Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car Wash & Wax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Car Wash & Wax

    Awel Pol, goe bezig zeg en dat met twee auto's.
    Met mijn Mazda 323F trsi was ik ook zo fanatiek bezig.
    Als de producten niet Engels waren dan was het voor mij brol.
    Het ging zelfs zover dat ik om de zoveel tijd mijn wielen demonteerde om de binnenkant proper te maken.
    Kraantjeswater in West-Vlaanderen was uit den boze.
    Dat kwam uit de steengroeven in Tournai (Doornik pour les flamands) en bevatte veel te veel kalk, dus enkel regenwater.

    Met ouder worden verminderde dat en nu ik bijna aan de eerste halte ben van tram 7, ga ik nog één à twee keer naar Balen (woon nu al een tijdje in Mol) en daar wassen ze mijn A-tje volledig met de hand.
    Binnen en buitenkant, echt heel proper gedaan ik ken hun nationaliteit niet maar ze zien er als Indiërs uit.
    Heb nog nooit gevraagd of ze een auto in de was zetten.
    Ene je mag terecht fier zijn op uw vierwielers ze blinken gelijk goud.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Car Wash & Wax

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Awel Pol, goe bezig zeg en dat met twee auto's.
      Met mijn Mazda 323F trsi was ik ook zo fanatiek bezig.
      Als de producten niet Engels waren dan was het voor mij brol.
      Het ging zelfs zover dat ik om de zoveel tijd mijn wielen demonteerde om de binnenkant proper te maken.
      Kraantjeswater in West-Vlaanderen was uit den boze.
      Dat kwam uit de steengroeven in Tournai (Doornik pour les flamands) en bevatte veel te veel kalk, dus enkel regenwater.

      Met ouder worden verminderde dat en nu ik bijna aan de eerste halte ben van tram 7, ga ik nog één à twee keer naar Balen (woon nu al een tijdje in Mol) en daar wassen ze mijn A-tje volledig met de hand.
      Binnen en buitenkant, echt heel proper gedaan ik ken hun nationaliteit niet maar ze zien er als Indiërs uit.
      Heb nog nooit gevraagd of ze een auto in de was zetten.
      Ene je mag terecht fier zijn op uw vierwielers ze blinken gelijk goud.
      Ik zit momenteel nog in een lagere tramreeks, maar denk ook niet dat ik dat zal kunnen blijven doen. Mijn conditie is momenteel nog zeer goed omwille van het regelmatig sporten (nog een hobby...) maar dat zal niet blijven en zoals je aanhaalt, daar zijn dan andere middelen voor.
      Waar ik mijn producten haal zijn er klanten die een abonnement hebben .www.wax-it.be
      Die mannen zijn niet goedkoop, maar echt "Top". Ben daar al een 10-tal jaren klant voor al mijn producten.
      Heb daar ook mijn M2 onmiddellijk na levering laten bedekken met X-Pell op de meest gevoelige plaatsen voor steenslag. Nadien is er ook een laagje Quartz Coating opgekomen.

      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Car Wash & Wax

        Mijn auto wordt een paar keer per jaar gewassen, nu begint die er weer veel te vuil uit te zien, maar ik heb op dit ogenblik geen zin om er tijd in te steken.

        Als ik die was dan spuit ik er eerst het grofste vuil af met de hogedrukreiniger (niet te dicht bij met de spuitkop), dan was ik die met een autowashandschoen van de Action (lijkt op deze: https://www.google.be/search?q=autow...J0XkUQYveC39M: ) en autoshampoo (geen vast merk, dat varieert naargelang wat ik op dat moment koop), en nadien worden de shampooresten weggespoeld met de hogedrukreiniger (weer op een redelijke afstand om niets te beschadigen).
        Gewoonlijk zet ik er één keer per jaar een laagje wax op (meestal voor de winter).

        Dat heb ik met al mijn auto's al gedaan, toen ik vroeger mijn Renault Express inruilde na 11 jaar en 100.000km zag die er nog bijna als nieuw uit.
        De Clio zag er ook nog heel goed uit toen ik die inruilde, dus denk ik dat die werkwijze ook meer dan voldoende zal zijn voor de Dacia waar ik nu mee rij.
        Het is wel zo dat mijn auto nooit veel buiten staat, als ik thuis kom dan wordt die bijna altijd meteen terug binnen gezet, en tijdens de week staat die dan ook niet de hele dag buiten op de parking van het werk, want daar rij ik bijna altijd met de fiets naartoe.
        Daardoor krijgt de lak van mijn auto veel minder agressieve weersomstandigheden te verwerken (vooral Uv-straling die schadelijk is voor lak) en daarom blijft die er ook heel lang goed uitzien (als die pas gewassen is toch).

        Toen ik nog met de motor reed zat er in de motorclub iemand die altijd zijn motor helemaal kuiste en droog maakte voor die terug in de garage werd gezet na een regenrit.
        Die was bijna altijd bezig met zijn motor te kuisen, voor sommigen kan dat een deel van de hobby zijn, maar ik kan (wil) er niet zoveel tijd insteken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Car Wash & Wax

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die zo veel tijd, geld en moeite steken in zoiets banaals als het wassen van de auto
          Jullie krijgen dan toch een hartinfarct als er 5 minuten later een duif passeert die een scheet lost op je auto ?
          Het is zoals men het bekijken wil.

          Elke dag poetsen we onze tanden, wassen we ons en doen we propere kleren aan.
          Als het vuil is in huis, dan wordt er gekuist, de tuin wordt deftig onderhouden, gewoon alles wordt netjes gehouden ... waarom zouden we de auto niet onderhouden?

          Onze moto's net hetzelfde ... die moeten proper zijn.
          Veel aangenamer om met iets proper rond te bollen dan met iets vuil en men krijgt ook meer respect als men ergens toekomt en zeker als men naar de garage gaat voor een onderhoud of zo.

          Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die met een halve vuilkar rondbollen.
          Als ik een bedrijf vraag om een offerte en de verkoper komt met een smerige wagen toe (maanden niet gekuist), dan heeft die al gedaan ... wat zou die zijn klanten verzorgen als hij zijn eigen materiaal niet onderhoudt.

          Onze chauffagist heeft enkele bestelwagens met alu velgen, deftige uitvoering, elke week gekuist en minstens 2 keer per jaar volledig gepolierd ... dat straalt orde en respect uit en zo is die dan ook.

          Ieder zijn ding, ieder zijn mening natuurlijk.
          En wie in stad of op een appartement woont kan vermoedelijk minder zelf doen ... maar van 15€ voor af en toe een carwash zullen we niet sterven. [emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Car Wash & Wax

            Pol, die coating van bij Wax-it, helpt die echt?
            Blijft die lang goed of moet die regelmatig bijgewerkt worden?
            Ons werd Protech voorgesteld, maar ik ben nog niet overtuigd.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Car Wash & Wax

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Pol, die coating van bij Wax-it, helpt die echt?
              Blijft die lang goed of moet die regelmatig bijgewerkt worden?
              Ons werd Protech voorgesteld, maar ik ben nog niet overtuigd.
              De Coating die ze er bij mij bijna 2 jaar geleden hebben opgezet is de de Gyeon Mohs, 2 lagen :http://www.wax-it.be/diensten/behandelingen.html
              Toen aangeprezen door de eigenaar van het bedrijf. Geven er 2 jaar garantie op. Bij mij nog steeds zeer goed aanwezig. Moet wel zeggen dat ik er wekelijks een veegje 50% verdunde Gyeon Cure op aanbreng, wat ze ook aanraden, zo verleng je de duurzaamheid. Mijn 2 sets velgen zijn eer ook mee behandeld. Een groot verschil voor het aankleven van de remstof.
              Dus bij mij nu bijna 2 jaar. De gladheid en glans zijn nog perfect. Ik zie wel dat de onderste gedeelten van de wagen (onderkant deuren en achtervleugels) waar er het meeste vuil- en water opspat, de waterdruppels er wat minder "afrollen". Maar de glans blijft zeker perfect.
              Het is ook zo dat, hoe meer en in welke omstandigheden er met de wagen wordt gereden, de coating wordt beïnvloed/aangetast. Ik heb mij zeker niet beklaagd dat ik het heb gedaan. Zou het zelfs nog opnieuw laten doen mocht ik zien dat de duurzaamheid er sterk van afneemt.
              Protech ken ik niet. Weet wel dat Wax-it steeds met het beste materiaal werkt en ook steeds met zijn tijd meegaat. Doet ook veel beurzen in buitenland en gaat af en toe naar de US waar al die producten wel iets vlugger op de markt komen dan hier.
              Last edited by enero; 7 januari 2018, 15:15.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Car Wash & Wax

                Protech is een gelijkaardige behandeling en wordt nu ook door Audi aangeraden en ze hebben er een samenwerking mee want men kan het in de garage laten doen.
                Alleen twijfel ik of de toch redelijk hoge prijs het echt waard is.
                Ze geven 5 jaar waarborg voor zover het geen verkoopstechniek is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Car Wash & Wax

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Protech is een gelijkaardige behandeling en wordt nu ook door Audi aangeraden en ze hebben er een samenwerking mee want men kan het in de garage laten doen.
                  Alleen twijfel ik of de toch redelijk hoge prijs het echt waard is.
                  Ze geven 5 jaar waarborg voor zover het geen verkoopstechniek is.
                  Ja, die waarborgen hé Freddy. Meestal staan daar ook wel kleine lettertjes in. Maar hoe dan ook, als je het laat doen door een ervaren bedrijf is dit al een garantie op zich. Maar 5 jaar, of dit realistisch is?
                  Zoals geopperd zal de omstandigheid waarin de wagen normaal wordt gebruikt ook meespelen. Als je bijvoorbeeld tijdens de winter veel op met zout bestrooide wegen moet rijden zal je best de wagen zoveel mogelijk van het zout ontdoen om een beetje te helpen aan de duurzaamheid van het product.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Car Wash & Wax

                    Zwijg me van zout ... is een smeerlapperij voor auto’s en de baan.
                    Goed alles afspoelen en vooral ook de onderkant ... maar niet altijd eenvoudig om het zelf te doen.
                    Zou de wagen op een brug moeten kunnen zetten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Car Wash & Wax

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zwijg me van zout ... is een smeerlapperij voor auto’s en de baan.
                      Goed alles afspoelen en vooral ook de onderkant ... maar niet altijd eenvoudig om het zelf te doen.
                      Zou de wagen op een brug moeten kunnen zetten.
                      Daarvoor heb ik een vrij lang opzetstuk in L-vorm om op mijn HD reiniger te plaatsen. Natuurlijk een beetje om de tast, maar het helpt in elk geval.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Car Wash & Wax

                        Remschijven droog rijden doen jullie dat ook voor het terug wegzetten in de garage ?
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Car Wash & Wax

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Remschijven droog rijden doen jullie dat ook voor het terug wegzetten in de garage ?
                          Wel, je zal zien op de foto van een van mijn wielen dat die remschijven er wat roestig uitzien. Normaal rijd ik die dan wel droog op onze parking na gebruik van veel water erop. Een 5-tal keer voor en achteruit rijden met linker voet op de rem. Goeie oefening overigens om te lever doseren met de linker voet. Eens proberen, je zal verschieten bij de eerste pogingen. Maar het was hier vorige vrijdagnamiddag aan het regenen. Als je dat niet doet kan het zijn dat de remblokjes 's anderendaags een beetje aan de remschijven blijven kleven. Nu; op de ene wagen heb je dat vlugger dan op de andere.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Car Wash & Wax

                            Hmmm ... beetje te veel gekuist precies.
                            Er zijn er weer twee proper vandaag en dacht ook eens een foto te posten ... maar er staat niet veel van de auto op, eerder een spiegel. [emoji1]
                            En dat was maar in de rapte gedaan (veel te koud).

                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Car Wash & Wax

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hmmm ... beetje te veel gekuist precies.
                              Er zijn er weer twee proper vandaag en dacht ook eens een foto te posten ... maar er staat niet veel van de auto op, eerder een spiegel. [emoji1]
                              En dat was maar in de rapte gedaan (veel te koud).

                              Mooi resultaat Freddy, der zit precies een spar in je dak. Nee, serieus..., resultaat mag er zijn. Bewijs van goed onderhoud en de glans zit er nog goed op.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Car Wash & Wax

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Bewijs van goed onderhoud en de glans zit er nog goed op.
                                En zoals sommigen dat noemen, het is “maar” mijn bedrijfswagen en is bijna vier jaar, de andere blinken nog meer. [emoji1]

                                Elke wagen wordt hier gewoon deftig gehouden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X