Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon printer

    Ik vind ook geen rode knop op mijn printer, maar het symbool op de rode knop van het youtube filmpje correspondeert wel met een knop aanwezig op mijn printer.
    Ik zal bij gelegenheid eens de test doen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #47
      Re: Canon printer

      Wat ik ook goed vind aan Canonprinters met afzonderlijke patronen voor elke kleur, is dat er geen enkele streep in de blauwe lucht of effen vlakken te zien is.
      Dat kan ik niet zeggen van bijvoorbeeld de HP printer hier van mijn dochter. Deze HP werkt met 3 kleuren in 1 patroon en vertoont zelfs met een splinternieuw patroon strepen in de effen vlakken.

      Comment


      • #48
        Re: Canon printer

        ik denk dat ik nog ga proberen met deze . Tot de volgende keer dat ik weer 20x moet proberen om een blaadje geprint te krijgen.
        Dan gooi ik hem door het venster en koop weer zo'n goedkoop canon model met action inkt . Want zo te zien heeft iedereen wel een probleem met een merk.

        Comment


        • #49
          Re: Canon printer

          Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
          ik denk dat ik nog ga proberen met deze . Tot de volgende keer dat ik weer 20x moet proberen om een blaadje geprint te krijgen.
          Dan gooi ik hem door het venster en koop weer zo'n goedkoop canon model met action inkt . Want zo te zien heeft iedereen wel een probleem met een merk.
          Je zou beter een 10 jaar oude Canon IP4000 of IP5000 op een tweedehandssite kopen. Patronen zonder chip die je zelf kan hervullen of via ebay namaak patronen aankopen @ 0,5€/stuk.. Maakt niets uit als je de afdrukken niet in volle zonlicht zet.

          Comment


          • #50
            Re: Canon printer

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Je zou beter een 10 jaar oude Canon IP4000 of IP5000 op een tweedehandssite kopen. Patronen zonder chip die je zelf kan hervullen of via ebay namaak patronen aankopen @ 0,5€/stuk.. Maakt niets uit als je de afdrukken niet in volle zonlicht zet.
            Enige probleem is dat er geen printkoppen meer voor te krijgen zijn, dus je moet hem vervangen door een andere 2de hands.
            Ik heb een aantal jaar een voorraad printers op zolder gehad, maar ze worden moeilijk te vinden (en versleten en doorgaans veel te duur).
            Bovendien is zoals je zegt de navulinkt niet lichtvast.
            Ik gebruik de stock aan printers en inkt op voor mijn kinderen.

            Zelf heb ik de vlucht vooruit genomen en voor mijn kantoorwerk een Canon Maxify gekocht met pigmentinkt.
            Zeer goed te hervullen (hou neerbuigende opmerkingen hierover voor uzelf, heren, daar komt niemand verder mee ) en ook voor een foto af en toe helemaal niet slecht.

            Voor foto's heb ik nog de goede oude PRO9500II (met een reserve op zolder).
            Strikt genomen zou ik nog een printkop hiervoor op voorraad moeten nemen.

            Comment


            • #51
              Re: Canon printer

              Ik snap heel dat gedoe over printkoppen eigenlijk niet.
              Ik heb op heel mijn leven nog nooit een printkop moeten vervangen bij geen enkele van mijn printers.
              Hoe komt het dan dat sommigen zoveel printkoppen moeten hebben?
              Heb ik dan zoveel geluk of anderen zoveel pech?
              Of heeft het dan toch iets met de inkt of papier te maken?
              En dit is geen kritiek, maar een vaststelling.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Canon printer

                Een Canon printkop is een verbruiksproduct dat aan slijtage onderhevig is.
                10 jaar of iets langer geleden, gaf Canon een levensduur op van 500 A4 kleurenprints.
                Last edited by notex; 6 januari 2018, 12:21.

                Comment


                • #53
                  Re: Canon printer

                  Partnummer zoeken en op aliexpress bestellen. Ik heb zo m'n printkop voor een een Canon MX925 voor 45 euro of zo gekocht.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Een Canon printkop is een verbruiksproduct dat aan slijtage onderhevig is.
                    10 jaar of iets langer geleden, gaf Canon een levensduur op van 500 A3 kleurenprints.
                    Dit beantwoordt de vraag niet.
                    Waarom moeten sommigen vaak een printkop vervangen en anderen nooit?
                    Zoals eerder gemeld heb ik nog nooit een printkop moeten vervangen.
                    Zowat iedereen dat ik persoonlijk ken met een Canon printer heeft dit ook nooit gedaan.
                    Dan is er toch ergens een specifiek verschil in gebruik?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon printer

                      Dat moet lukken dat ik gisteren mijn printkoppen heb gekuist.
                      Ik heb al een tijdje een Pixma MG8150 zowaar geen goedkoper AIO en sinds de eerste reeks cartridges niet anders dan problemen.
                      Daarvoor had ik een IP4000 een droom van een printer totdat die opeens van geen liefde meer wou weten.
                      Steeds de melding dat de klep niet open stond terwijl dat wel het geval was. Die printer kreeg een einde in het containerpark.
                      En dus nu dat AIO probleem geval. We zijn nooit goede vrienden geworden.
                      Om de haverklap verstopte printkoppen en dan maar via de software terug aan de praat krijgen.
                      Inktpotten om de haverklap leeg, tot gisteren kon ik de koppen weer aan het werk krijgen.
                      OP YT eens gezocht naar oplossingen en de printkoppen eerst met alcohol los geweekt en daarna zeker 1 uur bezig geweest met onder de kraan met lauw water door te spoelen tot er geen kleuren meer uitkwamen.
                      De koppen droog gemaakt, inktpotten erin en drie stuks deden onnozel, gaven leeg aan terwijl die vol waren.
                      Uithalen en er terug induwen hielp niet, printer heropstarten ook al niet, kreeg er nog een paar grijze haren bij van miserie.
                      En na de zoveelste keer deksel open, inktpotten eruit en erin klep dicht en kijk............. ineens waren al mijn pottekes helemaal vol.

                      En nog iets, zelfs al werkt dat ding goed, dan nog heeft die 3 x meer tijd nodig om op de starten dan een laserprinter.
                      Mijn echtgenote heeft een goedkopen Epson AIO en als ze iets wilt afprinten is dat in een ik en een gij gefikst.
                      Die staat daar niet 101 keer weg weer te fietsen binnenin, verbruikt veel minder inkt (en potten drogen ook niet uit) en toch print ie evengoed als mijn Canon.
                      Sorry voor de Canon adepten, maar die rommel komt bij mij niet meer in huis!

                      PS: Denk dat mijn Canon MG8150 iets tussen de 500 en 600 euro heeft gekost en de Epson van mijn echtgenote nog geen 90 euro.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #56
                        Canon printer

                        En altijd originele inkt gebruikt en aanbevolen papier?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon printer

                          Vandaag gaf mijn Epson P50 aan dat het gele inktpatroon leeg was, en dit keer zat er ook echt niet veel meer in.
                          Ik heb in een keer alle inktpatronen bijgevuld zodat de printer er weer een tijdje tegen kan.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dit beantwoordt de vraag niet.
                            Waarom moeten sommigen vaak een printkop vervangen en anderen nooit?
                            Zoals eerder gemeld heb ik nog nooit een printkop moeten vervangen.
                            Zowat iedereen dat ik persoonlijk ken met een Canon printer heeft dit ook nooit gedaan.
                            Dan is er toch ergens een specifiek verschil in gebruik?
                            Het moet zijn dat de Canon printers vroeger beter waren.
                            Die met BCI-3 en BCI-6 patronen, en later met de CLI-8/PGI-5 (eerste generatie met een chip) blijken het veel langer uit te houden.

                            Nadien kwamen de kleinere 520/521 patronen, die waren nog doorzichtig, de opvolger 525/526 opaak waardoor je niet meer kon zien hoeveel inkt er nog in was.
                            Mijn printers, net zoals de MG8150 van Red Falcon zijn van deze tijd (sorry, die kostte dacht ik rond de 200 EUR aanbevolen prijs nieuw).

                            De manier van gebruiken speelt zeker een rol, enkele familieleden printen al 3 jaar intensief met zo'n type tweedehands printer (voor één heb ik 1 EUR betaald), tot nu toe heb ik één keer een kop moeten reinigen (ik doe dat wel nooit onder de kraan maar in een bakje met gedemineraliseerd water).
                            Zelf gebruikte ik ze onregelmatig en had regelmatig verstopte koppen, en ook enkele kapotte (error B200).
                            Maar over die periode hebben we samen minstens 1,5 l inkt gebruikt, dat zijn 100 patronen, aan 10% van de Canon prijs was het niet zo erg om af en toe een printer van 25-50 EUR naar het containerpark te brengen.

                            Ook door het feit dat de foto's snel verkleuren met nagenoeg elke navulinkt gebruik ik die consumer printers met dye inkt bijna niet meer.
                            Ik ben opgehouden om 2dehands af te struinen voor vervangers, het werd een beetje te gek en er zijn ook nauwelijks nog koopjes te doen.
                            Ik hou nog een MG8250 omdat die een redelijk goede diascanner heeft en een IX6550 als backup A3+ printer. Maar ik weet dat ze vandaag op morgen een B200 error kunnen geven en een nieuwe printkop kost veel meer dan ik voor de printers betaald heb.
                            Er zijn genoeg getuigenissen dat ook met originele inkt de levensduur van deze printers beperkt is.

                            Met mijn Canon printers met pigmentinkt heb ik nooit verstopte koppen.
                            Heb acht jaar en 25.000 pagina's gedrukt met een MX7600 tot de printkop kapot was.
                            Nu vervangen door een (nieuw, eindereeks ) Maxify.
                            Van een tweedehands gekochte PRO9500 II heb ik na 3 jaar een kop moeten vervangen, maar gezien ik er maar een fractie van de nieuwprijs voor betaald had en ondertussen met inkt aan 20% van de prijs heb gedrukt vind ik dat geen probleem.

                            Ik denk dat de goede of slechte ervaringen veel meer te maken hebben met de kwaliteit van de printer dan met het al dan niet gebruiken van originele inkt.
                            Als je hem bijna elke dag gebruikt heb je doorgaans minder verstoppingen, alhoewel er zijn die een maand of langer kunnen stilstaan (geen 6 maand).
                            Er zijn mensen die met die goede oude beestjes meer dan 50.000 pagina's hebben gedrukt met navulinkt.
                            Maar ook als de printer er sneller van zou verslijten, kan je met het uitgespaarde geld gemakkelijk een nieuwe kopen (of de printkop vervangen bij de duurdere modellen).
                            Last edited by palombian; 7 januari 2018, 09:12.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon printer

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En altijd originele inkt gebruikt en aanbevolen papier?
                              In het begin ja en zeker met mijn IP4000 tot die echt kapot was.
                              Originele heb ik enkele jaren volgehouden met mijn MG8150 tot ik het beu was om de haverklap nieuwe cartridges te moeten kopen, ik drukte niet eens veel af.
                              Ik ben dan over geschakeld naar KHL inkt maar de miserie blijft maar duren.
                              Volgens mij heb ik een slecht exemplaar gekocht.
                              Bij de eerstvolgende storing zal die eindigen waar zijn voorganger eindigde.

                              De Epson van mijn echtgenote doet het nog altijd uitstekend.
                              Je schakelt die in, maak dat er papier in zit en printen maar. Met de Canon is het inschakelen, eerst de boodschappen doen en als terug bent kunt ge met wat geluk afprinten.
                              Het papier waar ik op afdruk is een hoogwaardig papier die ik bij een specialzaak in Balen haal.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                In het begin ja en zeker met mijn IP4000 tot die echt kapot was.
                                Originele heb ik enkele jaren volgehouden met mijn MG8150 tot ik het beu was om de haverklap nieuwe cartridges te moeten kopen, ik drukte niet eens veel af.
                                Ik ben dan over geschakeld naar KHL inkt maar de miserie blijft maar duren.
                                Volgens mij heb ik een slecht exemplaar gekocht.
                                Bij de eerstvolgende storing zal die eindigen waar zijn voorganger eindigde.

                                De Epson van mijn echtgenote doet het nog altijd uitstekend.
                                Je schakelt die in, maak dat er papier in zit en printen maar. Met de Canon is het inschakelen, eerst de boodschappen doen en als terug bent kunt ge met wat geluk afprinten.
                                Het papier waar ik op afdruk is een hoogwaardig papier die ik bij een specialzaak in Balen haal.
                                De kwaliteit van het papier heeft geen invloed op de printkop (wel op het resultaat en de levensduur van het papiertransport en de kleine schakelaartjes die er in zitten).
                                De lange opstarttijden tonen toch aan dat je hem eerder om de veertien dagen eens aanzet.

                                Als de problemen na het navullen zijn vergroot heeft dit te maken met ofwel het bijvullen van de bestaande patronen (die voor éénmalig gebruik zijn bedoeld en waarvan de spons na enkele keren niet genoeg inkt meer kan opnemen), ofwel met de hervulbare bakjes die worden verkocht als vervanging (en die geen spons hebben waarop de technologie is op gebaseerd). Om te zwijgen over reacties met resten van originele inkt (zoals het geel) al dan niet met duidelijke bedoeling door de fabrikanten ingebouwd (die mensen komen niet bij van het lachen met wat wij hier allemaal zitten te vertellen).

                                Maar ik deel de mening dat de goedkope (alhoewel voor sommige 300 EUR gevraagd wordt terwijl er dezelfde printkop inzit als in het 50 EUR instapmodel) Canon printers met kleurinkten (dye technologie) de laatste 10 jaar in betrouwbaarheid en levensduur achteruit zijn gaan. Het zijn eigenlijk wegwerpprodukten geworden.

                                Daarom heb ik de laatste maanden de proef gedaan met een Canon Maxify, een serie die als kantoorprinter wordt verkocht en daarom toch iets langer zou moeten meegaan.
                                Ze kosten niet meer dan een wat beter model uit de consumentenreeks zoals Red Falcon heeft gekocht.

                                Mijn eerste ervaring is alvast dat hij zeer snel opstart zonder eeuwigdurende geluidjes. De inktstroom wordt in de printkop gemeten en er wordt enkel gespoeld wanneer nodig en niet zoals tevoren na elke stilstand van meer dan 2 dagen om zeker te zijn (dat Canon genoeg inkt verkoopt).
                                Ze zijn in de eerste plaats voor kantoorwerk bedoeld maar je kan er (weliswaar altijd met een wit boordje) ook af en toe een behoorlijke foto mee afdrukken die kleurvast is.
                                De printkwaliteit is zeer goed en het inktgebruik redelijk, in de buurt van het door Canon aangegeven aantal bladzijden.
                                Je kan de patronen niet te pas en te onpas wisselen, je moet wachten tot ze leeg zijn (dit is o.a. om een zekere onderdruk te behouden om lekken en mengen van de kleuren te vermijden, er zit geen spons in). Uiteraard ontmoedigt dit ook het navullen, iets waar de gemiddelde consument toch niet veel van terecht brengt (en de tijd om dit enigszins te beheersen beter als hobby beschouwt ).

                                Ook met originele inkt zijn de kosten redelijk.
                                Je kan hervullen maar ik zou niet de patronen kopen die door de meeste inktshops worden verkocht. Ook wat op de meeste YouTube filmpjes wordt verteld moet je met een korrel zout nemen.
                                Over de levensduur kan ik nog niets zeggen.
                                Last edited by palombian; 7 januari 2018, 11:53. Reden: zinsbouw

                                Comment

                                Working...
                                X