en dus helemaal niet gevaarlijk is.
                    Iedereen content dan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Controle spoorlijnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Is waar, en er kan ook een stuurloze Russische Mig zonder piloot op je huis vallen wanneer je ligt te slapen.....
                      Is zelfs realistisch...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Controle spoorlijnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                        Ik denk dat hij daarop doelde
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Controle spoorlijnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik denk dat hij daarop doelde
                          Op wat anders zou ik kunnen gedoeld hebben dan ????

                          Comment


                          • #14
                            Re: Controle spoorlijnen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Op wat anders zou ik kunnen gedoeld hebben dan ????
                            Dat bedoelde ik dus maar we wijken af ...
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Controle spoorlijnen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Dat bedoelde ik dus maar we wijken af ...
                              dat vliegtuig ook
                              Bij het ongeluk liet één persoon het leven, toen de MiG neerstortte op zijn ouderlijk huis aan de Doornikserijksweg (N50) in Bellegem, vlak bij de grens met Kooigem.
                              lol, foute zinsbouw.

                              Comment

                              Working...
                              X