Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Browsers en processorbelasting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Browsers en processorbelasting

    Ik heb hier een oude pc (meer dan 10 jaar oud) waar Google Chrome en Explorer op staan.
    Als de bengels via Google Chrome filmpjes bekijken op Yutube, dan gaat de ventilator van de processor altijd op volle toeren draaien.
    Omdat die dan veel lawaai maakt heb ik eens bekeken of er iets aan te doen was.

    Hetzelfde filmpje in Google Chrome belast de processor continu 100%, in Explorer is dat maar rond de 50%.
    Volgens mij kan je dan best Google Chrome vermijden (zeker als je met een laptop werkt) omdat de computer daarmee meer stroom verbruikt dan met Explorer.

    Ik heb de Google Chrome snelkoppeling van het bureaublad gehaald, nu gebruiken ze Explorer, en hebben we geen last meer van het lawaai van de ventilator.
    Ik vind het wel eigenaardig dat er zo'n grote verschillen zijn in processorbelasting tussen verschillende browsers, voor dezelfde toepassing...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Browsers en processorbelasting

    ik heb het hier op mijn laptop geprobeerd door een YouTube film in 360 en 1080 kwaliteit af te spelen en hierbij de laatste Chrome en IE 10 .
    De processorbelasting is voor beiden gelijk.

    HP Elitebook, Win7 64bit, 8GB RAM met Quadro K4000M grafische kaart.


    Nu, ik heb ooit hetzelfde gezien bij DVD player software toen er nog keuze was tussen WinDVD en Power DVD, de ene spelers deed de koelventilator 100% draaien, de andere amper 50%.De nieuwe generatie hardware heeft daar geen last meer van (en ondertussen WinDVD en PowerDVD vervangen door VLC )

    Comment


    • #3
      Re: Browsers en processorbelasting

      Geen idee of het zo is (gebruik zelf geen windows,chrome of ie) maar mij lijkt het alsof de ene wel de mogelijkheden van de grafische kaart benut en de andere niet. Ofwel gebruikt de ene de webm versie van de filmpjes en de andere flash. Misschien een googlen op de versies die je gebruikt?

      Comment


      • #4
        Re: Browsers en processorbelasting

        Ik moet niet verder uitzoeken hoe het komt dat die pc zwaarder belast wordt met Google Chrome dan met Explorer, de gemakkelijkste oplossing is gewoon Google Chrome vermijden.
        De grafische kaart van die pc heb ik zo'n 4 jaar geleden wel vervangen omdat die geen full-HD resolutie kon weergeven.
        Maar die kaart zou met beide browsers even goed moeten werken (ik denk dat de filmpjes op beide browsers met Flash worden weergegeven, daar zit zus ook niet het verschil).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Browsers en processorbelasting

          Als je in process beheer gaat kijken dan zie je dat Chrome een ongelofelijk aantal "child" processen start waarvan het nut mij niet erg duidelijk is, op een oude computer met relatief weinig geheugen zie ik daarbij nog eens een swap file van bijna 1GB ... die toestellen geraken compleet "buiten adem". IMHO blijft Chrome toch nog wel de snelste ondanks het gerommel ...

          Comment


          • #6
            Re: Browsers en processorbelasting

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Als je in process beheer gaat kijken dan zie je dat Chrome een ongelofelijk aantal "child" processen start waarvan het nut mij niet erg duidelijk is, op een oude computer met relatief weinig geheugen zie ik daarbij nog eens een swap file van bijna 1GB ... die toestellen geraken compleet "buiten adem". IMHO blijft Chrome toch nog wel de snelste ondanks het gerommel ...
            Nodig voor Prism

            Comment


            • #7
              Re: Browsers en processorbelasting

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Nodig voor Prism
              ja ja dat zal wel .. en daarvor moet ge een dozijn "child processes" spawnen zeker ???

              trouwens en tenzij google liegt dat ze zwart zien ..

              http://googleblog.blogspot.co.uk/2013/06/what.html

              moeten we werkelijk overal spoken zien zelfs als ze NSA noemen?

              Comment


              • #8
                Re: Browsers en processorbelasting

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                moeten we werkelijk overal spoken zien zelfs als ze NSA noemen?
                Ja. Je moet alleszins met de mogelijkheid rekening houden.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Browsers en processorbelasting

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Als je in process beheer gaat kijken dan zie je dat Chrome een ongelofelijk aantal "child" processen start waarvan het nut mij niet erg duidelijk is, op een oude computer met relatief weinig geheugen zie ik daarbij nog eens een swap file van bijna 1GB ... die toestellen geraken compleet "buiten adem". IMHO blijft Chrome toch nog wel de snelste ondanks het gerommel ...
                  Is het niet zo, dat als bv bij een IE of FF een tabblad crashed, je het IE / FF proces kilt, en dus alles kwijt bent.
                  Terwijl bij chroom, elk tabblad een proces is...

                  Naar mijn weten is het ook zo dat alle chrome processen samen evenveel geheugen eisen als 1 zwaar IE / FF proces?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Browsers en processorbelasting

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik moet niet verder uitzoeken hoe het komt dat die pc zwaarder belast wordt met Google Chrome dan met Explorer, de gemakkelijkste oplossing is gewoon Google Chrome vermijden.
                    Oei Bart, wat schrijf jij nu ? Google Chrome is toch dé allerbeste browser onder de browsers ?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Browsers en processorbelasting

                      Het is niet al Chrome wat blinkt....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Browsers en processorbelasting

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Oei Bart, wat schrijf jij nu ? Google Chrome is toch dé allerbeste browser onder de browsers ?
                        Ik verkies alleszins chrome boven alles.
                        'k Heb heel lang opera, en nadien firefox gebruikt,
                        maar nu bijna puur chrome.

                        IE probeer ik zoveel mogelijk te vermijden,
                        vooral op de werk-laptop, is het een hel met de verdomde compatibiliteitsmode...
                        Nog erger wordt het als er CO versie gebruikt worden ipv de normale versies...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Browsers en processorbelasting

                          Ik gebruik op het werk ook Chrome.
                          Als ik IE gebruik is alles gewoon véél langzamer, en bij mij is de processorbelasting juist hoger met IE. Wel is het zo dat we nog met IE8 werken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Browsers en processorbelasting

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik gebruik op het werk ook Chrome.
                            Als ik IE gebruik is alles gewoon véél langzamer, en bij mij is de processorbelasting juist hoger met IE. Wel is het zo dat we nog met IE8 werken...
                            Dan is dat redelijk normaal, hé. IE is er enorm op vooruitgegaan sinds versie 9. Eigenlijk zou je altijd de laatste versie moeten gebruiken, maar dan heb je wel minimum windows 7 nodig. En helaas werken niet alle (oudere) bedrijfsapplicaties met de laatste versie (maar dat kan je ook van Chrome of Firefox zeggen, want heel wat van die applicaties hebben problemen met andere browsers dan IE).

                            Persoonlijk werk ik altijd met IE. Behalve als het eens niet anders kan. Vroeger was dat behoorlijk frequent, maar de laatste tijd (sinds IE 9) zou ik Chrome beter terug verwijderen...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Browsers en processorbelasting

                              Vooral Chrome hier: snel, stabiel en goede plugins.

                              Een ander groot voordeel is dat al mijn bookmarks bruikbaar zijn op mijn laptop, tablet, iPhone en Galaxy.
                              Dit zie ik met IE niet snel gebeuren


                              Steven
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                              Comment

                              Working...
                              X