Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38

Discussie: Canon De Uitdaging

Standaard Canon De Uitdaging

De top-10 foto's zijn net gepubliceerd per categorie. Ben ik de enige die vindt dat zeker niet altijd de beste foto's de meeste stemmen hebben gekregen? De categorie Portret saat bv. vol met babyfoto's..Dan weet je wel wie en waarom daarop gestemd is zeker?
    Ook bij ander categoriën staan soms foto's waarvan je denkt, wat is hier nu in godsnaam speciaal aan, terwijl veel betere foto's niet de top-10 gehaald hebben. Volgens mij is er weer veel (om niet te zeggen héél veel) 'vriendjespolitiek' aan te pas gekomen. Sommigen hebben waarschijnlijk de ganse familie (en/of de klas) opgetrommeld om te stemmen.
    Ik hoop dat de jury iets bekwamer zal te werk gaan de volgende 5 dagen.

Je hebt gelijk Jos, een linkje is wel handig
    http://ta.canon-europe.com/?pg=gallery&cc=be&lc=nl
    Laatst gewijzigd door Stepn; 19 mei 2008 om 04:04

Standaard Re: Canon De Uitdaging

Euh ... linkje?
    Vriendelijke groet,

Jos

Hmmm...benieuwd naar het vervolg.
    Laatst gewijzigd door Ticor; 19 mei 2008 om 04:35

Hey juppekes

Ik ben er niet bij

Volgende keer beter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
    De top-10 foto's zijn net gepubliceerd per categorie. Ben ik de enige die vindt dat zeker niet altijd de beste foto's de meeste stemmen hebben gekregen? De categorie Portret saat bv. vol met babyfoto's..Dan weet je wel wie en waarom daarop gestemd is zeker?
    Ook bij ander categoriën staan soms foto's waarvan je denkt, wat is hier nu in godsnaam speciaal aan, terwijl veel betere foto's niet de top-10 gehaald hebben. Volgens mij is er weer veel (om niet te zeggen héél veel) 'vriendjespolitiek' aan te pas gekomen. Sommigen hebben waarschijnlijk de ganse familie (en/of de klas) opgetrommeld om te stemmen.
    Ik hoop dat de jury iets bekwamer zal te werk gaan de volgende 5 dagen.

Je hebt gelijk Jos, een linkje is wel handig
    http://ta.canon-europe.com/?pg=gallery&cc=be&lc=nl
    Al ooit naar de beste foto's van World Press gekeken?
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Dat wil niks zeggen Mriya dat je er nog niet bij bent, de vakjury zal minstens even zwaar doorwegen, denk ik

@CH Photography: Ja, zonet

Dat wil niks zeggen Mriya dat je er nog niet bij bent, de vakjury zal minstens even zwaar doorwegen, denk ik
    Voor zover ik weet kiest de vakjury de beste uit die 10, en is al de rest er aan voor de moeite (ik ook dus )
    Tja, erg eerlijk is zo'n systeem niet te noemen, maar het is wel mega-reclame geweest voor Canon, en daar was het om te doen vermoed ik.

Peter

Dippie, je hebt gelijk (heb net het reglement nog eens doorgelezen). Dit is inderdaad niet eerlijk Als je dus veel vrienden/familie hebt, had je gelijk een voorsprong.
    Inderdaad jammer, 'twaren verdomd mooie lenzen

Dat het reglement stonk, had ik in dit draadje al gemeld.
    Als ik zóiets lees heeft verder lezen -laat staan deelnemen- voor mij geen enkele zin meer.

Jullie waren dus gewaarschuwd.
    Vriendelijke groet,

Jos

Eigenlijk was dit beter omgekeerd geweest; eerst een vakjury die de 10 beste eruit haalt en daarna de mensen laten stemmen. Dan was het al veel eerlijker verlopen volgens mij.
    Maar ja, dan moest die jury wel werken voor hun geld hé!
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Ik heb zelf ook meegedaan in de categorie Sport en ik moet zeggen dat ik de Top10 (buiten ééntje: schaakmat vind ik teveel geposeerd en dus niet echt sport) toch wel heel speciaal vind.

Maar ja, het aantal zelf geproduceerde stemmen zal inderdaad wel belangrijk zijn. Het lijkt waarschijnlijk veel op het Eurovisiesongfestival (maar dan voor foto's ).

Mvg

Steven
    1DMkII + 40D + Glas + Light + Storage

Top 10, van achter te beginnen

Talking Re: Canon De Uitdaging

Ieder spel waarbij de uitslag wordt bepaald door:
    - stemmen via internet
    - stemmen via het opsturen van een folder
    - stemmen via GSM, SMS, ...
    is pure geldaftroggelarij. Daar telt niet het beste, mooiste, ... maar wie het meeste vrienden kent, maw, wie het meeste opbrengt aan de inrichter.
    Gelukkig is stemmen via internet nog niet prijsgebonden zoals sms. Daar gaat het zelfs zover dat je betaalt om een stem uit te brengen en je betaalt daar zonder dat je het weet nog eens als ze je antwoorden dat ze je stem goed hebben ontvangen ...
    Ik snap niet dat men daar zo kan in tuinen ...
    http://www.fotospotter.be
    Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest

Ja, bij sport zitten zeker een paar mooie. Maar die twee benen? 'k weet nie..is dat nu echt een top-10 foto?

Het mooist van al vind ik eigenlijk nog de website zelf, heel makkelijk om snel foto's door te nemen Misschien en ideetje voor hier..?

manmanman, de kwaliteit is ronduit beschamend...

mooie marketingstunt, toffe viewer en daarmee is alles gezegd...
    --- www.pixlab.be ---
    - BD0189BE -

bij portret is het gewoon ronduit zielig hoe slecht de foto's daar over het algemeen zijn... top 10 daarstraks eens bekeken en ik moet zeggen daarmee is zowat alles gezegd over de volledige categorie... ik had toch wel veel beter varwacht daar maar goed.
    marketing is het enige dat telt hier...
    jammer maar helaas
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Ja, bij sport zitten zeker een paar mooie. Maar die twee benen? 'k weet nie..is dat nu echt een top-10 foto?

Het mooist van al vind ik eigenlijk nog de website zelf, heel makkelijk om snel foto's door te nemen Misschien en ideetje voor hier..?
    Als je een beetje beter kijkt dan zijn het niet alleen maar 2 benen maar voornamelijk de golfslag en dan nog met bal die het hem doen.

Ik fotografeer voornamelijk badminton en daar is het al supermoeilijk om alles (speler, racket en shuttle) in hetzelfde beeld te hebben dus ik vermoed dat het hier met de golfslag misschien nog wel moeilijker was.

Mvg

Steven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
    Als je een beetje beter kijkt dan zijn het niet alleen maar 2 benen maar voornamelijk de golfslag en dan nog met bal die het hem doen.

Ik fotografeer voornamelijk badminton en daar is het al supermoeilijk om alles (speler, racket en shuttle) in hetzelfde beeld te hebben dus ik vermoed dat het hier met de golfslag misschien nog wel moeilijker was.

Mvg

Steven
    Die doen het écht niet voor mij.. Das gewoon op de juiste moment afgedrukt, niet meer niet minder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht

Mvg

Steven
    Ja, ik zie ook wel dat er meer op staat dan alleen die twee (overigens mooie) benen Ik vind gewoon de compositie niet zo geslaagd. En ook komt de golfclub zelf nogal statisch over. Ik mis de 'schwung', de 'swieper' Misschien dat een iets langere sluitertijd een beter effect had gegeven. Al weet ik natuurlijk ook wel dat sportfoto's niet altijd van de makkelijkste zijn. Ik vind het gewoon geen topper. Dat wil niet zeggen dat IK het beter kan, maar het kan wel beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    Die doen het écht niet voor mij.. Das gewoon op de juiste moment afgedrukt, niet meer niet minder.
    Ik denk wel dat dit juist het belangrijkste is bij sportfotografie. Je kunt natuurlijk ook gewoon selecteren uit de duizend gemaakte foto's uit de continuous reeks.

Je kunt je denk ik op dat moment niet echt bezig houden met compositie.

Persoonlijk vond ik het idee wel goed gevonden en misschien kan die dan technisch gezien minder zijn, het idee erachter vond ik best leuk gevonden.

Maar ja, zoals altijd (gelukkig maar): smaken verschillen.

Mvg

Steven

@Steven
    Een sportfoto die mij wél kan smaken:
    http://farm3.static.flickr.com/2378/...0274483f_o.jpg
    Compo, actie, belichting, ..
    Alles klopt imo
    Het zijn, imo, deze platen waar je kunt zien als je met een beginneling of een pro temaken hebt!

Neem nu die foto van die auto in het zand . Droevig !!!
    Totaal geen actie , geen opstuivend zand , niets . Precies alsof men een speelgoedautootje in een zandbak heeft gezet en dan maar een foto nemen .
    Ik heb het in een eerdere mail aangehaald : Eurovisie Songfestival toestanden .

Als ik de 'top 10' foto's bekijk, ben ik nu erg blij dat mijn inzending er niet tussen staat...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    @Steven
    Een sportfoto die mij wél kan smaken:
    http://farm3.static.flickr.com/2378/...0274483f_o.jpg
    Compo, actie, belichting, ..
    Alles klopt imo
    Het zijn, imo, deze platen waar je kunt zien als je met een beginneling of een pro temaken hebt!
    Mooie foto inderdaad maar heb serieus de indruk (zoals bij die schaakfoto) dat het hier om een 'gemaakte' foto gaat oftewel in scene gezet.

Ben al veel bij beachvolleybal geweest maar ik heb nog nooit een fotograaf op die positie weten liggen om een foto te maken.

Ik vind dit dus eigenlijk geen sportfoto maar eerder modellenwerk.

Mvg

Nu ja, ik vind de sportcategorie in elk geval de sterkste.
    Die man op de paardenraces is

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten