Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71Bekijk bericht
afstand rond de 35m
welke dikte ? bepaald merk ?
kost per m ?
Als het niet meer dan 35 meter is kan je RG6 coax nemen dat is de gewone coax wel opletten dat het zwarte is (is uv bestendig).Is het meer dan 35 meter zou je best RG11 kabel nemen dat is een kabel van 11mm dik.Prijzen weet ik niet.Maar ik zou voor 35 meter toch ook al voor die 11mm kabel kiezen.Is allemaal te zien hoe sterk je signaal nog is,zit je vlakbij een versterker of op het einde van een lijn.
Als het niet meer dan 35 meter is kan je RG6 coax nemen dat is de gewone coax wel opletten dat het zwarte is (is uv bestendig).Is het meer dan 35 meter zou je best RG11 kabel nemen dat is een kabel van 11mm dik.Prijzen weet ik niet.Maar ik zou voor 35 meter toch ook al voor die 11mm kabel kiezen.Is allemaal te zien hoe sterk je signaal nog is,zit je vlakbij een versterker of op het einde van een lijn.
'k kan mis zijn, maar mij hebben ze geleerd dat rg11 wil zeggen 11db demping(verlies) per 100 meter kabel
rg6 (die dan ook dikker is) heeft maar 6 db verlies per 100 meter
maar,
'k kan mis zijn
Christiaan
je bent mis
RG6 is de gewone kabel 6mm dik
RG11 is de dikkere kabel en is 11mm dik
je bent mis
RG6 is de gewone kabel 6mm dik
RG11 is de dikkere kabel en is 11mm dik
mir
RG6 heeft een geleider van 18 AWG koper, dat is 0,04 inch diameter oftewel 1,016mm
RG11 heeft een geleider van 14 AWG koper, dat is 0,0641 inch diameter oftewel 1,628mm
De diktes die mir opgeeft kloppen ongeveer.
En de verliezen kan je hier aflezen. Ze zijn duidelijk groter voor de RG6.
Ok dan moet je die inderdaad zelf klaar leggen de lengte van aan je aansluiting binnen (garage technische ruimte of achter tv) tot aan de paal + 10 meter voor bovenaan de paal te geraken.
Die laat je dan opgerold klaar liggen aan je afsluiting.Zij zullen dan een onderboring doen en aansluiten op de paal.
Comment