Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Standaard Computer formatteren

Ik vroeg me af of je een computer die met een Windows password beveiligd is, kan formatteren of wordt dit ook geweigerd ?

Ik heb hier een aantal oude pc's gekregen, maar ik kan er niets opzetten omdat er "admin" rechten op staan. Zou die voor de kids willen gebruiken, maar ik zou ze dus eerst moeten opkuisen. (De computers hé )
    The only difference between men and boys is the price of their toys !

Standaard Re: Computer formatteren

Mag geen probleem zijn. Opstarten vanop CD/DVD en dan bij de install van het OS eerst een format uitvoeren.
    bye, Maurice
    http://www.on4bam.com en http://blog.on4bam.com/blog/
    Nikon D90 + AF-S 18-105 + Nikon AF-S 70-300 kitlenzen

Installatie voor Ubuntu downloaden op een usb stickje van internet, in de computer steken en stapjes volgen: Vervolgens kun je het naar eigen smaak configureren en de programma's opzetten die je wil. Alles gratis :-) (en ja, je kan er ook libre office opzetten, waarmee je microsoft office-compatibele documenten op kan maken).

Tenminste, als het bedoeld is voor huiswerk van kids. Om games etc op te zetten wordt het al wat moeilijker...
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

opstarten in veilige modus, dan haal je die paswoorden er zo uit.

Opstartdiskette maken met DOS3.0, dan via fdisk partitie verwijderen en opnieuw aanmaken, dan format c: /sys ...

Of ben ik te oud aan het worden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of je een computer die met een Windows password beveiligd is, kan formatteren of wordt dit ook geweigerd ?

Ik heb hier een aantal oude pc's gekregen, maar ik kan er niets opzetten omdat er "admin" rechten op staan. Zou die voor de kids willen gebruiken, maar ik zou ze dus eerst moeten opkuisen. (De computers hé )
    Ik had hetzelfde probleem met een paar Dell computers, kon er langs geen kanten aan, het waren sata schijven, dan maar de HD uit de computer, ingeplugd in een externe HD behuizing met usb, aansluiten op een andere computer, en een paar keer geformatteren kiezen, naar het schijnt zou meerdere keren formatteren het terughalen van vertrouwelijke info tegengaan indien dat nodig blijkt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik had hetzelfde probleem met een paar Dell computers, kon er langs geen kanten aan, het waren sata schijven, dan maar de HD uit de computer, ingeplugd in een externe HD behuizing met usb, aansluiten op een andere computer, en een paar keer geformatteren kiezen, naar het schijnt zou meerdere keren formatteren het terughalen van vertrouwelijke info tegengaan indien dat nodig blijkt.
    dat klopt niet 100%,

dan zou je moeten:
    formatteren -> 100% volschrijven -> formatteren -> 100% volschrijven -> formatteren.

gewoon 3 keer formatteren heeft niet zoveel effect.
    "Wie een verkeerde weg inslaat, moet een heel eind lopen."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    dat klopt niet 100%,

dan zou je moeten:
    formatteren -> 100% volschrijven -> formatteren -> 100% volschrijven -> formatteren.

gewoon 3 keer formatteren heeft niet zoveel effect.
    Ja, zou kunnen, daar bestaan ook programma's voor als ik het goed voorheb, is een tijdje geleden nog een uitzending op tv van geweest, dat sommige mensen vertrouwelijke gegevens zo maar te grabbel gooien bij recyclage van gebruikte computers die een nieuw leven beginnen, ik ben reeds blij als alles terug werkt, wat er voordien op die HD stond interesseerd mij niet.

Als de computer voor je kinderen is, schrijf de disk vol met hun huiswerk, als ze proberen data terug te vinden, leren ze nog iets bij

Ja, zou kunnen, daar bestaan ook programma's voor als ik het goed voorheb, is een tijdje geleden nog een uitzending op tv van geweest, dat sommige mensen vertrouwelijke gegevens zo maar te grabbel gooien bij recyclage van gebruikte computers die een nieuw leven beginnen, ik ben reeds blij als alles terug werkt, wat er voordien op die HD stond interesseerd mij niet.
    Dat is dan weer 100% correct...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
    Als de computer voor je kinderen is, schrijf de disk vol met hun huiswerk, als ze proberen data terug te vinden, leren ze nog iets bij
    I like the way you think.

3 maal overschrijven is niet voldoende. De data is dan nog steeds terug te halen.

CCleaner heeft in de Tools sectie de "Drive Wiper".

Je kunt kiezen hoeveel maal je wilt overschrijven:

3 maal (DOD 5220.22-M)
    7 maal (NSA)
    35 maal (Gutmann)

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    3 maal overschrijven is niet voldoende. De data is dan nog steeds terug te halen.

CCleaner heeft in de Tools sectie de "Drive Wiper".

Je kunt kiezen hoeveel maal je wilt overschrijven:

3 maal (DOD 5220.22-M)
    7 maal (NSA)
    35 maal (Gutmann)

Jan
    Bij mij was de 3 keer ter illustratie,
    had geen zin het verder te typen (en was te lui om ctrl c te gebruiken )
    maar Inderdaad, ccleaner heeft er goeie tool voor.

HDDerase gebruiken.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
    Opstartdiskette maken met DOS3.0, dan via fdisk partitie verwijderen en opnieuw aanmaken, dan format c: /sys ...

Of ben ik te oud aan het worden?
    Voor u is de nieuwe pensioenregeling alvast niet meer van toepassing

OT: yeah geen probleem, wissen die handel.

Evidence eliminator schijnt goed te zijn om werkelijk alles te wissen én nadien valt er niets meer te recupereren.
    Mil
    D90 - D70 - F80 + glas

Een heleboel reacties om de data te verwijderen van de HD maar de vraag van de TS was als ik mij goed herinner om de HD te formatteren en een OS op te installeren...
    bye, Maurice

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Een heleboel reacties om de data te verwijderen van de HD maar de vraag van de TS was als ik mij goed herinner om de HD te formatteren en een OS op te installeren...
    Die had je toch al positief beantwoord?

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Die had je toch al positief beantwoord?
    Indeed.... de rest is ballast
    bye, Maurice

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppos Bekijk bericht
    opstarten in veilige modus, dan haal je die paswoorden er zo uit.
    Ja zolang het een standaard versie betreft, als je bijvoorbeeld XP professional staan hebt werkt dit trucje niet meer.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    http://dextro.smugmug.com/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
    Ja zolang het een standaard versie betreft, als je bijvoorbeeld XP professional staan hebt werkt dit trucje niet meer.
    er is een boot cd die wel werkt op xp pro.
    half uurtje werk,
    alle paswoorden zijn eraf, en geen verdere issues

en als hij dan in den bios ook nog een paswoord heeft gezet kan je niet opstarten van CD, dan word het pas leuk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Mag geen probleem zijn. Opstarten vanop CD/DVD en dan bij de install van het OS eerst een format uitvoeren.
    Dat is idd. de simpelste oplossing.
    Wil je echt zeker zijn dat alle data niet meer te recupereren is > HDDerase gebruiken.
    Werkt ook met SSD.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

OK, bedankt. De data is mijn zorg niet. Wil gewoon de computer kunnen gebruiken.
    Bedankt voor alle reacties !
    The only difference between men and boys is the price of their toys !

Voor iedereen die zijn data veilig, snel en ontspannend wil liquideren:

Stap 1: demonteer de HDD
    Stap 2: zet een hoge spanning op de print (1.000V met een Megger is ideaal)
    Stap 3: boor een paar gaten door de hele drive heen
    Stap 4: sla het geheel tot moes met een voorhamer van 5kg. Draag een veiligheidsbril.
    Stap 5: overgiet de drive (of wat er nog van overblijft) met benzine of ander brandbaar spul, en steek aan. Brandblusser in de buurt?
    Stap 6: verspreid de stoffelijke resten van de nu wel onherstelbaar beschadigde schijf over de 7 wereldzeeën (een paar verschillende vuilzakken kan ook)
    Stap 7: koop een gloednieuwe drive
    Stap 8: installeer die in je PC
    Stap 9: had je backups gemaakt van de belangrijke data ?

Laatst gewijzigd door mnoach; 6 maart 2012 om 10:57
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht

7.13.9. Smiley-gebruik

Smilies zijn leuk en vaak ook nuttig om emoties weer te geven, iets wat anders vrij moeilijk is via een medium als het internet. Gebruik ze echter wel met mate, 10 smilies achter elkaar is nergens goed voor. Let hier dus voor op.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten