Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car Wash & Wax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Car Wash & Wax

    Ik behandel mijn (lederen) stuur gewoon met de nog vochtige doek waar ik net daarvoor mijn(pardon onze) lederen salon mee heb gedaan. Daarna nawrijven.
    Okee, dat is in het begin wel wat gladder, maar dat duurt niet lang. Daarbij, ik hou mijn stuur vast op kwart voor 3 of 10 voor 2 en dan zitten de spaken op een goede plaats.

    Comment


    • #77
      Re: Car Wash & Wax

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier ook een wagen met geventileerde zetels en wij kregen een onderhoudsproduct mee om het leder te behandelen ... zal dan logischerwijze toch wel mogen denk in?
      Zou wel altijd het product op een doek aanbrengen en niet te veel ineens, maar liters zet men daar nu ook niet op.

      Andere vraag betreffend leder ... het stuur.
      Nooit mijn stuur durven doen met een product om het niet vettig of glad te maken, maar het voelt zo onaangenaam droog aan.
      Gebruiken jullie daar ook hetzelfde voor?
      Gans interieur en ook stuur doe ik met deze. Het leder wordt er ook wekelijks mee gereinigd. Op een in vier gevouwen microvezeldoekje spuiten, opbrengen en met de droge kant van de doek nog eens nagaan. Ruikt ook zeer fris. Zelf op het gedeelte alcantara van mijn stuur ga ik ook lichtjes over, nadien zeker hier met de droge doek.
      Natuurlijk om de zoveel tijd eens het leder van de zetels met een lederproduct bewerken kwestie van de soepelheid te behouden en wat te beschermen tegen UV. Mij opnieuw aangeraden door mijn vriend van Wat-it.

      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #78
        Re: Car Wash & Wax

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik heb ooit een auto van een collega geleend en dat stuur was ongelooflijk smerig. Op het leer zat echt een laag vuiligheid.

        Ik heb dat met een spons en zeep met warm water gekuist.
        Een voedingsmiddel heb ik daar niet op gezet, ook uit schrik om het glad te maken.
        Met cockpitspray moet je nog meer opletten. Dat is pas een probleem als dat op een stuur zit.
        Inderdaad, als je op het stuur voedingsmiddel zal opbrengen ga je een glad stuur krijgen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #79
          Re: Car Wash & Wax

          Bedankt Pol, zal ook dat eens proberen.

          Ge waart snel, maar dat van het legerproduct had ik nog net gelezen. [emoji16]
          Beetje erover zeker om TNT te gebruiken? [emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Car Wash & Wax

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Bedankt Pol, zal ook dat eens proberen.

            Ge waart snel, maar dat van het legerproduct had ik nog net gelezen. [emoji16]
            Beetje erover zeker om TNT te gebruiken? [emoji16]
            Zou ik zeker ook niet doen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #81
              Re: Car Wash & Wax

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Inderdaad, als je op het stuur voedingsmiddel zal opbrengen ga je een glad stuur krijgen.
              Probleem is dat het nu zo droog is, dat het ook glad aanvoelt.
              Met vochtige handen gaat dat, maar met droge handen niet aangenaam.
              Rechtdoor en kleine bocht nog zo geen probleem, maar bij maneuvreren en ge moet herpakken dan is het opletten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Car Wash & Wax

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Ik behandel mijn (lederen) stuur gewoon met de nog vochtige doek waar ik net daarvoor mijn(pardon onze) lederen salon mee heb gedaan. Daarna nawrijven.
                Ik zal een en ander eens uitproberen, op een stukje dat men het minst vast neemt.
                En anders altijd snel genoeg blijven rijden waar lijnen zijn. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: Car Wash & Wax

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik zal een en ander eens uitproberen, op een stukje dat men het minst vast neemt.
                  En anders altijd snel genoeg blijven rijden waar lijnen zijn. [emoji16]
                  Deze gebruikte ik vroeger om mijn rode lederen zetels te reinigen van min 135i. Al goed op te letten toch nog wat verkleuring van broeken. Meestal zijn dat jeans al let ik zeer goed op de kwaliteit en kleurvastheid als ik die koop en dat die al gewassen zijn of doet de vrouw dat ook nog eens. Nu zwarte zetels, dus valt dit niet meer op.
                  Dit zijn twee van de betere producten. De ene is een zeep, inde wrijven met een vingennagelborstelje, afdrogen met doek en dan de zetelverwarming opzetten om goed te laten drogen. Best te doen in de zomer. Nadien de conditioner toepassen. Let op zoiets rukt echt naar leder. Voor hen die het nieuw van leder graag ruiken, een oplossing.
                  <producten zijn van Gliptone, engels uiteraard.

                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #84
                    Re: Car Wash &amp;amp; Wax

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik zal een en ander eens uitproberen, op een stukje dat men het minst vast neemt.
                    En anders altijd snel genoeg blijven rijden waar lijnen zijn. [emoji16]
                    Veel vroeger reinigde ik ook al het leder en interieur gedeeltes met een vochtig leertje. Dat ging goed, maar na een tijd kreeg je wel een zeer droge bekleding. Moet af en toe eens een voeding krijgen. Nadeel van een leer is dat je op delen van dashboard zoals bijvoord van die pianolak of hoe noemen ze dat, op den duur veel microkrassen krijgt. Beter is dus steeds met een goeie microvezel doek werken. Ik heb daar nu zelfs al een handschoen voor. De ene kant om te bevochtigen en den andere om droog te wrijven.

                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #85
                      Re: Car Wash &amp; Wax

                      Bedankt voor de extra info Pol, zo'n handschoen is inderdaad handig en krasjes voorkomen is nog steeds beter dan genezen (kost wat te veel).
                      Ben daar ook redelijk maniak op ... laat sommigen ons maar gek verklaren. [emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Car Wash &amp; Wax

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bedankt voor de extra info Pol, zo'n handschoen is inderdaad handig en krasjes voorkomen is nog steeds beter dan genezen (kost wat te veel).
                        Ben daar ook redelijk maniak op ... laat sommigen ons maar gek verklaren. [emoji16]
                        maak je geen zorgen, iedereen heeft zijn afwijkingen, ben ik blij dat de mijne niet die van jullie zijn
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Car Wash &amp; Wax

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          maak je geen zorgen, iedereen heeft zijn afwijkingen, ben ik blij dat de mijne niet die van jullie zijn
                          Je liet ons in een eerdere post toch al uitschijnen dat je nick al één en ander laat vermoeden.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #88
                            Re: Car Wash &amp; Wax

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            maak je geen zorgen, iedereen heeft zijn afwijkingen, ben ik blij dat de mijne niet die van jullie zijn
                            Ik heb mijn auto vorige week gewassen (met shampoo met wax) en gestofzuigd om naar de technische controle te gaan.
                            De auto moet daar proper zijn.
                            Daar ben ik dus weer voor een jaar vanaf .

                            Comment


                            • #89
                              Re: Car Wash &amp; Wax

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik heb ooit een auto van een collega geleend en dat stuur was ongelooflijk smerig. Op het leer zat echt een laag vuiligheid.

                              Ik heb dat met een spons en zeep met warm water gekuist.
                              Een voedingsmiddel heb ik daar niet op gezet, ook uit schrik om het glad te maken.
                              Met cockpitspray moet je nog meer opletten. Dat is pas een probleem als dat op een stuur zit.
                              Cockpitspray is nogal dikwijls op basis van Silicone Tommie en totaal niet aan te raden als het op je stuur
                              komt te zitten.

                              Je zal er misschien om lachen, maar hier worden zowel het leder van ons salon als dat van ons
                              auto's enkel en alleen behandeld met gewone Nivea creme, is mij lang geleden ooit aangeraden geweest
                              van een kenner van leder die een zetelfabriek heeft in Wevelgem, ik ga hier nu niet beweren dat er
                              geen betere producten bestaan, maar wat goed is voor een baby velletje kan zeker geen kwaad voor je lederen zetels.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Car Wash &amp; Wax

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                                als ik dat hier zo een beetje blijf lezen heb ik de indruk dat hier wel werk is voor een paar psychiaters en psychologen
                                Zoek je er ene misschien Lazy Charles? https://www.vind-een-psycholoog.be/?...SAAEgId-PD_BwE

                                Wat is er volgens U "mis" met mensen die hun mooie dure auto goed willen onderhouden?
                                Bij je thuis wordt toch ook regelmatig gepoetst mag ik hopen, vertel, wat is het verschil?

                                Comment

                                Working...
                                X