Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

    Mijn echtgenote heeft zaterdagnamiddag omstreeks 18u30 een klein digitale Samsung Kenox Alpha 5 (Digimax A5 in Europa) gevonden. We hebben de foto's bekeken, en blijkbaar is het toestel eigendom van 2 vermoedelijk Japanese vrouwelijk rugzaktoeristen. Op hun toestel staan ongeveer 850 foto's , van gans hun Europese trip. Zo bezochten ze o.a. London, Parijs, Rome, Venetie, De Jungfrau te Zwitserland, Beieren, Amsterdam en uiteindelijk Brugge.

    Kan men bij Samsung op basis van het serienummer de rechtmatige eigenaar terugvinden? Of hoe zou ik de eigenares op een andere manier kunnen terugvinden? Zou de Japanese ambassade een optie zijn? Of hebben Japanners geen visum nodig voor Europa?

    Op dit moment kan ik geen foto's downloaden van de dames, aangezien ik geen mini usb kabel heb.

    Ik kan het toestel ook binnen brengen bij de Brugse politie, maar ik vrees dat dit niet veel zal uithalen. Ik ga wel eens vragen of ze geen aanvraag kregen van een verloren fototoestel.
    Last edited by i-Mac; 16 juli 2007, 08:09.
    www.i-mac.be
    http://www.cerclebrugge.be

  • #2
    Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

    Gelukkig, ze bestaan nog die eerlijke mensen en dan nog moeite doen om te kijken hoe je het weer bij de eigenaar krijgt, voor mij een dikke
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

    Comment


    • #3
      Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

      voor je oprechtheid

      Samsung lijkt me de beste optie, best met hen contact opnemen lijkt me, tenzij er bij de politie aangifte zou gedaan zijn.

      Succes ermee.

      Comment


      • #4
        Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

        Zijn ze toevallig zo slim niet geweest op de batterij, geheugenkaart of in het toestel een naam of tel te vermelden?
        Of in de exif de auteur eens bezien? Je weet nooit.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

          Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
          Gelukkig, ze bestaan nog die eerlijke mensen en dan nog moeite doen om te kijken hoe je het weer bij de eigenaar krijgt, voor mij een dikke
          Thumbs up! Dat vind ik knap van jou
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

            Ik ga straks eens informeren bij de jeugd hotels in Brugge. Voor zover ik kan uitmaken op de foto's op het toestel, sliepen ze telkens in een dergelijk hotel. Alleen van Venetië heb ik al de (camping) gevonden. Als ik niet vind in Brugge, stuur ik een email naar die camping.
            www.i-mac.be
            http://www.cerclebrugge.be

            Comment


            • #7
              Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

              Doe aangifte van je vondst met serienummer bij de politie. Dat is ook het eerste aanspreekpunt van iemand die iets verloren is.

              Greetz,
              Loes

              Comment


              • #8
                Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                Kleine update : ik ben naar een jeugdhotel gegaan te Brugge. Ik heb er alles uitgelegd.Ik liet er mijn gegevens en dat van de camera bij hen. Zij gaan contact opnemen met de andere jeugdhotels te Brugge, en even rondvragen of er iemand aangifte deed van een verloren toestel. Zij informeren ook bij de politie.

                Zodra ik de juiste kabel kan lenen, geef ik hen een paar foto's. Op die manier wordt de zoektocht eventueel iets gemakkelijker.
                www.i-mac.be
                http://www.cerclebrugge.be

                Comment


                • #9
                  Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac Bekijk bericht
                  Zodra ik de juiste kabel kan lenen, geef ik hen een paar foto's. Op die manier wordt de zoektocht eventueel iets gemakkelijker.
                  je kan misschien een kaartlezer gebruiken? als je niet direct de gepaste usb-kabel vindt...

                  fantastisch dat je dit doet

                  Ik kan alleen maar hopen moest ik ooit mijn camera kwijtgeraken dat de vinder hetzelfde doet... in mijn exif en op mijn geheugenkaartjes staat naam en gsm.

                  ik ga in mijn rugzak ook een patch naaien met mijn gegevens erop...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                    Indeed, 'k hoop dat de camera terecht komt
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                      Aan die die overal hun gegevens willen opzetten, denk er even over na wat je eropzet. De bedoeling is wel dat ze je vinden, maar niet dat ze je huis gaan leeghalen terwijl je nog van je laatste vakantiedagen geniet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                        Ik heb intussen al diverse emails verstuurd naar o.a. de Japanse ambassade, hun dienst van toerisme, en een Japanes krant. Ik ben eens benieuwd of er ooit reactie komt? Ik kan het laar proberen. Indien ik binnen de 14 dagen geen reactie krijg, breng ik het toestel naar de politie. Ik ken iemand van de Brugse politie, en die informeert ook eens als er melding is gemaakt.
                        www.i-mac.be
                        http://www.cerclebrugge.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                          Als ik de steden bekijk die ze reeds bezocht hebben, dan maken die zowat deel uit van een cirkel in West-Europa waar Brugge zowat ongeveer het eindpunt zou geweest zijn... En alwaar je terug naar Londen gaat om ... het vliegtuig te nemen ... Ik vrees er dus voor ... Wat je dus tot nu toe gedaan hebt is . Trouwens, wat was de 'voertaal' van de camera? Engels? Dan zijn het misschien mogelijks amerikanen? Dan kun je misschien de amerikaanse ambassade eens op de hoogte stellen?
                          Nikon D90

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                            Als ik de steden bekijk die ze reeds bezocht hebben, dan maken die zowat deel uit van een cirkel in West-Europa waar Brugge zowat ongeveer het eindpunt zou geweest zijn... En alwaar je terug naar Londen gaat om ... het vliegtuig te nemen ... Ik vrees er dus voor ... Wat je dus tot nu toe gedaan hebt is . Trouwens, wat was de 'voertaal' van de camera? Engels? Dan zijn het misschien mogelijks amerikanen? Dan kun je misschien de amerikaanse ambassade eens op de hoogte stellen?
                            De voertaal was japanees. Ik heb al een email naar de Japanse ambassade gestuurd. Ik kon ook uit de foto's zien, dat ze arriveerden te London op 29 juni, en uiteindelijk de 14de juli te Brugge.


                            Wordt vervolgd
                            www.i-mac.be
                            http://www.cerclebrugge.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera gevonden, hoe eigenaar terugvinden?

                              Gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen.
                              Hopelijk vindt je de eigenaar snel terug


                              Misschien moet je eens kijken of er geen SIS-kaart nummer ingegraveerd is, in België wordt dit aangeraden omdat die nr.'s uniek zijn, mensen van de politie en gemeente kunnen dan opsporen wie de persoon is.
                              Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                              Comment

                              Working...
                              X